كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 166
دیروز : 184
افراد آنلاین : 1
همه : 26600

آرتروپلاستي  ران يا آرترودز  ران

امروزه يكي از درمان هاي رايج براي كساني كه به علت تخريب شديد مفصل ران دچار درد لگن شده اند تعويض مفصل ران است.

عمل جراحي تعويض مفصل ران يكي از موفقيت آميزترين اعمال جراحي است كه ميتواند موجب از بين رفتن درد بيمار شده، حركات مفصل ران را بهتر ميكند و لنگش و كوتاهي اندام تحتاني بيمار را تا حد زيادي از بين ميبرد.

عمل جراحي ديگري بنام آرترودز يا خشك كردن مفصل ران هم وجود دارد كه ميتوان از آن در درمان بيماراني كه دچار تخريب شديد مفصل ران و درد ناشي از آن هستند استفاده كرد.

در اين نوع از جراحي سر استخوان ران به حفره استابولوم جوش داده ميشود تا حركات مفصل ران كاملا از بين برود.

يكي از مشكلات آرترودز يا خشك كردن مفصل ران اينست كه بعد از انجام آن حركات مفصل ران كاملا از بين ميرود.

در نتيجه بيمار نميتواند به درستي بنشيند، در حين راه رفتن لنگش دارد و همچنين بعد از جراحي فشار زيادي به مفاصل زانو و ستون مهره وارد ميشود كه ميتواند موجب آسيب آنها گردد.

در حاليكه در عمل جراحي تعويض مفصل ران حركات مفصل بعد از جراحي نه تنها از بين نميرود كه از قبل بهتر هم ميشود.

از طرف ديگر از مشكلات تعويض مفصل ران احتمال عوارضي مانند دررفتگي مفصل، عفونت مفصل مصنوعي، لق شدن و شكستگي هاي اطراف مفصل مصنوعي است. در حاليكه اين مشكلات در جراحي آرترودز وجود ندارد و يا بسيار كم است.

عمل آرترودز يك بار براي هميشه انجام شده و بيمار تا آخر عمر نيازي به جراحي مجدد ندارد در حاليكه در تعويض مفصل ران ممكن است بعدا نياز شود تا مفصل مصنوعي مجددا عوض شود
با در نظر گرفتن موارد بالا بطور سنتي به بيماران پيشنهاد ميشد كه در سنين پايين و در صورتي كه كار بدني سنگين انجام ميدهند آرترودز براي آنها انتخاب بهتري است.
 
با اين حال در چند دهه اخير اتفاقاتي افتاده كه آرترودز بتدريج در حال فراموش شدن است و اين عمل جراحي هر چه بيشتر جاي خود را به آرتروپلاستي يا تعويض مفصل لگن ميدهد
 

  •     با پيشرفت هاي زيادي كه هم در زمينه ساخت مفاصل مصنوعي بهتر و هم در زمينه ارتقاء تكنيك هاي جراحي بوجود آمده است عمر مفاصل مصنوعي بيشتر شده و عوارض احتمالي آنها كاهش يافته است
  •     كارهاي سنگين بيشتر به ماشين ها سپرده شده و كارهايي كه انسان ها انجام ميدهند سبك تر شده است
  •     در فعاليت هاي ورزشي كه سنگين بوده و نياز به قدرت زيادي وجود دارد، نياز به حركت هم هست و گرچه فشار زياد به مفصل مصنوعي در حين ورزش ميتواند مشكلاتي را براي بيمار بوجود آورد خشك كردن مفصل در اساس با انجام ورزش ضديت دارد چون مفصل قادر به حركت نيست


با در نظر گرفتن موارد ذكر شده امروزه عمل جراحي آرترودز مفصل ران به ندرت و آن هم فقط براي مردان جوان با سن كمتر از ۲۴ سالي توصيه ميشود كه كار بدني سنگيني دارند. بجز اين دسته از بيماران در بقيه بيماران توصيه به انجام آرتروپلاستي يا تعويض مفصل ميگردد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۰۳:۱۴ ] [ behzad moghtader ]

هدف از عمل جراحي تعويض مفصل ران از بين بردن درد مفصل در بيماري است كه به علل گوناگوني دچار آسيب شديد و غير قابل برگشتي در اين مفصل شده است.

اين آسيب هاي شديد و غير قابل برگشت به علل مختلفي ايجاد ميشوند و بيماري هاي گوناگوني ميتوانند منجر به خرابي شديد مفصل ران در ناحيه لگن شوند.

جراحي تعويض مفصل ران به درد كسي ميخورد
كه در او مفصل ران به حدي تخريب شده كه مانع داشتن يك زندگي راحت و بدون درد است.

عوامل زيادي ميتوانند مفصل ران را تخريب كرده و مانع از حركت مناسب آن شوند. همين عوامل غالبا ميتوانند موجب درد مفصل هم بشوند. در اين موارد بايد از جراحي تعويض مفصل لگن و ران استفاده كرد.

آرتروز يا ساييدگي مفصل

آرتروز يا ساييدگي مفصل لگن بيشتر در سنين بالا ديده ميشود و ممكن است سابقه خانوادگي در ايجاد آن دخيل باشد.

در كساني كه بطور مادرزادي استابولوم كم عمقي دارند ( به اين وضعيت ديسپلازي هيپ ميگويند ) آرتروز و ساييدگي لگن ممكن است در سنين جواني ايجاد شود. اگر آرتروز هيپ شديد باشد بيمار نياز به انجام جراحي تعويض مفصل لگن و ران خواهد داشت.

روماتيسم


در  بيماري هاي روماتيسمي جنس مايع مفصلي غير طبيعي است و به مقادير زياد ترشح ميشود. اين مايع مفصلي كه حاوي مواد مضر است بتدريج غضروف مفصلي را تخريب ميكند و اين تخريب مفصلي موجب درد و محدوديت حركتي ميشود.

روماتيسم ها انواع مختلفي دارند ولي دو نوع از آنها بيش از ديگران مفصل ران را تخريب ميكند.

روماتيسم مفصلي و بيماري اسپونديليت انكيلوزان از دسته روماتيسم هايي هستند كه ميتوانند مفصل ران را گرفتار كرده و موجب تخريب آن شوند. اگر تخريب مفصل ران در اثر روماتيسم شديد باشد بيمار نياز به جراحي تعويض مفصل لگن و ران خواهد داشت.

براي مطالعه بيشتر در زمينه ارتباط روماتيسم و جراحي تعويض مفصل لگن به مقاله اي در همين زمينه مراجعه كنيد.

 

 ضربه شديد به مفصل لگن يا ران


ضربه شديد به مفصل ران ميتواند موجب شكستگي استابولوم يا سر استخوان ران شود. ضربه ميتواند با آسيب رساندن به غضروف مفصل و يا با آسيب رساندن به خونرساني سر فمور هم موجب خرابي مفصل هيپ شود.

هر كدام از اين دو قسمت اگر بد جوش بخورند يا جوش نخورند سطح مفصل ناهموار ميشود كه نتيجه آن سائيده شدن سطوح مفصل و درد و محدوديت حركت در آن است. اين وضعيت ميتواند در نهايت منجر به آرتروز و ساييدگي مفصل ران در لگن شود.

در صورتيكه تخريب مفصلي بدنبال شكستگي هاي لگن شديد باشد بيمار نياز به جراحي تعويض مفصل لگن و ران خواهد داشت.

سياه شدن سر استخوان ران

نكروز سر استخوان ران كه در زبان عموم به آن سياه شدن استخوان سر ران هم ميگويند معمولا بدنبال مصرف داروهاي كورتن دار و گاهي مصرف الكل يا مواد مخدر تزريقي بوجود ميايد.

بر اثر اين بيماري شكل كروي سر استخوان ران تغيير كرده و همين امر موجب سائيدگي مفصل ميشود. در صورتيكه تغيير شكل سر استخوان ران شديد باشد اين وضعيت منجر به تخريب يا آرتروز مفصل ران ميشود.

اگر سياه شدن سر استخوان ران موجب تخريب يا آرتروز شديد مفصل شود بيمار نياز به جراحي تعويض مفصل ران خواهد داشت.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۵:۵۰ ] [ behzad moghtader ]

عمل جراحي تعويض مفصل ران يكي از موفقيت آميزترين اعمال جراحي است. بعد از انجام تعويض مفصل درد بيمار كه مدت هاي زيادي وي را از داشتن يك زندگي مولد و شاد بازداشته بود از بين ميرود.

اين عمل جراحي همچنين ميتواند محدوديت حركتي مفصل ران و لنگش بيمار را هم تا حدود زيادي از بين ببرد. ولي جراحي تعويض مفصل ران چه تاثيري در طول اندام تحتاني و كوتاهي و بلندي پا دارد.

چرا در تخريب مفصل ران، پا كوتاه ميشود


بسياري از بيماري هايي كه مفصل ران را تخريب ميكنند موجب كوتاهي اندام تحتاني هم ميشوند. اين كوتاهي در غالب موارد به علت تغيير در شكل سر استخوان ران و كوتاه شدن ارتفاع آن است.

البته در بعضي موارد شكل حفره استابولوم كه سر استخوان ران در آن قرار ميگيرد هم تغيير كرده و بدنبال اين تغيير سر استخوان ران محل خود را تغيير داده و كمي بالاتر ميرود.

همين بالا قرار گرفتن سر استخوان ران در مكاني بالاتر از جاي اصلي خود موجب ميشود تا كل اندام تحتاني به سمت بالا تغيير مكان داده كه نتيجه آن كوتاه شدن اندام تحتاني است.

البته اكثر بيماران علت لنگش خود را كوتاهي پا ميدانند در حاليكه اين تنها يكي از علل لنگش بوده و علل ديگري مانند درد و ضعف عضلات لگن هم موجب لنگش ميشود. در بعضي موارد بيمار لنگش دارد در حاليكه كوتاهي در اندام تحتاني وي وجود نداشته و علت لنگش درد و ضعف عضلاني است.

آيا بعد از جراحي طول استخوان تصحيح ميشود


بعد از انجام عمل جراحي تعويض مفصل لگن يا ران در غالب موارد كوتاهي پاي بيمار هم تصحيح ميشود. با اين حال مواردي هم وجود دارد كه اصلاح كوتاهي اندام بطور كامل امكان پذير نيست.

علت اينست كه وقتي كوتاهي بوجود ميابد نه تنها استخوان هاي لگن تغيير شكل داده اند بلكه بافت هاي نرم اطراف مفصل مانند عضلات، عروق و اعصاب هم خود را با شرايط جديد تطبيق داده و كوتاه ميشوند.

چون در عمل جراحي تعويض مفصل قسمت هاي كوتاه شده استخوان با يك مفصل مصنوعي جايگزين ميشود كوتاهي استخوان اصلاح ميگردد ولي بافت هاي نرم با چيزي جايگزين نشده اند.

اين بافت ها بايد خود را با شرايط جديد تطبيق بدهند و تنها راه براي اين بافت ها كش آمدن آنها است. مسلما بافت ها تنها تا حدي ميتوانند كش بيايند.

در بين بافت هاي مختلفي كه در اطراف مفصل وجود دارند حساس ترين آنها در مقابل كش آمدت عصب سياتيك است. در صورتي كه اين عصب زياد تحت كشش قرار گيرد فلج ميشود.

 

آيا در جراحي تعويض مفصل ران ميتوان طول پا را به هر مقدار تصحيح كرد


بنابراين پزشك جراح نميتواند براي تحصيح كوتاهي پا، اندام را تا هر حدي كه مايل بود بلند كند. معمولا بلند كردن پا تا حدود ۲ سانتيمتر بدون اشكال خاصي امكانپذير است.

بلند كردن بين ۴-۲ سانتيمتر بايد بسيار با احتياط صروت گرفته تا عصب سياتيك براثر كشش بيش از حد آسيب نبيند.

در اين محدوده ذكر شده پزشك جراح در حين جراحي تصميم ميگيرد كه تا چه ميزان ميتوان طول اندام كوتاه شده را بلند كرد ولي معمولا بلند كردن بيش از ۴ سانتيمتر اقدام خطرناكي بوده كه عاقلانه نيست.

بايد در نظر داشت كه حتي اگر بعد از جراحي طول هر دو پا يكسان شود ممكن است لنگش بيمار همچنان ادامه يابد. همانطور كه ذكر شد علت اين لنگش معمولا ضعف عضلات لگن است كه در اثر بيماري طولاني مدتي كه سال ها در لگن بيمار بوده ايجاد شده است.

بعد از جراحي بيمار با راهنمايي پزشك معالج نرمش هايي را انجام ميدهد تا اين عضلات را تقويت كند. با تقويت اين عضلات لنگش وي تا حدود زيادي از بين خواهد رفت ولي ممكن است ضعف عضلاني آنقدر زياد باشد كه حتي با نرمش و ورزش هم بطور كامل از بين نرود. در اين موارد ممكن است مقداري لنگش براي بيمار باقي بماند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۱:۱۳ ] [ behzad moghtader ]

عمل جراحي تعويض مفصل ران يكي از كارا ترين روش هاي از بين بردن مشكلات ناشي از آرتروز و ساييدگي مفصل لگن و ران است. در اين مقاله مشخص ميكنيم كه جراحي تعويض مفصل لگن چگونه ميتواند درد و ديگر مشكلات ناشي از آرتروز را از بين ببرد.

روش هاي درمان آرتروز و ساييدگي مفصل ران

آرتروز يا استئوآرتريت يا آنطور كه مردم ميگويند ساييدگي مفصل، نوعي بيماري مفصلي است كه معمولا با خراب شدن غضروف مفصلي شروع ميشود و بدنبال آن تغييرات ديگري در مفصل و بافت هاي اطرف آن ايجاد ميگردد كه نتيجه آن درد و محدوديت حركتي در مفصل گرفتار شده است. مفصل ران در ناحيه لگن هم ميتواند دچار آرتروز و ساييدگي شود.

نوع درماني كه پزشك براي آرتروز و ساييدگي مفصل ران در نظر ميگيرد بسته به عوامل مختلفي مانند شدت ساييدگي، سن بيمار، وجود بيماري هاي همراه و يا بيماري هاي زمينه اي متفاوت است.

در مراحل ابتدايي ميتوان درد بيمار را با كمك اقداماتي مانند استفاده از داروهاي مسكن و يا ضد التهاب، كم كردن فعاليت هاي بدني فرد و گرم نگه داشتن موضع درد كاهش داد.

در مراحل پيشرفته تر آرتروز لگن، ميتوان از اعمال جراحي استئوتومي استفاده كرد. با اين حال وقتي شدت آرتروز و ساييدگي زياد باشد بهترين راه درمان استفاده از عمل جراحي تعويض مفصل ران است.

چگونگي انجام جراحي تعويض مفصل لگن

در عمل جراحي تعويض مفصل ران استخوان هاي تشكيل دهنده مفصل از بدن خارج شده و با اجزاء مصنوعي جايگزين ميگردند.

در اين نوع از عمل جراحي سر و قسمتي از گردن استخوان ران خارج شده و سپس سطح داخلي استابولوم كاملا تراش داده ميشود تا به شكل يك نيمكره كامل درآيد.

سپس در داخل اين نيمكره استخواني يك نيمكره فلزي قرار داده شده و محكم ميشود. درون اين نيمكره فلزي يك نيمكره ديگر از جنس پلي اتيلن يا فلز و يا سراميك قرار داده ميشود.

از طرف ديگر بجاي سر استخوان ران يك سر فلزي يا سراميكي گذاشته ميشود. با قرار گرفتن سر و كاسه مصنوعي در كنار هم مفصل مصنوعي تشكيل ميشود.

تعويض مفصل ران موجب ميشود تا درد لگن با منشا مفصل ران از بين برود.

 

مزاياي جراحي تعويض مفصل لگن


آرتروز و ساييدگي مفصل ران ميتواند موجب درد شديد در كشاله ران و لگن شود. جراحي تعويض مفصل لگن و ران ميتواند اين درد را از بين ببرد.

آرتروز و ساييدگي مفصل ران موجب محدود شدن حركات آن ميشود. بيمار مبتلا به آرتروز دچار خشكي مفصلي شده و نميتواند ران خود را به راحتي حركت دهد. با جايگزيني مفصل ساييده شده با يك مفصل مصنوعي حركات اندام تحتاني بيمار تا حد زيادي بهبود ميابد.

ساييدگي در مفصل ران موجب كم شده ارتفاع سر استخوان ران شده كه نتيجه آن كوتاه شدن اندام تحتاني است. اين كوتاهي بعد از تعويض مفصل از بين خواهد رفت.
آرتروز و ساييدگي مفصل ران ميتواند موجب لنگش بيمار شود. اين لنگش به علت درد و كوتاهي اندام و ضعف عضلات لگن ايجاد ميشود. با تعويض مفصل ران لنگش بيمار تا حد زيادي بهبود ميابد.
 
پس يك جراحي تعويض مفصل ران و لگن ميتواند درد و محدوديت حركتي و كوتاهي پا و لنگش بيمار را كه در اثر آرتروز و ساييدگي مفصل ران ايجاد شده بهبود دهد.
 
با كنترل اين چهار عامل راه رفتن فرد به حالت طبيعي خود برگشته و اين ميتواند تاثير فوق العاده اي را بر كيفيت زندگي او برجاي بگذارد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۴:۰۵ ] [ behzad moghtader ]

بسياري از مردم و حتي پزشكان فكر ميكنند عمل جراحي تعويض مفصل ران فقط بايد در سنين بالا انجام شود. اين تفكر چه پايه اي دارد و تا چه حد درست است. جراحي تعويض مفصل لگن و ران را در چه سنيني ميتوان انجام داد.

تعويض مفصل ران يكي از موفقيت آميزترين اعمال جراحي در انسان است. اين درمان ميتواند بيمار را از درد جانكاهي كه مدت ها وي را از داشتن يك زندگي مولد و شاد بازداشته است برهاند.

عمل جراحي تعويض مفصل لگن و ران از حدود ۷۰ سال قبل معمول شده و بتدريج گسترش يافته و پيشرفت كرد.

در ابتدا مفاصل مصنوعي لگن كه استفاده ميشد عمر مفيد زيادي نداشته و بعد از چند سال نياز به تعويض داشتند ولي بتدريج و در طول دهه هاي گذشته پيشرفت هاي تكنيكي زيادي هم در زمينه طراحي و ساخت مفاصل مصنوعي و هم تكنيك هاي جراحي بوجود آمد.

بتدريج عوارض اعمال جراحي تعويض مفصل لگن كمتر شده و عمر مفاصل مصنوعي افزايش پيدا كرد و اين روند همچنان به طرف بهتر شدن ادامه دارد.

سن مناسب براي تعويض مفصل ران

چرا قبلا تعويض مفصل لگن و ران را فقط در افراد مسن انجام ميدادند

در سالهايي كه عمل جراحي تعويض مفصل ران هنوز در دوران طفوليت خود بسر ميبرد جراحان معمولا در انتخاب بيماران براي عمل جراحي احتياط كرده و هر كسي را عمل نميكردند. بيماران معمولا از افرادي با سن بالا انتخاب ميشدند. علت اين انتخاب چند چيز بود

  •     شدت ساييدگي و تخريب مفصل در افراد مسن به مراتب بيشتر بود و آنها نياز بيشتري به جراحي داشتند
  •     سطح فعاليت هاي بدني افراد مسن كم بود و در نتيجه بعد از جراحي فشار كمتري به مفصل مصنوعي وارد كرده و در نتيجه احتمال آسيب به مفصل مصنوعي كمتر ميشد
  •     اعداد سالهاي باقيمانده از عمر يك فرد مسن زياد نيست و در نتيجه بسياري از افراد قبل از اينكه مفصل مصنوعي آنها دچار مشكل شود از دنيا ميرفتند


به همين خاطر پزشكان جراح ارتوپد معمولا به كساني كه در سن جواني و حتي ميانسالي دچار ساييدگي مفصل ران ميشدند توصيه ميكردند تا درد ناشي از ساييدگي را تحمل كرده و از دارو استفاده كنند تا وقتي سن آنها بالاتر رفت عمل جراحي تعويض مفصل لگن را انجام دهند. در اين فلسفه و طرز فكر امروزه تا حدود زيادي تجديد نظر شده است.

همانطور كه گفته شد با پيشرفت هاي تكنيكي زيادي كه در زمينه طراحي و ساخت مفاصل مصنوعي لگن و در تكنيك هاي جراحي بوجود آمده بتدريج عوارض اعمال جراحي كمتر شده و عمر مفاصل مصنوعي افزايش پيدا كرده است و امروزه اعمال جراحي تعويض مفصل لگن و ران را حتي در جوان هاي با سن ۱۸-۱۶ ساله هم انجام ميدهند.

تاخير در انجام جراحي تعويض مفصل ران چه مشكلاتي را به همراه دارد


وقتي مفصل ران دچار ساييدگي و تخريب شده و درد مفصل موجب شد تا بيمار نتواند زندگي فعال و شادابي داشته باشد ميتوان عمل جراحي تعويض مفصل ران را انجام داد.

منتظر ماندن براي اينكه عمل جراحي در سن بالاتري انجام شود ميتواند مشكلاتي را براي بيمار بوجود آورد.

ساييدگي و آرتروز بيماري پيشرونده اي است. متوقف نميشود و بتدريج موجب ميشود تا استخوان هاي بيمار بيشتر خراب شده و از بين بروند.

هر چه استخوان هاي بيشتري در ناحيه مفصل ران از بين ميروند انجام عمل جراحي تعويض مفصل مشكل تر شده و احتمال موفقيت جراحي هم كمتر ميشود.

براي اتصال مفصل مصنوعي به لگن بايد استخوان به اندازه كافي در حفره استابولوم و بالاي استخوان ران وجود داشته باشد و وقتي به علت طولاني شدن بيماري اين استخوان ها از بين ميروند مشكلات بيشتر ميشود

تاخير در عمل جراحي موجب بالاتر رفتن سن بيمار ميشود و در سنين بالاتر تحمل بدن براي يك عمل جراحي سنگين كمتر ميشود. بيماري هاي داخلي بيشتر ميشوند و احتمال برور عوارض در سن بالاتر بيشتر ميشود


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۸:۵۹ ] [ behzad moghtader ]

تغييرات مفصل ران در نيمه دررفتگي و ديسپلازي


مفصل ران نتيجه قرار گرفتن سر استخوان ران در حفره استابولوم لگن است. وقتي سر استخوان ران در خارج از حفره قرار ميگيرد به آن دررفتگي ميگويند.

اين دررفتگي ها ميتواند به علل متفاوتي مانند اختلالات عصبي و عضلاني، عفونت و يا ضربه ايجاد شوند ولي يكي از علل مهم آن دررفتگي مادرزادي است.

در غالب اوقات دررفتگي مادرزادي مفصل ران كامل نيست كه به آن نيمه دررفتگي يا ديسپلازي مفصل ران ميگويند. در اين وضعيت سر استخوان ران كمي به سمت بيرون و بالا جابجا شده ولي همچنان ارتباط خود با حفره استابولوم را حفظ كرده است.

حفره استابولوم در اين بيماران تغيير شكل داشته و كم عمق تر از معمول بوده و بجاي اينكه بشكل نيمكره باشد كمي كشيده تر و به شكل نيمي از يك تخم مرغ است.

حركت سر استخوان ران در اين حفره نامتقارن موجب وارد شدن نيروهاي نامتقارن، هم به سر استخوان ران و هم به حفره استابولوم شده و بتدريج لايه غضروفي اين دو از بين رفته و علائم ساييدگي و آرتروز مفصلي ايجاد ميشود. شروع آرتروز همراه ميشود با بروز درد و محدوديت حركتي در مفصل ران.

سير نيمه دررفتگي ران و نياز به جراحي تعويض مفصل لگن


در مواردي كه ديسپلازي مفصل ران در زمان كودكي درمان نشود بيمار ممكن است اصلا متوجه وجود آن نگردد. گاهي اوقات تنها علامت آن ممكن است لنگش مختصري در حين راه رفتن باشد.

بتدريج و با افزايش سن علائم ساييدگي مفصل شروع شده و بيمار در دهه سوم و چهارم عمر دچار درد و محدوديت حركتي و كوتاهي اندام شده و لنگش او شديدتر ميگردد.

در اين مرحله درمان بيمار با استفاده از عمل جراحي تعويض مفصل ران انجام ميشود. با انجام اين عمل جراحي درد بيمار از بين رفته و مفصل راحت تر و روان تر حركت ميكند. كوتاهي اندام بيمار رفع شده و لنگش وي تا حد زيادي از بين ميرود.

 تعويض مفصل لگن

نكات مهم در تعويض مفصل مبتلا به ديسپلازي لگن


تعويض مفصل در بيمار مبتلا به ديسپلازي يا نيمه دررفتگي مادرزادي مفصل ران نيازمند توجه به نكات خاصي است

  •     در اين بيماران شكل حفره استابولوم تغيير كرده است. در مواردي كه اين تغيير شكل زياد باشد قسمتي از استخوان خورده شده و وجود ندارد و اين عامل ميتواند مانعي جدي در اتصال مناسب مفصل مصنوعي به حفره استابولوم باشد.
  •     در اين صورت ممكن است نياز به استفاده از پيوند استخوان يا استفاده از انواع خاصي از مفصل مصنوعي باشد.
  •     در اين بيماران چرخش سر و گردن استخوان ران هم تغيير كرده و پزشك جراح بايد به آن توجه كند تا بتواند مفصل مصنوعي را در وضعيت مناسبي قرار دهد
  •     در اين بيماران به علت تغيير در آناتومي اطراف مفصل ران و جابجايي محل عروق و اعصاب احتمال آسيب به آنها در حين جراحي بيش از يك تعويض مفصل معمولي است
  •     در اين بيماران معمولا استخوان هاي اضافي زيادي در داخل و زير حفره استابولوم تشكيل شده كه پزشك جراح بايد آنها را با دقت خارج كند
  • گرچه انجام يك عمل جراحي تعويض مفصل موفق در ديسپلازي يا نيمه دررفتگي مفصل ران نيازمند مهارت و دقت جراح است ولي بسياري از اين بيماران بعد از عمل تعويض مفصل احساس رضايت كرده و ميتوانند بدون درد و محدوديت حركت راه رفته و لنگش آنها هم تا حدود زيادي از بين ميرود.

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۱:۳۵ ] [ behzad moghtader ]

يكي از راه هاي درمان بيماري سياه شدن سر استخوان ران انجام عمل جراحي تعويض مفصل ران است ولي اين نوع از درمان چه موقع لازم است و چه كمكي ميتواند به درمان بيماري بكند. آيا هر كسي كه سر استخوان رانش سياه شده بايد تعويض مفصل بكند و اگر اين جراحي را انجام دهد ميتواند انتظار چه چيزهايي را داشته باشد.

روند سياه شدن سر استخوان ران در لگن

سياه شدن سر استخوان ران بيماري است كه به علت نرسيدن خون به آن ناحيه بوجود ميايد. در بسياري از موارد علت نرسيدن خون، مصرف داروهاي حاوي كورتون مانند پردنيزولون و يا مصرف الكل است.

كساني كه جراحي پيوند كليه انجام داده اند، بيماران مبتلا به كم خوني داسي شكل، در بيماري كيسون در غواصان و در بعضي حالات ديگر هم احتمال بروز اين بيماري زياد است. البته در مواردي هم هيچ علت زمينه اي براي بروز آن پيدا نميشود.

 

تاثير جراحي تعويض مفصل در درمان سياه شدن سر استخوان ران


در صورتي كه اين بيماري در هنگامي كه هنوز سر استخوان ران تغيير شكل نداده تشخيص داده شود ممكن است بتوان با انجام عمل جراحي دكمپرشن جلوي پيشرفت آن را گرفت.

با اين حال وقتي بيماري دير تشخيص داده شود و سر استخوان ران تغيير شكل داده باشد معمولا تنها راه درمان درد و محدوديت حركتي در بيمار انجام عمل جراحي تعويض مفصل ران است.

اين عمل جراحي ميتواند درد و محدوديت حركتي و كوتاهي اندام تحتاني بيمار را برطرف كرده و بيمار را به يك زندگي فعال برگرداند.

پس هر كسي كه دچار نكروز يا سياه شدگي سر استخوان ران است نياز به جراحي تعويض مفصل ندارد. اين جراحي تنها در آن دسته از بيماران انجام ميشود كه سر استخوان ران تغيير شكل يافته و مفصل ران وارد يك چرخه معيوب تخريب و آرتروز شده است.

 

نكات مهم در جراحي تعويض مفصل ران براي سياه شدگي سر


جداي از منافع زيادي كه انجام تعويض مفصل ران براي اين بيماران دارد ملاحظات خاصي بايد براي انجام جراحي اين بيماران مد نظر قرار گيرد

  •     احتمال دررفتگي مفصل مصنوعي در بيماراني كه به علت سياه شدن سر استخوان ران نياز به انجام تعويض مفصل دارند بيش از بيماراني است كه به علت آرتروز نياز به جراحي خواهند داشت.
  •     به همين منظور پزشك جراح بايد اقداماتي را در حين جراحي اتخاذ كند تا احتمال بروز اين عارضه را كاهش دهد
  •     ممكن است به علت پرخوني كپسول مفصل ران در اين بيماران، خونريزي حين جراحي كمي بيش از معمول باشد. توجه جراح به اين مسئله ميتواند تا حد زيادي به بيمار كمك كند
  •     در صورتي كه مشكلات قبلي بيمار كه منجر به سياه شدگي سر استخوان شده اند همچنان ادامه داشته باشند بايد متناسب با آنها اقدامات خاصي انجام شود
  •     بيماران مبتلا به سياه شگي سر استخوان ران معمولا افراد جواني هستند. نياز جوان ها به فعاليت بدني و نوع فعاليتي كه آنها انجام ميدهند قدري با افراد مسن تر تفاوت دارد.
  •     در اين افراد بايد از مفاصل مصنوعي خاصي استفاده شود تا بيمار بتواند بعد از جراحي راحت تر فعاليت كند و مفصل مصنوعي عمر بيشتري داشته باشد
  •     در صورتي كه بيمار قبلا تحت عمل جراحي دكمپرشن يا گرافت در ناحيه لگن قرار گرفته باشد ممكن است تغييراتي در استخوان بالاي ران ايجاد شود كه عمل جراحي تعويض مفصل ران را با سختي هايي همراه كند.
  •     پزشك جراح بايد به اين تغيير شكل ها توجه كافي داشته باشد تا كارگذاري مفصل مصنوعي به خوبي صورت پذيرد
  •     كپسول مفصل ران در بيماران مبتلا به سياه شدن سر استخوان ران شل و قابل انعطاف است و همين امر موجب ميشود كه جراحي اين افراد در دست جراحي كه آشنايي كافي با اين موضوع نداشته باشد موجب بلند شدن طول پا بعد از جراحي شود

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۳:۵۲ ] [ behzad moghtader ]

شركت فريت بار در فرودگاه امام خميني (ره) , فريت بار از فرودگاه امام , ليست شركت هاي فريت بار موجود در فرودگاه تهران , قيمت ارسال بار هوايي از فرودگاه امام خميني (ره) , حمل بار هوايي بار مسافري از فرودگاه امام


فريت بار

ارتباط با پادميرا فريت

آدرس دفتر مركزي : تهران، سهروردي شمالي،خيابان ميرزايي زينالي غربي ، ساختمان اداري ۱۴۴، واحد ۱

۰۲۱۸۸۵۰۱۲۸۷
۰۲۱۸۸۵۰۱۲۸۸
۰۲۱۸۸۷۳۵۶۰۴
۰۲۱۸۸۷۳۵۷۰۳
۰۲۱۸۸۷۳۵۲۸۳

ارتباط با مديريت : ۰۹۱۲۱۴۰۶۹۰۹

ايميل : padmiraaircargo[@]gmail.com


شركت پادميرا فريت با سابقه اي بالغ بر ۴۵ سال در زمينه فريت بار و ارسال بار هوايي از ايران به ساير كشورهاي دنيا , از طريق فريت فرودگاه امام (ره) توانسته است خدمات ارزنده اي به مسافران عزيز ارائه كند . هميشه اولويت ما رضايت مسافران از ارائه خدمات بار هوايي پادميرا راه بوده است و بر همين اساس توانسته ايم در سطح شهر براي آسايش مسافران دو انباري را احداث كنيم .

همچنين استفاده از نيروي كار حرفه اي و مجرب جهت بسته بندي لوازم منزل و شخصي مسافر از ديگر خدمات ماست . روال كار ما براي فريت بار مسافري از بخش فريت فرودگاه امام بدين شكل مي باشد :

تماس و رزرو وقت بسته بندي با شركت پادميرا فريت

راهنمايي هاي لازم در خصوص شيوه فريت بار و ارسال بار هوايي از فرودگاه امام خميني (ره) در اين تماس و ارتباط به مسافر و يا صاحب بار ارائه مي شود . مشاورين ما هزينه نسبي و قيمت ارسال بار را نيز براي شما خواهند گفت .

اعزام كادر و نيروي كار بسته بندي در وقت تعيين شده به محل بار

بعد از اينكه مسافر تاييد كرد و وقت رزرو براي بسته بندي داده شد . در زمان مقرر بدون هيچ معطلي نيروي مجرب جهت بسته بندي لوازم و وسايل مسافر به محل اعزام مي شود. تمامي لوازم بسته بندي در اين بخش توسط ون شركت فريت بار پادميرا راه به محل برده مي شود .

اتمام بسته بندي و حمل بار به نزديكترين انباري

همانطور كه در بالا نيز اشاره اي داشتيم براي افزايش سرعت انجام كار در سطح شهر دو انباري ( يكي در سهروردي و ديگري در يافت آباد ) موجود مي باشد بعد از اتمام بسته بندي محموله به انباري نزديك حمل مي شود. و در صورت لزوم و نياز اقدام به پالت بندي مي شود . تا تمام كارهاي اداري انجام شود .

ارسال بار به فرودگاه امام (ره) و فريت

روز فريت بار از قبل تعيين شده است و لذا در همان روز بار و محموله شما به فرودگاه اعزام مي شود تا كارهاي گمركي و اداري نهايي انجام شود و بارنامه صادر شود . بعد از اتمام كارهاي ضروري فريت بار در فرودگاه امام خميني (ره) بار گيري محموله به هواپيما انجام مي شود .

هزينه و قيمت ارسال بار يا فريت از فرودگاه امام خميني (ره)

به دليل نوسانات ارزي به  ويژه دلار در كشور به خاطر تحريم هاي امريكا , جهت كسب اطلاعات دقيق در خصوص هزينه فريت بار و قيمت ارسال بار از فرودگاه امام خميني (ره) مستقيم با شماره هاي زير تماس برقرار كنيد .

فريت فرودگاه امام


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۳۶:۳۸ ] [ behzad moghtader ]

كارت بازرگاني

تعريف كارت بازرگاني

كارت بازرگاني مجوزي است كه به دارنده آن اعم از شخص حقيقي و حقوقي اجازه داده مي شود به امور تجارت خارجي بپردازد و به طور كلي يكي از مدارك اصلي كه در مبحث صادرات و واردات كالا الزام دارد و جزو يكي از اركان اساسي اين مقوله مي باشد كارت بازرگاني است كه توسط اتاق بازرگاني و صنايع و معادن و كشاورزي ايران توسط مركز و يا شهرستان ها به نام متقاضياني كه واجد شرايط باشند٫ صادر مي گردد. بر اساس مقرراتي كه در حال حاضر در دست اجراء است اعتبار كارت بازرگاني از تاريخ صدور به مدت يك سال مي باشد و تمديد كارت بازرگاني نيز با ارائه مدارك لازم براي مدت مذكور انجام مي گيرد. لازم به ذكر است كه كليه افراد حقيقي و حقوقي بعد از گذراندن مراحل (كلاس هاي آموزشي) مجاز به دريافت كارت مي باشند.

اخذ كارت بازرگاني

منظور از امور تجاري كه با اين كارت انجام مي‌شود ، اموري از قبيل ثبت و سفارش كالا تا واردات از مناطق آزاد ، حق‌ العمل كاري (امور مشابه دلالي) در گمرك و صادرات كالاهاي مجاز است.

تعريف ساده تر كه مي توان گفت اين است كه تقريباً هر اقدامي در چارچوب قوانين كشور ، به يك مجوز از سوي مقامات يا سازمان هاي مربوط نياز دارد. دقيقا مثل رانندگي كردن كه با داشتن گواهينامه رسمي از اداره راهنمايي و رانندگي ، قانوني است و بدون آن غيرقانوني و تخلف. براي بعضي تجارت ها هم به چنين گواهينامه اي نياز داريم كه به آن كارت بازرگاني گفته مي شود.

همچنين صدور كارت بازرگاني براي بازرگانان و شركت‌هاي خارجي منوط به معامله‌ متقابل است ، يعني در صورتي به بازرگانان خارجي كارت بازرگاني در ايران داده مي‌شود كه در كشور آن ها نيز به بازرگانان ايراني اجازه‌ فعاليت بازرگاني به‌ صورت متقابل داده شود.

توجه داشته باشيد كه كارمندان تمام وقت دستگاه هاي دولتي نمي توانند كارت بازرگاني دريافت نمايند و ارائه حداقل مدرك تحصيلي ديپلم الزامي است. در زمان تحويل كارت بازرگاني حضور متقاضي يا نماينده قانوني او در مرحله برابراصل و تحويل كارت بازرگاني الزامي است و همچنين حضور متقاضي در كلاس هاي آموزشي براساس نوع مدرك تحصيلي پس از مراجعه به اتاق الزامي مي باشد. نكته بسيار مهم اين است كه براي هر واحد ملكي فقط يك كارت بازرگاني صادر مي گردد.

مزاياي كارت بازرگاني

صرف داشتن كارت بازرگاني به آن معنا نيست كه دارنده‌ آن مي‌ تواند تاجر موفقي باشد يا با مشكلات تجاري برخوردي نداشته باشد بلكه بعضاً تجار موفقي هستند كه حتي با وجود داشتن سابقه‌ فعاليت طولاني به تازگي به دنبال اخذ اين كارت هستند. همچنين برخلاف تصور عام و مشاوره‌هاي خالي از تخصص ، داشتن تحصيلات در زمينه‌ مديريت بازرگاني ، شرط اخذ اين كارت يا حتي موفقيت در تجارت نيست و با اين موضوع مي توان به ۵ مزيت عمده آن به كه شرح ذيل مي باشد مي توان اشاره كرد :

مزاياي كارت بازرگاني

۱. دارنده‌ كارت بازرگاني شخص حقيقي باشد ، به عنوان تاجر شناخته مي‌شود ، مزيت اين مسئله در اين است كه تجار داراي امتيازات خاص و ويژه‌اي به نسبت افراد عادي هستند كه صاحبِ كارت بازرگاني نيز از آنها بهره‌ مند خواهد شد.

۲. براي افراد داراي كارت بازرگاني كه به دليل تجارت مجبور به سفرهاي متعدد هستند ، ويزاي تجاري صادر مي‌شود (كه البته با توجه به قوانين هر كشوري اين مسئله متفاوت خواهد بود).

۳. مزيت داشتن كارت بازرگاني براي صاحب آن ، امكان عضويت وي در اتاق‌هاي بازرگاني است.

۴. يكي از جالب‌ ترين مزاياي خاص كارت بازرگاني ، اين است كه امكان ثبت نام و علائم تجاري غيرفارسي يا لاتين را به صورت استثناء به دارنده‌ آن مي‌ دهد.

۵. امكان واردات كالا از مناطق آزاد كشور به داخل مرزهاي كشور است.

كاربرد هاي كارت بازرگاني

كاربرد هاي كارت بازرگاني به شرح زير مي باشد :

  • ثبت سفارش و ترخيص كالا.
  • واردات كالا از مناطق آزاد.
  • مبادرت به حق العمل كاري گمرك.
  • صادرات و واردات كليه اقلام مجاز.
  • ثبت برند و علامت تجاري لاتين (غير فارسي).

موارد معافيت از داشتن كارت بازرگاني :

علاوه بر كارهايي كه براي انجام دادن آن ها داشتن كارت بازرگاني ضرورت دارد ، قانونگذار مواردي را نيز بر شمرده است كه براي انجام دادن آنها نيازي به داشتن كارت بازرگاني نيست. در واقع ، بر اساس قانون ، موارد معافيت از داشتن كارت بازرگاني عبارت است از:

  • شركت تعاوني مرزنشينان
  • ملوانان ايراني شاغل در شناورهايي كه در بين سواحل ايران و ساير كشورها در تردد هستند
  • پيله وران (ده كوچكي است از دهستان براآن بخش حومه ٔ شهرستان اصفهان).
  • كارگران ايراني شاغل در خارج از كشور در صورت داشتن كارنامه شغلي از وزارت كار.

ابطال كارت بازرگاني

كارت بازرگاني براي دارنده آن به صورت مدت دار صادر مي شود ولي مانند هر مجوز ديگري تحت شرايطي قابل ابطال است. به‌ طور مثال اگر دارنده‌ كارت بازرگاني فاقد يكي از شرايط چندگانه براي صدور اين كارت باشد يا بعداً آن شرايط را از دست بدهد ، كارت باطل خواهد شد. حال اگر دارنده‌ اين كارت مرتكب قاچاق بشود طبق ماده‌ي ۳۰ قانون گمرك ايران ، در صورت احراز اينكه فرد مرتكب اين جرم شده است ، از عضويت به‌ صورت دائم يا موقت در اتاق بازرگاني محروم شده و كارت او نيز ابطال مي‌شود. همچنين براي اشخاصي كه به علت ارتكاب جرم ، به حكم مقامات قضايي از تمام يا برخي حقوق اجتماعي محروم مي‌شوند (اگر محروميت مصرح وي در اين زمينه باشد) به‌ طور كلي كارت بازرگاني صادر نمي‌ شود. همچنين براي افراد ورشكسته كه هنوز وضعيت تصفيه‌ حساب‌ هاي آنها مشخص نيست ، نيز كارت بازرگاني صادر نخواهد شد.

ابطال كارت بازرگاني

انواع كارت بازرگاني

انواع كارت بازرگاني

۱. كارت بازرگاني تجاري: كه نوع غالب آن است و براي ثبت و سفارش و ترخيص كالا و صادرات و واردات كالا استفاده مي‌شود.

۲. كارت بازرگاني خدماتي: كه صرفاً براي اشخاص حقوقي كه مجوز سرمايه‌ گذاري با زمينه‌ فعاليت خدماتي دارند صادر مي‌شود.

۳. كارت بازرگاني موردي : كه براي اشخاص حقيقي و حقوقي كه براي يك بار خواهان ترخيص كالاي خود باشند صادر مي‌شود.

۴. كارت بازرگاني توليدي و صنعتي : كه براي اشخاص حقوقي كه داراي مجوز سرمايه‌ گذاري با زمينه‌ فعاليت توليدي هستند صادر مي‌شود (به اين منظور كه تجهيزات كارگاهي و مواد اوليه‌ مورد نياز براي توليدات خود را وارد و سپس اقدام به توليد نمايند).

۵. كارت بازرگاني شركت هاي تعاوني : كارت بازرگاني شركت هاي تعاوني از اتاق هاي تعاون دريافت مي شود.

اخذ كارت بازرگاني براي مدرك تحصيلي ديپلم و يا فوق ديپلم

متقاضياني كه داراي مدرك تحصيلي ديپلم متوسطه از آموزش و پرورش و يا فوق ديپلم از دانشگاه مي باشند مي بايست در نشست توجيهي ، در دوره هاي آموزشي تخصصي به مدت ۱۲ ساعت نيز شركت نمايند. در بعضي موارد حتي بدون داشتن مدرك ديپلم مي توان كارت بازرگاني اخذ كرد.

اخذ كارت بازرگاني براي افرادي كه داراي مدرك دانشگاهي مرتبط و غير مرتبط هستند

متقاضياني كه داراي مدرك تحصيلي مرتبط از جمله رشته هاي مديريت بازرگاني و اقتصاد و به طور كلي رشته هاي همانند هستند و فارغ التحصيل از دانشگاه در مقاطع كارشناسي ، كارشناسي ارشد و دكترا باشند به تشخيص اتاق مي بايست در نشست توجيهي كارت بازرگاني به مدت  ۲ الي  ۳ ساعت شركت نمايند. 

متقاضياني كه داراي مدرك تحصيلي غير مرتبط با رشته هاي فوق مي باشند و فارغ التحصيل از دانشگاه در مقاطع كارشناسي ، كارشناسي ارشد و دكترا باشند ، مي بايست علاوه بر حضور در نشست توجيهي ، در دوره هاي آموزشي تخصصي به مدت  ۸ ساعت نيز شركت نمايند. 

مدارك مورد نياز جهت اخذ كارت بازرگاني اشخاص حقوقي (شركت ها)

  • اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگاني كه به گواهي اداره ثبت شركت ها رسيده باشد.
  • اصل گواهي پلمپ دفاتر روزنامه و كل از اداره ثبت شركت ها.
  • اصل گواهي عدم سوء پيشينه مدير عامل.
  • كپي روزنامه رسمي و آخرين تغييرات شركت.
  • كليه مدارك هويتي شركت.
  • اصل كارت ملي و شناسنامه مدير عامل.
  • دو قطعه عكس ۴*۳ مدير عامل (جديد ٫ تمام رخ و ساده باشد.).
  • ارائه اصل مدرك تحصيلي معتبر (حداقل ديپلم) از مدير عامل.
  • اصل كارت پايان خدمت يا معافيت دائم براي آقايان.
  • داشتن حداقل سن ۲۳ سال تمام.
  • اصل گواهي بانكي مبني بر تائيد حساب جاري و حسن اعتبار بانكي به نام شركت.
  • ارائه مدارك مالكيت يا اجاره نامه معتبر كه شركت در آنجا واقع باشد.
  • كد اقتصادي جديد و يا ارائه پيش ثبت نام طرح جامع مالياتي.
  • حضور مدير عامل در كلاس هاي آموزشي.

مدارك مورد نياز جهت اخذ كارت بازرگاني

نكته : كارت بازرگاني اشخاص حقوقي براي مدير عامل شركت فقط اخذ مي شود و سالي يك بار احتياج به تمديد دارد.

مدارك مورد نياز جهت اخذ كارت بازرگاني اشخاص حقيقي (اشخاص)

  • اصل گواهي عدم سوء پيشينه متقاضي كارت بازرگاني.
  • اصل گواهي پلمپ دفاتر روزنامه و كل از اداره ثبت شركت ها.
  • اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگاني كه به گواهي اداره ثبت شركت ها رسيده باشد.
  • اصل كارت ملي و شناسنامه متقاضي كارت بازرگاني.
  • دو قطعه عكس ۴*۳ متقاضي كارت بازرگاني.
  • ارائه اصل مدرك تحصيلي معتبر (حداقل مدرك ديپلم) متقاضي كارت بازرگاني.
  • اصل كارت پايان خدمت متقاضي كارت بازرگاني.
  • داشتن حداقل سن ۲۳ سال براي متقاضي كارت بازرگاني.
  • ارائه مدارك بانكي كه در آن حساب جاري به نام متقاضي افتتاح گرديده باشد.
  • اصل سند يا اجاره نامه معتبر به نام متقاضي.
  • حضور متقاضي در كلاس هاي آموزشي بر اساس نوع مدرك تحصيلي.
  • كد اقتصادي جديد و يا ارائه پيش ثبت نام طرح جامع مالياتي.

در بعضي موارد حتي بدون داشتن كارت پايان خدمت مي توان كارت بازرگاني اخذ نمود.

مدارك مورد نياز جهت اخذ كارت بازرگاني اشخاص حقيقي

استعلام فرم هاي كارت بازرگاني

فرم هاي گواهي شده كه سامانه به درخواست كننده ارائه مي دهد را چاپ گرفته و جهت تاييد به مراكز مربوطه به شرح زير مراجعه شود:

  • براي دريافت گواهي عدم سوء پيشينه بايد به نزديك ترين دفتر پليس + ۱۰ مراجعه نماييد.
  • براي دريافت گواهي ماده  ۱۸۶ قانون ماليات هاي مستقيم به حوزه مالياتي محل كار (براي كارت هاي حقيقي) دفتر مركزي (براي كارت هاي حقوقي) مراجعه نماييد.
  • براي تاييد فرم حساب و حسن اعتبار بانكي يا فرم الف به بانكي كه حساب جاري شركت يا شخص متقاضي در آن داريد مراجعه نماييد.
  • براي تاييد فرم تعهد و گواهي امضاء يا فرم د بايد به يكي از دفاتر اسناد رسمي مراجعه نماييد.
  • براي دريافت مفاصا حساب بيمه تامين اجتماعي به شعبه بيمه محل كار(براي كارت هاي حقيقي) دفتر مركزي (براي كارت هاي حقوقي) مراجعه نماييد.
  • براي دريافت اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگاني و گواهي پلمپ دفاتر به نزديك ترين دفتر پست مراجعه و پس از دريافت دفاتر قانوني (دفتر روزنامه و كل) به اداره ثبت شركت هاي محل مراجعه نماييد.
  • براي دريافت فرم پيش ثبت نام كد اقتصادي به سايت اداره ماليات مراجعه نماييد.
  • براي دريافت تاييد صلاحيت مديران خارجي (ويژه مديرعاملان غير ايراني) به سفارتخانه متبوع مراجعه نماييد.

هزينه اخذ كارت بازرگاني

هزينه اخذ كارت بازرگاني شامل موارد زير مي باشد :

  • اخذ و تهيه دفاتر پلمپ به تاريخ روز (در صورت نياز).
  • تنظيم و ثبت اظهارنامه كارت بازرگاني و حق الوكاله وكيل.
  • تنظيم و ثبت اطلاعات مورد نياز در سامانه اتاق بازرگاني.
  • تنظيم و تكميل و ثبت فرم هاي مشخصه و مربوطه كه بر عهده شخص درخواست كننده مي باشد.
  • تعيين وقت كلاس هاي توجيهي اتاق بازرگاني و ثبت نام هاي مربوطه.
  • حق عضويت سالانه اتاق بازرگاني (پس از تائيد صلاحيت شخص درخواست كننده).

توجه داشته باشيد در صورتي كه اخذ كارت با موسسه ثبتي ذهن ناب باشد در كليه اين امور شما را ياري مي نمايد تا سرعت و دقت بيشتري در انجام آنها داشته باشد.

نكته بسيار مهم اين است كه زماني كه كارت بازرگاني اخذ  شد به اين معنا نيست كه شما عضويت اتاق را داريد و تا زماني كه عضويت اتاق را نداشته باشيد مجاز به امر صادرات و واردات نمي باشيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۳۰:۱۱ ] [ behzad moghtader ]

ثبت برند و علامت تجاري

تعريف ثبت برند و علامت تجاري :

برند و علامت تجاري هر يك دو روي يك سكه هستند كه نبايد آن ها را به يك معني تصور كرد و مورد استفاده قرار داد چرا كه دو معنا و خاصيت متفاوت دارند. برند به نام تجاري يك كالا و يا خدمات يك شخص حقيقي يا حقوقي گفته مي شود ٫ در حالي كه علامت تجاري شكل يا تصويري از يك علامت خاص است كه گاهاً به برند ها الحاق مي شوند. برند و علامت تجاري به لاتين و غير لاتين در دنياي كسب و كار ثبت مي شود. استفاده از برند تحت مالكيت به منظور ايجاد تمايز مي باشد.

ثبت برند

ثبت برند

طبق ماده ۳۰ قانون علامت‌ ، علامت جمعي و نام تجاري عبارتند از:

الف- علامت يعني هر نشان قابل رؤيتي كه بتواند كالاها يا خدمات اشخاص حقيقي يا حقوقي را از هم متمايز سازد.

ب- علامت جمع يعني هر نشان قابل رويتي كه باعنوان علامت جمعي در اظهارنامه ثبت معرفي شود و بتواند مبدأ و يا هرگونه خصوصيات ديگر مانند كيفيت كالا يا خدمات اشخاص حقيقي و حقوقي را كه از اين نشان تحت نظارت مالك علامت ثبت شده جمعي استفاده مي كنند متمايز سازد.

ج- نام تجارتي يعني اسم يا عنواني كه معرف و مشخص‌ كننده شخص حقيقي يا حقوقي باشد.

تاريخچه ثبت برند و علامت تجاري را مي توانيد در اين لينك مطالعه فرمائيد.

چرا برند را ثبت كنيم ؟

علامت تجاري يا برند نشاني است كه قادر است كالا هاي توليدي يا خدمات ارائه شده توسط شخص حقيقي يا حقوقي را از كالا ها و يا خدمات ساير اشخاص حقيقي يا حقوقي متمايز نمايد. در دنياي امروز با پيشرفت تكنولوژي و تكامل فكري بشر هر دقيقه به تعداد افرادي كه تمايل به ارائه محصولات جديد و يا خدمات منحصر به فرد خود دارند افزوده ميشود. اين افراد سعي مي كنند تا مخاطبان و مشتريان خود را از هر طريق جذب كنند و آنچه مسلم است اين است كه اولين شرط براي ماندگاري در ذهن مخاطبين و مشتريان داشتن يك نام و يا علامت تجاري خاص و منحصر به فرد است. اين نام تجاري و يا علامت تجاري به نوعي معرف اصلي افراد و كمپاني هاست.

نام تجاري يا همان برند براي تمايز افراد ، محصولات و خدماتشان از يكديگر به كار مي رود و به عبارتي ديگر تضمين كننده اين است كه رقبا با ارائه خدمات مشابه نمي توانند از سال ها زحمت و تلاش آنها سوء استفاده كنند و چنانچه مرتكب چنين عملي شوند مالك نام و علامت تجاري مي تواند با تكيه بر گواهي ثبت برند اقدام به شكايت در مراجع صالح نمايد.

علامت تجاري يا برند در واقع عبارت است از هرگونه اصطلاح ، علامت ، نشانه ، نماد ، عدد ، طرح يا تركيبي از اينها براي محصول يا خدمات اشخاص حقيقي يا حقوقي به كار مي رود و آنها را از هم متمايز مي سازد. هر شخص حقيقي يا حقوقي مي تواند علاوه بر ثبت نام تجاري خود براي بهتر شناخته شدن خدمات و محصولاتش علامت تجاري خود را نيز به ثبت برساند تا با درج آن بر روي محصولات و هر مكان ديگري خود را بيشتر در ذهن مخاطبان و مشتريان ماندگار سازد.

مزاياي ثبت برند و علامت تجاري

از دير باز تا كنون انسان هميشه در فكر صعود به قله هاي آرزوهايش و رسيدن به كمال و پيشرفت بوده است. چه بسا هستند كساني كه در اين راه دست به انجام هر كاري مي زنند از جمله سوء استفاده از خلاقيت ، فكر و ايده هاي ديگران ، چه بسا هستند كساني كه سال هاي سال با ايده و خلاقيت خود محصولاتي را طراحي و به توليد رسانده اند ولي در اثر غفلت و يا حتي جهل به قانون آن را به ثبت نرسانده اند و به همين خاطر افراد سود جو به راحتي از ايده و محصولات آنان استفاده كرده و حال يك عمر تلاش و زحمت وي را به نام خود تمام كرده اند. ثبت برند و علامت تجاري جلوي اين سوء استفاده را براي افراد سود جوي متقلب مي گيرد.

مزاياي ثبت علائم تجاري

مزاياي ثبت علائم تجاري

حال با توضيحات فوق الذكر چند نمونه ديگر از مزاياي ثبت علامت را بيان مي نماييم :

  • اين امكان را به مشتريان مي دهند كه بتوانند محصولات را از يكديگر تشخيص بدهند.
  • يكي از ابزارهاي تبليغاتي داشتن يك علامت تجاري معتبر مي باشد.
  • با ثبت علامت تجاري خود مي توان اجازه استفاده آن را به اشخاص ثالث داد و حتي مي تواند منبع درآمد مستقيم براي صاحب علامت باشد.

مدارك لازم ثبت برند و علامت تجاري براي اشخاص حقيقي

  • شناسنامه و كارت ملي صاحبان امتياز برند و علامت تجاري .
  • كارت پايان خدمت متقاضي .
  •  نمونه گرافيكي يا كپي يا تصويري از علامت درخواستي حداكثر در ابعاد ۱۰*۱۰ سانتي متر باشد.
  •  مجوزي براي ثبت علامت تجاري يا برند كه شامل جواز كسب و يا جواز تاسيس و يا پروانه بهره برداري مي باشد.
  • كارت بازرگاني براي برند و علامت تجاري كه لاتين يا فاقد معني باشد.
مدارك لازم ثبت برند

مدارك لازم ثبت برند

مدارك لازم ثبت برند و علامت تجاري براي اشخاص حقوقي

  • كپي كارت ملي و شناسنامه مدير عامل و اعضاء شركت.
  • مدارك شركت و يا موسسه غير تجاري.
  • نمونه گرافيكي يا كپي يا تصوير از علامت درخواستي حداكثر در ابعاد ۱۰*۱۰ سانتي متر.
  • آگهي آخرين تغييرات شركت يا موسسه .
  • مجوز مربوطه مرتبط (جواز تاسيس يا پروانه بهره برداري).
  • در صورتي كه علامت به صورت لاتين و يا فاقد معني باشد ارائه كارت بازرگاني الزامي مي باشد.
  • كارت پايان خدمت مدير عامل.

مدت اعتبار علائم تجاري و برند

مدت اعتبار ثبت علامت تجاري و برند ۱۰ سال از تاريخ تسليم اظهارنامه ثبت آن مي باشد. اين مدت با درخواست مالك آن براي دوره‌ هاي متوالي ۱۰ ساله با پرداخت هزينه مقرر، قابل تمديد است‌. يك مهلت ارفاقي ۶ ماهه كه از پايان دوره شروع مي شود ، براي پرداخت هزينه تمديد ، با پرداخت جريمه تأخير ، درنظر گرفته مي شود كه رقمي حدود دو برابر رقم تمديد مي باشد.

نقل و انتقال علامت تجاري و برند

علامت تجاري و برند قابل انتقال مي باشد اما براي آن كه اين انتقال نسبت به اشخاص ثالث معتبر تلقي گردد نحوه انتقال علامت تجاري و برند از صاحب قبلي به صاحب جديد بايد به ثبت برسد. انتقال هر نوع مالكيت علائم تجاري مي بايست با نامه و يك درخواست بطور كتبي توسط مالك به اداره ثبت علائم تجاري و مالكيت صنعتي  اظهار شود. هر تغييري از اين قبيل با پرداخت هزينه امكانپذير است. در صورتيكه فرد بخواهد جزيي از علامت خود را واگذار نمايد نيز بايد اظهارنامه جداگانه تنظيم نمايد.

نقل و انتقال علامت تجاري و برند

نقل و انتقال علامت تجاري و برند

چرا بايد علامت تجاري ثبت شود ؟

  • تضمين مي كند كه مشتريان مي توانند محصولات را از يكديگر تشخيص دهند.
  • شركت ها را قادر مي كند محصولاتشان را از يكديگر متمايز سازند.
  • ابزار بازاريابي و اساس ايجاد وجهه و شهرت شركت ها هستند.
  • اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده مي شود و منبع مستقيم درآمد از حق امتياز ها مي باشند.
  • جزء ضروري موافقت نامه هاي اعطاي نمايندگي هستند.
  • ممكن است دارائي ارزشمند كسب و كار باشند.
  • شركت ها را تشويق مي كند در حفظ يا بهبود كيفيت محصولات سرمايه گذاري كنند.
  • ممكن است براي دريافت وام مفيد باشد.

علامت هاي تجاري و برند هاي غير قابل ثبت

  • واژه هاي عام قابل ثبت براي علامت تجاري و برند نمي باشد :

    براي مثال اگر قصد ثبت علامت تجاري «صندلي» را داريد چون «صندلي» واژه عام مي باشد نمي توان آن را به عنوان علامت تجاري به ثبت رساند.

  • واژه هاي توصيف كننده قابل ثبت براي علامت تجاري و برند نمي باشد :

    اينها كلماتي هستند كه در تجارت معمولاً به توصيف محصول مورد نظر به كار مي روند. مثل كلمه «شيرين» براي «شكلات» ولي موسسه حقوقي ذهن ناب راه حل هايي براي ثبت اين موضوع دارد.

  • علائم گمراه كننده ( فريب دهنده ) قابل ثبت براي علامت تجاري و برند نمي باشد :

    علائم تجاري هستند كه مصرف كننده را نسبت به ماهيت ٫‌ كيفيت يا مبداء جغرافيايي محصول گمراه مي كند يا فريب مي دهد. همچنين علائمي كه خلاف نظم عمومي و اخلاق حسنه و مذهبي كه عموماً پذيرفته شده اند را نقض كنند به عنوان علامت تجاري قابل ثبت نيستند.

  • پرچم ها و نشانه ها  قابل ثبت براي علامت تجاري و برند نمي باشد :

    پرچم ها و نشان هاي سلطنتي ٫ علائم رسمي دولت و نشان كشور ها و سازمان هاي بين المللي كه نمونه آنها به دفتر بين المللي سازمان جهاني مالكيت معنوي (WIPE) اعلام شده است معمولاً قابل ثبت نيستند.

هزينه ثبت برند و علامت تجاري

هزينه ثبت برند يا ثبت علامت تجاري شامل موارد زير مي باشد :

  • مرحله اول ثبت برند و علامت تجاري : 

 ثبت نام حساب كاربري و درخواست اقرارنامه.

– ثبت و تنظيم اظهارنامه علامت تجاري (براي هر نام به صورت جداگانه).

فقط در صورت تائيد نام درخواستي و بلامانع بودن از نظر مشابهت و مغايرت ٫ ادامه كار مقدور مي باشد.

  • مرحله دوم (بعد از تائيد اداره مالكيت معنوي) :

– حق الوكاله وكيل.

– پرداخت روزنامه تقاضا برند و علامت تجاري.

– پرداخت روزنامه رسمي.

– پرداخت حق الثبت و حق التمبر گواهينامه برند.

– دريافت گواهينامه يا تصديق برند و علامت تجاري ثبت شده و انحصار ۱۰ ساله علامت تجاري.

در صورتي كه تمايل به ثبت برند و علامت تجاري خود داريد و اين افتخار را مي خواهيد به موسسه ثبتي ذهن ناب بدهيد ٫ فرم زير را پرينت گرفته و تكميل كنيد و با مدارك هويتي مورد نظر براي موسسه توسط ايميل يا فايل ضميمه زير ارسال كنيد تا در سريعترين زمان و بهترين كيفيت برند و علامت تجاري شما به ثبت برسد. حتماً طبقات برند و علامت تجاري را مطالعه و طبقه برند و علامت تجاري خود را مشخص نمايئد.

 

نكته بسيار مهم در مورد ثبت بين المللي برند

بدينوسيله در خصوص ثبت بين المللي قوياً تاكيد مي گردد كه ثبتي به عنوان ثبت بين المللي يكپارچه  وجود ندارد و ثبت هر يك از مصاديق مالكيت صنعتي مطابق معاهدات و كنوانسيون ها در قلمرو كشورها يا اتحاديه هاي عضو آنها مطابق مقررات مربوطه صورت مي گيرد و تبليغاتي با عناوين ثبت بين المللي يا جهاني به صورت يكپارچه با وعده هايي چون شركت در نمايشگاه هاي بين المللي و سوء استفاده هاي احتمالي ديگر متقلبانه بوده و بي پايه و اساس مي باشد. به متقاضيان ثبت برند و علامت تجاري توصيه ميگردد كه در ارتباط با نحوه اقدامات و رويه هاي ثبت در وهله اول از مشورت هاي موسسه حقوقي ذهن ناب همشهري بهره بگيرند و راهنمايي ها و دستور العمل هاي وكلاي موسسه را استفاده نمايند.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۳:۵۰ ] [ behzad moghtader ]
[ ۱ ][ ۲ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب