كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 6
دیروز : 209
افراد آنلاین : 1
همه : 23227

بسياري از مردم و حتي پزشكان فكر ميكنند عمل جراحي تعويض مفصل ران فقط بايد در سنين بالا انجام شود. اين تفكر چه پايه اي دارد و تا چه حد درست است. جراحي تعويض مفصل لگن و ران را در چه سنيني ميتوان انجام داد.

تعويض مفصل ران يكي از موفقيت آميزترين اعمال جراحي در انسان است. اين درمان ميتواند بيمار را از درد جانكاهي كه مدت ها وي را از داشتن يك زندگي مولد و شاد بازداشته است برهاند.

عمل جراحي تعويض مفصل لگن و ران از حدود ۷۰ سال قبل معمول شده و بتدريج گسترش يافته و پيشرفت كرد.

در ابتدا مفاصل مصنوعي لگن كه استفاده ميشد عمر مفيد زيادي نداشته و بعد از چند سال نياز به تعويض داشتند ولي بتدريج و در طول دهه هاي گذشته پيشرفت هاي تكنيكي زيادي هم در زمينه طراحي و ساخت مفاصل مصنوعي و هم تكنيك هاي جراحي بوجود آمد.

بتدريج عوارض اعمال جراحي تعويض مفصل لگن كمتر شده و عمر مفاصل مصنوعي افزايش پيدا كرد و اين روند همچنان به طرف بهتر شدن ادامه دارد.

سن مناسب براي تعويض مفصل ران

چرا قبلا تعويض مفصل لگن و ران را فقط در افراد مسن انجام ميدادند

در سالهايي كه عمل جراحي تعويض مفصل ران هنوز در دوران طفوليت خود بسر ميبرد جراحان معمولا در انتخاب بيماران براي عمل جراحي احتياط كرده و هر كسي را عمل نميكردند. بيماران معمولا از افرادي با سن بالا انتخاب ميشدند. علت اين انتخاب چند چيز بود

  •     شدت ساييدگي و تخريب مفصل در افراد مسن به مراتب بيشتر بود و آنها نياز بيشتري به جراحي داشتند
  •     سطح فعاليت هاي بدني افراد مسن كم بود و در نتيجه بعد از جراحي فشار كمتري به مفصل مصنوعي وارد كرده و در نتيجه احتمال آسيب به مفصل مصنوعي كمتر ميشد
  •     اعداد سالهاي باقيمانده از عمر يك فرد مسن زياد نيست و در نتيجه بسياري از افراد قبل از اينكه مفصل مصنوعي آنها دچار مشكل شود از دنيا ميرفتند


به همين خاطر پزشكان جراح ارتوپد معمولا به كساني كه در سن جواني و حتي ميانسالي دچار ساييدگي مفصل ران ميشدند توصيه ميكردند تا درد ناشي از ساييدگي را تحمل كرده و از دارو استفاده كنند تا وقتي سن آنها بالاتر رفت عمل جراحي تعويض مفصل لگن را انجام دهند. در اين فلسفه و طرز فكر امروزه تا حدود زيادي تجديد نظر شده است.

همانطور كه گفته شد با پيشرفت هاي تكنيكي زيادي كه در زمينه طراحي و ساخت مفاصل مصنوعي لگن و در تكنيك هاي جراحي بوجود آمده بتدريج عوارض اعمال جراحي كمتر شده و عمر مفاصل مصنوعي افزايش پيدا كرده است و امروزه اعمال جراحي تعويض مفصل لگن و ران را حتي در جوان هاي با سن ۱۸-۱۶ ساله هم انجام ميدهند.

تاخير در انجام جراحي تعويض مفصل ران چه مشكلاتي را به همراه دارد


وقتي مفصل ران دچار ساييدگي و تخريب شده و درد مفصل موجب شد تا بيمار نتواند زندگي فعال و شادابي داشته باشد ميتوان عمل جراحي تعويض مفصل ران را انجام داد.

منتظر ماندن براي اينكه عمل جراحي در سن بالاتري انجام شود ميتواند مشكلاتي را براي بيمار بوجود آورد.

ساييدگي و آرتروز بيماري پيشرونده اي است. متوقف نميشود و بتدريج موجب ميشود تا استخوان هاي بيمار بيشتر خراب شده و از بين بروند.

هر چه استخوان هاي بيشتري در ناحيه مفصل ران از بين ميروند انجام عمل جراحي تعويض مفصل مشكل تر شده و احتمال موفقيت جراحي هم كمتر ميشود.

براي اتصال مفصل مصنوعي به لگن بايد استخوان به اندازه كافي در حفره استابولوم و بالاي استخوان ران وجود داشته باشد و وقتي به علت طولاني شدن بيماري اين استخوان ها از بين ميروند مشكلات بيشتر ميشود

تاخير در عمل جراحي موجب بالاتر رفتن سن بيمار ميشود و در سنين بالاتر تحمل بدن براي يك عمل جراحي سنگين كمتر ميشود. بيماري هاي داخلي بيشتر ميشوند و احتمال برور عوارض در سن بالاتر بيشتر ميشود

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۸:۵۹ ] [ behzad moghtader ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب