كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 126
دیروز : 219
افراد آنلاین : 1
همه : 26779

عمل جراحي تعويض مفصل ران يكي از كارا ترين روش هاي از بين بردن مشكلات ناشي از آرتروز و ساييدگي مفصل لگن و ران است. در اين مقاله مشخص ميكنيم كه جراحي تعويض مفصل لگن چگونه ميتواند درد و ديگر مشكلات ناشي از آرتروز را از بين ببرد.

روش هاي درمان آرتروز و ساييدگي مفصل ران

آرتروز يا استئوآرتريت يا آنطور كه مردم ميگويند ساييدگي مفصل، نوعي بيماري مفصلي است كه معمولا با خراب شدن غضروف مفصلي شروع ميشود و بدنبال آن تغييرات ديگري در مفصل و بافت هاي اطرف آن ايجاد ميگردد كه نتيجه آن درد و محدوديت حركتي در مفصل گرفتار شده است. مفصل ران در ناحيه لگن هم ميتواند دچار آرتروز و ساييدگي شود.

نوع درماني كه پزشك براي آرتروز و ساييدگي مفصل ران در نظر ميگيرد بسته به عوامل مختلفي مانند شدت ساييدگي، سن بيمار، وجود بيماري هاي همراه و يا بيماري هاي زمينه اي متفاوت است.

در مراحل ابتدايي ميتوان درد بيمار را با كمك اقداماتي مانند استفاده از داروهاي مسكن و يا ضد التهاب، كم كردن فعاليت هاي بدني فرد و گرم نگه داشتن موضع درد كاهش داد.

در مراحل پيشرفته تر آرتروز لگن، ميتوان از اعمال جراحي استئوتومي استفاده كرد. با اين حال وقتي شدت آرتروز و ساييدگي زياد باشد بهترين راه درمان استفاده از عمل جراحي تعويض مفصل ران است.

چگونگي انجام جراحي تعويض مفصل لگن

در عمل جراحي تعويض مفصل ران استخوان هاي تشكيل دهنده مفصل از بدن خارج شده و با اجزاء مصنوعي جايگزين ميگردند.

در اين نوع از عمل جراحي سر و قسمتي از گردن استخوان ران خارج شده و سپس سطح داخلي استابولوم كاملا تراش داده ميشود تا به شكل يك نيمكره كامل درآيد.

سپس در داخل اين نيمكره استخواني يك نيمكره فلزي قرار داده شده و محكم ميشود. درون اين نيمكره فلزي يك نيمكره ديگر از جنس پلي اتيلن يا فلز و يا سراميك قرار داده ميشود.

از طرف ديگر بجاي سر استخوان ران يك سر فلزي يا سراميكي گذاشته ميشود. با قرار گرفتن سر و كاسه مصنوعي در كنار هم مفصل مصنوعي تشكيل ميشود.

تعويض مفصل ران موجب ميشود تا درد لگن با منشا مفصل ران از بين برود.

 

مزاياي جراحي تعويض مفصل لگن


آرتروز و ساييدگي مفصل ران ميتواند موجب درد شديد در كشاله ران و لگن شود. جراحي تعويض مفصل لگن و ران ميتواند اين درد را از بين ببرد.

آرتروز و ساييدگي مفصل ران موجب محدود شدن حركات آن ميشود. بيمار مبتلا به آرتروز دچار خشكي مفصلي شده و نميتواند ران خود را به راحتي حركت دهد. با جايگزيني مفصل ساييده شده با يك مفصل مصنوعي حركات اندام تحتاني بيمار تا حد زيادي بهبود ميابد.

ساييدگي در مفصل ران موجب كم شده ارتفاع سر استخوان ران شده كه نتيجه آن كوتاه شدن اندام تحتاني است. اين كوتاهي بعد از تعويض مفصل از بين خواهد رفت.
آرتروز و ساييدگي مفصل ران ميتواند موجب لنگش بيمار شود. اين لنگش به علت درد و كوتاهي اندام و ضعف عضلات لگن ايجاد ميشود. با تعويض مفصل ران لنگش بيمار تا حد زيادي بهبود ميابد.
 
پس يك جراحي تعويض مفصل ران و لگن ميتواند درد و محدوديت حركتي و كوتاهي پا و لنگش بيمار را كه در اثر آرتروز و ساييدگي مفصل ران ايجاد شده بهبود دهد.
 
با كنترل اين چهار عامل راه رفتن فرد به حالت طبيعي خود برگشته و اين ميتواند تاثير فوق العاده اي را بر كيفيت زندگي او برجاي بگذارد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۴:۰۵ ] [ behzad moghtader ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب