كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 242
دیروز : 17
افراد آنلاین : 4
همه : 27853
ميكرونيدلينگ با استفاده از درمارولر : يكي از جديد ترين و به روزترين روش ها جهت درمان مشكلات پوستي مانند چين وچروك ،جاي زخم،جاي جوش ،ترك هاي پوستي ناشي از خشكي پوست كه اصطلاحا استرچ مارك گفته مي شود و همچنين براي جوانسازي پوست ؛استفاده از روش ميكرونيديلينگ با استفاده از درمارولر مي باشد .استفاده از روش درمارولر نسبت به ساير روش ها داراي مزيت هايي مي باشد از جمله بسيار راحت وآسان و داراي سطح ايمني بالايي مي باشد همچنين از نظر وقت و هزينه نيز از ساير روش ها بهتر است . شما مي توانيد جهت استفاده از اين روش به پزشك متخصص پوست مراجعه كرده يا در خانه با رعايت اصول بهداشتي اين روش را به كار ببنديد .

ميكرونيدلينگ با استفاده از درمارولر

تاريخچه استفاده از روش ميكرونيدلينگ

در زمينه بهبود عارضه هاي پوستي تحقيقات فراواني از گذشته تا به امروز صورت گرفته است در سال ۱۹۹۵ دوتن از بزرگترين متخصصين پوست و زيبايي جهان به نام هاي دكتر اورنتريچ دي اس و دكتر اورنتريچ ان روش ميكرونيدلينگ را براي درمان جاي زخم و اسكار ابداع كردند .

در سال ۱۹۹۷ دكتر كميراند و دكتر دوست ( دو تن از متخصصين طب سوزني) براي درمان اسكار و جاي زخم از روش ميكرونيدلينگ استفاده كردند. در يك دهه اخير نيز دكتر فرناندز يكي ديگر از برجسته ترين متخصصان جراحي پوست وزيبايي جهت بهبود بيماري هاي پوستي و كلاژن سازي طبيعي پوست از روش ميكرونيدلينگ با استفاده از درمارولر استفاده كرد.

تعريف درمارولر

درمارولر وسيله اي است كه براي درمان جاي زخم و جاي جوش و ديگر عارضه هاي پوستي و زيبايي استفاده مي شود. اجزاي تشكيل دهنده اين وسيله شامل سر قابل چرخشي است كه متشكل از حدود ۱۹۲ سوزن با ضخامت ۰٫۱ ميلي متر و طول ۰٫۵ تا ۱٫۵ ميلي متر مي باشد .جنس سوزن ها از استيل يا سيليكون مي باشد ويكبار مصرف مي باشندبه عبارتي هر درمارولر فقط مختص استفاده براي يك نفر مي باشد.

چگونگي تاثير درمارولر در كلاژن سازي پوست

وقتي شخصي دچار عارضه ومشكل پوستي مي شود جهت بهبودي اين زخم ها بهترين روش استفاده از روش ميكرونديلينگ با استفاده از درمارولر مي باشد .همانطور كه قبلا گفته شد وسيله درمارولر از تعدادي سوزن هاي به طول ۰٫۵ تا ۱٫۵ ميلي متر ساخته شده است .چگونگي استفاده از اين دستگاه بدين ترتيب است كه درمارولر را روي پوست گذاشته و مي كشند و سوزن هاي بسيار ريز موجود در سر آن بر روي سطح بيروني پوست يا اپيدرم شكاف ايجاد مي كند. وقتي اين سوزن ها به لايه دروني پوست يا درم نفوذ مي كند يك جراحت مختصر در پوست به وجود مي آيد و بدن به آن عكس العمل نشان داده وعمل ترميم وبازسازي پوست را در آن ناحيه آغاز مي كند .

در طي اين بازسازي كلاژن و الاستين كه پروتئين اصلي و قوام دهنده پوست مي باشند توليد مي شود. خاصيت اين عمل در درمان طبيعي زخم ها و عارضه پوستي مي باشد . بعد از پايان يافتن روند درماني، عارضه پوستي كلا محو شده و پوست درمان مي شود. به اين روش يعني ميكرونيدلينگ با استفاده از درمارولر روش طبيعي كلاژن سازي مي گويند. اين روش بسيار پر كاربرد است و بسياري از متخصصين پوست و زيبايي جهت درمان مشكلات پوستي در كلينيك خود استفاده مي كنند.

چگونگي درمان جاي زخم و جوش بوسيله درمارولر

يكي از روش هاي ايمن وكاربردي جهت درمان جوشگاه وجاي جوش ميكرونيدلينگ مي باشد .هر جلسه درماني زماني حدودا ۴۵ دقيقه تا يك ساعت را نياز دارد .روند درمان بدين شرح است كه بعد از آماده كردن و زدن ماده بي حس كننده به محل مورد نظر، حدود ۱۵ تا ۲۰ مرتبه به كمك يك درمارولر سطح جوشگاه را سوزن سوزن مي كنند. بعد ازانجام اين عمل بوسيله درمرولر پوست محل مورد نظر مقداري سفت شده ودچار التهاب مي شود كه جاي نگراني نيست و روند طبيعي درمان است.

اين عوارض بعد از گذشت چند ساعت ازبين مي روند . براي بهبودي كامل به مدت زمان ۶ ماهه نياز است اما در ماه اول بهبودي نسبي ايجاد مي شود .قابل ذكر است كه استفاده از اين وسيله بسيار راحت وبي خطر بوده و در خانه نيز مي توان از آن استفاده كرد فقط قبل از استفاده بايد دستگاه ضد عفوني شود و بهداشت رعايت شود تا شخص دچار عفونت وبيماري نشود.

مراقبت هاي پس از درمان با دستگاه درمارولر

بعد از استفاده از درمارولر نياز به مراقبت خاصي نيست وفرد مي تواند به زندگي روزمره خود بپردازد. البته فرد بايد مدتي بعد از عمل مراقبت هايي را داشته باشد مانند : عدم استفاده از لوازم آرايشي تا سه روز،حمام نرفتن به مدت يك روز ، خودداري از سونا ،و همچنين به مدت يك هفته نبايد از كرم هاي لايه بردار استفاده كند .بيمار براي رفع تورم و قرمزي پوست بايد از كرم ترميم كننده استفاده كرده و وقتي درمقابل نور خورشيد قرار مي گيرد حتما ازضد آفتاب مناسب استفاده كند .

چند نكته مهم در مورد استفاده از درمارولر

  • توصيه مي شود در موقع خريد اين وسيله حتما دقت كافي داشته و از برندهاي معتبر استفاده كنيد . استفاده از برندهاي نامعتبر و قلابي سبب ايجاد عوارضي در پوستتان گرديده و نتيجه درمان موفقيت آميز نخواهد بود .
  • براي گرفتن نتيجه دلخواه وموفق طي كردن چندين دوره درمان به صورت كامل ضروري است .
  • جهت رسيدن به نتيجه بهتر و سريعتر از روش ساب سيژن به همراه درمارولر استفاده كنيد.
  • براي نداشتن درد در هنگام اين عمل ضروري است از كرم هاي بي حسي استفاده شود . البته در بعضي موارد هيچ گونه دردي احساس نمي شود.
  • توجه به اين نكته ضروري است كه براي نتيجه گيري موفق ۴ تا ۶ هفته زمان نياز است .

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۵۰:۵۶ ] [ behzad moghtader ]

اپيلاسيون , موم اپيلاسيون , روشهاي اپيلاسيون بدن

اپيلاسيون , روشهاي اپيلاسيون ,  موم اپيلاسيون ,  سالن زيبايي اپيلاسيون , اپيلاسيون با ليزر , اپيلاسيون با موم , اپيلاسيون با كاغذ سمباده مخصوص , اپيلاسيون با نخ , اپيلاسيون به وسيله الكتروليز , اپيلاسيون با موچين , اپيلاسيون بدن با كرم موبر , هزينه و قيمت اپيلاسيون در سالن هاي آرايشي  , وكس اپيلاسيون : داشتن موهاي زائد معمولا مشكل همه ي افراد مي باشد . به موهايي كه بخش زيادي از پوست را گرفته و فرد تمايلي به رشد موها در آن ناحيه ندارد ، موهاي زائد گفته مي شود .

محل رشد موهاي زائد معمولا در گوش ها، گردن ، شكم و ناحيه تناسلي، صورت ، پشت لب ، پيشاني ، پوست صورت، چانه، زير چانه و گونه ها مي باشد . آزار دهنده است ؛ از طرفي اين امر تاثير مستقيمي بر اعتماد به نفس فرد دارد . از بين بردن موهاي زائد مساوي با افزايش اعتماد به نفس است . براي از بين بردن موهاي زائد روش هاي مختلفي وجود دارد . يكي از اين روش ها اپيلاسيون مي باشد . در ادامه ي اين مقاله در مورد از بين بردن موهاي زائد با اپيلاسيون و روش هاي اپيلاسيون بدن بيشتر صحبت مي كنيم .

اپيلاسيون

اپيلاسيون چيست؟

اپيلاسيون چيست ؟ :به روش از بين بردن موهاي زائد در هر ناحيه از بدن و به هر نحو اپيلاسيون گفته مي شود . همانگونه كه گفتيم براي از بين بردن موهاي زائد روش هاي مختلفي وجود دارد . اپيلاسيون جز بهترين روش هاي موجود براي رفع موهاي زائد و ناخواسته مي باشد . اپيلاسيون بدن از طريق روش هاي مختلفي مانند ليزر، الكتروليز، استفاده از چسب خاص (موم)، بند انداختن و … قابل انجام مي باشد .استفاده از موم براي از بين بردن موهاي زائد جز روش هاي سنتي و قديمي اپيلاسيون به شمار مي رود .

اندام فوقاني ، زيربغل، كشاله ران، اندام تحتاني، تنه و ناحيه تناسلي جز نواحي هستند كه با موم انداختن مي توان موهاي اين نواحي را اپيلاسيون كرد .استفاده از اپيلاسيون به دليل عوارض جانبي كه دارد ، براي قسمت هايي از بدن كه موهاي ضخيم و پرپشتي دارند ، مناسب نيست . در روش استفاده از موم براي اپيلاسيون از دو نوع موم استفاده مي شود ، موم سرد مو و موم گرم . استفاده از موم براي اپيلاسيون در كشور ما بسيار رايج مي باشد . در ادامه در مورد موم اپيلاسيون گرم و موم سرد صحبت مي كنيم .

موم اپيلاسيون (گرم)

موم اپيلاسيون : از جمله روش هاي رايج براي اپيلاسيون و رفع موهاي زائد بدن استفاده از «موم گرم» مي باشد . (براي اينكه خاصيت موم ها حفط شود ، بايستي آن ها را در دماي مناسب گرم كرد ، و بتوان براي قسمت هاي مختلف بدن استفاده كرد .) در اين روش موم را روي پوست ماليده و بعد از استفاده در سطح پوست با پارچه برداشته مي شود . اين موم با استفاده از رزين، موم پارافين، شربت گلوكز و عسل ساخته مي شود . استفاده از موم گرم براي اپيلاسيون به دليل اينكه در نواحي وسيعي از بدن قابل استفاده است ، روش سريع تري است و موهاي ظريف و خشن قسمت هاي وسيعي از بدن را مي توان با استفاده از اين روش از بين برد .

موم اپيلاسيون

اين روش رشد موها را تضعيف كرده و موها در مرحله ي مجدد رشد ، به طور ظريفي رشد مي كنند . توصيه بر اين است كه قبل از استفاده از موم ؛ براي پر كردن منافذ خالي پوست از از لوسيون‌ها و يا كرم‌هاي سفت كننده و تقويت كننده استفاده كرد .استفاده از موم گرم براي اپيلاسيون براي رفع موهاي زائد پاها ، خطوط لباس شنا، زير بغل‌ها و بازوها روش مناسبي مي باشد .

اپيلاسيون بدن با استفاده از موم سرد

استفاده از موم سرد يكي ديگر از روش هاي اپيلاسيون بدن و رفع موهاي زائد مي باشد . در اين روش ، موم سرد بر روي نوارهاي از پيش آماده ماليده مي شود ، اين نوارها مستقيما بر روي پوست چسبانده مي شوند . در اين روش موها به موم سرد روي نوار چسبيده مي شود ، و در مرحله ي بعد با يك حركت سريع موها از روي پوست جدا مي‌شود. براي جلوگيري از چسبيدن موم روي پوست استفاده از شامپو بچه توصيه مي شود . اين روش مانع از چسبيدن موم روي پوست شده ، و باعث مي شود فقط موهاي زائد به موم بچسبد . همچين اين روش از صدمه رسيدن به پوست نيز جلوگيري مي كند .

اپيلاسيون بدن با كاغذ سمباده مخصوص

در اين روش به منظور از بين بردن موهاي زائد كاغذ سمباده را با حالت دوراني بر روي سطح پوست مليده مي شود . رشد موها در اين روش بعد از اپيلاسيون ، شبيه رشد موها بعد از استفاده از تيغ مي باشد .

اپيلاسيون بدن به ‌وسيله موچين

استفاده از موچين يكي ديگر از روش هاي رفع موهاي زائد بدن مي باشد . با استفاده از موچين مي توان ، موهاي ابرو و موهاي زبر و كوتاه را اپيلاسيون كرد. استفاده از موچين يك روش موقتي براي از بين بردن موهاي زائد است . رشد موها بعد از انجام اپيلاسيون با موچين نرمال خواهد بود. همچنين رعايت بهداشت در استفاده از موچين براي از بين بردن موهاي زائد ضروري است . براي اين كار مي توانيد ، بعد از هر بار استفاده از موچين ، آن را با آب و صابون بشوييد و سر موچين را قبل و بعد از استفاده با الكل ايزوپروپيل ضدعفوني كنيد تا باكتري به پوست منتقل نشود و منجر به بروز عفونت هاي پوستي و جوش و آكنه نشود.

اپيلاسيون بدن به‌ وسيله نخ

استفاده از نخ يا همان بند انداختن يكي ديگر از روش هاي موجود براي اپيلاسيون موهاي بدن مي باشد . اين روش جز روش هاي سنتي و قديمي مي باشد . در اين روش رشد موها در مقايسه با استفاده از تيغ بسيار كند مي باشد . براي ضد عفوني كردن نخ اصلاح ، مي توان اين نخ به مدت ۲۰ دقيقه در محلول رقيق شده دتول (محلول ضدعفوني كننده زخم‌ها) قرار داد . بند انداختن بايستي بهداشتي باشد ، چرا كه در غير انيصورت ، يا تحريك پوست ، منجر به ايجاد جوش و التهابات پوستي مي شود .

اپيلاسيون بدن با ليزر

استفاده از ليزر براي از بين بردن و اپيلاسيون موهاي زائد بدن جز روش هاي دائمي و طولاني مدت مي باشد . اين روش روشي سريع و بدون درد براي از بين بردن موهاي زائد مي باشدو در اين روش ليزر براي هر قسمتي از بدن كه موهاي قهوه‌اي دارد ، قابل استفاده مي باشد . در بانوان مي توان موهاي زير بغل، خط بيكيني و پاها را با ليزر درماني از بين برد . و در آقايان مي توان موهاي نواحي ، ريش، سينه و نواحي كمر را از بين برد . ليزر براي از بين بردن موهاي زائد بدن ، فوليكول هاي مو را مورد هدف قرار مي دهد . چرخه ي مو سه مرحله دارد: رشد، انتقال و استراحت.

اپيلاسيون با ليزر

در اين روش براي از بين بردن موهاي زائد پالس‌هاي ليزر به موهاي در مرحله‌ي رشد به منظور از بين بردن فوليكول هاي مو تابانيده مي شود . براي ليزر درماني معمولا به ۴ تا ۸ هفته جلسه ي درماني نياز است . ابرحسب ناحيه ي تحت درمان اين مدت متغير است . در طي هر جلسه ي درماني حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد از موهاي زائد از بين مي رود ، اين جلسات تا زمان از بين بردن كامل موهاي زائد بدن ادامه مي يايد . براي از بين بردن موهاي زائد زير بغل و پاها به مدت ۶ تا ۸ هفته زمان نياز است .

در حالت كلي براي كسب نتيجه ي مطلوب و دلخواه براي از بين بردن موهاي زائد به مدت يك سال زمان نياز است . براي از بين بردن موهاي زائد صورت با ليزر درماني به مدت زمان بيشتري نياز است ، چرا كه بدن با توليد دائمي هورمون ها ، چرخه ي جديدي از رشد را در پي مي گيرد ، و اين كار درمان را مشكل تر مي كند . بر حسب ناحيه ي مورد نظر ليزر در مدت زمان ۵ تا ۲۰ دقيقه قابل انجام است. از جمله مناطق حساس براي ليزر بالاي لب، ناحيه‌ي بيكيني و سينه مي باشد . برخي افراد بر اين باورند كه ليزر درماني در مقايسه با اپيلاسيون موم روش راحت تري است .

اپيلاسيون بدن توسط الكتروليز

استفاده از الكتروليز يكي ديگر از روش هاي موجود براي از بين بردن موهاي زائد مي باشد . اين روش جز روش هاي دائمي رفع موهاي زائد مي باشد و معمولا براي افراد پر مو روش مناسبي مي باشد . در اين روش سوزن نوك تيزي وارد ساقه ي تك تك موها مي شود ، و سپس با توليد انرژي الكتريكي و توليد حرارت ، با سوزاندن فوليكول مو منجر به از بين رفتن موهاي زائد مي شود . مشكلي كه روش الكتروليز دارد ، اين است كه بايستي توسط فرد حاذق و باتجربه انجام شود ، در غير اينصورت منجر به سوختگي شده و آسيب هاي جبران ناپذيري خواهد داشت . اشكال ديگر روش الكتروليز وقت گير بودن و پايين بودن سرعت آن است .

روش الكتروليز به هيچ وجه يك روش ايده آل نمي باشد و همچنين يك روشي كند ، كسل كننده و پرهزينه است ، و هر يك از موها بايد به طور جداگانه از بين برود . افراد پر مو براي كسب نتيجه ي دلخواه و مطلوب از اين روش به مدت دو ، سه يا چند سال به درمان هفتگي و يا دو هفته يك بار نياز دارند . براي از بين بردن موهاي زائد در محدوده ي لب بالا و چانه چند ماه زمان نياز است ، بخاطر همين اين روش براي رفع موهاي زائد نواحي بزرگ مثل بازو و ساق پا مناسب نيست . در مورد برخي از موها ، براي كسب نتيجه ي دلخواه و دائمي به بيش از يك جلسه ي درماني نياز است .

روش الكتروليز در مقايسه با روش ليزر درماني بسيار وقت گير است ، چرا كه بايستي موها تك تك سوزانده شوند . روش الكتروليز بايستي توسط فردي متخصص و با تجربه انجتم شود ، چرا كه كسب نتيجه ي مطلوب ، ميزان كارايي و همچنين بروز عوارض به فرد انجام دهنده بستگي دارد . اگر الكتروليز توسط فردي انجام شود كه تجربه و مهارت كافي نداشته باشد ، منجر به بروز عوارضي همچون فرورفتگي ‌ها و جوشگاه‌ هاي بد شكل روي صورت و بدن مي شود . در الكتروليز بايستي از سوزن هاي يك بار مصرف استفاده شود ، چرا كه در غير اينصورت منجر به انتقال ويروس ‌هايي مثل HIV(ايدز)، تبخال و زگيل از فردي به فرد ديگر وجود دارد.

اپيلاسيون بدن با كرم‌هاي موبر

اپيلاسيون بدن با كرم موبر يكي ديگر از روش هاي رفع موهاي زائد بدن است ، اين روش روشي سريع و آسان است و در مواردي كه فرد فرصت كافي براي اپيلاسيون با روش هاي ديگر ندارد ، بسيار كارآمد است . رشد موها در هنگام استفاده از اين روش در مقايسه با روش موم سريع تر و در قايسه با تيغ كند تر است . كرم هاي موبر كراتين مو را مورد آسيب قرار داده و آن را متلاشي كرده و باعث از بين رفتن آن مي شود ولي در عين حال به ريشه ي مو آسيبي نمي زند .

براي رها شدن از شر موهاي زائد بايستي هر هفته از كرم هاي موبر استفاده كرد . توصيه مي شود كه قبل از استفاده از كرم هاي موبر ، مقداري از آن را روي سطح پوست امتحان كنيد ، و در صورتي كه حساسيت ندهيد ، مي توانيد از آن استفاده كنيد . كرم را قبل از استحمام مقداري روي پوست ماليده و سپس بر حسب دستورالعمل كارخانه چند دقيقه صبر كرده و سپس كرم را روي پوست شسته و تميز كرده و سپس آبليمو بزنيد . آبليمو مانع از التهاب و قرمز شدن پوست مي شود . شما مي توانيد از از محلول شير و آب يا روغن‌هاي تغذيه كننده پوست استفاده كنيد.

نكات قابل توجه در رابطه با اپيلاسيون

  • بانوان بهتر است ، عمل اپيلاسيون بدن را دوهفته اول پس ار پريود (دو هفته اول پس از قاعدگي) انجام دهند . البته شما در زمان‌هاي ديگر نيز مي توانيد عمل اپيلاسيون را انجام دهيد ، شما حتي مي توانيد در دوران قبل و بعد از قاعدگي نيز اين كار را انجام دهيد ولي حساسيت شما در دوران توصيه شده كمتر مي باشد .
  • اگر از موم براي از بين بردن موهاي زائد استفاده مي كنيد ، بايستي موها به اندازه ي ۴ تا ۶ ميلي متر باشد ، تا موم به راحتي بتواند آن را از ريشه بكند .
  • استفاده از موم براي از بين بردن موهاي زائد بعد از ۴۵ سالگي توصيه نمي شود ، چرا كه با بالا رفتن سن ، ميزان ترشح هورمون ها تغيير يافته و پوست خشك مي شود و زخم ايجاد شده روي آن به سرعت قابل بهبود نمي باشد . بعد از ۴۵ سالگي توصيه بر استفاده از كرم هاي موبر است .
  • استفاده از تيغ يا اپيلاتورهاي برقي براي از بين بردن موهاي زائد به صورت روزانه ، منجر به سفت شدن پوست و آسيب آن و ضخيم شدن موها مي شود . بهترين روش براي براي تميز كردن موهاي زائد ، استفاده از موم در كنار پمادهاي كندكننده رويش مو است.
  • اپيلاسيون بدن بايستي در جهت عكس رويش موهاباشد . مي‌توانيد پس از اپيلاسيون، پوست را شسته و از مقداري كدام مرطوب‌ كننده استفاده كنيد.
  • براي كسب نتيجه ي مطلوب و دلخواه از عمل اپيلاسيون و موثرتر شدن نتيجه ي حاصل از آن ، قبل از انجام اپيلاسيون با استفاده از نمك و شكر، پوست خود را لايه برداري كنيد .استفاده از نمك براي و شكر براي پوست حساس توصيه مي شود . براي اينكار كافي است مقداري از نمك يا شكر را روي پوست ريخته و با حركت دايره‌اي ، مخاف جهت رشد مو مي‌ساييم.

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۴۸:۲۰ ] [ behzad moghtader ]

اپيلاسيون , موم اپيلاسيون , روشهاي اپيلاسيون بدن

اپيلاسيون , روشهاي اپيلاسيون ,  موم اپيلاسيون ,  سالن زيبايي اپيلاسيون , اپيلاسيون با ليزر , اپيلاسيون با موم , اپيلاسيون با كاغذ سمباده مخصوص , اپيلاسيون با نخ , اپيلاسيون به وسيله الكتروليز , اپيلاسيون با موچين , اپيلاسيون بدن با كرم موبر , هزينه و قيمت اپيلاسيون در سالن هاي آرايشي  , وكس اپيلاسيون : داشتن موهاي زائد معمولا مشكل همه ي افراد مي باشد . به موهايي كه بخش زيادي از پوست را گرفته و فرد تمايلي به رشد موها در آن ناحيه ندارد ، موهاي زائد گفته مي شود .

محل رشد موهاي زائد معمولا در گوش ها، گردن ، شكم و ناحيه تناسلي، صورت ، پشت لب ، پيشاني ، پوست صورت، چانه، زير چانه و گونه ها مي باشد . آزار دهنده است ؛ از طرفي اين امر تاثير مستقيمي بر اعتماد به نفس فرد دارد . از بين بردن موهاي زائد مساوي با افزايش اعتماد به نفس است . براي از بين بردن موهاي زائد روش هاي مختلفي وجود دارد . يكي از اين روش ها اپيلاسيون مي باشد . در ادامه ي اين مقاله در مورد از بين بردن موهاي زائد با اپيلاسيون و روش هاي اپيلاسيون بدن بيشتر صحبت مي كنيم .

اپيلاسيون

اپيلاسيون چيست؟

اپيلاسيون چيست ؟ :به روش از بين بردن موهاي زائد در هر ناحيه از بدن و به هر نحو اپيلاسيون گفته مي شود . همانگونه كه گفتيم براي از بين بردن موهاي زائد روش هاي مختلفي وجود دارد . اپيلاسيون جز بهترين روش هاي موجود براي رفع موهاي زائد و ناخواسته مي باشد . اپيلاسيون بدن از طريق روش هاي مختلفي مانند ليزر، الكتروليز، استفاده از چسب خاص (موم)، بند انداختن و … قابل انجام مي باشد .استفاده از موم براي از بين بردن موهاي زائد جز روش هاي سنتي و قديمي اپيلاسيون به شمار مي رود .

اندام فوقاني ، زيربغل، كشاله ران، اندام تحتاني، تنه و ناحيه تناسلي جز نواحي هستند كه با موم انداختن مي توان موهاي اين نواحي را اپيلاسيون كرد .استفاده از اپيلاسيون به دليل عوارض جانبي كه دارد ، براي قسمت هايي از بدن كه موهاي ضخيم و پرپشتي دارند ، مناسب نيست . در روش استفاده از موم براي اپيلاسيون از دو نوع موم استفاده مي شود ، موم سرد مو و موم گرم . استفاده از موم براي اپيلاسيون در كشور ما بسيار رايج مي باشد . در ادامه در مورد موم اپيلاسيون گرم و موم سرد صحبت مي كنيم .

موم اپيلاسيون (گرم)

موم اپيلاسيون : از جمله روش هاي رايج براي اپيلاسيون و رفع موهاي زائد بدن استفاده از «موم گرم» مي باشد . (براي اينكه خاصيت موم ها حفط شود ، بايستي آن ها را در دماي مناسب گرم كرد ، و بتوان براي قسمت هاي مختلف بدن استفاده كرد .) در اين روش موم را روي پوست ماليده و بعد از استفاده در سطح پوست با پارچه برداشته مي شود . اين موم با استفاده از رزين، موم پارافين، شربت گلوكز و عسل ساخته مي شود . استفاده از موم گرم براي اپيلاسيون به دليل اينكه در نواحي وسيعي از بدن قابل استفاده است ، روش سريع تري است و موهاي ظريف و خشن قسمت هاي وسيعي از بدن را مي توان با استفاده از اين روش از بين برد .

موم اپيلاسيون

اين روش رشد موها را تضعيف كرده و موها در مرحله ي مجدد رشد ، به طور ظريفي رشد مي كنند . توصيه بر اين است كه قبل از استفاده از موم ؛ براي پر كردن منافذ خالي پوست از از لوسيون‌ها و يا كرم‌هاي سفت كننده و تقويت كننده استفاده كرد .استفاده از موم گرم براي اپيلاسيون براي رفع موهاي زائد پاها ، خطوط لباس شنا، زير بغل‌ها و بازوها روش مناسبي مي باشد .

اپيلاسيون بدن با استفاده از موم سرد

استفاده از موم سرد يكي ديگر از روش هاي اپيلاسيون بدن و رفع موهاي زائد مي باشد . در اين روش ، موم سرد بر روي نوارهاي از پيش آماده ماليده مي شود ، اين نوارها مستقيما بر روي پوست چسبانده مي شوند . در اين روش موها به موم سرد روي نوار چسبيده مي شود ، و در مرحله ي بعد با يك حركت سريع موها از روي پوست جدا مي‌شود. براي جلوگيري از چسبيدن موم روي پوست استفاده از شامپو بچه توصيه مي شود . اين روش مانع از چسبيدن موم روي پوست شده ، و باعث مي شود فقط موهاي زائد به موم بچسبد . همچين اين روش از صدمه رسيدن به پوست نيز جلوگيري مي كند .

اپيلاسيون بدن با كاغذ سمباده مخصوص

در اين روش به منظور از بين بردن موهاي زائد كاغذ سمباده را با حالت دوراني بر روي سطح پوست مليده مي شود . رشد موها در اين روش بعد از اپيلاسيون ، شبيه رشد موها بعد از استفاده از تيغ مي باشد .

اپيلاسيون بدن به ‌وسيله موچين

استفاده از موچين يكي ديگر از روش هاي رفع موهاي زائد بدن مي باشد . با استفاده از موچين مي توان ، موهاي ابرو و موهاي زبر و كوتاه را اپيلاسيون كرد. استفاده از موچين يك روش موقتي براي از بين بردن موهاي زائد است . رشد موها بعد از انجام اپيلاسيون با موچين نرمال خواهد بود. همچنين رعايت بهداشت در استفاده از موچين براي از بين بردن موهاي زائد ضروري است . براي اين كار مي توانيد ، بعد از هر بار استفاده از موچين ، آن را با آب و صابون بشوييد و سر موچين را قبل و بعد از استفاده با الكل ايزوپروپيل ضدعفوني كنيد تا باكتري به پوست منتقل نشود و منجر به بروز عفونت هاي پوستي و جوش و آكنه نشود.

اپيلاسيون بدن به‌ وسيله نخ

استفاده از نخ يا همان بند انداختن يكي ديگر از روش هاي موجود براي اپيلاسيون موهاي بدن مي باشد . اين روش جز روش هاي سنتي و قديمي مي باشد . در اين روش رشد موها در مقايسه با استفاده از تيغ بسيار كند مي باشد . براي ضد عفوني كردن نخ اصلاح ، مي توان اين نخ به مدت ۲۰ دقيقه در محلول رقيق شده دتول (محلول ضدعفوني كننده زخم‌ها) قرار داد . بند انداختن بايستي بهداشتي باشد ، چرا كه در غير انيصورت ، يا تحريك پوست ، منجر به ايجاد جوش و التهابات پوستي مي شود .

اپيلاسيون بدن با ليزر

استفاده از ليزر براي از بين بردن و اپيلاسيون موهاي زائد بدن جز روش هاي دائمي و طولاني مدت مي باشد . اين روش روشي سريع و بدون درد براي از بين بردن موهاي زائد مي باشدو در اين روش ليزر براي هر قسمتي از بدن كه موهاي قهوه‌اي دارد ، قابل استفاده مي باشد . در بانوان مي توان موهاي زير بغل، خط بيكيني و پاها را با ليزر درماني از بين برد . و در آقايان مي توان موهاي نواحي ، ريش، سينه و نواحي كمر را از بين برد . ليزر براي از بين بردن موهاي زائد بدن ، فوليكول هاي مو را مورد هدف قرار مي دهد . چرخه ي مو سه مرحله دارد: رشد، انتقال و استراحت.

اپيلاسيون با ليزر

در اين روش براي از بين بردن موهاي زائد پالس‌هاي ليزر به موهاي در مرحله‌ي رشد به منظور از بين بردن فوليكول هاي مو تابانيده مي شود . براي ليزر درماني معمولا به ۴ تا ۸ هفته جلسه ي درماني نياز است . ابرحسب ناحيه ي تحت درمان اين مدت متغير است . در طي هر جلسه ي درماني حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد از موهاي زائد از بين مي رود ، اين جلسات تا زمان از بين بردن كامل موهاي زائد بدن ادامه مي يايد . براي از بين بردن موهاي زائد زير بغل و پاها به مدت ۶ تا ۸ هفته زمان نياز است .

در حالت كلي براي كسب نتيجه ي مطلوب و دلخواه براي از بين بردن موهاي زائد به مدت يك سال زمان نياز است . براي از بين بردن موهاي زائد صورت با ليزر درماني به مدت زمان بيشتري نياز است ، چرا كه بدن با توليد دائمي هورمون ها ، چرخه ي جديدي از رشد را در پي مي گيرد ، و اين كار درمان را مشكل تر مي كند . بر حسب ناحيه ي مورد نظر ليزر در مدت زمان ۵ تا ۲۰ دقيقه قابل انجام است. از جمله مناطق حساس براي ليزر بالاي لب، ناحيه‌ي بيكيني و سينه مي باشد . برخي افراد بر اين باورند كه ليزر درماني در مقايسه با اپيلاسيون موم روش راحت تري است .

اپيلاسيون بدن توسط الكتروليز

استفاده از الكتروليز يكي ديگر از روش هاي موجود براي از بين بردن موهاي زائد مي باشد . اين روش جز روش هاي دائمي رفع موهاي زائد مي باشد و معمولا براي افراد پر مو روش مناسبي مي باشد . در اين روش سوزن نوك تيزي وارد ساقه ي تك تك موها مي شود ، و سپس با توليد انرژي الكتريكي و توليد حرارت ، با سوزاندن فوليكول مو منجر به از بين رفتن موهاي زائد مي شود . مشكلي كه روش الكتروليز دارد ، اين است كه بايستي توسط فرد حاذق و باتجربه انجام شود ، در غير اينصورت منجر به سوختگي شده و آسيب هاي جبران ناپذيري خواهد داشت . اشكال ديگر روش الكتروليز وقت گير بودن و پايين بودن سرعت آن است .

روش الكتروليز به هيچ وجه يك روش ايده آل نمي باشد و همچنين يك روشي كند ، كسل كننده و پرهزينه است ، و هر يك از موها بايد به طور جداگانه از بين برود . افراد پر مو براي كسب نتيجه ي دلخواه و مطلوب از اين روش به مدت دو ، سه يا چند سال به درمان هفتگي و يا دو هفته يك بار نياز دارند . براي از بين بردن موهاي زائد در محدوده ي لب بالا و چانه چند ماه زمان نياز است ، بخاطر همين اين روش براي رفع موهاي زائد نواحي بزرگ مثل بازو و ساق پا مناسب نيست . در مورد برخي از موها ، براي كسب نتيجه ي دلخواه و دائمي به بيش از يك جلسه ي درماني نياز است .

روش الكتروليز در مقايسه با روش ليزر درماني بسيار وقت گير است ، چرا كه بايستي موها تك تك سوزانده شوند . روش الكتروليز بايستي توسط فردي متخصص و با تجربه انجتم شود ، چرا كه كسب نتيجه ي مطلوب ، ميزان كارايي و همچنين بروز عوارض به فرد انجام دهنده بستگي دارد . اگر الكتروليز توسط فردي انجام شود كه تجربه و مهارت كافي نداشته باشد ، منجر به بروز عوارضي همچون فرورفتگي ‌ها و جوشگاه‌ هاي بد شكل روي صورت و بدن مي شود . در الكتروليز بايستي از سوزن هاي يك بار مصرف استفاده شود ، چرا كه در غير اينصورت منجر به انتقال ويروس ‌هايي مثل HIV(ايدز)، تبخال و زگيل از فردي به فرد ديگر وجود دارد.

اپيلاسيون بدن با كرم‌هاي موبر

اپيلاسيون بدن با كرم موبر يكي ديگر از روش هاي رفع موهاي زائد بدن است ، اين روش روشي سريع و آسان است و در مواردي كه فرد فرصت كافي براي اپيلاسيون با روش هاي ديگر ندارد ، بسيار كارآمد است . رشد موها در هنگام استفاده از اين روش در مقايسه با روش موم سريع تر و در قايسه با تيغ كند تر است . كرم هاي موبر كراتين مو را مورد آسيب قرار داده و آن را متلاشي كرده و باعث از بين رفتن آن مي شود ولي در عين حال به ريشه ي مو آسيبي نمي زند .

براي رها شدن از شر موهاي زائد بايستي هر هفته از كرم هاي موبر استفاده كرد . توصيه مي شود كه قبل از استفاده از كرم هاي موبر ، مقداري از آن را روي سطح پوست امتحان كنيد ، و در صورتي كه حساسيت ندهيد ، مي توانيد از آن استفاده كنيد . كرم را قبل از استحمام مقداري روي پوست ماليده و سپس بر حسب دستورالعمل كارخانه چند دقيقه صبر كرده و سپس كرم را روي پوست شسته و تميز كرده و سپس آبليمو بزنيد . آبليمو مانع از التهاب و قرمز شدن پوست مي شود . شما مي توانيد از از محلول شير و آب يا روغن‌هاي تغذيه كننده پوست استفاده كنيد.

نكات قابل توجه در رابطه با اپيلاسيون

  • بانوان بهتر است ، عمل اپيلاسيون بدن را دوهفته اول پس ار پريود (دو هفته اول پس از قاعدگي) انجام دهند . البته شما در زمان‌هاي ديگر نيز مي توانيد عمل اپيلاسيون را انجام دهيد ، شما حتي مي توانيد در دوران قبل و بعد از قاعدگي نيز اين كار را انجام دهيد ولي حساسيت شما در دوران توصيه شده كمتر مي باشد .
  • اگر از موم براي از بين بردن موهاي زائد استفاده مي كنيد ، بايستي موها به اندازه ي ۴ تا ۶ ميلي متر باشد ، تا موم به راحتي بتواند آن را از ريشه بكند .
  • استفاده از موم براي از بين بردن موهاي زائد بعد از ۴۵ سالگي توصيه نمي شود ، چرا كه با بالا رفتن سن ، ميزان ترشح هورمون ها تغيير يافته و پوست خشك مي شود و زخم ايجاد شده روي آن به سرعت قابل بهبود نمي باشد . بعد از ۴۵ سالگي توصيه بر استفاده از كرم هاي موبر است .
  • استفاده از تيغ يا اپيلاتورهاي برقي براي از بين بردن موهاي زائد به صورت روزانه ، منجر به سفت شدن پوست و آسيب آن و ضخيم شدن موها مي شود . بهترين روش براي براي تميز كردن موهاي زائد ، استفاده از موم در كنار پمادهاي كندكننده رويش مو است.
  • اپيلاسيون بدن بايستي در جهت عكس رويش موهاباشد . مي‌توانيد پس از اپيلاسيون، پوست را شسته و از مقداري كدام مرطوب‌ كننده استفاده كنيد.
  • براي كسب نتيجه ي مطلوب و دلخواه از عمل اپيلاسيون و موثرتر شدن نتيجه ي حاصل از آن ، قبل از انجام اپيلاسيون با استفاده از نمك و شكر، پوست خود را لايه برداري كنيد .استفاده از نمك براي و شكر براي پوست حساس توصيه مي شود . براي اينكار كافي است مقداري از نمك يا شكر را روي پوست ريخته و با حركت دايره‌اي ، مخاف جهت رشد مو مي‌ساييم.

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۴۷:۵۲ ] [ behzad moghtader ]

شكم و پهلوي و بدون چربي با جراحي زيبايي شكمي  

شكم و پهلوي و بدون چربي با جراحي زيبايي شكمي : در اين مقاله روش هاي از بين بردن چربي هاي شكم و پهلو را به طور كامل برايتان شرح مي دهيم , جراحي زيبايي شكمي راهي نو براي داشتن انچه در روياهايتان از هيكل خود داريد است كه حتي با انجام ورزش هاي سخت هم نمي توانيد به آن برسيد پس با استفاده از  جراحي زيبايي شكمي هيكلي زيبا داشته باشيد.

شكم و پهلوي و بدون چربي با جراحي زيبايي شكمي

با انجام عمل هاي زيبايي شكمي مي توانيد اعتماد به نفس و تناسب از دست رفته ي خود را باز يابيدهمانطور كه شنيده ايم در طول سال هاي گذشته جراحي هاي بسياري براي ازبين بردن اين چربي ها انجام شده است. جراحي زيبايي شكمي براي از بين بردن توده هاي چربي بسيار سخت و زياد است كه در نواحي شكم و پهلو قرار دارد.

كه با تخليه چربي از بافت زير پوستي، شكم كوچكتر ميشود يكي از شايع ترين مراجعات در جراحي هاي زيبايي، بدشكلي ها و نازيبايي هاي شكم و برجستگي پهلوهاست. بهترين اشخاص براي عمل هاي زيبايي شكمي كساني هستند كه داراي شكم بزرگ، شلي يا افتادگي پوست شكم و چين و چروك بسياري در آن نواحي هستند.

در جراحي زيبايي شكم كه پوست اضافه كاملا برداشته و چربي ها هم به طور كامل برداشته مي شود. عضلات شكم كه در مواردي كه در خانم ها در اثر بارداري برجسته شده با جراحي زيبايي شكم جمع خواهد شد و به فرم ايده ال در خواهد آمد.

چه كساني نبايد جراحي زيبايي شكمي را انجام دهند؟!

بهتر است قبل از جراحي زيبايي شكمي اطلاعات كافي در مورد آن به دست آوريد و با چشماني باز تصميم به اين عمل زيبايي بگيريد.

قبل از عمل جراحي راجع به پزشك موردنظر خود تحقيق نمائيد و به هر پزشكي كه اعتماد كامل داريد ان پزشك ميتواند عمل جراحي شما را انجام دهد (فوق تخصص جراحي پلاستيك يا زيبايي) شرح حال دقيق و كاملي از سابقه طبي، سابقه هرگونه عمل يا بيماري در گذشته، داروها، مصرف سيگار و ساير عاداتتون را حتما با چزشك جراح در ميان بگذاريد. جراحي شكمي براي كساني مناسب است كه تمام اقدامات مثل رژيم و ورزش و… را امتحان كرده و نتيجه نگرفته است.

بايد ها و نبايد هاي جراحي زيبايي شكمي و كساني كه نبايد اين عمل را انجام دهند

  • خانمي كه هنوز ممكن است بچه دار شود بهتر است جراحي زيبايي شكمي را به بعد از زايمان هايش به تعويق بيندازد يا فردي كه مي خواهد لاغر شود بهتر است اول به وزن ايده ال خود برسد و سپس براي جراحي زيبايي شكم يا ابدومينوپلاستي اقدام كند.
  • در دوران شيردهي نميتوان عمل زيبايي شكمي (ابدومينوپلاستي) انجام داد يعني نمي شود هم شيردهي داشته باشيد و هم عمل را انجام بدهيد. حداقل بايستي يكي دو سال از زمان زايمان شما گذشته باشد.
  • بيماران مبتلا به فشارخون بالا، داراي مشكلات قلبي وعروقي، ديابت، تيروييد كنترل نشده، بيماري ام اس همچنين خانم هاي شيرده، تازه زايمان كرده هم نمي توانند جراحي زيبايي شكمي داشته باشند.
  • قبل از اقدام به جراحي زيبايي شكم حتما در باره تمام موارد با پزشك خود مشورت كامل انجام دهيد

مراحل آمادگي قبل از عمل جراحي زيبايي شكمي

  • آماده كردن آزمايشات و ارزيابي هاي توصيه شده از سوي جراح تان قطع مصرف آسپيرين و داروهاي حاوي آن؛ محصولات داراي ويتامين اي تا ۲ هفته قبل از عمل و رعايت هر آنچه كه پزشك جراح تان توصيه به قطع مصرف آن كرده باشد.
  • ترك سيگار و محصولات حاوي نيكوتين براي حداقل ۱ ماه چون سيگار كشيدن با بهبودي زخم تداخل كرده وباعث افزايش خطر ابتلا به عوارض بيهوشي در جراحي مي شود.
  • در شب قبل از عمل از خوردن آب زياد خودداري نماييد
  • سعي كنيد تا شام بسيار سبكي بخوريد و معده خود را خالي نگه داريد
  • افرادي كه بيشتر از چهل سال سن دارند بهتر است تست قلب انجام دهند

توصيه هاي بعد از جراحي زيبايي شكمي

  • توجه داشته باشيد كه تا چند هفته پس از جراحي زيبايي شكمي (ابدومينوپلاستي) از فعاليت سنگين بپرهيزيد
  • درد تا سه روز حداكثر بعد از عمل جراحي زيبايي شكمي وجود دارد و سپس كاهش ميابد پس از شياف ها و قرص هاي مسكن براي كاهش درد خود استفاده كنيد.
  • توصيه مي شود كه در چند روز اول پس از عمل روزانه حداقل ۲ بار راه برويد تا خطر ايجاد لخته خون را كاهش دهيد.
  • زمان برگشت به كار معمولا بين ۲ تا ۴ هفته پس از عمل است كه جراح تان مي تواند بسته به وضعيت جسمي و نوع كارتان، تخمين بهتري را ارائه دهد .
  • پياده روي اهسته را در دستور كار قرار دهيد نبايد زور زده يا كششي روي عضلات ترميم شده شكم تان وارد كنيد تمرينها و فعاليت هاي شديد حداقل براي چند هفته محدود مي شوند.
  • تا زمانيكه داروهاي مسكن و خواب آور مصرف مي كنيد، از رانندگي پرهيز نماييد
  • احتمال خونريزي تا دو هفته بعد از عمل وجود دارد، لذا بايد از فعاليت هايي كه باعث افزايش فشارخون تان مي شود يا مصرف داروها و موادي كه موجب اشكال در انعقاد خون طبيعي مي شود، پرهيز نماييد.
  • شكم بند يا گن فشاري توصيه شده بوسيله جراح تان را در ۲۴ ساعت شبانه روز براي ۶ هفته پس از عمل بپوشيد
  • اگر چسب استريل روي زخمتان قرار داده شده است به آنها دست نزنيد تا خودشان جدا شوند
  • زخم را هر روز از لحاظ بروز علائم عفونت بررسي كرده و تميز نگهداريد
  • بعد از اتمام جراحي زيبايي شكمي حدودا يك سال زمان مي برد تا جراحت عمل بهبود پيدا كند. بعد از گذشت يكسال يك خط برش باقي خواهد ماند كه بسيار كمرنگ خواهد بود. تا ديدن نتيجه نهايي جراحي زيبايي شكم حدود يكسال بايد صبور باشيد.
  • در برخي از موارد جراحي زيبايي شكم مي تواند عوارض داشته باشد به عنوان مثال جوشگاه نامطلوب، خونريزي، بي حس شدن پوست، درد، تورم، آمبولي و…
  • بعد از گذشت دو هفته تورم بعد از عمل كم مي شود و شما مي توانيد به راحتي سرپا قرار بگيريد. البته شايد برخي از مشكلات بعد از جراحي تا ۱ ماه يا ۳ ماه همچنان ادامه داشته باشد كه در مي توانيد پزشكتان را در جريان بگذاريد در واقع بسياري از جراحان زيبايي بر اين باورند بهترين كانديداي عمل زيبايي شكمي افراد سالمي هستند كه انباشت چربي نسبتا زيادي دارند و چربي هاي بدن آنها سفت است و به ورزش پاسخ نمي دهد

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۴۵:۲۶ ] [ behzad moghtader ]

شكم و پهلوي و بدون چربي با جراحي زيبايي شكمي  

شكم و پهلوي و بدون چربي با جراحي زيبايي شكمي : در اين مقاله روش هاي از بين بردن چربي هاي شكم و پهلو را به طور كامل برايتان شرح مي دهيم , جراحي زيبايي شكمي راهي نو براي داشتن انچه در روياهايتان از هيكل خود داريد است كه حتي با انجام ورزش هاي سخت هم نمي توانيد به آن برسيد پس با استفاده از  جراحي زيبايي شكمي هيكلي زيبا داشته باشيد.

شكم و پهلوي و بدون چربي با جراحي زيبايي شكمي

با انجام عمل هاي زيبايي شكمي مي توانيد اعتماد به نفس و تناسب از دست رفته ي خود را باز يابيدهمانطور كه شنيده ايم در طول سال هاي گذشته جراحي هاي بسياري براي ازبين بردن اين چربي ها انجام شده است. جراحي زيبايي شكمي براي از بين بردن توده هاي چربي بسيار سخت و زياد است كه در نواحي شكم و پهلو قرار دارد.

كه با تخليه چربي از بافت زير پوستي، شكم كوچكتر ميشود يكي از شايع ترين مراجعات در جراحي هاي زيبايي، بدشكلي ها و نازيبايي هاي شكم و برجستگي پهلوهاست. بهترين اشخاص براي عمل هاي زيبايي شكمي كساني هستند كه داراي شكم بزرگ، شلي يا افتادگي پوست شكم و چين و چروك بسياري در آن نواحي هستند.

در جراحي زيبايي شكم كه پوست اضافه كاملا برداشته و چربي ها هم به طور كامل برداشته مي شود. عضلات شكم كه در مواردي كه در خانم ها در اثر بارداري برجسته شده با جراحي زيبايي شكم جمع خواهد شد و به فرم ايده ال در خواهد آمد.

چه كساني نبايد جراحي زيبايي شكمي را انجام دهند؟!

بهتر است قبل از جراحي زيبايي شكمي اطلاعات كافي در مورد آن به دست آوريد و با چشماني باز تصميم به اين عمل زيبايي بگيريد.

قبل از عمل جراحي راجع به پزشك موردنظر خود تحقيق نمائيد و به هر پزشكي كه اعتماد كامل داريد ان پزشك ميتواند عمل جراحي شما را انجام دهد (فوق تخصص جراحي پلاستيك يا زيبايي) شرح حال دقيق و كاملي از سابقه طبي، سابقه هرگونه عمل يا بيماري در گذشته، داروها، مصرف سيگار و ساير عاداتتون را حتما با چزشك جراح در ميان بگذاريد. جراحي شكمي براي كساني مناسب است كه تمام اقدامات مثل رژيم و ورزش و… را امتحان كرده و نتيجه نگرفته است.

بايد ها و نبايد هاي جراحي زيبايي شكمي و كساني كه نبايد اين عمل را انجام دهند

  • خانمي كه هنوز ممكن است بچه دار شود بهتر است جراحي زيبايي شكمي را به بعد از زايمان هايش به تعويق بيندازد يا فردي كه مي خواهد لاغر شود بهتر است اول به وزن ايده ال خود برسد و سپس براي جراحي زيبايي شكم يا ابدومينوپلاستي اقدام كند.
  • در دوران شيردهي نميتوان عمل زيبايي شكمي (ابدومينوپلاستي) انجام داد يعني نمي شود هم شيردهي داشته باشيد و هم عمل را انجام بدهيد. حداقل بايستي يكي دو سال از زمان زايمان شما گذشته باشد.
  • بيماران مبتلا به فشارخون بالا، داراي مشكلات قلبي وعروقي، ديابت، تيروييد كنترل نشده، بيماري ام اس همچنين خانم هاي شيرده، تازه زايمان كرده هم نمي توانند جراحي زيبايي شكمي داشته باشند.
  • قبل از اقدام به جراحي زيبايي شكم حتما در باره تمام موارد با پزشك خود مشورت كامل انجام دهيد

مراحل آمادگي قبل از عمل جراحي زيبايي شكمي

  • آماده كردن آزمايشات و ارزيابي هاي توصيه شده از سوي جراح تان قطع مصرف آسپيرين و داروهاي حاوي آن؛ محصولات داراي ويتامين اي تا ۲ هفته قبل از عمل و رعايت هر آنچه كه پزشك جراح تان توصيه به قطع مصرف آن كرده باشد.
  • ترك سيگار و محصولات حاوي نيكوتين براي حداقل ۱ ماه چون سيگار كشيدن با بهبودي زخم تداخل كرده وباعث افزايش خطر ابتلا به عوارض بيهوشي در جراحي مي شود.
  • در شب قبل از عمل از خوردن آب زياد خودداري نماييد
  • سعي كنيد تا شام بسيار سبكي بخوريد و معده خود را خالي نگه داريد
  • افرادي كه بيشتر از چهل سال سن دارند بهتر است تست قلب انجام دهند

توصيه هاي بعد از جراحي زيبايي شكمي

  • توجه داشته باشيد كه تا چند هفته پس از جراحي زيبايي شكمي (ابدومينوپلاستي) از فعاليت سنگين بپرهيزيد
  • درد تا سه روز حداكثر بعد از عمل جراحي زيبايي شكمي وجود دارد و سپس كاهش ميابد پس از شياف ها و قرص هاي مسكن براي كاهش درد خود استفاده كنيد.
  • توصيه مي شود كه در چند روز اول پس از عمل روزانه حداقل ۲ بار راه برويد تا خطر ايجاد لخته خون را كاهش دهيد.
  • زمان برگشت به كار معمولا بين ۲ تا ۴ هفته پس از عمل است كه جراح تان مي تواند بسته به وضعيت جسمي و نوع كارتان، تخمين بهتري را ارائه دهد .
  • پياده روي اهسته را در دستور كار قرار دهيد نبايد زور زده يا كششي روي عضلات ترميم شده شكم تان وارد كنيد تمرينها و فعاليت هاي شديد حداقل براي چند هفته محدود مي شوند.
  • تا زمانيكه داروهاي مسكن و خواب آور مصرف مي كنيد، از رانندگي پرهيز نماييد
  • احتمال خونريزي تا دو هفته بعد از عمل وجود دارد، لذا بايد از فعاليت هايي كه باعث افزايش فشارخون تان مي شود يا مصرف داروها و موادي كه موجب اشكال در انعقاد خون طبيعي مي شود، پرهيز نماييد.
  • شكم بند يا گن فشاري توصيه شده بوسيله جراح تان را در ۲۴ ساعت شبانه روز براي ۶ هفته پس از عمل بپوشيد
  • اگر چسب استريل روي زخمتان قرار داده شده است به آنها دست نزنيد تا خودشان جدا شوند
  • زخم را هر روز از لحاظ بروز علائم عفونت بررسي كرده و تميز نگهداريد
  • بعد از اتمام جراحي زيبايي شكمي حدودا يك سال زمان مي برد تا جراحت عمل بهبود پيدا كند. بعد از گذشت يكسال يك خط برش باقي خواهد ماند كه بسيار كمرنگ خواهد بود. تا ديدن نتيجه نهايي جراحي زيبايي شكم حدود يكسال بايد صبور باشيد.
  • در برخي از موارد جراحي زيبايي شكم مي تواند عوارض داشته باشد به عنوان مثال جوشگاه نامطلوب، خونريزي، بي حس شدن پوست، درد، تورم، آمبولي و…
  • بعد از گذشت دو هفته تورم بعد از عمل كم مي شود و شما مي توانيد به راحتي سرپا قرار بگيريد. البته شايد برخي از مشكلات بعد از جراحي تا ۱ ماه يا ۳ ماه همچنان ادامه داشته باشد كه در مي توانيد پزشكتان را در جريان بگذاريد در واقع بسياري از جراحان زيبايي بر اين باورند بهترين كانديداي عمل زيبايي شكمي افراد سالمي هستند كه انباشت چربي نسبتا زيادي دارند و چربي هاي بدن آنها سفت است و به ورزش پاسخ نمي دهد

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۴۴:۴۳ ] [ behzad moghtader ]

شكم تخت و بدون چربي

شكم تخت و بدون چربي : چربي شكم نسبت به نقاط ديگر خيلي سخت از بدن ما دفع مي‌شوند. متأسفانه، زماني كه چربي بدن از دست مي‌رود . نمي‌توان محلي كه چربي از آن دفع مي‌شود را كنترل كرد و شكم و پهلو بيشترين محل تجمع چربي هاي بدن است كه تناسب و فرم بدن را بسيار بد شكل مي كند و ما را از پوشيدن بسياري از لباس هاي مورد علاقه محروم مي كند و از انجام بسياري از كارها منع مي كند.

شكم تخت و بدون چربي

داشتن شكم تخت و بدون چربي و ايده ال

شكمي ايده آل است كه مسطح بوده و فاقد هرگونه پوست شل و افتاده و چربي باشد. عضلات آن شكم سفت بوده و تنها يك لايه چربي متوسط روي آن را پوشانده باشد كه آرزوي بسياري از خانوم ها داشتن همچين شكمي مي باشد.

علل داشتن شكم بزرگ

  • كاهش ياافزايش وزن در دوران بارداري
  • پرخوري هاي بيش از حد
  • كم تحركي
  • استرس
  • انجام ندادن ورزش هاي هوازي

از جمله مهم ترين عواملي هستند كه با اثر بر روي عضلات شكم و افزايش توده چربي شكمي، سبب تغيير در ظاهر شكم مي شوند و چاقي شكمي را به وجود مي اورد درست است كه ورزش مي تواند سبب كاهش اين توده ها شود اما به طور كامل شكم شما تخت نمي شود

راههاي مقابله با چربي شكم

رعايت رژيم غذايي مناسب و پرهيز از خوردن سرخ كردني ها و انواع غذاهاي چرب پرهيز و مصرف نكردن مواد قندي مصنوعي منع استفاده از نوشيدني هاي گازدار و قندي و انرژي زا  هنگام گرسنگي سعي كنيد بيشتر از ميوه و سبزيجات استفاده كنيد از خوردن تنقلات خودداري كنيد بسياري از اين مواد داراي گليسيرين و شكر بالايي مي باشند كه در معده به طور كامل هضم نمي شوند ورزش‌هاي هوازي اثرات بسيار مفيدي در سلامت قلب و عروق دارند وهمچنين باعث از بين بردن چربي‌هاي بدن مي
شوند.

دركل تاكيد مي كنيم هيچ رژيم خاصي براي كوچك كردن شكم يا هر جاي ديگر بدن به طور اختصاصي وجود ندارد! بعضي‌ها مي‌گويند خوردن ميوه به خصوص سيب و گريپ فورت شكم را كوچك مي‌كند و به همين دليل رژيم ميوه مي‌گيرند و چند روزي را فقط با خوردن ميوه مي‌گذرانند! اما رژيم‌هاي اينچنيني اصلا وجود ندارد يعني هيچ رژيمي وجود ندارد كه با رعايت آن بتوان يك نقطه از بدن را كوچك كرد چون اصلا چيزي به اسم رژيم  هوشمند وجود ندارد كه بتواند فقط منطقه خاصي از چربي‌هاي بدن را هدف قرار دهد!اينكه مي‌شنويم با خوردن فلان خوراكي فقط شكم كوچك مي‌شود يا با رعايت فلان رژيم لاغر مي‌شوي اما صورتت اصلا لاغر نمي‌شود، هيچ‌كدام حقيقت ندارد و فقط در حد ادعا هستند.

موثرترين روش براي كوچك كردن شكم تركيبي است از حركات ورزشي متمركز روي شكم و كمر و نيز تلاش براي ثابت نگه داشتن قندخون، ثابت بودن ميزان قند خون شما از چاق‌تر شدن و افزايش چربي‌هاي اضافي در بدنتان جلوگيري مي‌كند و كمك مي‌كند بدن شما آسان‌تر بتواند چربي‌هاي اضافي را بسوزاند .

تا حد امكان حداقل سه بار در هفته فعاليت كافي داشته باشيد؛ و اگر مي‌خواهيد از پيشرفت كارتان مطمئن شويد هر بار ورزش‌ها را با جديت بيشتري انجام دهيد و اميدوار و با انگيزه ورزش كنيد سوخت‌ و ساز بدنتان را با تمرينات كوتاه و سنگين شكم افزايش دهيد. اگر ورزش‌هاي شكم درست انجام شوند به راحتي مي‌توانند سوخت‌وساز بدن شما را به مقدار زيادي افزايش دهند. اين كار باعث مي‌شود چربي اضافي در بدن شما مصرف شده و ذخيره نشود و از شر چربي هاي شكم و پهلو راحت شويد. افراد زيادي هم هستند كه با ورزش به خواسته ي مطلوب خود نرسيده اند و راههاي ديگري از جمله جراحي زيبايي شكم را انتخاب كرده اند

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۴۲:۰۲ ] [ behzad moghtader ]

شكم تخت و بدون چربي

شكم تخت و بدون چربي : چربي شكم نسبت به نقاط ديگر خيلي سخت از بدن ما دفع مي‌شوند. متأسفانه، زماني كه چربي بدن از دست مي‌رود . نمي‌توان محلي كه چربي از آن دفع مي‌شود را كنترل كرد و شكم و پهلو بيشترين محل تجمع چربي هاي بدن است كه تناسب و فرم بدن را بسيار بد شكل مي كند و ما را از پوشيدن بسياري از لباس هاي مورد علاقه محروم مي كند و از انجام بسياري از كارها منع مي كند.

شكم تخت و بدون چربي

داشتن شكم تخت و بدون چربي و ايده ال

شكمي ايده آل است كه مسطح بوده و فاقد هرگونه پوست شل و افتاده و چربي باشد. عضلات آن شكم سفت بوده و تنها يك لايه چربي متوسط روي آن را پوشانده باشد كه آرزوي بسياري از خانوم ها داشتن همچين شكمي مي باشد.

علل داشتن شكم بزرگ

  • كاهش ياافزايش وزن در دوران بارداري
  • پرخوري هاي بيش از حد
  • كم تحركي
  • استرس
  • انجام ندادن ورزش هاي هوازي

از جمله مهم ترين عواملي هستند كه با اثر بر روي عضلات شكم و افزايش توده چربي شكمي، سبب تغيير در ظاهر شكم مي شوند و چاقي شكمي را به وجود مي اورد درست است كه ورزش مي تواند سبب كاهش اين توده ها شود اما به طور كامل شكم شما تخت نمي شود

راههاي مقابله با چربي شكم

رعايت رژيم غذايي مناسب و پرهيز از خوردن سرخ كردني ها و انواع غذاهاي چرب پرهيز و مصرف نكردن مواد قندي مصنوعي منع استفاده از نوشيدني هاي گازدار و قندي و انرژي زا  هنگام گرسنگي سعي كنيد بيشتر از ميوه و سبزيجات استفاده كنيد از خوردن تنقلات خودداري كنيد بسياري از اين مواد داراي گليسيرين و شكر بالايي مي باشند كه در معده به طور كامل هضم نمي شوند ورزش‌هاي هوازي اثرات بسيار مفيدي در سلامت قلب و عروق دارند وهمچنين باعث از بين بردن چربي‌هاي بدن مي
شوند.

دركل تاكيد مي كنيم هيچ رژيم خاصي براي كوچك كردن شكم يا هر جاي ديگر بدن به طور اختصاصي وجود ندارد! بعضي‌ها مي‌گويند خوردن ميوه به خصوص سيب و گريپ فورت شكم را كوچك مي‌كند و به همين دليل رژيم ميوه مي‌گيرند و چند روزي را فقط با خوردن ميوه مي‌گذرانند! اما رژيم‌هاي اينچنيني اصلا وجود ندارد يعني هيچ رژيمي وجود ندارد كه با رعايت آن بتوان يك نقطه از بدن را كوچك كرد چون اصلا چيزي به اسم رژيم  هوشمند وجود ندارد كه بتواند فقط منطقه خاصي از چربي‌هاي بدن را هدف قرار دهد!اينكه مي‌شنويم با خوردن فلان خوراكي فقط شكم كوچك مي‌شود يا با رعايت فلان رژيم لاغر مي‌شوي اما صورتت اصلا لاغر نمي‌شود، هيچ‌كدام حقيقت ندارد و فقط در حد ادعا هستند.

موثرترين روش براي كوچك كردن شكم تركيبي است از حركات ورزشي متمركز روي شكم و كمر و نيز تلاش براي ثابت نگه داشتن قندخون، ثابت بودن ميزان قند خون شما از چاق‌تر شدن و افزايش چربي‌هاي اضافي در بدنتان جلوگيري مي‌كند و كمك مي‌كند بدن شما آسان‌تر بتواند چربي‌هاي اضافي را بسوزاند .

تا حد امكان حداقل سه بار در هفته فعاليت كافي داشته باشيد؛ و اگر مي‌خواهيد از پيشرفت كارتان مطمئن شويد هر بار ورزش‌ها را با جديت بيشتري انجام دهيد و اميدوار و با انگيزه ورزش كنيد سوخت‌ و ساز بدنتان را با تمرينات كوتاه و سنگين شكم افزايش دهيد. اگر ورزش‌هاي شكم درست انجام شوند به راحتي مي‌توانند سوخت‌وساز بدن شما را به مقدار زيادي افزايش دهند. اين كار باعث مي‌شود چربي اضافي در بدن شما مصرف شده و ذخيره نشود و از شر چربي هاي شكم و پهلو راحت شويد. افراد زيادي هم هستند كه با ورزش به خواسته ي مطلوب خود نرسيده اند و راههاي ديگري از جمله جراحي زيبايي شكم را انتخاب كرده اند

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۴۱:۳۸ ] [ behzad moghtader ]

لاغري شكم با جراحي زيبايي

لاغري شكم با جراحي زيبايي : بسياري از افراد هستند كه براي داشتن شكم تخت و بدون چربي راههاي زيادي را امتحان كرده اند، از انجام فعاليت هاي سخت هوازي گرفته تا استفاده از انواع دمنوش هاي لاغري و داروها و ژل هاي چربي سوز. اما از آنجا كه براي اين روش ها نياز به صرف زمان زيادي براي رسيدن به نتيجه مطلوب است، هستند افراد بسياري كه از اين روش هاي گفته شده نتيجه لازم را نگرفته اند و تصميم هاي ديگري نظير انجام جراحي هاي زيبايي گرفته اند.

لاغري شكم با جراحي زيبايي

به نظر آنها بهترين روش براي كوچك كردن شكم و داشتن اندامي زيبا و ايده آل جراحي زيبايي شكم مي باشد.

يكي از علت هاي مهم و اصلي بين مراجعه كننده هاي جراحي‌هاي زيبايي وجود مشكلاتي هست كه مربوط به ناحيه شكم و پهلوهاست در اين قسمت هاي بدن اين افراد كه پوست شان شل يا افتاده شده است و يا بخاطر انباشت توده هاي چربي به شكل برجسته است. اين افراد در زندگي روزمره خود دچار مشكلات خاصي در هنگام خريد لباس مي شوند و هرگز لباس مناسبي براي خودشان نمي توانند تهيه كنند.

جراحي روشي مناسب براي حذف چربي هاي اضافه

اين عمل هم مثل جراحي هاي زيبايي ديگر با توجه به شرايط خاص هر فرد دوره درماني خاصي برايش تعريف مي‌شود:

  1. بسته به نوع ميزان چربي
  2. ميزان بافت چربي
  3. ميزان افتادگي و شلي پوست
  4. تعداد دفعات زايمان در بيمار
  5. مثل سن مناسب و داشتن سلامت عمومي
  6. كيفيت پوست بيمار (پوست سفت بدون ترك يا پوست نازك با ترك فراوان)
  7. يا ميزان پوست اضافه بالا و پايين شكم، مقدار چربي دور شكم و پهلو، شل يا سفت بودن عضلات شكم

حذف چربي ها با روش ليپماتيك

امروزه از بين بردن چربي با روش جراحي ليپماتيك به يكي از روش هاي موفق براي داشتن اندامي ايده آل و متناسب شناخته شده است. به كمك ليپوماتيك چربي هاي انباشت شده در نواحي مختلف بدن از جمله پهلو و ران ها و شكم را كه با انجام ورزش و فعاليت هاي سنگين و رژيم غذايي از بين نرفته اند رامي توان خيلي راحت از بين برد. به كمك جراحي ليپوماتيك تمام قسمت هاي بدن كه داراي انباشتو برجستگي بر اثر چربي بوده را مي توان تراشيد و توده چربي هاي انباشته در آن ناحيه را از بين برد.

البته بايد اين را هم بگوييم كه حذف كردن چربي ها در جراحي ليپماتيك به معناي سوزاندن چربي ها نيست، اين روش يعني برداشتن چربي، زيرا ليپوماتيك با قدرتي كه دارد از سوختن چربي ها جلوگيري مي كند و در اين روش بافت و سلول هاي چربي را بدون كوچكترين آسيب از زير پوست بيرون مي كشد؛ و دقيقا به همين خاطر است كه يك مزيت بسيار فوق العاده نسبت به ساير روش ها دارا است و آن هم تزريق چربي بيرون كشيده شده در ساير نواحي بدن است.

روش ليپوماتيك

ليپماتيك كه يك دستگاه كمپرسور مي باشد كه اين دستگاه هواي فشرده به وسيله به يك ميله باريك منتقل ميشود كه ان ميله وارد بدن ميشود و با سرعت بالا و به حالت ۳ بعدي لرزه هاي بسيار سريع را براي از بين بردن چربي ايجاد مي كند در اين روش كه به كمك باد و ارتعاش (حركات بسيار تند) چربي ها را خورد كرده با تخريب سلول هاي چربي انباشته در زير پوست باعث مي شود كه به راحتي چربي از بدن خارج شوند و آن ها را بيرون تخليه مي كند..

البته همانطور كه بيان شد انجام اين روش به هيچ عنوان آسيب و ضرري به بافت عضلاني و عروق و اعصاب شما وارد نخواهد كرد. دوره نقاهت در اين روش بسيار كوتاه است، فرد در حين اين عمل زمان خيلي كمي را در اتاق عمل سپري مي كند زيرا سرعت عمل زيادي اين روش دارد. اين روش نيازي به بستري شدن در كلينيك زيبايي و بيمارستان را ندارد.

در اين روش نسبت كبودي خيلي كمتر است نسبت به روش هاي ديگر جراحي هاي زيبايي

قبل از جراحي به روش ليپوماتيك به بافتي كه بايد تخليه شود داروي بي حسي مي زنند كه اين اقدام سبب كاهش احساس درد در ناحيه تخليه چربي مي شود اين بي حسي باعث مي شود كه شما در زمان جراحي كوچكترين دردي احساس نكنيد

اقدامات قبل و بعد ليپوماتيك

  1. افرادي كه الكل و دخانيات مصرف مي كنند بايد دو هفته قبل از جراحي مصرف آن را قطع كنند.
  2. بايد از مصرف آسپرين پرهيز كنند چون باعث رقيق شدن خون ميشود و باعث ايجاد مشكل ميشود.
  3. از شب قبل عمل بايد از مصرف غذاي سنگين و آب تا صبح عمل پرهيز كرد عمل بايد به صورت ناشتا انجام شود.
  4. دوره نقاهت بعد از انجام ليپوماتيك چيزي در حدود ۲ الي ۵ روز اس كه فرد بعد از آن مي تواند بدون مشكل فعاليتهاي روزمره اش را انجام دهد.
  5. بعد از جراحي ليپوماتيك فرد بايد به ميزان كافي مايعات، آب و آبميوه بنوشد تا از اتلاف آب بدنش جلوگيري شود.
  6. به افراد توصيه مي شود تا چند روز پس از ليپوماتيك از نشستن دوري كنند و تا جايي كه امكان دارد دراز بكشند تا دچار شلي يا افتادگي پوست زيادي نشوند.
  7. پزشك بعد از عمل براي بيمار گن تجويز مي كند و بيمار ۱ هفته بايد از گن استفاده كند

تخليه چربي با جراحي ابدومينوپلاستي

ابدومينوپلاستي يعني يك روش جراحي كه به منظور برداشت چربي و پوست اضافه كه روي شكم آويزان شده است؛ و در بيشتر مواقع مي توانند عضلات را بازسازي كنند.

اين روش جراحي زيبايي شكم براي خانم هايي كه بارداري متعدد داشته اند و از شكمي با پوست شل و افتاده رنج ميبرند روش خوبي مي باشد. اين روش براي افرادي كه داراي ميزان چربي بالايي هستند كاربرد دارد. در اين روش با عمل جراحى و برش زير شكم در خط سزارين پوست اضافه قسمت پايين شكم (زير ناف) برداشته و برش شكم با بخيه سفت ميشود و مجددا پوست شكم ترميم ميشود. ناف با پايه خود در محل جديد و مناسب قرار داده مي شود و حالت افتادگي ندارد. پوست و چربي شل و آويزان باعث اختلالات در برنامه زندگي مي شود و فرد را از پوشيدن لباس مناسب يا رفتن به مهماني ها بخاطر ظاهر و هيكل نا متناسب اذيت مي كند كه عمل ابدومينوپلاستي بهترين عمل براي رفع اين مشكلات است.

شما بلا فاصله بعد از عمل نمي توانيد خواهان شكمي تخت باشيد بلكه به دليل تورم و ورم فعلا زمان لازم است تا نتيجه مظلوب را گرفت.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۳۹:۰۸ ] [ behzad moghtader ]

لاغري شكم با جراحي زيبايي

لاغري شكم با جراحي زيبايي : بسياري از افراد هستند كه براي داشتن شكم تخت و بدون چربي راههاي زيادي را امتحان كرده اند، از انجام فعاليت هاي سخت هوازي گرفته تا استفاده از انواع دمنوش هاي لاغري و داروها و ژل هاي چربي سوز. اما از آنجا كه براي اين روش ها نياز به صرف زمان زيادي براي رسيدن به نتيجه مطلوب است، هستند افراد بسياري كه از اين روش هاي گفته شده نتيجه لازم را نگرفته اند و تصميم هاي ديگري نظير انجام جراحي هاي زيبايي گرفته اند.

لاغري شكم با جراحي زيبايي

به نظر آنها بهترين روش براي كوچك كردن شكم و داشتن اندامي زيبا و ايده آل جراحي زيبايي شكم مي باشد.

يكي از علت هاي مهم و اصلي بين مراجعه كننده هاي جراحي‌هاي زيبايي وجود مشكلاتي هست كه مربوط به ناحيه شكم و پهلوهاست در اين قسمت هاي بدن اين افراد كه پوست شان شل يا افتاده شده است و يا بخاطر انباشت توده هاي چربي به شكل برجسته است. اين افراد در زندگي روزمره خود دچار مشكلات خاصي در هنگام خريد لباس مي شوند و هرگز لباس مناسبي براي خودشان نمي توانند تهيه كنند.

جراحي روشي مناسب براي حذف چربي هاي اضافه

اين عمل هم مثل جراحي هاي زيبايي ديگر با توجه به شرايط خاص هر فرد دوره درماني خاصي برايش تعريف مي‌شود:

  1. بسته به نوع ميزان چربي
  2. ميزان بافت چربي
  3. ميزان افتادگي و شلي پوست
  4. تعداد دفعات زايمان در بيمار
  5. مثل سن مناسب و داشتن سلامت عمومي
  6. كيفيت پوست بيمار (پوست سفت بدون ترك يا پوست نازك با ترك فراوان)
  7. يا ميزان پوست اضافه بالا و پايين شكم، مقدار چربي دور شكم و پهلو، شل يا سفت بودن عضلات شكم

حذف چربي ها با روش ليپماتيك

امروزه از بين بردن چربي با روش جراحي ليپماتيك به يكي از روش هاي موفق براي داشتن اندامي ايده آل و متناسب شناخته شده است. به كمك ليپوماتيك چربي هاي انباشت شده در نواحي مختلف بدن از جمله پهلو و ران ها و شكم را كه با انجام ورزش و فعاليت هاي سنگين و رژيم غذايي از بين نرفته اند رامي توان خيلي راحت از بين برد. به كمك جراحي ليپوماتيك تمام قسمت هاي بدن كه داراي انباشتو برجستگي بر اثر چربي بوده را مي توان تراشيد و توده چربي هاي انباشته در آن ناحيه را از بين برد.

البته بايد اين را هم بگوييم كه حذف كردن چربي ها در جراحي ليپماتيك به معناي سوزاندن چربي ها نيست، اين روش يعني برداشتن چربي، زيرا ليپوماتيك با قدرتي كه دارد از سوختن چربي ها جلوگيري مي كند و در اين روش بافت و سلول هاي چربي را بدون كوچكترين آسيب از زير پوست بيرون مي كشد؛ و دقيقا به همين خاطر است كه يك مزيت بسيار فوق العاده نسبت به ساير روش ها دارا است و آن هم تزريق چربي بيرون كشيده شده در ساير نواحي بدن است.

روش ليپوماتيك

ليپماتيك كه يك دستگاه كمپرسور مي باشد كه اين دستگاه هواي فشرده به وسيله به يك ميله باريك منتقل ميشود كه ان ميله وارد بدن ميشود و با سرعت بالا و به حالت ۳ بعدي لرزه هاي بسيار سريع را براي از بين بردن چربي ايجاد مي كند در اين روش كه به كمك باد و ارتعاش (حركات بسيار تند) چربي ها را خورد كرده با تخريب سلول هاي چربي انباشته در زير پوست باعث مي شود كه به راحتي چربي از بدن خارج شوند و آن ها را بيرون تخليه مي كند..

البته همانطور كه بيان شد انجام اين روش به هيچ عنوان آسيب و ضرري به بافت عضلاني و عروق و اعصاب شما وارد نخواهد كرد. دوره نقاهت در اين روش بسيار كوتاه است، فرد در حين اين عمل زمان خيلي كمي را در اتاق عمل سپري مي كند زيرا سرعت عمل زيادي اين روش دارد. اين روش نيازي به بستري شدن در كلينيك زيبايي و بيمارستان را ندارد.

در اين روش نسبت كبودي خيلي كمتر است نسبت به روش هاي ديگر جراحي هاي زيبايي

قبل از جراحي به روش ليپوماتيك به بافتي كه بايد تخليه شود داروي بي حسي مي زنند كه اين اقدام سبب كاهش احساس درد در ناحيه تخليه چربي مي شود اين بي حسي باعث مي شود كه شما در زمان جراحي كوچكترين دردي احساس نكنيد

اقدامات قبل و بعد ليپوماتيك

  1. افرادي كه الكل و دخانيات مصرف مي كنند بايد دو هفته قبل از جراحي مصرف آن را قطع كنند.
  2. بايد از مصرف آسپرين پرهيز كنند چون باعث رقيق شدن خون ميشود و باعث ايجاد مشكل ميشود.
  3. از شب قبل عمل بايد از مصرف غذاي سنگين و آب تا صبح عمل پرهيز كرد عمل بايد به صورت ناشتا انجام شود.
  4. دوره نقاهت بعد از انجام ليپوماتيك چيزي در حدود ۲ الي ۵ روز اس كه فرد بعد از آن مي تواند بدون مشكل فعاليتهاي روزمره اش را انجام دهد.
  5. بعد از جراحي ليپوماتيك فرد بايد به ميزان كافي مايعات، آب و آبميوه بنوشد تا از اتلاف آب بدنش جلوگيري شود.
  6. به افراد توصيه مي شود تا چند روز پس از ليپوماتيك از نشستن دوري كنند و تا جايي كه امكان دارد دراز بكشند تا دچار شلي يا افتادگي پوست زيادي نشوند.
  7. پزشك بعد از عمل براي بيمار گن تجويز مي كند و بيمار ۱ هفته بايد از گن استفاده كند

تخليه چربي با جراحي ابدومينوپلاستي

ابدومينوپلاستي يعني يك روش جراحي كه به منظور برداشت چربي و پوست اضافه كه روي شكم آويزان شده است؛ و در بيشتر مواقع مي توانند عضلات را بازسازي كنند.

اين روش جراحي زيبايي شكم براي خانم هايي كه بارداري متعدد داشته اند و از شكمي با پوست شل و افتاده رنج ميبرند روش خوبي مي باشد. اين روش براي افرادي كه داراي ميزان چربي بالايي هستند كاربرد دارد. در اين روش با عمل جراحى و برش زير شكم در خط سزارين پوست اضافه قسمت پايين شكم (زير ناف) برداشته و برش شكم با بخيه سفت ميشود و مجددا پوست شكم ترميم ميشود. ناف با پايه خود در محل جديد و مناسب قرار داده مي شود و حالت افتادگي ندارد. پوست و چربي شل و آويزان باعث اختلالات در برنامه زندگي مي شود و فرد را از پوشيدن لباس مناسب يا رفتن به مهماني ها بخاطر ظاهر و هيكل نا متناسب اذيت مي كند كه عمل ابدومينوپلاستي بهترين عمل براي رفع اين مشكلات است.

شما بلا فاصله بعد از عمل نمي توانيد خواهان شكمي تخت باشيد بلكه به دليل تورم و ورم فعلا زمان لازم است تا نتيجه مظلوب را گرفت.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۳۷:۵۶ ] [ behzad moghtader ]

آيا ميكرونيدلينگ واقعا تاثيرگذار است؟

فهرست مطالب [نمايش فهرست]

آيا ميكرونيدلينگ واقعا تاثيرگذار است؟ : امروزه روش هاي مختلفي براي درمان بيماري هاي پوستي وجود دارد ميكرونيدلينگ يكي از اين روش هاي جديد است ميكرو به معني كوچك و نيدلينگ يعني سوزن زدن در سطح پوست است و ميكرونيدلينگ يعني ايجاد سوراخ هاي ريز در سطح ،كه به اين روش درمارولينگ تراپي يا روش كلاژن سازي طبيعي نيز گفته ميشود در اين روش با نفوذ سوزن ها به لايه مياني پوست يا درم يك جراحت مختصر در پوست ايجاد شده و بدن به آن واكنش نشان داده و شروع به ترميم و باز سازي ان ناحيه ميكند.كلاژن و الاستين دو عنصر مهم براي پوست هستند كه در اين فرايند توليد ميشود وقتي اين دو عنصر در پوست توليد ميشود جاي زخم و جاي جوش به مرور زمان درمان مي شوند اين عمل در بيشتر مواقع از كرم بي حسي استفاده ميشوند و كاملا بدون درد است .

آيا ميكرونيدلينگ واقعا تاثيرگذار است

اولين بار دكتر فرناندز در سال ۲۰۰۶ براي درمان عارضه هاي پوستي از سوزن هاي ريز و طبي استفاده كرد. پيش تر از او دكتر اورنتريچ در سال ۱۹۹۵ از روش ميكرونيدلينگ به همراه ساب سيژن براي درمان چين و چروك و از بين بردن خط خنده استفاده كرده بود. در سال ۱۹۹۷ دكتر كميراند براي درمان جاي زخم و جاي جوش از اين روش استفاده كردند. اما در حقيقت ميكرونيدلينگ و درمان عارضه هاي پوستي به وسيله سوزن زدن به پوست، توسط دكتر فرناندز جراح پلاستيك آفريقاي جنوبي به وجود آمد.

امروزه بسياري از متخصصين در سراسر دنيا براي بهبود و درمان عارضه ها و امراض پوستي از روش ميكرونيدلينگ استفاده مي كنند و به نتايج بسيار درخشاني در اين زمينه رسيده اند. ميكرونيدلينگ و استفاده از درمارولر هم مي تواند در كلينيك متخصص انجام شود و هم شما مي توانيد از آن در خانه استفاده كنيد. بعد از استفاده از ميكرونيدلينگ شما مي توانيد به راحتي به محل كار خود برگشته و به انجام كارهاي روزانه خود بپردازيد. ميكرونيدلينگ از نظر صرف هزينه و وقت بسيار مقرون به صرفه است. از ميكرونيدلينگ مي توان در جاهاي حساس بدن مانند دور چشم، دور دهان، پشت دست ها و گردن استفاده كرد ولي از ليزر در اين قسمت ها استفاده نمي شود.

در ميكرونيدلينگ از وسيله اي به نام درمارولر استفاده مي كنند. درمارولر از سوزن هاي بسيار ريز استيل تشكيل شده است. ميكرونيدلينگ با استفاده از درمارولر بسيار سريع و بي خطر اسكار و چين و چروك را ازبين مي برد. در ميكرونيدلينگ به لايه بيروني پوست يا اپيدرم هيچ آسيبي نمي رسد اما در ديگر روش ها مانند ليزر به اپيدرم آسيب رسيده و باعث سوختگي پوست مي شود و براي بهبود آن حتما بايد از كرم هاي درماني استفاده كرد.

قبل از استفاده از درمارولر در محل مورد نظر از كرم بي حسي استفاده مي شود. براي بهبودي و درمان كامل عارضه پوستي حتما بايد دوره هاي درماني خود را كامل كنيد.

مدت زماني كه هر بيماري پوستي طول مي كشد تا با روش ميكرونيدلينگ بهبود يابد به شرح زير است:

  1. براي درمان و از بين بردن اسكار و آكنه هاي سطحي تا معمولي گذراندن ۳ تا ۴ دوره درماني لازم است.
  2. براي از بين بردن جاي زخم هاي شديد و ترك هاي پوستي گذراندن ۵ دوره درماني الزامي است.
  3. تقريبا هر دوره درماني بين ۴ تا ۶ هفته طول مي كشد. در برخي عارضه هاي شديد پوستي طول دوره درماني به ۶ تا ۱۲ ماه هم مي رسد.

ميكرونيدلينگ يك روش كاملا ايمن و بي عارضه مي باشد كه به آن روش كلاژن سازي طبيعي نيز مي گويند. به دليل اينكه ميكرونيدلينگ بر روي انواع پوست با هر نوع رنگ و نژادي تاثير دارد و هيچ گونه آسيبي (مانند سوختگي در ليزر) به پوست نمي رساند ، بسيار مورد توجه متخصصين و مراجعه كنندگان آن ها قرار گرفته است.

جالب است بدانيد با درمارولر تيرگي هاي زير چشم را هم نيز مي توان بر طرف كرد در اين باره چريل برگس متخصص پوست و زيبايي نظر خود را چنين بيان مي كند: من در درمان عارضه هاي پوستي در پوست هاي تيره تر با استفاده از درمارولر و ميكرونيدلينگ به نتايج بسيار خوبي رسيده ام. من براي درمان اسكار و ديگر آسيب هاي پوستي و زيبايي از درمارولر و درماپن استفاده مي كنم. از درمارولر و درماپن مي شود در نقاط حساس بدن مانند اطراف بيني، اطراف لب و اطراف چشم استفاده كرد كه اين يك موفقيت بزرگ براي ميكرونيدلينگ مي باشد. ميكرونيدلينگ هيچ گونه عوارضي ندارد فقط كمي پوست قرمز و ملتهب شده كه بعد از چند ساعت برطرف مي شود. از ميكرونيدلينگ و درمارولر مي توان در بدن و صورت و نقاط حساس استفاده كرد.

ضخامت سوزن ها در درماپن كمتر از درمارولر است. به همين دليل از درماپن براي از بين بردن و درمان جاي جوش و جاي زخم هاي سطحي و موضعي استفاده مي شود. ولي سرعت استفاده از درماپن خيلي بالاتر از درمارولر است.

ميكرونيدلينگ و تاثير آن بر درمان آلوپسيا (ريزش موي ژنتيكي در مردان)

اگر شما مي خواهيد خودتان از درمارولر در خانه استفاده كنيد حتما از برند هاي معتبر خريد كنيد زيرا خريد از برندهاي بي كيفيت امكان شكستن سوزن در پوست را بالا مي برد. اگر سوزن در پوستتان شكست سريعا به كلينيك متخصص پوست مراجعه كنيد تا از ايجاد عفونت هاي احتمالي جلوگيري شود. شما مي توانيد سه بار در هفته از درمارولر استفاده كنيد.

در هنگام استفاده از درمارولر حتما از كرم هاي ويتامين “آ” و “ث” استفاده نماييد. بعد از هربار استفاده از درمارولر آن را با آب داغ بشوييد و با محلول ضد عفوني كننده اسپري كنيدو اجازه دهيد تا خشك شود. سايز سوزن هاي درمارولر از ۰٫۵ شروع و تا ۲٫۵ ميلي متري ادامه دارد. سايز سوزن با توجه به نوع عارضه و شدت آن انتخاب مي شود. سوراخ هاي ايجاد شده در سطح پوست توسط درمارولر ۱ تا ۲ ساعت بعد از استفاده از درمارولر بسته مي شوند و امكان هيچ گونه عفونتي وجود ندارد.

درحال حاضر اين روش يكي از بى عارضه ترين روشهاي كلاژن سازي در دنيا مي باشد. ميكرونيدلينگ براي تحريك پوست براي ساخت طبيعي كلاژن استفاده مي شود. وارد كردن سوزن ها به داخل پوست، باعث انتشار فاكتورهاي رشد و فيبروبلاست ها مي شود. اين فرايند منجر به افزايش توليد كلاژن و الاستين توسط فيبروبلاست ها مي شود. كلاژن و الاستين به قسمت آسيب ديده اپيدرم منتقل شده و در آنجا تكثير مي شوند و در نتيجه باعث افزايش ضخامت اپيدرم و درمان عارضه هاي پوستي مي گردد.

درمارولر و ترك پوست ناشي از خشكي

با توجه به مطالعات انجام شده مي توان گفت كه تاثير ميكرونيدلينگ از ساير روش هاي درماني مانند ليزر و لايه برداري شيميايي (پيلينگ) موثرتر است زيرا و در صورت نفوذ به لايه درم زخم ايجاد مي كند و اين در حالي است كه در ميكرونيدلينگ عمق نفوذ سوزن ها به لايه مياني پوست (درم) مي باشد و روند كلاژن سازي و بازسازي پوست با افزايش جريان خون در اين لايه عمقي تحريك مي شود.

آيا ميكرونيدلينگ واقعا تاثيرگذار است

همچنين جوانسازي پوست با روش هاي لايه برداري با ليزر و يا اسيدهاي پيلينگ محدوديت هايي دارد مثلا در فصول گرم سال كه ميزان اشعه ماوراء بنفش در سطح بالايي است اين كار نا مناسب است ولي در روش ميكرونيدلينگ بدليل سالم ماندن لايه اپيدرم كه نقش محافظت كننده از پوست را ايفا مي كند منعي وجود ندارد. دوره نقاهت و خانه نشيني در ليزر ۷ تا ۱۰ روز است و قرمزي پوست ۳ تا ۴ ماه ادامه مي يابد در حاليكه قرمزي پوست در ميكرونيدلينگ حداكثر ۴۸ ساعت مي باشد.

ميكرونيدلينگ در مقايسه با ساير روش ها كاملا بي خطر است و خيلي راحت انجام ميشود و نتايج بسيار خوبي دارد اين روش براي در روشن سازى، جوانسازى، افتادگى، درمان لك صورت، انواع اسكارهاى جاى جوش، سوختگى، بخيه و منافذ باز انجام ميشود و براي همه افراد با هر نوع رنگ پوستي مناسب است و معمولا دوره نقاهت بسيار كوتاهى دارد

برچسب ها: , , , , , ,


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۷ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۳۶:۴۶ ] [ behzad moghtader ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب