كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 24
دیروز : 69
افراد آنلاین : 1
همه : 24366


تغيير يك شركت به چه معناست؟

يك شركت در طول حيات حرفه‌اي خود ممكن است بارها دچار تغييرات ريز و درشت شود يا حتي شرايط حاكم بر آن به صورت ارادي يا اجباري تغيير كند تا شركت بتواند خود را با تحولات اقتصادي داخل و خارج آن تطبيق دهد و چهارچوب حقوقي اوليه اي را كه براي فعاليت اقتصادي–تجاري در نظر گرفته تغيير دهد. همه اين تحولات، باعث به وجود آمدن وضعيت جديدي در شركت خواهد شد. در اين ميان اطلاع از تغييراتي كه طبق قانون بايد الزاماً ثبت شوند براي متصديان و موسسان شركت‌ها بسيار حائز اهميت است چون در صورت قصور از ثبت تغيرات الزامي، شركت آنها مي‌تواند با محدوديت‌هاي متعددي رو به رو شود.

ثبت تغييرات شركت رابه ما بسپاريد : موسسه ثبتي ذهن ناب

كليه تغييرات مربوط به شركت اعم از افزايش يا كاهش سرمايه شركت، تغيير موضوع شركت، تبديل سهام شركت به بانام و بي نام، انتخاب يا تمديد بازرسين، تغيير حق امضا شركت، تغيير آدرس شركت، تغيير يا تمديد هيئت مديره شركت، تغيير مواد اساسنامه شركت، ورشكستگي، ابطال و انحلال شركت بايد فوراَ ثبت گردد. ايجاد چنين تغييراتي فقط در صورتي ممكن است كه اين موارد به تصويب مجمع عمومي فوق العاده و يا هيأت مديره رسيده باشد. چنين تغيرات و تصميماتي، بايد مطابق قانون تجارت به ثبت برسند. به همين دليل، ثبت آنها نياز به تدوين و تنظيم صورتجلسه دارد. قبل از تأسيس سامانه الكترونيكي، امور مربوط به اين تغييرات و ثبت آنها با صرف وقت زياد و دردسرها ي بسياري انجام مي شد اما امروزه متقاضيان به جاي مراجعه حضوري به اداره كل ثبت شركتها و مؤسسات غير تجاري مي توانند از طريق اينترنت و با مراجعه به يك وب سايت صورتجلسه تغييرات شركتها و مؤسسات غير تجاري را تكميل كنند و به راحتي پيگير امور مربوط به روند ثبت تغييرات شركت خود باشند.

به موجب ماده ۲۰۰ قانون تجارت، ثبت تغييرات ذيل  در شركت الزامي است:

    تغيير اساسنامه
    تمديد مدت شركت، زايد بر مدت مقرر
    انحلال شركت، حتي در مواردي كه انحلال به واسطه ي انقضاي مدت شركت صورت گيرد.
    تعيين كيفيت تفريغ حساب يا تبديل شركاء يا خروج بعضي از آن ها از شركت
    تغيير اسم شركت
    در هر تقسيم راجع به مورد معين ماده ي ۵۸ ق.ت در ماده ي نهم نظامنامه قانون تجارت، علاوه بر موارد بالا، تغيير مدير يا مديران شركت هم افزوده شده است.

ناگفته مشخص است كه عدم اطلاع‌رساني درباره چنين تغييراتي و انعكاس ندادن آن در مراجع مربوطه يا هر گونه اخفاء اطلاعات كه موجب ضرر و زيان و اغفال ديگران شود موجبات پاسخگويي فرد را فراهم نموده و عدم ثبت مراتب، نافي مسئوليت و جبران خسارات وارده و قصور قانوني شخص خاطي نخواهد بود.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۲:۲۴ ] [ behzad moghtader ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب