كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 20
دیروز : 218
افراد آنلاین : 1
همه : 27131

آرتروپلاستي  ران يا آرترودز  ران

امروزه يكي از درمان هاي رايج براي كساني كه به علت تخريب شديد مفصل ران دچار درد لگن شده اند تعويض مفصل ران است.

عمل جراحي تعويض مفصل ران يكي از موفقيت آميزترين اعمال جراحي است كه ميتواند موجب از بين رفتن درد بيمار شده، حركات مفصل ران را بهتر ميكند و لنگش و كوتاهي اندام تحتاني بيمار را تا حد زيادي از بين ميبرد.

عمل جراحي ديگري بنام آرترودز يا خشك كردن مفصل ران هم وجود دارد كه ميتوان از آن در درمان بيماراني كه دچار تخريب شديد مفصل ران و درد ناشي از آن هستند استفاده كرد.

در اين نوع از جراحي سر استخوان ران به حفره استابولوم جوش داده ميشود تا حركات مفصل ران كاملا از بين برود.

يكي از مشكلات آرترودز يا خشك كردن مفصل ران اينست كه بعد از انجام آن حركات مفصل ران كاملا از بين ميرود.

در نتيجه بيمار نميتواند به درستي بنشيند، در حين راه رفتن لنگش دارد و همچنين بعد از جراحي فشار زيادي به مفاصل زانو و ستون مهره وارد ميشود كه ميتواند موجب آسيب آنها گردد.

در حاليكه در عمل جراحي تعويض مفصل ران حركات مفصل بعد از جراحي نه تنها از بين نميرود كه از قبل بهتر هم ميشود.

از طرف ديگر از مشكلات تعويض مفصل ران احتمال عوارضي مانند دررفتگي مفصل، عفونت مفصل مصنوعي، لق شدن و شكستگي هاي اطراف مفصل مصنوعي است. در حاليكه اين مشكلات در جراحي آرترودز وجود ندارد و يا بسيار كم است.

عمل آرترودز يك بار براي هميشه انجام شده و بيمار تا آخر عمر نيازي به جراحي مجدد ندارد در حاليكه در تعويض مفصل ران ممكن است بعدا نياز شود تا مفصل مصنوعي مجددا عوض شود
با در نظر گرفتن موارد بالا بطور سنتي به بيماران پيشنهاد ميشد كه در سنين پايين و در صورتي كه كار بدني سنگين انجام ميدهند آرترودز براي آنها انتخاب بهتري است.
 
با اين حال در چند دهه اخير اتفاقاتي افتاده كه آرترودز بتدريج در حال فراموش شدن است و اين عمل جراحي هر چه بيشتر جاي خود را به آرتروپلاستي يا تعويض مفصل لگن ميدهد
 

  •     با پيشرفت هاي زيادي كه هم در زمينه ساخت مفاصل مصنوعي بهتر و هم در زمينه ارتقاء تكنيك هاي جراحي بوجود آمده است عمر مفاصل مصنوعي بيشتر شده و عوارض احتمالي آنها كاهش يافته است
  •     كارهاي سنگين بيشتر به ماشين ها سپرده شده و كارهايي كه انسان ها انجام ميدهند سبك تر شده است
  •     در فعاليت هاي ورزشي كه سنگين بوده و نياز به قدرت زيادي وجود دارد، نياز به حركت هم هست و گرچه فشار زياد به مفصل مصنوعي در حين ورزش ميتواند مشكلاتي را براي بيمار بوجود آورد خشك كردن مفصل در اساس با انجام ورزش ضديت دارد چون مفصل قادر به حركت نيست


با در نظر گرفتن موارد ذكر شده امروزه عمل جراحي آرترودز مفصل ران به ندرت و آن هم فقط براي مردان جوان با سن كمتر از ۲۴ سالي توصيه ميشود كه كار بدني سنگيني دارند. بجز اين دسته از بيماران در بقيه بيماران توصيه به انجام آرتروپلاستي يا تعويض مفصل ميگردد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۰۳:۱۴ ] [ behzad moghtader ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب