كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 99
دیروز : 240
افراد آنلاین : 2
همه : 26992

كانكس كاروان

 

كانكس كاروان , قيمت كانكس كاروان , خريد كانكس كاروان , كانكس كاروان دست دوم  , caravan conex : كانكس كاروان به عبارتي به آن دسته از كانكس ها گفته مي شود كه از قابليت حمل و نقل آسان برخوردار باشند يعني به عبارتي همان كانكس هاي چرخدار و يا متحرك هستند كه با عنوان كانكس كاروان نيز شناخته شده اند . اين دسته از كانكس ها از انعطاف پذيري خوبي برخوردارند به همين علت از كاربردهاي فراواني برخوردارند براي نمونه از كانكس هاي اورژانسي گرفته تا كانكس حمل حيوانات و …

كانكس هاي كاروان جز آن دسته از كانكس هايي هستند كه اكثرا سازه اي از جنس فلزي دارند و امكان جابه جايي آسان و حمل و نقل را فراهم مي كنند . اين نوع از كانكس ها مجهز به اتاق هايي است كه امكان اسكان افراد را فراهم مي كنند و با توجه به سفارش مشتريان مي توان آن ها را مجهز به ديگر امكانات داخلي و .. طراحي كرد . مجموعه شركت ايرانا سازه آماده ي ارائه خدمات خود در زمينه انواع كانكس كاروان در اندازه ها , طرح ها , رنگ ها , امكانات داخلي و بيروني و .. است . كه بر طبق سفارش و نيز مشتريان عزيز طراحي و ساخته مي شوند . جهت ايمني بالا در ساخت و طراحي اين دسته از كانكس از ترمز خودكار استفاده شده است كه ضامن سفري سالم و امن براي خريداران است .

كانكس كاروان

كانكس كاروان

كانكس هاي كاروان كاربردهاي متنوع و مختلفي دارند از جمله مي توان از آن ها در صنعت تجاري , پزشكي , مهندسي , تفريحي , عمراني و .. بهره برد . اين نوع از كانكس ها يك مزيت ويژه اي كه  دارند اين است كه از قابليت حمل و نقل آسان برخوردارند و به آساني جابه جا مي شوند يعني مي توان آن ها را به خودرو وصل كرد و به مكان و پروژه ي دلخواه انتقال داد . همچنين يك مزيت ديگري كه  مي توان براي آن شمرد اين است كه سريع الاجرا هستند و به هيچ وجه زمان بر نبوده و نيستند . كانكس هاي كاروان خيلي شبيه به كانكس مسكوني است و وجه مشتركي كه با هم دارند اين است كه  از تمامي امكانات سكونت برخوردارند و يك تفاوت ويژه اي كه با هم دارند اين است كه كانكس هاي كاروان متحرك هستند . اكثرا افرادي متقضي خريد اين نوع از كانكس ها هستند كه براي مدت زمان زيادي به مسافرت مي روند و نياز به سكونت دارند و به راحتي مي توانند داخل اين كانكس ها استراحت بكنند .

ويژگي هاي كانكس كاروان

از قابليت حمل و نقل سريع و آسان برخوردارند

اجراي سريع و آسان بدون وقت كشي

دسترسي آسان به هر مكان در صورت نياز

دوام و ماندگاري بالا

كاربردهاي مختلف و متنوع

اندازه ها و ابعاد مختلف

چرخدار بودن

انواع كانكس كاروان

كانكس هاي كاروان چرخدار

كانكس كاروان اقامتي

كاروان حمل و نقل حيوانات

كاروان هاي خدمات جاده اي

كاروان اورژانس

كاروان خدمات پزشكي

خريد و فروش و قيمت كانكس كاروان

كانكس هاي طراحي شده در مجموعه ايرانا سازه از دوام و ماندگاري بالاتري برخوردارند و مطابق با هر نوع شرايط آب و هوايي طراحي مي شوند و از بالاترين كيفيت و قيمت برخوردارند . قيمت اين دسته از كانكس ها با توجه به مواد اوليه به كار رفته , ابعاد , اندازه و .. محاسبه مي شود . خريد كانكس هاي كاروان با قيمت مناسب در مجموعه ايرانا سازه ارائه مي شود . و مشتريان عزيز هر طرح و پيشنهادي را كه مي خواهند بر روي كانكس پياده شود بايستي ابتدا آن را سفارش دهند تا متخصصين و مهندسين ما كانكس كاروان مشتري را بر طبق سفارش و نياز مشتري طراحي كنند .

كانكس كاروان دست دوم

كانكس هايي كه به آن ها دست دوم مي گويند جز آن دسته از كانكس ها هستند كه يك بار مشتري از آن ها استفاده كرده مجموعه ايرانا سازه با خريد اين نوع از كانكس ها از مشتري اقدام به بازبيني و تعميرات آن ها كرده و تحت عنوان كانكس دست دوم با قيمت مناسبتر به خريداران اين دسته از كانكس ها به فروش مي رساند .

جهت سفارش محصول و همچنين اطلاع از قيمت كانكس هايي كه به آن ها دست دوم مي گويند جز آن دسته از كانكس ها هستند كه يك بار مشتري از آن ها استفاده كرده مجموعه ايرانا سازه با خريد اين نوع از كانكس ها از مشتري اقدام به بازبيني و تعميرات آن ها كرده و تحت عنوان كانكس كاروان دست دوم با قيمت مناسبتر به خريداران اين دسته ز كانكس ها به فروش مي رساند .

جهت سفارش محصول و همچنين اطلاع از قيمت كاروان , خريد , فروش كانكس هاي كاروان با مشاورين و كارشناسان فروش اين مجموعه در ارتباط باشيد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۱۸:۵۶ ] [ behzad moghtader ]

كانكس حمام

 

كانكس حمام , قيمت كانكس حمام نو و دست دوم , خريد و فروش كانكس حمام – ايرانا سازه – Bathroom conex : كانكس هاي حمام يكي ديگر از محصولات توليد شده در مجموعه شركت كانكس سازي ايرانا سازه است . اين شركت اقدام به طراحي و ساخت انواع كانكس از جمله كانكس حمام در طرح ها و اندازه هاي مختلف كرده است . شما شايد شاهد اين نوع از كانكس ها در زمان مسافرت بوده ايد كه در مسير هاي بين راهي و يا رستوران ها و پارك ها و تفرج گاه ها نصب مي شوند . زيرا براي ساخت حمام نياز به امكانات و مصالح ساختماني است كه كانكس حمام بهترين و آسانترين روش پيش روي است كه مي توان در مكان دلخواه آن ها را نصب كرد و از آن ها استفاده كر . اين دسته از كانكس ها به دليل طراحي , نصب , توليد , جابه جايي آسان مي توان آن ها را در هر مكاني با هر شرايطي از آن ها بهره برد .

كانكس حمام

انواع كانكس حمام با توجه به نياز و سليقه ي مشتري در طرح ها و اندازه هاي مختلف طراحي و توليد مي شوند نماي اين نوع از كانكس ها مي تواند از كامپوزيت و يا پي وي سي باشد كه هر كدام با توجه به ذوق و سليقه ي مشتري طراحي مي شوند و زيبايي خاص خود را دارند . وجود حمام در هر مكاني لازم و اجباري است با نصب سريع و آسان كانكس هاي حمام اين نوع از نياز بشر تا حدودي برآورده مي شود .

در طراحي و ساخت كانكس بايد به اين امر توجه كنيم كه مقاومت يك كانكس جز ويژگي هاي اصلي يك كانكس است زيرا فقط مختص يك مكان نيست و بايد سازگار با هر نوع شريط آب و هوايي ساخته شود و مقوم در برابر زلزله , سيل , رطوبت و .. باشد . و مهمتر از همه ي موارد اين كه بايد به صورت سبك طراحي شود تا از قابليت حمل آسان برخوردار باشد . طبق سفارش و نياز شما مشتريان عزيز اين نوع از كانكس ها هم به صورت ثابت و هم به صورت چرخدار طراحي مي شوند . سرويس هاي كانكس هاي حمام  داراي يك كابين , دو كابين , سه كابين و شش كابين هستند . عرض و طول اين كانكس ها بسته به سفارش و نياز متقضي دارد .

قيمت كانكس حمام

قيمت كانكس حمام بر طبق اندازه , مقدار مواد اوليه اي كه براي ساخت آن اختصاص داده مي شود و همچنين طرح هاي مختلفي كه پيشنهاد مي شود بستگي دارد . كانكس هاي حمام با نماهاي مختلفي از جمله كامپوزيت و يا پي وي سي طراحي و توليد مي شوند بنابراين مسلم است كه قيمت هر كدام با يكديگري متفاوت است . و مهمتر از همه اين كه قيمت اين نوع از كانكس ها بسته به اين كه در كدام محل نصب مي شوند دارد و ممكن است يك كانكس  داراي سه كابين و ديگري شش كابين باشد كه در اينجا قيمت هر كدام با ديگري كاملا متفاوت خواهد بود .

كانكس حمام دست دوم

شركت ايرانا سازه اقدام به خريد كانكس هاي دست دوم از مشتري مي كند . كانكس دست دوم حمام  به كانكس هايي اطلاق مي شود كه يك بار توسط مشتري مورد استفاده قرار گرفته است . مجموعه ي ما بعد از خريد كانكس از مشتري اقدام به تعمير , بازسازي كانكس ها مي كند و آن ها را با عنوان كانكس حمام دست دوم به كشترياني كه تقاضاي خريد اين نوع از كانكس ها را مي كنند با قيمت مناسبتري به فروش مي رساند . كه هم در هزينه ي مشتري صرفه جويي مي شود و هم صاحب كانكس با قيمت مناسب تري مي شود .

مشتريان عزيز مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر از نحوه ي خريد , فروش كانكس حمام و همپنين سفارش محصول با كارشناسان فروش مجموعه ي شركت ايرانا سازه تماس بگيرند .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۱۵:۵۵ ] [ behzad moghtader ]

كانكس به هم پيوسته

 

كانكس به هم پيوسته : شركت كانكس سازي ايرانا سازه با استفاده از روش ها و متدهاي به روز دنيا اقدام به طراحي و ساخت انواع كانكس مي كند . اين شركت با استفاده از نيروي مجرب و كارآزموده در زمينه ي طراحي انواع كانكس توانسته است طي سال ها فعاليت خود در اين زمينه رضايت مشتريان را به خود جلب كند . از جالب ترين محصولات توليدي اين شركت طراحي و ساخت كانكس به هم پيوسته است .

كانكس به هم پيوسته

كانكس هاي به هم پيوسته يا در اصطلاح عموم كانكس متصل نوعي از كانكس ها مي باشند كه مي توان آن ها را به يكديگر وصل كرد . اين نوع از كانكس ها از چندين كانكس مجزا ساخته شده اند كه جدا از هم هستند و در زمان اتصال به يكديگر با چيدماني خاص به همديگر متصل مي شوند . اين نكته را نبايد فراموش كرد كه با وصل شدن كانكس هاي مجزا به يكديگر فضاي زيادي از محيط ايجاد مي شود كه از ابتدا بايد اين نكته را در نظر داشت . مزيت اين نوع از كانكس ها به اين است كه به آساني مي توان بخش هاي كانكس ها را از يكديگر جدا كرد و در صورت نياز به جابه جايي جداگانه آن ها را حمل كرد .

كانكس به هم پيوسته

كانكس به هم پيوسته

كاربرد كانكس به هم پيوسته

از اين دسته از كانكس ها بيشتر در مناطقي كه صعب العبور هستند و يا امكان ساخت مدرسه به هر دليلي وجود ندارد استفاده مي شود و يا در زمان زلزله و ديگر بلاياي طبيعي اين نوع از كانكس ها جايگزين مناسبي مي باشند و در دسترس قرار مي گيرند . و ديگر كاربردهاي مهم اين كانكس ها اين است كه در پروژه هاي عظيم پل سازي و سد سازي و .. كه براي حمل و نقل و بردن كانكس ها نمي توان از تريلي استفاده كرد ؛ مورد استفاده قرار مي گيرند . اين كار به آساني انجام مي شود يعني با جدا كردن بخش بخش كانكس ها از يكديگر آن ها را مي توان با هر وسيله ي نقليه جابه جا كرد و به مكان دلخواه بردذ و در آن جا به يكديگر متصل كرد .

طراحي كانكس به هم پيوسته

طراحي نماي داخلي و بيروني كانكس هاي به هم پيوسته به نسبت ديگر كانكس ها دشوارتر است و به همين دليل اين دسته از كانكس ها اكثرا به صورت شيك ولي با طرح و نمايي ساده و اكصرا در شكل هاي مستطيلي طراحي و توليد مي شوند . در طراحي اين كانكس ها بايد به كارايي و كاربرد آن ها نيز توجه كرد تا طبق كاربردشان طراحي شوند .

كانكس به هم پيوسته در ايرانا سازه

شركت كانكس سازي ايرانا سازه با داشتن سابقه ي طولاني مدت در ساخت انواع كانكس و به كار گرفتن نيروي متخصص و جوان و كاربلد در زمينه ي طراحي انواع كانكس توانسته است بهترين محصولات را توليد و در دسترس همگان قرار دهند . با استفاده از مهندسين متخصص در زمينه ي طراحي كانكس و با به كارگرفتن سيستم نرم افزاري به روز دنيا توانسته است بهترين محصولات و با كيفيت ترين كانكس ها را طراحي و توليد كنند .
جهت سفارش كانكس به هم پيوسته و اطلاع از خريد كانكس , قيمت كانكس , كانكس دست دوم  با كارشناسان فروش مجموعه ايرانا سازه تماس حاصل نماييد و محصول انتهابي خود را سفارش دهيد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۱۲:۴۸ ] [ behzad moghtader ]

كانكس نمازخانه

 

كانكس نمازخانه , خريد و فروش كانكس نمازخانه , قيمت كانكس نمازخانه در ايراناسازه , كانكس نمازخانه دست دوم – Prayer room conex : يكي از پركاربردترين كانكس هاي توليدي در مجموعه كانكس سازي ايرانا سازه كانكس هاي نماز خانه است . كانكس هاي نمازخانه را مي توان در هر جايي نصب كرد و به عنوان نمازخانه از آن ها استفاده كرد . اين نوع از كانكس ها كاربردهاي زيادي دارند و همچنين باعث صرفه جوي در هزينه ها مي شوند زيرا براي ساخت مساجد نياز به مصالح وجود دارد كه هزنه ي بالاتري به نسبت كانكس دارد و مهمتر از همه اين كه اين دسته از كانكس ها را مي توان در هر مكاني نصب كرد و در صورت نياز به تغيير مكان آن ها را جابه جا كرد . براي انجام فريضه نماز كانكس هاي نمازخانه را مي توان در رستوران ها , كافي شاپ ها , نمايشگاه ها , پارك ها , مكان هاي تفريحي , مكان هاي مذهبي , ادارات , سازمان ها و .. نصب كرد .

كانكس هاي نمازخانه مقاوم در برابر شرايط جوي سخته مي شوند زيرا قابل نصب در هر شرايط آب و هوايي هستند . همچنين كانكس هاي نمازخانه به گونه اي طراحي مي شود كه فرد با ديدن آن متوجه مي شود كه چه كاربردي دارد . نبايد در طراحي اين نوع از كانكس ها از طرح هاي مختلف و اندازه هاي گوناگون غافل شد . زيرا بسته به محيطي از آن ها استفاده مي شود در اندازه و طرح ها با يكديگر فرق مي كنند . كانكس هاي نمازخانه از امكانات يك نمازخانه برخوردارند . در طراحي كانكس نمازخانه بايد به اين نكته نيز توجه شود كه مكاني مختص وضو خانه نيز طراحي شده باشد .

كانكس نمازخانه

قيمت كانكس نمازخانه

قيمت كانكس نمازخانه نيز به مانند ديگر كانكس ها بسته به مواد اوليه به كار رفته در آن , اندازه , ابعاد , در يك طبقه , چند طبقه و .. نيز بستگي دارد . اگر به دنبال خريد كانكس نمازخانه هستيد ما به شما كانكس هاي نمازخانه ايرانا سازه را پيشنهاد مي كنيم . مشتريان عزيز مي توانيد جهت كسب اطلاعات بيشتر از قيمت كانكس هاي نمازخانه با كارشناسان فروش مجموعه ما تماس بگيريد و از قيمت محصول انتخابي خود مطلع شويد .

خريد و فروش كانكس نمازخانه

اگر به فكر خريد كانكس نمازخانه افتاده ايد و به آن نياز فوري پيدا كرده ايد مي توانيد با متخصصين و كارشناسان فروش ايرانا سازه تماس بگيريد و هر طرح و پيشنهادي كه داشته باشيد مهندسين و متخصصين مجموعه ما در كوتاهترين زمان ممكن آن را براي شما طراحي كرده و مي سازند و در محل انتخابي تان نصب مي كنند .

دستگاه جوش

كانكس نمازخانه دست دوم

اگر به هر علتي مشتريان عزيز و خريداران محترم قصد فروش كانكس نمازخانه خود را داشته باشند گروه صنعتي ايرانا سازه اقدام به خريد اين دسته از كانكس ها مي كنند و بعد از خريد آن ها را از لحاظ ظاهري و فني مورد بررسي قرار مي دهند و اگر نياز به تعمير و بازسازي داشته باشند اقدامات لازم را برروي كانكس ها انجام مي دهند و سپس آن ها ار در انبار كارخانه دپو مي كنند تا اگر مشترياني كه قصد خريد كانكس دست دوم داشته باشند بتوانند به راحتي به كانكس مورد نظر خود دسترسي پيدا كنند .
جهت كسب اطلاعات بيشتر با ايرانا سازه همراه شويد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۰۹:۲۹ ] [ behzad moghtader ]

كانكس دست دوم , خريد , فروش و قيمت كانكس دست دوم , كانكس دست دوم كرج , تهران , اصفهان , تبريز , كانكس دست دوم باز سازي شده و آماده :  كانكس هاي دست دوم به كانكس هايي گفته مي شوند كه يك بار توسط مشتريان مورد استفاده قرار گرفته اند و اين نوع از كانكس ها با توجه به ابعاد , اندازه و ميزان سالم بودن قيمت گذاري مي شوند . كانكس هايي كه به فروش مي رسند امكان دارد كه مشتري بعد از مدتي ديگر نياز به استفاده از آن ها نداشته باشد بنابراين  مجموعه شركت ايرانا سازه اقدام به خريد اين نوع از كانكس ها از مشتريان مي كند و اگر كانكس ها نياز به بازسازي و تعمير داشته باشند توسط متخصصين و مهندسين كار آزموده در اين زمينه بازسازي و تعمير مي شوند و در دپو كارخانه نگهداري مي شوند و اگر مشتري تقاضاي خريد اين نوع از كانكس ها را داشته باشد به آساني بتواند آن را خريداري كند .

كانكس دست دوم

كانكس دست دوم

 

انواع كانكس دست دوم

كانكس ويلايي

كانكس مديريتي

كانكس كارگري

كانكس نمازخانه

كانكس سالني

كانكس امداد و نجات

كانكس پليس

كانكس كنترل

كانكس مخابراتي

و …

قيمت كانكس دست دوم

قيمت كانكس دست دوم با توجه به اندازه ي آن , نوع مواد به كار رفته در آن , ابعاد و امكانات داخلي و بيروني بستگي دارد . كانكس هاي دست دوم در صورتي كه سالم باشند و نياز به تعمير و بازسازي اساسي نداشته با قيمت بالاتر نيز به فروش مي رسند ولي اگر برعكس كانكس دست دوم زياد توسط مشتري مورد استفاده قرار گرفته باشد قيمت آن پايين تر محاسبه مي شود . براي كسب اطلاعات دقيق از قيمت كانكس هاي دست دوم و نحوه ي ارزش گذاري و قيمت گذاري اين دسته از كانكس ها مي توانيد با كارشناسان فروش مجموعه شركت ايرانا سازه تماس بگيريد و همكاران ما همه روزه آمداه ي پاسخگويي به سوالات شما مشتريان عزيز هستند .

خريد كانكس دست دوم

براي خريد كانكس هاي  دست دوم ابتدا بايد اندازه , ابعاد و نوع كانكس مورد نظر خود را در نظر بگيريد سپس جهت سفارش محصول انتخابي خود با كارشناسان فروش و متخصصين مجموعه شركت كانكس سازي ايرانا سازه تماس بگيريد مشاورين ما همه روزه آماده ي پاسخگويي به سوالات شما مشتريان عزيز هستند . كانكس هاي انتخابي شما در در دپو شركت آماده ي فروش هستند . مواد سفارشي شما بعد از بازديد طبق نياز و درخواست شما در صورت نياز بازسازي و تعمير مي شوند و به فروش مي رسند .

بهترين روش براي خريد كانكس دست دوم

مناسب ترين و بهترين راه براي خريد و اطلاع از قيمت كانكس دست دوم اين است كه اگر قصد خريد و فروش كانكس هاي دست دوم را كرديد به صورت حضوري خريد را انجام دهيد تا به توافق كامل برسيد . مزيت اين نوع از كانكس ها در اين است قيمت آن ها به نسبت كانكس هاي نو كم تر است اين دسته از كانكس ها با اين كه سالم هستند ولي چون يك بار توسط مشتري استفاده شده اند به آن ها كانكس دست دوم مي گويند . مشتريان عزيز مي توانند جهت اطلاع از خريد كانكس هاي دست دوم و كسب اطلاعات لازم در مورد اين دسته از كانكس ها با مجموعه شركت ايرانا سازه تماس بگيرند و اطلاعات لازم را در اين زمينه كسب كنند .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۰۵:۲۶ ] [ behzad moghtader ]

پمپ وكيوم والو | Value

پمپ وكيوم والو يكي از پر فروش ترين پمپ وكيوم موجود در بازار ايران مي باشد . شركت والو (Value) يكي از بزرگترين توليد كنندگان چيني پمپ وكيوم مي باشد و بيش از ۲۰ سال سابقه فعاليت دارد .و تقريبا مي توان گفت امروزه تبديل به يكي از قدرتمندترين كمپاني هاي سازنده پمپ وكيوم در دنيا تبديل شده است . بطوري كه شركت والو در سال ۲۰۰۷ با توليد و فروش سالانه ۱۶۸۰۰۰ پمپ وكيوم والو توانست در رتبه اول توليد كننده پمپ وكيوم در دنيا تبديل شود. و در همان سال نيز توانست گواهينامه ISO9001-200 دريافت كند.

پمپ وكيوم والو

ويژگي پمپ وكيوم والو

سهولت در مصرف , قيمت مناسب همانند ساير كالاهاي چيني موجود در بازار ,  قدرت بالاي پمپ وكيوم والو (Value) , دسترسي آسان به قطعات و لوازم يدكي , نمايندگي فروش در سراسر دنيا , كارايي بالا , قابليت راه اندازي آسان , و …

پمپ وكيوم والو – value در دو نوع تك مرحله اي و دو مرحله توليد و به فروش مي رسد. و داراي تنوع بر اساس ميزان خلا و كاربرد مشتريان مي باشد و به راحتي بر اساس كاربردي كه داريد مي توانيد پمپ وكيوم والو خود را انتخاب كنيد.


پمپ وكيوم كيان پارس

گروه صنعتي كيان پارس فعاليت خود را در زمينه توليد و ساخت انواع پمپ وكيوم با رينگ مايع از سال ۱۳۷۴ آغاز كرده است . تخصص بالاي مهندسين و نيروي كار شركت كيان پارس و داشتن تجهيزات و ماشين آلات مدرن و استاندارد روز دنيا در كمتر از ۲۰ سال خود را به قدرت هاي بزرگ در توليد پمپ وكيوم رسانده است . و همگام با آنها پيش مي رود.

پمپ وكيوم كيان پارس

محصولات كيان پارس به سه دسته زير تقسيم مي شود :

  • پمپ وكيوم آبي كيان پارس
  • پمپ وكيوم آبي استيل كيان پارس
  • پمپ آبي ضد جرقه كيان پارس

 


پمپ هاي وكيوم بيشتر در صنايع كاربرد دارند مانند : صنايع ضدعفوني , صنايع غذايي , صنعت كشاورزي , صنايع پتروشيمي و توليد مواد شيمياي , تعويض روغن اتومبيل , در برخي از مصارف آزمايشگاهي , در صنعت تعمير سيستم هاي سرد كننده , ساخت انواع كامپوزيت , صنايع كاغذ سازي , صنايع قند و شكر , صنعت فيلتر سازي , صنايع فولاد و ذوب آهن , صنعت لاستيك سازي , صنايع توليد قطعات و لوازم يدكي خودرو, و …

***توجه

در تعريف خلاء مي گوييم فشار پايين تر از فشار اتمسفر هوا را گويند . دامنه عملكرد پمپ وكيوم ما بين فشار اتمسفر و صفر مطلق مي باشد .

انواع پمپ وكيوم

پمپ هاي وكيوم از جمله پرفروشترين نوع پمپ در صنايع مي باشد و در كل به سه دسته زير تقسيم بندي مي شوند :

پمپ وكيوم آبي

پمپ هاي وكيوم آبي از پركاربردترين نوع انواع پمپ وكيوم است كه در صنايع جايگاه ويژه اي دارد و به وفور استفاده مي شود. نحوه عملكرد پمپ هاي وكيوم آبي را بدين صورت مي توان تشريح كرد كه ؛ حركت دوراني خارج از مركز پروانه حول محور اصلي پمپ در داخل سيلندر پر از آب موجب ايجاد رينگ آب مي شود كه در جهت دوران پروانه با ورود و خروج متعدد پره ها داخل آب , حجم بسته فضاي بين دو سيلندر , هر دو پره و جداره داخلي رينگ آب در يك طرف افزايش مي يابد و عمل مكش صورت مي پذيرد . همينطور در طرف ديگر نيز رينگ آب كاهش مي يابد و عمل تراكم نيز صورت مي گيرد .

بيشتر بدانيد : پمپ آب

نكته مهم

بايد توجه داشته باشيم كه در اين نوع از پمپ ها عمل خنك كننده با استفاده از آب انجام مي پذيرد كه سبب مي شود فشار تا ۳۳ ميلي متر جيوه مكش داشته باشد .

شرايط بهينه براي پمپ وكيوم دماي گاز يا هواي ورودي ۲۰°C، فشار محيط ۷۶۰mmhg و دمـاي آب ورودي به پمپ ۱۵°C يا كمتر مي باشد.

پمپ وكيوم روغني

نوع ديگر از پمپ هاي وكيوم ؛ پمپ وكيوم روغني است . پمپ هاي وكيوم روغني از روغن به عنوان سيال خنك كننده در گردش استفاده مي كنند . در شرح نحوه عملكرد پمپ وكيوم مي توان گفت كه ؛ به صورت چرخشي و حركت دوراني روتاري و نيروي گريز از مركز كه داخل پمپ موجب ايجاد خلاء مي شود.

در تفاوت بين پمپ وكيوم روغني و آبي مي توان گفت در ميزان ايجاد خلاء , ميزان مصرف انرژي و … با هم متفاوت مي باشند .از پمپ هاي وكيوم روغني بيشتر در صنعت هاي : صلا سازي , صنايع پزشكي , صنايع لاستيك سازي و … كه نياز به حجم زياد خلاء نيست استفاده مي شود.

مزيت پمپ وكيوم روغني

هر نوع سيستم پمپ براي استفاده و كاربرد خاصي طراحي و ساخته مي شود و از طرفي در نحوه كاربردش تفاوتهايي دارد و نيز مي دانيم كه هر نوع سيستمي مزيت و معايبي نيز دارد. در زير مي توان مزيت هاي پمپ وكيوم روغني را در چند مور زير خلاصه كرد:

  • مصرف انرژي پايين
  • اشغال حجم فضاي كم
  • صداي بسيار كم
  • و…

پمپ وكيوم خشك

بارزترين شاخصه پمپ هاي وكيوم اين است كه پمپ وكيوم خشك داراي تيغه هاي كربني است كه بدون روغن كار مي كند و عمر بالايي به نسبت انواع ديگر دارد . حداكثر خلا كه پمپ وكيوم خشك ايجاد مي كند ۸۰mbar است . در نگهداري پمپ هاي وكيوم خشك مي توان گفت كه در صورت كار كرد مداوم نياز به تعويض سالانه تيغه ها دارد.

نكته

هواي ورودي در پمپ هاي وكيوم خشك نقش خننك كننده دارند ؛ پمپ وكيوم خشك حداكثر تا ۵۰۰ متر مكعب طراحي و ساخته مي شوند .

كاربرد هاي پمپ وكيوم خشك

همانطور كه در بالا نيز اشاره كرديم بزرگترين كاربرد پمپهاي وكيوم در صنايع گوناگون مي باشد و بر اين اساس و فعاليتي كه در صنايع اتفاق مي افتد اين نوع پمپ ها به سه نوع تقسيم بندي شده اند و هر كدام با قدرت و مشخصاتي ك دارند كاربردهايي در صنايع مختلف دارند . پمپ وكيوم خشك بيشتر در صنايع : چوب , بسته بندي , صنعت چاپ و … كاربرد دارد.

***توجه

قدرت خلا نهايي كه پمپ وكيوم خشك ايجاد مي كند از وكيوم روغني كمتر است.

در رابطه با بوستر پمپ هاي خانگي بيشتر بدانيد : بوستر پمپ خانگي

پمپ آب در گردش وكيوم

پمپ وكيوم Hi

مقايسه پمپ هاي وكيوم

پمپ وكيوم خشك بيشترين كاربردش در صنايع سبك است مانند : استفاده در يونيت هاي دندان پزشكي

پمپ وكيوم روغني از نوع وكيوم هاي ميان رده مي باشد و براي استفاده در صنايع سطح متوسط كاربرد دارد مانند : انواع چيلر هاي جذبي يا كمپرسي

پمپ وكيوم آب در گردش در صنايع سنگين مورد استفاده قرار ميگيرد و در اصطلاح صنعتي به اين نوع از پمپ ها Heavy duty ( سنگين كار ) گفته مي شود . اين نوع از پمپ هاي وكيوم در تمامي سطوح صنايع كاربرد دارد و مورد استفاده قرار مي گيرد. از ويژگي هاي بارز اين نوع از پمپ هاي وكيوم مي توان به عمر بالاي آن اشاره كرد بطوري كه شما مي توانيد به مدت طولاني آن را روشن بذاريد.

در كل مي توان گفت قيمت پايين ؛ طول عمر بالا , هزينه نگهداري و تعميرات پايين با توان بالاي صنعتي باعص شده است در بين صنعت گران اين نوع پمپ ها مورد توجه زيادي قرار بگيرد.

پمپ وكيوم Hi اين نوع از پمپ ها كه در زمره پمپ روغني و آب در گردش وكيوم مي باشد ؛ بيشتر براي مصارفي كه نيازمند خلا بالا باشند مورد استفاده قرار مي گيرد . اين نوع از پمپ ها هزينه بالايي دارند و همانطور كه گفته شد براي مصارف خاص مورد استفاده قرار ميگيرند.

با توجه به توضيحاتي كه ارائه شد امروزه اكثر مصارف صنعتي به دليل امتيازات بالايي كه پمپ هاي وكيوم آب در گردش دارند , از اين نوع پمپ ها استفاده مي كنند.

در زمينه توليدات صنعتي، جهت ايجاد شرايط خلاء مطلق دائمي و نگاه داشتن محفظه بصورت خلاء دائم، از پمپ هاي وكيوم آب در گردش استفاده مي گردد كه روشن بودن مداوم آنها منجر به كاهش عمر پمپ نمي گردد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۰۲:۱۵ ] [ behzad moghtader ]

نحوه عملكرد پمپ 

 

اطلاعات مربوط به نحوه عملكرد پمپ (Pump Performance Data) , عملكرد پمپ هاي جابجايي مثبت : در يك پمپ، اصلي ترين مشخصه منحني آن است كه اين منحني در واقع طول كاركرد يك پمپ و صحت عملكرد آن پمپ را نشان مي دهد. در تعريف اين منحني بايد بگوييم كه اين منحني محدوده دبي و هد توليد شده است كه توسط يك پمپ و با سرعت مشخص سايز، طراحي و شرايط مكش ثابتي را دارا است. در صورتي كه يك مايع در يك پمپ قرار باشد كه با سطح فشار پائين به يك سطح فشار بالاتر انتقال پيدا كند. در اين صورت است كه از هد ختالص مورد نياز سيستم هد توليد شده به وسيله پمپ بايد معادل يا بزرگ تر باشد. از همين رو هم در قسمت مكش پمپ هد خالص موجود حتما بايد از فشار بخار مايع بزرگ تر بوده تا به اين ترتيب اطمينان حاصل شود كه هيچ اثر نامناسبي را مايع ورودي به پمپ و بر روي عمل كرد پمپ و يا قطعات مكانيكي داخل پمپ نداشته باشد.

نحوه عملكرد پمپ

فهرست مطالب

 

منحني مشخصات پمپ جابجايي مثبت

مهم ترين موردي كه در زمينه ي قدرت و توان پمپ، اهميت بسيار زيادي را دارد دسترسي به اطلاعاتي است از همين رو هم در توليد پمپ ها كارخانه ‌هاي پمپ سازي ، بر روي پمپ ‌هاي توليدي خود آزمايش هايي را انجام مي دهند و با استفاده از اين آزمايش‌ها ، نمودار هايي را رسم مي‌كنند. براي همين هم منحني ‌هاي عمل كرد پمپ ‌ها را در يك دور خاص رسم مي‌كنند كه متداول ‌ترين آن ‌ها عبارتند از:

* ۱۴۵۰ دور بر دقيقه

* ۲۹۰۰ دور بر دقيقه

هد (Head ) در پمپ جابجايي مثبت

براي اين كه بتوان ميزان انرژي توليد شده توسط پمپ را نشان داد براي اين مقدار در مقابل جريان، نمودار اختلاف فشار ( به جاي هد ) رسم مي شود.
در همه ي پمپ ها هد ( انرژي ) توليدي معمولا به صورت جابه جايي مثبت و نا محدود بوده است و اين كه اختلاف فشار توليد شده متاثر از گراويته ويژه سيال نمي باشد از همين رو مي توان به اين مورد اشاره داشت كه ( برخلاف پمپ هاي سانتريفوژ ) به جاي هد توليد شده به وسيله پمپ هاي جابه جايي مثبت اختلاف فشار مي تواند كه مورد استفاده قرار بگيرد.

مطالعه كنيد : هد پمپ

جريان (Flow) درپمپ هاي جابجايي مثبت

زماني از شدت جريان در پمپ هاي جابجايي مثبت كم مي شود كه ميزان انرژي توليد شده تا حدودي افزايش پيدا كند از همين رو مقداري از جريان كم مي شود. اصلي ترين علت وجود اين كاستي در پمپ وجود نشتي و اتلافات در پمپ است. در اين مبحث در تعريف نشتي سيال بايد بگوييم كه اصطلاح مكش در واقع زماني كه سيال از دهانه خروجي پمپ به دهانه مكش ، برگشت كند اصطلاحا نشتي سيال (slippage) مي گويند.

بازده (Efficiency) در پمپ هاي جابجايي مثبت

در پمپ هاي جابه جايي مثبت بازده به صورت بازده حجمي (Volumetric Efficiency)است و معمولا در اين پمپ ها مقدار جابجايي مايع تحت عنوان دبي ( ظرفيت ) است و اين مقدار هميشه توسط پمپ ها ايجاد مي شود. در صورتي كه در پمپ اتلافات حاصل از نشتي وجود نداشته باشد.

در پمپ هاي جابه جايي مثبت بازده هميشه متنوع بوده است كه شامل موارد زير است.

  1. براي پمپ هاي دوار ۷۰%-۸۰%
  2. براي پمپ هاي پلانجري و پمپ هاي رفت و برگشتي ۷۵%-۸۵%

توان Horse Power در پمپ هاي جابه جايي مثبت با اختلاف فشار پمپ يك رابطه نسبي مستقيم براي يك مايع مشخص را دارد.

NPSH مورد نياز در پمپ هاي جابجايي مثبت

براي غلبه بر حركات ضرباني جريان Pulsation Flow در پمپ هاي جابه جايي مثبت از نوع رفت و برگشتي و براي اين كه در درون سيستم انرژي حاصل از شتاب براي اطمينان تبخير نشدن مايع قبل از ورود به پمپ محاسبه شود. براي اين مورد حتما نياز است تا جهت بيان اين انرژي اصطلاح تلفات هد شتابي Acceleration Head Loss مورد استفاده قرار مي گيرد.

منحني مربوط به پمپ هاي گريز از مركز

در تعريف يك پمپ سانتريفوژ جالب است بدانيد كه درست زماني كه يك پمپ از نوع سانتريفوژ طراحي مي شود در اين صورت براي يك تعريف دقيق و مشخص و براي محدوده اي از جريان ها و هد ( انرژي ) توليد شده مشخصات عمل كردي آن را، براي يك پروانه با شكل مشخص و با قطر هايي بسيار متفاوت بيان مي شود. شكل منحني هاي مشخصه ان ها زماني يكسان مي شود كه پمپ ها از يك نوع بوده و پروانه هاي آن ها هم داراي طراحي مشابهي باشند براي همين هم شكل منحني يكسان مي شود.

 

عملكرد پمپ با جريان كم (Low Flow Operation)

انتخاب سايز غير متناسب و بزرگ تر از استاندارد Oversizing در پمپ سانتريفوژ معمولا از جمله عواملي است كه باعث بروز جريان حداقل از درون پروانه مي شود. بخشي از جريان در اين حالت، حالت باز چرخشي است كه دوباره به داخل پروانه با ايجاد حالت تور بولانسي باز مي گردد. در اين حالت در جهت و همچنين شتاب تغيير ناگهاني بسيار بالايي كه ايجاد شده، در قسمت عقب پره هاي پروانه سبب بروز پديده كاويتاسيون مي شود. بر روي عمل كرد پمپ و قابليت اطمينان قطعات مكانيكي پمپ در انتخاب پروانه با سايز بزرگ تر از معمول اثرات بسيار بدي را داشته باشد.

در نقطه بازدهي بهينه خود معمولا پمپ ها به گونه اي طراحي شده اند كه در آن ها نيرو هاي فشاري و شعاعي Radial & Thrust به حداقل برسند. زماني كه پمپ با يك جريان حداقل كار كند باعث ايجاد نيرو هاي شعاعي بالايي در اين وضعيت مي شود كه اين عامل خود باعث بروز خرابي هاي زود هنگامي در ياتاقان ها مي شود. زماني اين خرابي ها به حداقل مي رسد كه ياتاقان هاي انتخاب شده توانايي تحمل اين نيرو ها را داشته باشند.

پديده هاي اعوجاج در فشار Pressure Surge و فلشينگ Flashing در مايع از جمله موارد ديگري است كه در اثر جريان بسيار كم به وجود مي آيد و در پمپ نيز باعث بروز جريان كم مي شود. دماي سيال خروجي از پمپ در دبي هاي پائين و با توجه به نوع سيال پمپ شونده، رفته رفته افزايش پيدا مي كند. در اثر اتلافات اصطكاكي مقدار انرژي جذب شده بيش از ميزان انرژي جنبشي جذب شده توسط سيال است. در تعيين مقدار تقريبي ظرفيت هر نوع پمپ سانتريفوژ مي توان كه از روابط فوق استفاده كرد. بازدهي پمپ را مي توان كه با اندازه گيري افزايش دماي لوله عبوري از پمپ به دست آورد. ميزان دبي تقريبي پمپ با داشتن بازدهي پمپ و مراجعه به منحني عمل كرد ارائه شده توسط كارخانه ، بدست مي ايد.

بهره برداري از پمپ در محدوده حداكثر جريان (High Flow Operation)

در صورتي كه در قسمتي دورتر از نقطه بازدهي بهينه پمپ انتخابي يعني در قسمت راست آن عمل كند در اين صورت در پمپ باعث بروز عيوب بالقوه اي مي شود كه مهم ترين آنها عبارتند از اثرات كار كردن پمپ در محدوده حداكثر جريان اين نوع كاركرد مي تواند باعث بروز موارد زير گردد :

  • توان مصرفي با كاهش مقاومت سيستم، افزايش پيدا مي كند.
  • در هد توليدي، بهره برداري در نقطه انتهايي منحني عمل كرد معمولا باعث كاهش قابل توجهي مي شود.
  • ميزان NPSH مورد نياز بيشتر از NPSH موجود مي شود.
  • معمولا در نوك پروه هاي پروانه، امكان بروز كاويتاسيون و چرخش مجدد Recirculation Cavitation بسيار زياد وجود دارد.

شكل هاي منحني پمپ (Pump Curve Shape)

مشخصه پمپ هاي سانتريفوژ در انواع مختلفي از منحني هاي وجود دارد كه از جمله آن ها مي توان به منحني هاي زير اشره داشت.

  • تخت Flat
  • ريزشي يا داراي افت Dropping
  • صعودي يا بالارونده Rising
  • پايدار و غير پايدار Stable & Unstable

نقش اصلي و اساسي در تعيين يك پمپ، مي توان گفت كه منحني پمپ است در صورت عمل كرد پايدار آن در سيستم نقش فرايندي اصلي را ايفا مي كند. منحني هاي مشخصه هد در پمپ معمولا به صورت تخت يا ريزشي ( داراي افت ) است. در يك سيستم پمپ انتخابي حتما بايد كه داراي منحني صعودي بوده و يا اين كه در محدوده نقطه عمل كرد، منحني صعودي باشد و همچنين كنترل گردد كه نقطه عمل كرد در اين محدوده باقي بماند.

ويژگي هاي شكل هاي مختلف منحني عمل كرد

  • منحني هاي تخت (۲ و ۱) : براي دبي هاي بين BEP و حالت شير بسته پمپ تغييرات هد بسيار ناچيز است.
  • منحني افتاده (۲) : در برخي از دبي هاي بين نقطه طراحي و نقطه شير بسته هد درحالت شير بسته كمتر از هد توليدي است.
  • منحني صعودكننده (۱،۳،۴) : جريان از نقطه طراحي تا نقطه توقف كاهش و هد به صورت مستمر و پيوسته افزايش پيدا مي كند.
  • منحني با شيب زياد (۴) : بين هد توليدي در نقطه شير بسته و نقطه طراحي معمولا اختلاف زيادي وجود دارد.
  • منحني پايدار (۱،۳،۴) : فقط يك دبي براي يك هد مشخص وجود دارد.
  • منحني ناپايدار (۲) : توسط دو دبي متفاوت ممكن است كه يك هد مشخص به وجود بيايد.

افزايش هد توليد شده توسط پمپ سانتريفوژ

جهت افزايش هد موجود دريك پمپ سانتريفوژ معمولا قوانين پيوستگي ( تشابه ) Affinity Laws مي توانند كه بسيار مورد استفاده قرار بگيرند. به وسيله يك پمپ سانتريفوژ هد توليد شده تابعي از سرعت لبه پروانه Impeller Tip Speed است. سرعت لبه نيز تابعي از قطر پروانه و سرعت چرخشي است. متاثر از تغيير در سرعت چرخشي پروانه و يا تغيير در قطر آن منحني مشخصه پمپ است.

قوانين تشابه (The Affinity Laws)

مي توان در مورد پمپي كه قطر پروانه و يا سرعت آن فرق كرده است با استفاده از قوانين تشابه مقادير تقريبي را براي جريان، هد و توان آن در وضعيت جديد به دست آورد. گاهي اوقات به وسيله قوانين تشابه مي توان كه اختلاف مقادير واقعي را مورد پيش بيني قرار داد. در معادلات مربوط به قوانين تشابه توان هاي واقعي كمتر از مقادير بيان شده است كه معمولا براي هر پمپ هم تا حدود زيادي مي تواند كه متفاوت باشد. دركانال هاي هيدروليك و در پروانه ها ، اتلافات حاصل از نشتي و اختلاف در زواياي پره خروجي پروانه اين نيز خود حاصل به وجود آمدن اصطكاك مي باشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۵۷:۰۲ ] [ behzad moghtader ]

استفاده از ديزل ژنراتور در صنعت

استفاده از ديزل ژنراتور در صنعت : در حالت كلي بايد بگوييم كه ديزل ژنراتورها يك زير مجموعه از مولد هاي الكتريكي مي باشند كه در انها با استفاده از يك موتور ديزل ژنراتور به حركت در مي آيد ووبا توجه به امكان ارسال سوخت به هر نقطه امكان جابه جاكردن وحضور ديزل ژنراتور ها در مكان هاي گوناگون وجود دارد.وهمين طور با توجه به رشد روز افزون صنايع و جوامع ونياز هر چه بيشتر به برق ومزيت هاي ديزل ژنراتور ها واين مسئله موجب شده است كه سرعت رشد استفاده از ژنراتور ها مضاعف شود.

استفاده از ديزل ژنراتور در صنعت

ليست انواع ديزل ژنراتور هاي : ديزل ژنراتور دست دوم

بعضي از ديزل ژنراتور ها و استفاده هاي مختلفي كه در صنايع دارند!

بايد گفت كه از موارد استفاده ديزل ژنراتور ها ،پروژه هاي عمراني مي باشد.

چون بيشتر پروژه هاي عمراني بزرگ در يك منطقه هايي احداث مي شوند كه به شبكه هاي توزيع دست رسي ندارندوهمچنين به توجه به عدم وجود امكانات ساختاري مانند انشعابات ،استفاده از ديزل ژنراتور ها در پروژه هاي عمراني به يك جزء جدايي ناپذير در اين پروژه ها مبدل گشته است.وهمين طور با توجه به نياز به جا به جايي مكرر ديزل ژنراتور جهت آسودگي در حمل و نقل ودسترسي به توان الكتريكي به كار برده مي شوند.

از انجايي كه در قسمت هاي مختلف پروژه هاي عمراني نياز به برق وجود دارد بنابراين جابه جايي مكرر ديزل ژنراتور ها يك امرطبيعي مي باشد تا بتواند برق نقاط گوناگون پروژه را تامين نمايد.

بنابراين در ايم شرايط همان گونه كه در شكل نشان داده مي شود بايد براي راحتي در حمل ونقل از ديزل ژنراتور هاي كوچك استفاده شود.

از موارد ديگر كاربرد ديزل ژنراتور ها مي توان به استفاده از انها در لايت تاورها اشاره كرد.

در بيشتر طرح هاي عمراني مخصوصا در اغلب پروزه هاي نفت و گاز كه در جنوب كشور اجرا مي گردند ،به خاطر گرماي بسيار بالا طول روز بيشتر اين پروژه ها در شب انجام مي گيرد.به عنوان نمونه مي توان به بتن ريزي عظيم شبانه پروژه هاي نفتي اشاره داشت.

ودر چنين شرايطي نياز به استفاده از روشنايي مي باشد تا حين انجام كار ،خسارت هاي مالي ،جاني پروژه به حداقل ميزان خود برسد.

در واقع لايت تاور از يك ديزل ژنراتور براي تامين نيروي برق استفاده مي نمايد تنها تفاوت ان هم اين است كه اين برق توليدي مستقيما در چراغ هايي كه روي ان نصب گرديده است مورد استفاده قرار مي گيرد.و در كل روشنايي لايت تاور ها از نظر تعداد و حجم روشنايي با هم متفاوت مي باشد.(بررسي دقيق اين نكات خارج از حوصله اين بحث مي باشد.)

بايد به اين نكته اشاره كنيم كه ديزل ژنراتور هايي كه بر روي لايت تاور ها نصب مي شوند از لحاظ تواني بسيار كوچك مي باشند وهمين طور بر روي انها تعدادي سوكت (پريز) برق براي تغذيه ابزار آلات وانجام كار هاي روزانه تعبيه مي گردد.ويك نكته ديگر هم در مورد لايت تاور ها اين است كه چون اين لايت تاورها نياز به جابه جايي زيادي دارند ،بنابراين هميشه انها را بر روي يك شاسي سيار نصب مي كنند.

***نكته :

كاربرد ديزل ژنراتور ها بيشتر در استفاده هاي اضطراري از انها مي باشد.

ودر حال حاضر همه سازمان ها وارگان ها و ساختمان هاي بزرگ و مهم تجاري واداري از ديزل ژنراتور ها براي مواقع اضطراري استفاده مي كنند.

از آنجايي كه نيروي برق داراي اهميت بسيار زيادي در انجام كار هاي روزمره دارد ودر واقع عدم وجود برق در بسياري از سازمان ها وارگان ها،مجتمع ها ،مراكز اداري تفريحي ورفاهي غير قابل تصور مي باشد.واين مسئله موجب مي شود كه بيشتر مراكز فوق براي اينكه براي حل مشكل عدم برق وتعطيلي خود از ديزل ژنراتور هاي پشتيبان (اضطراري ) استفاده نمايند.در اين صورت با قطع شدن برق بلافاصله و به صورت اتوماتيك اين ديزل ژنراتور ها روشن گرديده و وارد مدار مي گردند.تا خللي به كار سازمان ويا اداره مربوطه وارد نشود.كه مي توان به عنوان يك نمونه از كاربرد هاي ديزل ژنراتور ها واستفاده از انها در صنايع نام برد.

وبه عنوان يك نمونه مي توان به ايستگاه هاي مخابراتي اشاره داشت وبه علت اهميت زياد آنتن هاي مخابراتي در كنار برق شبكه از انواع ديزل ژنراتور اضطراري جهت مواقع قطعي برق استفاده مي شود.

وهمين طور ميتوان از موارد استفاده از اين ديزل ژنراتور ها به استفاده ي انها در سالن هاي ورزشي اشاره كرد كه داراي اهميت زيادي مي باشد شما تصور نماييد كه به هنگام برگزاري يك مسابقه بين المللي كشتي در يك سالن ورزشي ناگهان برق قطع شود به نظر شما چه اتافاقي رخ خواهد داد؟ويا هنگامي كه مردم در يك استخر مشغول شنا مي باشند برق قطع شود ؟

يك نكته ديگري نيز كه وجود دارد اين است كه در حال حاضر واخيرا استفاده از زنراتور هاي گاز سوز وامكان استفاده از گرماي خروجي از اگزوز آنها جهت سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي بسيار متداول شده است .ودر شرايطي كه از يك ژنراتور گاز سوز در يك استخر استفاده شود،هزينه هاي برق و سوخت كاهش چشم گيري خواهد داشت.

همين طور در بعضي از موارد قطعي برق كه به هيچ عنوان مجاز نيست چند مورد از اين ديزل ژنراتور ها بطور هم زمان با حداقل توان خود با برق شبكه در حال كار مي باشند ودر صورتي كه برق قطع شودمي توانند قسمت هاي اصلي را پوشش داده و با رسيدن به ۱۰۰% بار خود ساير قسمت ها را نيز زير پوشش قرار دهند.واز جمله اين مراكز مي توان به بيمارستان ها (اطاق عمل) مراكز صدا وسيما و…وبسياري موارد ديگر به عنوان كاربرد ديزل ژنراتور ها وموارد استفاده آنها در صنايع اشاره داشت.

ار موارد ديگر استفاده از ديزل ژنراتور ها در صنايع مي توان به استفاده از انها در مراكز اطلاعاتي (Data Center) را نام برد.قطعي برق شبكه مي تواند در مراكز اطلاعاتي ،خسارت هاي بسيار زيادي را به سرويس گيرندگان از اين مراكز بزند.

وچند مورد ديگر از استفاده از ديزل ژنراتور ها را ميتوان به مراكز نظامي ،هتل ها،مراكز خريد مانند سوپر ماركت ها ،مراكز ورزشي ،انبار كالا ،سردخانه ها وباشگاه ها و…را نام برد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۵۴:۰۰ ] [ behzad moghtader ]

شناخت ديزل ژنراتور از روي مارك آن

شناخت ديزل ژنراتور از روي مارك آن : بايد بگوييم كه همه موتورهاي ديزل ويا همان ديزل ژنراتور ها داراي يك سري مشخصات فني مي باشند كه در در نام آن ديزل به ان اشاره شده است.از جمله مواردي كه در نام ديز ژنراتورها به آن ها اشاره مي شود مي توان حجم موتور ،تعداد سيلندر ،استاندارد آلايندگي و…را نام برد. چون ديزل ژنراتورها را بيشتر بر اساس نام وبرند موتور ديزل آنها مي شناسند ما در اين نوشته از كلمه « ديزل ژنراتور » به جاي كلمه «موتورهاي ديزل » استفاده كرده ايم.

 

فهرست مطالب

ديزل ژنراتور پركينز| Perkins Diesel Genset :

شما عزيزان در تصويري كه در زير آورده شده است مي توانيد ليست پركينز را با توان هاي مختلف مشاهده نماييد (چنان چه تصوير داراي كيفيت مناسبي نمي باشد شما مي توانيد جهت مشاهده فايل اصلي به لينك مدل هاي ديزل ژنراتور پركينز مراجعه نماييد.) در اين نوع ديزل ژنراتور اصول نام گذاري در نخستين مرحله بر اساس سري «خانواده »موتور ديزل است.به عنوان نمونه ،سري ۴۰۰ كه شامل موتورهاي ( ۴۰۳A-11-G1) و يا (۱G22-A404) و …مي باشد.كه در حقيقيت يك زير مجموعه از عدد ۴۰۰ مي باشند.وهمين طور سري ۱۱۰۰ كه شامل موتور هاي G33-A3011 يا ۱۱۰۴A-44TG1 و… مي باشد كه در حقيقت زير مجموعه عدد ۱۱۰۰ هستند.وهمچنين موتور هاي ديزل پركينز سري ۱۵۰۰وسري ۲۰۰۰ شامل ۲۲۰۰و۲۵۰۰و۲۸۰۰و۴۰۰۰شامل ۴۰۰۶و۴۰۰۸و۴۰۱۲و۴۰۱۶٫

مشاهده انواع ديزل ژنراتور پركينز در صنعت فا : ديزل ژنراتور پركينز

وبعد از خانواده موتور تعداد سيلندر (۳،۴،۶،۸،۱۲،۱۶) وبعد از ان هم استاندارد آلايندگي ديزل ژنراتور ،وبخش بعدي شامل حجم موتور ديزل بر اساس ليتر ودر صورت وجود توربو شارژ ويا افتر كولر به ترتيب حروف TوA ذكر مي شود.با توجه به گستردگي حجم توليد موتور ديزل اين كمپاني (دريايي،صنعتي ،توليد توان الكتريكي ) دقت داشته باشيد كه تنها متور هاي ديزل پركينز سري توليد توان يا همان Power Generration در اين بخش براي شما عزيزان توضيح داده شده است.

براي مثال ديزل پركينز مدل ۲۵۰۶A-E15TAG1 با توان ۵۵۰KVA در زير به طور كامل براي شما عزيزان توضيح داده شده است.

همچنان كه در تصوير نيز مشخص مي باشد هر قسمت از نام تيپ ديزل معرف مشخصه اي از ان است .در صورتي كه به اطلاعات بيشتري در خصوص افتر كولر (After Cooler)و توربو شارژر (Turbo Charged) نياز داشتيد مي توانيد به قسمت هاي مربوطه مراجعه نماييد.

شما عزيزان بايد دقت نماييد كه هر متور ديزل نيز همانند خودرو براي خود داراي يك شماره سريال مخصوص مي باشد كه مي تواند گوياي تمام مشخصات آن باشد.شما مي توانيد براي مطلع شدن از مشخصه هاي سريال موتور ديزل پركينز بخش مربوط به ان مراجعه بفرماييد.و بايد بگوييم كه شركت هاي سازنده ديزل و نمايندگان آنها قادر هستند كه تنها با استفاده از شماره سريال ديزل ژنراتور بتوانند تمام مشخصات و قطعات آن را در اختيار شما قرار دهند.

ديزل ژنراتور ولوو (VolVo Genset) :

همان روشي كه در مورد موتور ديزل پركينز به آن اشاره كرديم مي تواند با يك تغيير جزئي جهت ساير ديزل ژنراتورها نيز صادق باشد.واين ديزل يعني ديزل ژنراتور ولوو نيز از اين قاعده مستثني نمي باشد.به عنوان نمونه ديزل ژنراتور ۱۶ ليتري مدل TAD1642GE با توان خروجي KVA 650 در زير ذكر شده است .همين طور هر بخش از موتور ديزل پركينز نشانگر مشخصه فني از موتور است.وهمين طور متور ديزل بالا داراي شارزر وافتر كولر نيز مي باشد.


شما عزيزان مي توانيد براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص ديزل ژنراتورها ومشخصه آنها با كارشناسان اين مجموعه ارتباط برقرار نماييد.


 

 

لينك گوگل

پمپ روغن داغ , موتور برق , كلتيواتور , روتيواتور , چمن زن , چاله كن ,قطعات يدكي پمپ , موتور پمپ , ژنراتور سنكرون , پمپ , قطعات يدكي ديزل ژنراتور , پمپ وكيوم بوش , ديزل ژنراتور , راهنماي خريد پمپ ,دروگر گندم چين , بوستر پمپ , پمپ اسپيكو , قيمت ژنراتور , تريلي تراكتور , الكتروموتور زيمنس , الكتروموتور الكتروژن , پمپ سمپاش , نهر كن , ديزل ژنراتور سايلنت , ژنراتور استمفورد , الكتروموتور موتوژن , پمپ پدرولا , پمپ ساير , الكتروموتور , ژنراتور , الكتروگيربكس , كمپرسور , پمپ لجن كش , پمپ پنتاكس , ليفتراك , تابلو برق , موتور ديزل , موتور برق گرين پاور ,


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۵۱:۱۲ ] [ behzad moghtader ]

ديزل ژنراتور دوگانه سوز 

ديزل ژنراتور دوگانه سوز , قيمت ديزل ژنراتور گاز سوز , تبديل ديزل ژنراتور به دوگانه سوز ديزلي و گاز سوز  , مركز خريد و فروش انواع ديزل ژنراتور دوگانه سوز در تهران : يك سري نكاتي كه بايست قبل از دوگانه سوز كردن ژنراتورها به آنها توجه شود! در طي ساليان اخير تبديل موتور هاي بنزيني (داراي شمع )به موتور هاي گاز سوز رواج بسيار زيادي پيدا كرده است وهمين امر نيز موجب شده است كه تعدادي از افراد به دنبال تبديل ديزل ژنراتور خود به ديزل ژنراتور دوگانه سوز باشند.بيد بگوييم كه متاسفانه تبديل ديزل ژنراتور به ديزل ژنراتور گاز سوز تنها با ايده كاهش هزينه سوخت به ذهن خطور مي كند.ودر اغلب موارد نقاط ضعف آن به ندرت ديده مي شود.وبراي اينكه اين كار عملي شود ،هزينه هاي آشكار وپنهان زيادي را مي طلبد كه در اين بخش ما تلاش نموده ايم كه به طور مختصر به بررسي آنها بپردازيم.

ديزل ژنراتور دوگانه سوز

براي اينكه بتوانيم به سوال بالا جواب دهبم بايد يك سري نكاتي كه دانستن آن ها الزامي است را به شما يادآور شويم :

همه ما مي دانيم كه تمامي متور ها در ابتداي طراحي خود براي نوع مشخصي از سوخت ،طراحي مي شوند كه با ان نوع سوخت مي تواند در بهترين نقطه راندمان و كاركرد خود قرار بگيرد. و دليل اين امر هم اين است كه با عوض شدن نوع سوخت خواص فيزيكي وشيميايي سوخت ودر نتيجه ،نحوه پاشش،نحوه انتقال شعله در سيال و ضرايب خواص ميكانيكي سيال تغيير كرده كه بر روي احتراق ودر نتيجه بازدهي موتور موثر مي باشد.واين مسئله تنها به موتور هاي پيستوني ديزل و يا بنزيني محدود نمي شود وحتي موتور هاي جت (هواپيما) نيز از اين قاعده پيروي مي كنند.انجام كمي تغيير در فرمول سوخت موجب تغييرات بسياري در راندمان و استهلاك موتور خواهد شد.وبه هيمين خاطر هم است كه در اطلاعات وكاتالوگ فني هر موتور نوع سوخت ان نيز آورده مي شود.

ليست قيمت انواع ديزل ژنراتور در صنعت فا : قيمت ديزل ژنراتور

وهمين طور به جزء مسائل مربوط به احتراق ،مسائلي مانند انتقال حرارت و خنك كنندگي ديزل ويا بحث روانكاوي ان نيز داراي اهميت زيادي مي باشد.اكثر مردم با بحث روان كاوي تا حدودي آشنا مي باشند ودر ادبيات عامه مي شنويم كه گفته مي شود موتور داراي استهلاك بيشتري است.

بايد به اين نكته نيز اشاره كنيم كه دماي موتر هاي گاز سوز اساسا از موتورهاي ديزل مشابه بسيار بالاتر مي باشد وبه همي ن خاطر هم اصولا بر روي موتور هاي گاز سوز سيستم «Knoking» را نصب مي كنند.

درست است كه با گاز سوز كردن موترهاي ديزل هزينه هاي سوخت پايين مي آيد ولي بايد دقت شود كه اين موترها با استهلاك بيشتري نسبت به سابق كار مي كنند.
وهمين طور به دليل حرارت بالاي موتور گاز سوز بايد بر روي سيلندر هاي سيستم Knoking نصب گردد تا از انبساط بي رويه پيستون در سيلندر وقفل شدن آن جلوگيري به عمل آورد.

نكته:بايد بگوييم كه موتور ديزل را هرگز نمي توان به طور ۱۰۰ درصد گاز سوز نمود بلكه گاز مز تواند حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد از حجم سوخت را تشكيل دهد.

بايد اشاره كنيم كه اين نكات بخش كوچكي از بسياري از مسائل مربوط به گاز سوز كردن موتور مي باشند.

فهرست مطالب

با اين وجود آيا گاز سوز كردن ديزل خوب است ؟

به غير از موارد فوق بايد به اين مسئله توجه داشت كه بيشتر ديزل ژنراتور ها ماهيت كار كرد اضطراري داشته ويا در نقاط دور از شبكه اصلي برق به كار گرفته مي شوند.واين مورد استفاده وكاربري آنها تنها جهت مواقع بحراني بوده و در حالت هاي هميشگي كار ديزل ژنراتورها عموماٌ نه صرفا دور از خطوط اصلي گاز مي باشد.والان با وجود تمام مواردي كه ذكر شد ،در كاركرد هاي اضطراري چه مقدار مقرون به صرفه خواهد بود؟وهمچنين آيا در موارد اضطراري وبحران ميزان فشار شبكه گاز سراسري خود دچار مشكل نگرديده است؟

آن دسته از مواردي كه در بالا به انها اشاره كرديم ،حداقل پارامتر هايي مي باشند كه قبل از تبديل ديزل ژنراتور به ديزل ژنراتور دو گانه سوز وهر گونه دخل وتصرف در آن بايد به صورت صحيحي مورد برسي قرار بگيرند.

• موتور هاي گاز سوز ،آيا استهلاك بالاي دارند و ژنراتور هاي گاز سوز عمر كمتري دارند؟

بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه سوخت گاز طبيعي نسبت به ديزل ويا بنزين داراي اثر روان كنندگي كمتري است ويا به گفته عامه مردم خشك مي باشد.

اين مسئلا دقيقاٌ درست مي باشد ولي بايد توجه داشت كه زماني كه يك موتور اساسا براي سوخت گاز طراحي مي شود مسائل روان كنندگي ان نيز در نظر گرفته مي شود.ودر موتور هاي گاز سوز سعي مي شود كه با تقويت سيستم روانكاري موتور اين استهلاك به حداقل ميزان ممكن خود برسد.وبايد بگوييم كه اين امر در طراحي اين موترها كاملا مرتفع گرديده وخالي از لطف نيست كه بدانيد كه گارانتي موتورهاي گاز سوز پركينز دو برابر گارانتي موتر هاي ديزل اين شركت مي باشد.

مزاياي استفاده از ديزل ژنراتور هاي گاز سوز چيست؟

همان گونه كه قبلا هم به ان اشاره داشتيم اولين مسئله در هنگام استفاده از ژنراتور هاي گاز سوز كاهش هزينه هاي سوخت است.نداشتن نياز به دوره هاي سوخت گيري مانند ديزل ژنراتور ها وهمچنين تميزي محيط ژنراتورهاي گاز سوز از ديگر مزايايي مي باشد كه مي توان به آن اشاره داشت.و همين طور با توجه به مبحث انرژي هاي سبز ،امكان تهيه وساخت سيستم هاي CHPويا CCHP در هنگام استفاده از ژنراتور هاي گاز سوز وجود دارد لازم به توضيح است كه (Combine Heat&) CHP Power به سيستم هاي توليد همزمان برق و گرما و(Combin Cooling Heat & Power CCHP) سيستم همزمان سرمايش ،گرمايش و توان(برق) در سيستم هاي فوق از هدر رفت گرماي موتور جهت سرمايش و گرمايش مجموعه ها استفاده ميكند.در حقيقت در اين سيستم ها علاوه بر برق گرفته شده از ژنراتور از گرماي خروجي از اگزوز متور به كمك چيلرهاي جذبي مي توان گرمايش و سرمايش محيط و فضاي ساختمان را تامين كرد.

ديزل ژنراتور هايي كه از ابتدا اساسا دوگانه سوز باشند آيا وجود دارند؟

تمام برند هاي مطرح دنيا مانند Cummins,Caterpillar,Perkins,Volvo هيچ كدام داراي ديزل ژنراتور هاي دوگانه سوز در توان هاي پايين (زير KVA1000) نمي باشند.فقط برخي از اين شركتها ودر بعضي موارد محدود وبه صورت نمونه جهت صنايع نفت و گاز اقدام به توليد ديزل ژنراتور دوگانه سوز نموده اند.واين مسئله جهت استفاد از گاز استسهالي بر روي سكو ها وميادين نفتي جهت توليد توان است.واينكه بيشتر گاز هاي استهسالي گاز ترش بوده و …مواردي كه اين بخش اجازه پرداختن با آن را به ما نميدهد.

چگونگي تبديل ديزل ژنراتور به ديزل ژنراتور دوگانه سوز؟

اين مسئله با اضافه كردن برخي كيت ها و سيستم هاي كنترل مازاد بر روي ديزل ژنراتور صورت مي گيرد .واساس كار اين روش ها به تزريق گاز به ورودي هواي موتور مربوط مي گردد .ولي بايد بگوييم كه اين صرفاً شمامل كليات كار بوده و بديهي است كه سيستم هاي كنترل ديگري همزمان با روند فوق بايد بر روي ديزل ژنراتور نصب شود.تصوير اصلي اين صفحه يك شماتيك از كل اين روند مي باشد.

استفاده از ديزل گاز سوز چه معايبي مي تواند داشته باشد؟

يكي از بزرگترين معايب ديزل گاز سوز اين مي باشد كه نمي توان آن را مانند ديزل ژنراتور در خارج از فضاي ساختمان جا به جا كرد.

اين امكان وجود دارد كه اين سوال براي شما مطرح باشد كه چرا ديزل ژنراتور هاي گاز سوز عليرقم مزاياي مثبت خود با استقبال كمي در بازار مواجه مي شوند؟.وبايد پاسخ دهيم كه بزرگترين علت حضور كم ژنراتور هاي گاز سوز در بازار قيمت بالاي آنها در مقايسه با ديزل ژنراتور ها است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۴۳:۳۷ ] [ behzad moghtader ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب