كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 126
دیروز : 69
افراد آنلاین : 1
همه : 24468

لمينت دندان چيست ؟

در حقيقت لمينت دندان لايه اي همرنگ دندان ها مي باشد كه دندانپزشك آن را بر روي دندان هاي بيمار خود قرار مي دهد و موجب اصلاح فرم و رنگ دندان هاي او مي شود .اين روش مي تواند در صورتي كه دندان ها از هم فاصله داشته باشند ،آن ها را كنار هم قرار دهد و شكستگي هاي جزئي دندان ها را هم پوشش دهد تا فرد صاحب لبخندي زيبا شود.افراد بايد توجه داشته باشند كه با استفاده از اين روش ،ديگر داشتن لبخندي زيبا با دندان هاي سفيد و زيبا يك رويا نمي باشد و هر كسي دوست داشته باشد مي تواند با لمينت دندان بدان دست پيدا كند.بايد اشاره داشته باشيم كه در لبخند يك فرد نخستين چيزي كه جلب توجه مي كند برق دندان هاي لمينت شده مي باشد كه اين امر مي تواند تا حد زيادي اعتماد به نفس فرد را بالا ببرد.

در شرح اين روش بايد بگوييم كه لمينت دندان لايه بسيار نازك سراميكي مي باشد كه همان جنس دندان طبيعي است.اين لايه سراميكي بسيار مقاوم مي باشد به گونه اي كه مي توان گفت كه در حد دندان هاي طبيعي مي باشند.لازم به ذكر است كه لمينت دندان ،براي دندان ها به صورت تك به تك ساخته مي شود .بعد از اينكه لمينت هاي دندان را در لابراتوار ساختند ،آن ها را با استفاده از چسب هاي ويژه به دندان هاي طبيعي فرد مي چسبانند ؛جسب به كار رفته در اين كار داراي مقاومت زيادي مي باشد و به وسيله ي اشعه يو Y اجرا مي گردد.

هزينه لمينت دندان

هزينه لمينت دندان

بعد از انجام لمينت دندان فرد چه نكاتي را بايد رعايت كند؟

افراد بايد پس از انجام لمينت دندان بر روي دندان هاي بد رنگ و بد فرم برخي از نكات را راعايت نمايند كه اين نكات در زير براي شما ذكر شده است:

  • فرد بايد بيشتر از قبل بهداشت دهان و دندان هاي خود را رعايت كند.
  • حتما از نخ دندان براي تميز نمودن دندان هاي خود استفاده نمايد.
  • افراد بايد مانع از وارد شدن ضربه به دندان هاي لمينت شده شوند.
  • فرد بايد هر شش ماه يك بار براي چك آپ كلي به دندان پزشك مراجعه نمايد.
  • چنانچه بعد از انجام لمينت ،فرد شاهد التهاب و قرمزي لثه باشد بايد دراين صورت حتما به دندانپزشك مراجعه كند تا از سلامت لثه هاي خود اطمينان حاصل كند.
  • امكان دارد گاهي اوقات كه فشار زيادي بر روي دندان لمينت شده وارد مي شود لمينت از دندان فرد جدا گردد ،كه در اين شرايط فرد مي تواند با مراجعه به دندانپزشك و كلينيك دندانپزشكي مجددا آن را به دندان خود متصل كند.
  • چنانچه به هر علتي لمينت دندان آسيب ديده يا شكسته باشد ،مي توان آن را تعويض نمود و در ضمن اگر به هر علتي لمينت تغيير رنگ پيدا كرده باشد به آساني با يك پاليش به شكل اوليه و رنگ سفيد خود باز خواهد گشت و دوباره براق و شفاف خواهد گشت.
  • فرد نبايد در روزهاي اول به دندان هاي لمينت شده خود فشار وارد كند.
  • فرد بايد در روز هاي اول در خوردن غذا زياد دقت كند و از خوردن غذاهاي سفت اجتناب كند اما بعد از هفته اول مي تواند بدون هيچ گونه نگراني هر نوع غذايي را ميل كند.

نكته :

اين امكان براي افراد فراهم مي باشد كه بتوانند با استفاده از لمينت دندان با خيالي راحت و بدون هيچ گونه دغدغه اي از بين رفتن دندان و ساييدگي ،دندان هاي خود را ترميم و زيبا نمايد، تغيير فرم داده و لبخندي زيبا داشته باشد.در واقع يكي از بهترني درمان هاي دندانپزشكي براي ترميم و زيبايي دندان ها ،لمينت دندان مي باشد.

انواع مختلف لمينت دندان و مقايسه آن ها با همديگر

مي توان ليمنت دندان را بر اساس جنس و ساخت آن ها در دو دسته طبقه بندي كرد :

  1. لمينت سراميكي
  2. لمينت كامپوزيتي

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۰۸:۴۶ ] [ behzad moghtader ]

ارتودنسي  :در واقع ارتودنسي يكي از روش هاي درماني در حيطه دندانپزشكي مي باشد كه به دندانپزشك امكان مي دهد كه بتواند با استفاده از آن ،بي نظمي هاي دندان را درمان نمايد.اتودنسي علاوه بر اينكه سبب مي شود دندان هاي فرد مرتب و منظم شوند،كمك مي كند تا دندان هاي فرد زيباتر شده و وي داراي لبخندي قشنگ تر هم گردد.در ضمن ارتودنسي مانع از پوسيدگي و خرابي دندان هاي افراد نيز مي گردد.

زيرا نامنظمي دندان هاي باعث مي شود كه دندان هاي اطراف نيز خراب شده و پوسيده شوند.كه در پي ان منجر به ايجاد اختلالاتي خاص در دستگاه گوارش و ديگر اعضاي عصبي كه به دندان ها ارتباط دارند ،مي گردد.بنابراين با همه اين تفاسير ،جهت داشتن دندان هاي سالم و منظم و همين طور جهت پيشگيري از برخي بيماري هاي خاص با توجه به نظر دندانپزشك ،در كلينيك دندانپزشكي براي فرد درمان ارتودنسي پيشنهاد مي گردد.در واقع اين روش درماني يك راح حل مناسب جهت مراقبت بهداشت دهان و دندان به حساب مي آيد.

ارتودنسي

ارتودنتيست كيست؟

در حقيقت از جمله رشته هاي تخصصي دندانپزشكي ،ارتودنسي است .در بالا نيز توضيح داديم كه اين رشته يعني ارتودنسي ،علمي مي باشد كه به منظم كردن دندان هاي نامنظم و كج و يا مشكلات ناشي از جفت نشدن دندان ها با يكديگر ،مي پردازد .در رشته دندان پزشكي به همه دانشجويان دندانپزشكي در مقطع تحصيلي دندان ، اصول درمان هاي ارتودنسي آموزش داده مي شود ،ولي تعدادي از دندانپزشكان مي توانند در ادامه تحصيل خود ،در رشته تخصصي ارتودنسي را انتخاب نموده و تخصصهاي بالايي را جهت برطرف كردن و درمان مشكلات نامنظمي و پيچيده دندان فرا گيرند.

بايد بگوييك كه در واقع اين رشته يعني ارتودنسي جهت شناسايي و درمان مشكلات ناهماهنگي و مامنظمي دندان ها و نيز شرايط قرارگيري ان ها در كنار يكديگر مي باشد .و در زمينه هم ارتودنتيست به كسي گفته مي شود كه تخصص ارتودنسي را ديده و دوره اي مخصوص در اي زمينه پشت سر گذاشته است و آماده مي باشد كه در اين زمينه به مراجعين خدمات بدهد.

انواع مختلف درمان ارتودنسي:

در حالت كلي مي توان ارتودنسي را به دو بخش طبقه بندي كرد:

  1. ارتودنسي ثابت
  2. ارتودنسي متحرك

در حقيقت ارتودنسي ثابت يك روش درماني شايع در حوضه دندانپزشكي مي باشد كه در اين روش درماني ،براكت هايي كه به دندان متصل مي شوند ،قابليت جدا شدن و خارج شدن ندارند و فرد نمي تواند ان ها را دهان خود خارج كند.ولي ارتودنسي متحرك روشي مي باشد كه در آن به بيمار اين امكان داده شده است كه بتواند وسايل متصل به دندان هاي خود را از دهان خارج نمايد و سپس مجددا آن ها را روي دندان ها و در دهان خود قرار دهد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۰۵:۰۹ ] [ behzad moghtader ]

ايمپلنت دندان يا كاشت ايمپلنت چيست؟

ايمپلنت دندان يا كاشت ايمپلنت ، راه حلي براي جبران كمبود هاي بي دنداني است ، و به عنوان روشي براي جايگزيني دندان يا دندان هاي از دست رفته مي باشد . ايمپلنت دندان و يا كاشت دندان در واقع راه حلي است ، كه با استفاده از آن استخوان فك بازسازي شده و سلامتي دندان ها و لثه و استخوان فك برگردانده مي شود . و علاوه بر اين منجر به زيبايي چهره و لبخند هم مي شود . در واقع ايمپلنت دنداني ، مشكلات مربوط به عمل جويدن غذا ، صحبت كردن و زيبايي را حل مي كند .

ايمپلنت دندان و يا كاشت ايمپلنت در عين حال كه دندان ها را بازسازي مي كند ، زيبايي صورت و دندان ها را به ارمغان مي آورد . و به عنوان يك درمان دندانپزشكي مي باشد ، كه منجر به سلامت دندان ها مي شود . بيمار از انجام ايمپلنت دندان و يا كاشت ايمپلنت رضايت كامل دارد ، و بيمار براي دندان هاي از دست رفته ي خود جايگزيني دارد ، كه مي تواند تا آخر عمر از آن استفاده كند .

بايستي ايمپلنت دندان يا كاشت ايمپلنت را مثل دندان طبيعي در نظر گرفت و از آن مراقبت كرد . استفاده از مسواك ، خمير دندان ، و نخ دندان ، براي تميز كردن و نگه داري ايمپلنت دندان يا كاشت ايمپلنت توصيه مي شود .

يكي از موارد تاثير گذار و بسيار حائز اهميت در موفقيت ايمپلنت دندان يا كاشت ايمپلنت ، انتخاب كلينيك ندانپزشكي ايمپلنت متخصص مناسب است .توصيه ي ما به شما اين است كه ، قبل از اينكه شما به انجام عمل ايمپلنت دندان يا كاشت دندان اقدام كنيد . در اولين مرحله يه دنبال يك دندانپزشك متخصص ايمپلنت با تجربه باشيد ، توانايي ها و تجربيات او را ارزيابي كنيد و از كيفيت كارش اطمينان حاصل كنيد .

برخي از دندانپزشكان در زمينه ايمپلنت دنداني هستند ، كه آموزش هاي علمي و عملي كافي در اين زمينه نديده اند . از آنجائي كه عمل ايمپلنت دندان يا كاشت ايمپلنت يك درمان پرهزينه است . توصيه ما به شما اين است كه ، براي دريافت يك درمان عالي و كسب نتيجه ي رضايت بخش از انجام ايمپلنت دنداني ، نزد ايمپلنتولوژيست يا متخصص ايمپلنت دندان يا كاشت ايمپلنت رفته و درمان را به دندانپزشكي كه تخصص ايمپلنت دندان يا كاشت ايمپلنت ندارد ، نسپرد .

انواع ايمپلنت دندان چيست؟

براي انجام عمل ايمپلنت دندان و يا كاشت ايمپلنت دندان انواع و روش هاي مختلفي وجود دارد ، كه متخصص ايمپلنت بر حسب شرايط بيمار ، بهترين نوع ايمپلنت را براي درمان مشكل بي دنداني انتخاب مي كند . در ادامه به معرفي انواع ايمپلنت دندان مي پردازيم .

اوردنچر نوعي از ايمپلنت دندان يا كاشت ايمپلنت است ، كه دست دندان را نگه مي دارد ، و به اين صورت هستند كه دو يا چهار ايمپلنت در فك پايين يا بالا گذاشته مي شود و دست دندان روي آن قرار مي گيرد . اين نوع ايمپلنت دندان يا كاشت ايمپلنت در مواردي كاربرد دارد ، كه كه استخوان فك بيمار بيش از اندازه دچار تحليل شود ، و حجم استخوان فك به اندازه اي كم شود ، كه نياز به بازسازي استخوان فك ضروري باشد ، و در مواردي كه دنچر يا دست دندان بيمار از دهانش خارج مي شود ، كاربرد دارد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۰۰:۵۴ ] [ behzad moghtader ]

علائم آرتروز آرنج

آرتروز آرنج علائم خاصي دارد كه خود را با آنها نشان خواهد داد ، درد داشتن در ناحيه آرنج از شايع ترين علامت هاي آرتروز آرنج مي باشد كه با گذشت زمان و انجام دادن كارهاي سنگين افزايش مي باد ، احتمال دارد كه برخي از بيماران از اختلالات حركت در آرنج به وجود مشكل در آرنج پي ببرند . اوقاتي نيز آرنج در خال حركت قفل مي شود كه اين حالت نشان دهنده وجود يك جسم ـآزاد در درون مفصل مي باشد . همانگونه كه گفتيم علت بروز آرتروز آرنج وجود يك سابقه آسيب قبلي يا يك علت خارجي مي باشد و يك آرنج از قبل سالم دچار بيماري آرتروز نمي شود .

راديوگرافي مفصل

در راديوگرافي مفصل آرنج ، كاهش يافتن فضاي غضروف و استئوفيت هاي نوك تيز در لبه هاي مفصل ديده مي شود ، حتمي در برخي مواقع ممكن است اجسام آزاد در مفصل نيز ديده شود . ( منظور از اجسام آزاد در مفصل وجود تكه هاي غضروف مفصل و يا جسم هاي تشكيل شده از استئوفيت ها مي باشند )

نقش ورزش در آرتروز

همانگونه كه همه شما عزيزان اطلاع داريد آرتروز يه بيماري است كه در آن غضروف مفصلي از بين مي رود و درمان هاي بسيار زيادي براي اين بيماري وجود دارد كه فعاليت هاي ورزش در درمان اين بيماري بسيار موثر واقع مي شوند . بسياري از افراد كه به آرتروز دچار هستند در اين باور مي باشند كه فعاليت هاي ورزش كمكي براي اين بيماري نمي كند ولي گفتني است كه ورزش كردن و تقويت عضلات اطراف مفصل باعث مي شود كه آرتروز پيشرفت نكند و در حالي كه وجود دارد باقي بماند .

درمان آرتروز آرنج

اكثر بيماراني كه در مراحل اوليه آرتريت به پزشك مراجعه مي كنند فقط درد هاي كاه كاه خفيفي دارند و محدوديت هاي حركت آنها بسيار ناچيز مي باشد كه اين افراد با كم كردن كارهاي سنگين و انجام دادن حركات ساده مي توانند اين بيماري را كنترل كنند . ساير بيماراني كه آرتروز آنها كمي پيشرفت كرده است احتمال دارد به درمان هاي مراقبتي كه با تجويز پزشك است صورت گيرد مانند فيزيوتراپي يا داروهاي مسكن . ولي در زماني كه آرتروز به حالت پيشرفته خود برسد و درد هر روزه و شديد وجود داشته باشد كه باعث ايجاد مشكل در عمكرد هاي آرنج باشد به درمان هاي جراحي روي خواهيم آورد .

درمان آرتروز آرنج

درمان آرتروز آرنج

در روش درمان جراحي آرنج را عمل كرده و ضايعات را از مفصل خارج مي كنند و در شرايط خاص نيز از جايگذاري مفاصل مصنوعي نيز استفاده خواهد شد . كه بعد از اين انجام اين جراحي بايد تمام مراقبت هاي لازم را انجام دهيد تا آرنج به بهبودي كامل برسد و بعد از آن ديگر درد و تورمي نخواهيد داشت و مي توانيد به فعاليت هاي روزمره خود برسيد . براي كسب اطلاعات بيشتر به متخصص ارتوپدي مراجعه كرده و راهنمايي هاي لازم را در مورد بيماري خود دريافت كنيد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۵۶:۲۱ ] [ behzad moghtader ]

علائم آرتروز مفصل شانه

از علائم ساييدگي مفصل يا آرتروز شانه قفل شدن ناگهاني در هنگام حركت مفصل مي باشد و گاهي نيز ديده شده است كه امكان دارد صداي مهيبي نيز از مفصل شنيده شود . در صورتي كه آرتروز مفصل شانه پيشرفت كرد امكان دارد بعضي از حركات و كارهاي روزمره را نتوانيد انجام دهيد و محدوديت هاي بسياري را براي حركت هاي ريز و جزئي دارد .  علاوه بر اينها در صورت به وجود آمدن اين بيماري براي هر كس يا شما درد و تورمي كه دارد بسيار عذاب آور مي باشد و تحمل آن سخت مي باشد و بايد براي درمان كردن آرتروز مفصل شانه اقدام كنيد .

آرتروز شانه

آرتروز شانه

درمان آرتروز مفصل شانه

آرتروز شانه براي درمان روش هاي بسيار مختلفي را دارد كه بايد با مراجعه به متخصص ارتوپد براي اين درمان ها  اقدام كرد. اين درمان ها به دو دسته كلي تقسيم مي شوند : درمان به روش غير جراحي و درمان با جراحي . در روش غير جراحي پزشك ارتوپد سعي دارد با تجويز دارو هاي ضد التهاب ، ورزش و يا فيزيوتراپي اين عارضه و بيماري را درمان كند و در صورت نياز از تزريقات نيز استفاده خواهد شد .

اما در زماهايي نيز اتفاق مي افتد كه آرتروز فرد بيمار پيشرفت بسيار زيادي كرده و با اين روش ها قابل درمان نمي باشد و بايد به روش جراحي روي آورد كه در اين روش از جراحي تعويض مفصل شانه و يا تعويض قسمت هاي آسيب ديده استفاده مي كنند كه با در نظر گرفتن شرايط بيمار نوع جراحي انتخاب خواهد شد . اين جراحي ها را مي توان در بيهوشي كامل و يا بي حسي موضعي انجام داد و انتخاب بيهوشي و يا بي حسي نيز به شرايط بيمار بستگي دارد و همه اين ها به دست متخصص ارتوپد انجام مي شود و بهترين راه درمان را براي آرتروز مفصل شانه شما انتخاب مي كند .

توجه : براي درمان اين نوع بيماري از مصرف خودسرانه دارو پرهيز كنيد زيرا ممكن است در دستگاه گوارشتان مشكل ايجاد كند و باعث خونريزي داخلي بشويد.

حركات شانه

متخصص ارتوپد براي تشخيص ميزان نوع بيماري به معاينات حركات شانه اقدام مي نمايد و با انجام دادن اين معاينات و بررسي حركات نوع بيماري را تشخيص مي دهد و براي درمان آن اقدام خواهد كرد . همانطور كه گفتيم آرتروز شانه محدوديت هايي را براي حركت شانه به وجود مي آورد كه با درمان كردن اين بيماري از همه اين محدوديت ها آزاد مي شويد و به تما كارهاي روزانه خود خواهيد رسيد . براي درمان آرتروز مفصل شانه خود به متخصص ارتوپد مراجعه كنيد و تمام توصيه هاي پزشك را جدي بگيريد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۵۱:۰۴ ] [ behzad moghtader ]

درمان مشكل ناباروري با دلايل ناشناخته در خانم ها

تلقيح داخل رحمي اسپرم (IUI) در خانم هاي نابارور

در واقع تلقيح داخل رحمي اسپرم يا IUI يك نوع تلقيح مصنوعي مي باشد كه پزشكان متخصص ناباروري آن را براي كمك به رفع مشكل ناباروري در خانم ها به كار مي برند.در اين تكنيك بيشتر تمركز پزشك متخصص بر روي اسپرم بوده و پس از شستن به وسيله مواد مخصوص ،سعي مي كند كه آن را در داخل رحم زن بيمار قرار دهد.ولي بايد توجه داشت كه اين كار بايد در زمان نزديك به تخمك گذاري خانم انجام شود تا اگر يك تعداد بيشتري از تخمك ها آزاد شوند،بتوانند با كمك اين اسپرم بارور گردند.پزشك متخصص زنان و زايمان تلاش مي كند كه در تلقيح داخل رحمي ،اسپرم را به نحوي در داخل رحم فرد بيمار قرار دهد كه به لوله هاي فالوپ نزديك باشد.در اين شرايط ،اسپرم قادر مي باشد كه تخمك ازاد شده از تخمدان را بلافاصله بارور سازد.و لازم به يادآوري است كه در صورتي كه اين روش با موفقيت همراه باشد مي تواند منجر به يك دوره بارداري طبيعي خانم هاي نابارور گردد.

درمان مشكل ناباروري زنان

در اغلب موارد بعد از اينكه همه دلايل ناباروري در بدن خانم هاي كه دچار ناباروري با علل ناشناخته مي باشند ،شناسايي شد ،پزشك متخصص زنان و زايمان مي تواند به بهترين وجه دليل ناباروري فرد را مشخص نموده و با به كارگيري روش تلقيح داخل رحمي به باردار شدن بيمار خود كمك كند.معمولا از روش تلقيح داخل رحمي اسپرم ،جهت باردار كردن خانم هايي كه دچار ناباروري با علل ناشناخته مي باشند ،استفاده مي گردد كه اين خانم ها داراي چرخه قاعدگي منظم بوده و با كمك گرفتن از داروهاي ديگر ،پزشك مي تواند باروري آن ها را با ياري خدا ممكن سازد و آن ها را از اين نعمت الهي برخوردار كند.

تجويز داروي كلوميد جهت درمان خانم هايي كه دچار ناباروري با دلايل ناشناخته مي باشند

گفتني است كه داروي كلوميد يك دارويي مي باشد كه استفاده از آن مي تواند كمك زيادي به رفع مشكل ناباروري خانم ها و آقايان بكند.پزشكان اين دارو را از ۴۰ سال پيش براي بيماران خود مورد استفاده قرار مي دهند و تقريبا ً مي توان گفت كه تا كنون داراي نتايج مثبت و دلگرم كننده اي بوده است.در واقع در علم پزشكي اين دارو با اسم كلوميفن سيترات شناخته مي شود و بيشتر براي افرادي مورد استفاده قرار مي گيرد كه دچار قاعدگي هاي نامنظم بوده و يا افرادي كه داراي چرخه تخمك گذاري منظم ماهانه نمي باشند،مي تواند موثر باشد.

در مورد اين دارو بايد بگوييم كه اين دارو نوعي آرام بخش مي باشد كه شامل بلوك هاي هورمون استروژن است .استفاده از آن به وسيله افراد نابارور مي تواند سيگنال ها را به هيپوتالاموس و غده هيپوفيز كه در داخل مغز قرار گرفته است ،بفرستد.زماني كه سيگنال هاي فرستاده شده ،به وسيله ي اين غدد دريافت شد ،هورمون هاي گوناگون شروع به توليد شدن در بدن بيمار كرده و مي توانند با تحريك تخمدان هاي بيمار موجب توليد تخمك بالغ شده و باعث شوند كه تخمك به داخل لوله فالوپ حركت كند.مصرف اين دارو سبب توليد هورموني كه مي شود ،GnRH يا هورمون گونادوتروپين مي باشد كه با انتشار خود سبب ترشح FSH و يا هورمون تحريك كننده فوليكول و LH يا هورمون جسم زرد مي گردد.

جالب است كه بدانيد كه اين دارو معمولا مي تواند همراه با ديگر روش هاي توليد مثل ،مورد استفاده قرار گرفته و يا همراه با روش تلقيح مصنوعي مصرف شود ،چون بيشتر دكترهاي متخصص زنان و زايمان بر اين باور مي باشند كه داروي كلوميد به عنوان يك داروي ناباروري ،بايد حداقل براي يك دوره سه تا شش ماهه مصرف شود ،تا قادر باشد كه به صورت هم زمان با استفاده از ساير روش ها ،شانس باروري بيماران را تا دو برابر بالا ببرد. ولي با همه ي اين تفاسير معمولا پزشكان متخصص زنان و زايمان اين دارو را براي بيمارني توصيه مي كنند كه داراي سني بيشتر از ۳۵ سال باشند.افرادي كه اين دارو استفاده مي كنند بايد به يك نكته توجه داشته باشند و آن هم اين مي باشد كه در زمان استفاده از اين دارو سعي كنند كه در يك زمان بندي منظم رابطه جنسي برقرار كنند ودر واقع مي توان گفت كه داروي كلوميد يك مكمل بسيار پر اهميت مي باشد كه مي تواند شانس باروري خانم ها را تا ميزان زيادي بالا ببرد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۷:۲۷ ] [ behzad moghtader ]

آناتومي مچ دست

در ابتدا بهتر است اطلاعات مختصري درباره ساختار مچ دست بدست بياوريم . آناتومي مچ دست كمي پيچيده تر از بقيه مفصل ها مي باشد كه مفاصل و استخوان هاي زيادي را دارد . در قسمت بالاي مچ دست دو استخوان راديوس ( زند نبرين ) و اولنا ( زند زيرين ) و در قسمت پايين هست اسنخوان كوچك ( استخوانچه) وجود دارد كه نام اين استخوانچه ها كارپ مي باشد تمام اين استخوانچه ها توسط مفاصل به يكديگر متصل هستند و حركت مي كنند . اين استخوانچه ها با رباط هاي متعدد در كنار يكديگر مي باشند استخوان هاي متاكارپ كه تعداد آنها ۵ عدد مي باشد در كف دست و پايين وجود دارد .

آناتومي مچ دست

آناتومي مچ دست

همان طور كه مي دانيد دست پر تحرك ترين قسمت بدن مي باشد كه در هر وضعيتي قرار مي گيرد و با داشتن اين همه پيچيدگي بايد داراي قدرت بسياري نيز باشد تا فرد بتواند براي انجام دادن كارهاي سخت از آنها استفاده كند . غضروف مفصلي در مچ دست لايه اي بسيار نرم مي باشد كه قابل ارتجاع است كه اين اجازه را به استخوان هايي كه در مچ دست قرار دارند مي دهد تا در كنار يكديگر با حداقل اصطكاك حركت كنند . در بسياري از بيماري ها غضروفي كه در مچ دست قرار دارد ضعيفتر و نازكتر مي شود كه اگر درمان نشود از بين ميرود كه در ادامه از بين رفتن مفصل مچ دست را بدنبال دارد .

جراحي تعويض مفصل مچ دست

همانطور كه گفتيم از بين رفتن مفصل مچ دست علت هاي بسيار زيادي دارد ، اما با ميتلا شدن به دو بيماري استئو آرتريت و آرتريت روماتوئيد باعث ايجاد ورم دست مي شود .

عمل تعويض مفصل مچ دست

علت ايجاد آرتروز مچ دست

آرتروز بيشتر در افرادي كه سابقه خانوادگي در مبتلا شدن به آرتريت دارند به وجود مي آيد و بعد از آن سايش و پارگي در مفصل ها بيشترو بيشتر مي شود و آرتروز افزايش مي يابد و باعث بروز آسيب تروماتيك مثل شكستن استخوان هاي مچ دست و يا رگ برگ شدن نيز در اين افراد ديده مي شود و مشهور مي باشند . در بعضي مواقع نيز علت به وجود آمدن آرتروز قطع شدن گردش خون در يكي از استخوان هاي كوچك مي باشد كه در علم پزشكي نام اين بيماري را كين باخ گذاشته اند كه در آن اگر خون به استخواني نرسد آن استخوان ميميرد و آرتروز ايجاد مي شود و در حالتي كه درمان نشود به بيماري اسئوآرتريت تبديل خواهد شد .

تشخيص آرتريت مچ دست

براي تشخيص دادن بيماري هاي مچ دست از روشهاي معاينه فيزيكي ، بررسي سوابق پزشكي بيمار در خصوص ابيتلا به انواع بيماري هاي ديگر ، آزمايش خون و غير كه در حالت كلي مي توان گفت براي تشخيص دادن بيماري هاي مچ دست راه ها بسيار زيادي وجود دارد كه متخصص ارتوپد در صورت نياز هركدان از آنها استفاده خواهد كرد . در ميان اين تشخيص هاي بيماري بيشترين نوع روش استفاده از تصوير برداري با اشعه ايكس و آزمايش خون مي باشد .

  1. تصوير برداري با اشعه ايكس : در اين روش با استفاده از اشعه ايكس تصاوير بسيار دقيق از ساختار و ميزان تراكم استخوان ها برداشته مي شود و علت هاي درد و ورم در ناحيه مچ دست و دست را بررسي مي كنند .
  2. آزمايش خون : پزشك ارتوپد در بعضي از موارد براي تشخيص دادن آرتريت روماتوئيد از آزمايش خون استفاده مي كند كه اين كار را براي تشخيص آرتروز استفاده نمي كنند .

درمان بيماري هاي مچ دست

براي درمان ها بيماري هاي مچ دست مانند آرتروز و آرتريت روماتوئيد روش هاي بسيار زيادي وجود دارد كه به دو دسته تقسيم مي شوند روش هاي درماني غير جراحي و درمان به صورت جراحي كه در ادامه توضيحات بيشتري در اين موارد خواهيم داد .

درمان غير جراحي

درمان هاي غير جراحي براي تسكين درد زود هنگام و كمك براي جلوگيري از تورم اثر بيشتري دارد ، چند روش براي درمان آرتريت مورد استفاده قرار مي گيرد كه در پايين به آنها اشاره مي كنيم :

  • اصلاح فعاليت هاي خود : متخصص ارتوپد براي كاهش درد و يا بهبود يافتن حركت توصيه هايي را براي بيمار دارد كه بايد به آنها توجه كند مانند محدود كردن حركات فرد و يا اصلاح كردن نوع حركاتش .
  • عدم تحرك : به بعضي از افراد با توجه به نوع بيماري اش توصيه مي شود كه براي كاهش درد مچ دست خود را ثابت نگه دارند كه بيشتر براي اين منظور از آتل استفاده مي كنند .
  • دارو : برخي از متخصصان نيز براي كاهش دادن درد و تورم دست به فرد داروهاي ضد التهابي غير استروئيدي تجويز مي كنند كه بايد در زمان تعيين شده از آنها مصرف كنند .
  • ورزش : با توجه كردن به شرايط بعضي از بيماران حركات و نرمش هاي مخصوصي را براي آنها ارائه مي دهند كه با انجام دادن منظم آنها در ساعات معيين از درد و تورم آنها كاهش مي دهد و رو به بهبودي پيش مي رود .
  • تزريق استروئيد : در بعش از شرايط و نوع آسيب ديدگي نيز براي درمان آن متخصص ارتوپد از تزريق كورتيزون استفاده مي شود كه اغلب براي تورم هاي شديد استفاده مي شود ، كورتيزون يك ضد التهاب بسيار قوي مي باشد .

در صورتي كه با روش هاي درماني كه در بالا ذكر شد بيمار بهبودي نيافت به روش هاي تكميل كننده در درمان هاي غيرجراحي رو گرفته مي شود و متخصص ارتوپد راه هاي ديگري را به بيمار ارائه مي دهد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۲:۳۹ ] [ behzad moghtader ]

پيشگيري از آرتروز گردن

براي اينكه به آرتروز گردن مبتلا نشويد مي توانيد در پيشگيري هاي لازم را انجام دهيد ، در زير به چند نمونه از اين پيشگيري ها اشاره مي كنيم :

  • درست نشستن ( درهنگام كتاب خواندن ، كار با موبايل ، رايانه و …)
  • ورزش
  • استفاده كردن از بالش هاي مناسب در موقع خواب و استراحت ( نه زياد بلند و نه زياد كوتاه )
  • استفاده كردن از هر دو دست و شانه براي حمل بار يا كيف
  • جلوگيري از استرس شديد
  • ماساژ گردن
  • عدم مصرف دخانيات

علائم آرتروز گردن

در زماني كه ارتفاع بين ديسك مهره اي كاهش يابد ارتفاع بين مهره هاي گردن نيز كاهش مي يابد و در اين صورت باعث تنگ تر شدن سوراخ بين مهره اي مي شود كه به اين علت به ريشه هاي عصبي فشار وارد مي شود ، بر اثر اين فشار علائمي در قسمت هاي مختلف بدن بروز داده مي شود به طور مثال :

  • درد ، خشكي و گرفتگي در عضلات گردن
  • بي حسي ، خواب رفتگي ، درد و گزگز در بازو و ساعد و انگشتان دست
  • سوزش بين دو كتف و سرگيجه و درد در ناحيه پشت سر

علت بوجود آمدن و  درمان قطعي آرتروز گردن

در زندگي امروزي پشت ميز نشستن و استفاده بسي از اندازه از موبايل دردي بي درمان مي باشد كه باعث ايجاد بيماري هاي گردن و غيره مي شود . آرتروز گردن يا كشيدگي و درد ناحيه مهره هاي گردن به دليل ساييدگي مفاصل و استخوان ها مي باشد . از دلايل به وجود آمدن آرتروز گردن مي توان به موارد زير اشاره نمود :

  • خم نگه داشتن گردن در هنگام كار با موبايل
  • رانندگي به مدت زياد
  • حمل بار سنگين
  • نشستن با گردن و كمر خميده
  • زمينه هاي ژنتيكي
  • درد سوزش و صداي مهره هاي گردن
  • بي حسي و ضعف در بازوها
  • شكل در بلع غذا (آرتروز پيشرفته)
  • ضعف دست ها و پاها
  • سردردهاي پشت سر
  • سفت و خشك شدن گردن هنگام چرخاندن سر

ساييدگي مفصل گردني

درد ، خشكي در گردن و ستون فقرات بر اثر وجود يكسري از ضايعات فرسايشي مي باشد . همانطور كه مي دانيد ستون فقرات گردن از هفت مهره تشكيل مي شود ، در پشت هر مهره دو مفصل وجود دارد كه نام آنها فاست مي باشد كه باعث مي شود ستون فقرات پايدار باشند . فاست داراي يك غضروف مي باشد كه توسط يك كپسول مفصلي كه از مايع سينوويال تشكيل شده است احاطه مي گردد . اگر مقالات قبلي مارا خوانده باشيد حتما مي دانيد كه مايع سينوويال باعث مي شود كه حركات مفصل با حداقل اصطكاك باشند و به روانسازي حركت مفاصل كمك مي كند .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۸:۵۷ ] [ behzad moghtader ]

دررفتگي مهره هاي گردن

عدم اتصال مادرزادي يا اكتسابي زائده ادنتوييد

در بعضي از موارد ديده شده است كه زائده ادنتوييد بافت استخواني به مهره ي آسه متصل نمي شود و فقط با بافت فيبري اين اتصال انجام شده است ، اين نوار فيبري در طول زمان و تحت فشار ثابت دچار كشش مي شود و اين اجازه را به زائده ادنتوييد ، مهره هاي اطلس و جمجمه مي دهد كه به طور تدريجي به سمت جلو حركت كنند . كه اين امر باعث مي شود كه مهره از جاي خود دربروند . افرادي كه مبتلا به بيماري سندرم هستند ممكن است بي ثباتي مهره ها را داشته باشند .

مراجعه به پزشك متخصص : بهترين متخصص ارتوپد تهران

نرم شدن ليگامان عرضي اطلس در اثر التهاب

در بعضي از مواقع ممكن است بر اثر يك ضايعه التهابي در بخش فوقاني گردن باعث به وجود آمدن اين عارضه شود ، ضايعات التهابي مي تواند روماتوئيد آرتريت يا عفونت موضعي در گلو يا غدد لنفاي گردن باشد . كه نتيجه همه اين عوامل اين مي باشد كه مهره اطلس بر روي آسه اين توانايي را پيدا مي كند كه به سمت جلو حركت كند .

بي ثباتي مهره هاي گردن ناشي از آسيب ديدگي يا آرتريت

برخي از در رفتگي ها ، شكستگي ها و يا نيمه در رفتگي ها بر اثر آسيب ديدگي و ضربه خوردن مي باشد كه باعث بي ثباتي دائم مهره هاي گردن مي شود . در همه موارد ذكر شده فوق قطعه فوقاني نسبت به قطعه تحتاني به طرف جلو جابجا مي شوند كه باعث تنگ تر شدن كانال نخاعي مي شود و به طناب نخاع فشار وارد مي كند كه بسيار خطرناك مي باشد كه هميشه بيمار را تهديد خواهد كرد .

تشخيص دررفتگي و نيمه دررفتگي مهره هاي گردن

ديده شده است كه در نوعي از التهاب ها شكايت خشكي گردن به وجود مي آيد كه در آن حالت سر بصورت محكم در جاي خود قرار گرفته است و اسپاسم عضلات گردن وجود دارد . ناراحتي و خشكي گردن در مواردي چون نيمه دررفتگي به علت بي ثباتي مهره هاي گردن پس از تروما يا مادرزداي مي باشد . در عكس هاي راديو گرافي دررفتگي مهره ها و سطح آنها كاملا مشخص مي باشد .

در رفتگي مهره هاي گردن

عوارض در رفتگي مهره هاي گردن

در همه ضايعات فوق كه باعث دررفتگي مهرهاي گردن مي شود كه خطر بسيار خطرناكي براي طناب نخاعي دارد . معمولا اولين علائمي كه بر اثر فشار به طناب نخاعي ايجاد مي شود عبارتند از : درد ريشه اي ، پارستزي ، ، ضعف عضلاني يا اختلال حسي . اگر اين فشار به طناب نخاعي افزايش يابد احتمال فلجي در زير سطح اختلال وجود دارد و عمكرد مثانه و روده ها را با مشكل مواجه مي كند .

مراجعه به پزشك متخصص : متخصص مغز و اعصاب تهران

درمان دررفتگي مهره هاي گردن

روش هاي درماني به نوع آسيب ديدگي و يا اختلال بستگي دارد و براي هركدام روش مخصوصي وجود دارد به عنوان مثال براي نوع التهابي : در رفتگي هاي مهره هاي گردن بر اثر التهاب را به كمك كشش سر به طور مداوم به مدت دو هفته قابل جا انداختن است و بعد از جا افتادگي بايد در يك حفاظ گچي باشد كه مدت آن نيز دو ماه بدون حركت مي باشد . در بعضي از شرايط نيز ممكن است براي درمان اين بيماران اتصال مهره اطلس و آسه لازم باشد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۳:۵۶ ] [ behzad moghtader ]

مهم ترين مسائلي كه بايد در مورد ليفت صورت در نظر گرفت ؟

همان طور كه درباره ليفت صورت گفتيم يكي از مهم ترين كار هايي كه براي رفع چين و چروك بسيار مناسب و كاربردي است جزء مهمي از جوان سازي صورت بشمار مي رود ليفت است. با توجه به اين كه ابرو و پيشاني بخشي از صورت است، اما در ليفت صورت تحت تاثير قرار نمي گيرد و ليفت ابرو و پيشاني يك عمل جداگانه است كه به صورت جداگانه انجام مي شود. پلك ها نيز تحت تاثير ليفت صورت قرار نمي گيرند. و اين ها عمل هاي مجزايي هستند كه نمي توان همراه با ليفت صورت انجام داد.

تركيب رايج جراحي جوان سازي صورت از موارد زير تشكيل مي شود :

بعد از انجام عمل زيبايي ليفت صورت معمولا ليفت بين ۱۰-۷ سال دوام مي آورد؛ مواردي كه مي تواند دوام ليفت را كاهش دهد مواردي مثل قرار گرفتن در معرض نور خورشيد؛ سيگار كشيدن، تغييرات قابل توجه وزن و عوامل ژنتيك هستند.

انواع برش براي ليفت صورت عبارتند از :

معمولا تمامي جراحي ها از خود جاي زخم و اسكار را به جاي مي گذارند و اين كه فرد بعد از جراحي كمترين اثار زخم را داشته باشد به مهارت جراح بستگي دارد از اين رو مهم ترين برش ها در ليفت صورت برش هايي شامل :

  • يك برش در لوب گوش آغاز مي شود و در امتداد انحناي طبيعي لبه گوش به سمت بالا حركت مي كند.
  • برش تا شقيقه امتداد مي يابد و تقريبا ۴ سانتي متر است.
  • برش در امتداد لوب گوش حركت مي كند و به پشت گوش مي رسد يعني جايي كه گوش به سر وصل مي شود و كمي هم در امتداد خط موي خلفي حركت مي كند.
  • برش كوچكي در چانه ايجاد مي شود تا دسترسي به چربي و عضلات گردن در ميانه گردن ممكن باشد.

راه هاي بهبود بعد از ليفت صورت

  • بهتر است تا در زمان استراحت و خوابيدن سر در وضعيت بالا تري قرار بگيرد تا تورم و كبودي ها علاوه بر كاهش يافتن به شكل سريع تري بهبود يابند .
  • استفاده از كمپرس سرد براي كاهش تورم و خون ريزي بسيار مناسب است.
  • پرهيز از مصرف دارو هاي ضد التهابي
  • اجتناب از استعمال دخانيات
  • پرهيز از بلند كردن اجسام سنگين در روز هاي اوليه پس ليفت صورت .
  • پرهيز از انجام عواملي كه سبب بالا رفتن فشار خون مي شوند مثل شنا كردن ، مقاربت جنسي و پياده روي تند.
  • در صورت ابتلا به سرماخوردگي بايد سريعا به پزشك مراجعه نماييد .
  • در روز هاي اوليه پس از ليفت صورت تا حد امكان از جويدن پرهيز نماييد .

پس متوجه شديم كه اشخاصي كه ليفت صورت را انجام مي دهند معمولا نسبت به هم سالان خود ۱۰ سال جوان تر به نظر مي رسند، و علت اين جوان تر ديده شدن در اثر ليفت صورت نيز، به علت كشش پوست صورت است.

بيشترين متقاضيان انجام عمل ليفت صورت معمولا اشخاص ۳۵ الي ۶۰ ساله هستند البته از سن ۲۰ سالگي به بعد انجام ليفت صورت هيچ ممانعتي براي افراد ندارد. معمولا تمامي علائم افزايش سن در ليفت صورت از بين مي رود و با انجام ليفت صورت عضلات زيرين كشيده شده ، چربي اضافي برداشته مي شود هم چنين پوست سفت تر مي شود و فرد بسيار سرحال تر و شاداب تر از قبل ديده مي شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۹:۲۶ ] [ behzad moghtader ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب