كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 54
دیروز : 240
افراد آنلاین : 1
همه : 26947

جراحي منيسك زانو

ما در ادامه سوالات متداولي را كه براي شما عزيزان در مورد منيسك زانو و جراحي منيسك زانو پيش مي ايد وبيماران عزيز مطرح كرده اند را آماده كرده ايم.

با ما همراه باشيد.

آيا پارگي منيسك خود بخود ترميم مي شود؟

منيسك از نظر خون رساني به دو قسمت بيروني و داخلي تقسيم مي شود. قسمت هاي مركزي تر فاقد عروق خوني هستند ولي حاشيه بيروني منيسك عروق خوني را دريافت مي كند پس در صورت آسيب ديدن قدرت ترميم دارد ولي اين بدان معني نيست كه هر پارگي منيسك كه در قسمت حاشيه اي آن باشد ترميم خواهد شد.

پارگي منيسك حتي اگر در قسمت حاشيه اي آن باشد خودبخود ترميم نمي شود بلكه نياز به درمان صحيح دارد.

آيا فعاليتهاي ورزشي براي منيسك آسيب ديده مضر است؟

تاثير دويدن و  فعاليتهاي ورزشي بر روي آسيب منيسك بسته به شدت آسيب متغير است.

در صورتي كه پارگي منيسك موجب بروز علائمي مانند تورم، قفل شدن و يا خالي كردن زانو شود وارد كردن فشار زياد به زانو مانند دويدن زياد ممكن است شدت آسيب را افزايش دهد.

درمان هاي بدون جراحي پارگي منيسك زانو شامل چه مواردي هستند؟

مصرف داروهاي ضدالتهابي ، استراحت و استفاده از كمپرس يخ مي تواند در موارد حاد پارگي منيسك زانو موثر باشند.

استفاده از كمپرس يخ باعث كاهش تورم و التهاب شده و بافت آسيب ديده را بهبود مي بخشد.

پزشك ممكن است براي حفظ مفصل استفاده از بريس و عصا را براي بيمار توصيه كند.

همچنين يكي از درمان هاي مهم در پارگي منيسك زانو اصلاح فعاليت ها و جلوگيري از انجام فعاليت هايي است كه باعث تشديد علائم مي شود، البته اين اقدامات تا حدود زيادي بستگي به شدت آسيب ديدگي، نوع آسيب ديدگي ، اندازه پارگي و تقاضاي بيمار دارند.

پارگي منيسك چه زماني نياز به جراحي دارد؟

پارگي منيسك ممكن است هيچ مشكلي براي بيمار ايجاد نكرده و حتي بيمار نداند منيسك زانوي او پاره است.

در صورت بروز پارگي مينيسك زانو پزشك ابتدا درمان هاي بدون جراحي مانند استراحت، دارو، زانوبند طبي، بريس، فيزيوتراپي و ورزش هاي اصلاحي را تجويز مي كند و فقط در صورت پارگي شديد منيسك زانو كه زندگي را براي فرد مشكل مي كند، عمل جراحي توصيه مي شود.

مهمترين اين علائم درد زانو، قفل شدن زانو، خالي شدن زانو و تورم گاهگاهي آن است.

جراحي منيسك زانو  به چه روش هايي انجام مي شود؟

سه روش جراحي منيسك زانو وجود دارد. در صورتيكه اندازه پارگي بيشتر از ۱ تا ۲۲ سانتيمتر بوده و پارگي در ناحيه اي مجاور به رگ هاي خوني باشد و امكان بهبودي داشته باشد، پزشك ترميم را همراه با بخيه توصيه مي كند.

زمانيكه پارگي در قسمتي از منيسك است كه روند بهبودي ضعيف است ، پزشك لبه پاره شده منيسك را از آن جدا مي كند (منيسكتومي جزئي)  و به مفصل اجازه مي دهد حركت كند.

منيسكتومي كامل (جراحي براي برداشتن منيسك زانو به صورت كامل ) براي درمان پارگي منيسك زانو كه با روش هاي ديگر درمان نمي شود، انجام مي شود.

معمولا پزشكان از انجام اين روش به دليل اينكه زانو بدون منيسك با خطر افزايش فرسودگي انتهاي ران و ساق پا و خطر افزايش ابتلا به آرتروز در مفصل زانو مواجه مي شوند، خودداري مي كنند.

 

بعد از انجام جراحي منيسك زانو چه اقداماتي بايد انجام شود؟

بعد از انجام جراحي تمرينات فيزيوتراپي براي استحكام و استقامت ماهيچه هاي زانو، كاهش درد و تورم و بازگشت تحرك كامل زانو توصيه مي شود.

 

عوارض جراحي منيسك زانو چيست؟

جراحي پارگي منيسك زانو همانند ديگر جراحي ها ممكن است عوارض جانبي موقتي داشته باشد.

عوارض موقت مانند خشكي زانو، عفونت و سفت شدن زانو كه اين عوارض را مي توان با انتخاب يك جراح ارتوپد ماهر به حداقل رساند.

از شايع ترين عوارض جراحي پارگي مينيسك زانو آسيب ديدگي اعصاب پوست ناحيه مورد نظر است كه در طي چند ماه برطرف مي شود.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۱۶:۲۲ ] [ behzad moghtader ]

آناتومي كاربردي مفصل زانو

از دسته مفاصلي از بدن انسان كه وزن بدن را تحمل ميكنند مفصل زانو بزرگترين آنها است. اين مفصل از چهار استخوان تشكيل شده است. در قسمت بالا، انتهاي پاييني استخوان ران Femoral bone قرار دارد.

قسمت پاييني مفصل زانو از دو استخوان يعني استخوان هاي درشت ني يا تيبيا Tibia و نازك ني يا فيبولا Fibula تشكيل شده است. استخوان درشت ني به خط محوري بدن ( يعني خطي كه بيني را به ناف متصل كرده و تا بين دو كف پا پايين ميايد) نزديكتر است و قسمت اعظم نيروي وزن كه از تنه استخوان ران به پايين ميايد از درشت ني عبور ميكند.

استخوان نازك ني در خارج درشت ني قرار گرفته است. استخوان چهارم، كشكك يا پاتلا Patella است كه در جلوي مفصل زانو قرار گرفته و عملا فقط با سطح جلويي قسمت پاييني استخوان ران تماس دارد. در اطراف اين استخوان ها بافت هاي مهم ديگري مثل ليگامان ها، منيسك ها، عروق و اعصاب و پوست قرار گرفته اند.

 

زانوي پرانتزي چيست

در حالت عادي وقتي سر پا مستقيم مي ايستيد و مچ پاهايتان را به هم ميچسبانيد زانوهايتان هم در كنار يكديگر قرار گرفته و فاصله كمي با هم دارند. گاهي اين فاصله زياد ميشود و به نظر ميرسد كل اندام هاي تحتاني چپ و راست بصورت دو پرانتز ( ) در كنار يكديگر قرار گرفته اند. معمولاٌ به اين تغيير شكل اندام، زانوي پرانتزي ميگويند. ولي علت زانوي پرانتزي چيست.

 زانوي پرانتزي

شايعترين علت زانوي پرانتزي انحراف قسمت بالايي استخوان درشت ني است كه به آن ژنو واروم Genu varum ميگويند.

در اين عارضه تنه استخوان درشت ني به خط محوري بدن نزديكتر ميشود به عبارت دقيقتر هرچه از بالاي استخوان درشت ني يا تيبيا به سمت پايين تر مياييم، ميبينيم استخوان به خط محوري بدن نزديكتر شده است. البته گاهي علت زانوي پرانتزي در تغيير شكلي است كه در قسمت هاي پاييني تنه استخوان ران ايجاد ميشود.

 

آيا زانوي پرانتزي من نياز به عمل جراحي دارد

اگر تنها مشكل شما شكل زانو است جواب منفي است. شما نياز به جراحي نداريد. اگر تغيير شكل زانوي شما همراه با درد زانو است ممكن است نياز به جراحي داشته باشيد. بگذاريد قدري بيشتر مسئله را باز كنيم.

ممكن است تنها مشكل شما اين باشد كه از شكل پرانتزي زانوي خود ناراحت هستيد ( درست مثل كسي كه از شكل بيني خود ناراحت است). در اين صورت جراحي اصلاح شكل زانو، براي شما حكم يك عمل جراحي زيبايي را دارد. البته در اين صورت ميتوانيد به تصميم خودتان از پزشك ارتوپد بخواهيد زانوي شما را جراحي و صاف كند ولي بايد بدانيد اين كار عاري از خطر نيست.

احتمال بروز مشكلات در اين جراحي خود خواسته بيش از يك عمل جراحي زيبايي بيني است. اين عمل جراحي، يك عمل نسبتاٌ بزرگ است و احتمال خطراتي مانند عفونت محل عمل، شكستگي استخوان، جوش نخوردن يا دير جوش خوردن محل جراحي، آسيب به عروق يا اعصاب ناحيه عمل، لخته شدن خون در عروق ساق و يا ايجاد درد زانو بعد از جراحي وجود دارد.

 

همراه با زانوي پرانتزي يا ژنو واروم درد زانو هم دارم

ممكن است شما بجز تغيير شكل پرانتزي كه در زانو داريد دچار درد در ناحيه زانو هم باشيد. درد زانو علل بسيار متفاوتي دارد. پس متخصص ارتوپدي ابتدا علت ايجاد درد را بررسي ميكند.

تنها اگر علت درد زانوي شما شروع آرتروز و سائيدگي در قسمت داخلي مفصل زانو ( قسمت داخلي مفصل زانو به قسمتي ميگويند كه به خط محوري بدن نزديكتر است) باشد ممكن است عمل جراحي و اصلاح شكل زانو به شما كمك كند.

در بعضي از افراد و معمولاٌ در سنين بعد از ۳۰-۲۰ سالگي مفصل زانو شروع به سائيدگي ميكند. اين ساييدگي در بعضي اوقات محدود به قسمت داخلي زانو است و قسمت خارجي آن تقريباٌ سالم باقي ميماند. اين بيماران معمولاٌ از درد در قسمت داخلي مفصل زانو ناراحت هستند.

متاسفانه اين عارضه در بسياري اوقات پيشرونده بوده و بتدريج شدت سائيدگي و درد بيشتر شده و ممكن است تمام مفصل زانو درگير شود. اگر اين عارضه همراه با پاي پرانتزي به علت ژنو واروم باشد عمل جراحي و اصلاح پاي پرانتزي ممكن است به بيمار كمك كند.

كمك اين جراحي اينست كه با اصلاح ژنوواروم نيروي وزن كه تا قبل از جراحي بيشتر به قسمت داخلي مفصل زانو اعمال ميشد بطور مساوي بين قسمت هاي داخل و خارج زانو تقسيم شده و فشار به قسمت داخلي كمتر ميشود.

اين كاهش فشار دو منفعت دارد. يكي اينست كه درد بيمار كاهش ميابد و ديگر اينكه از سرعت پيشرفت ساييدگي مفصل كاسته ميشود. دقت كنيد از سرعت پيشرفت كاسته ميشود يعني ممكن است ساييدگي كامل را ۱۵-۱۰ سال به عقب بيندازد و اين به معناي آنست كه بيمار ميتواند سالهاي بيشتري از مفصل طبيعي خودش استفاده كند و ديرتر مجبور ميشود عمل جراحي تعويض مفصل زانو را انجام دهد.

 

آيا ممكن است شكل پرانتزي در زانو بتدريج موجب سائيدگي و آرتروز زانو شود

من فعلا زانوي پرانتزي دارم ولي دردي در زانو ندارم. آيا ممكن است با جراحي پيشگيرانه ژنوواروم ،  جلوي ايجاد آرتروز و ساييدگي زانو در آينده را گرفت. مشخص نيست. بعضي اين عقيده را مطرح ميكنند ولي هنوز كسي بطور قطع آنرا اثبات نكرده است.

 

زانوي پرانتزي يا ژنوواروم چگونه جراحي ميشود

معمول ترين نوع جراحي زانوي پرانتزي استئوتومي بالاي درشت ني High tibial osteotomy ميگويند.

به اين معني كه پزشك جراح بعد از برش پوست، استخوان درشت ني را با وسايلي شبيه اسكنه در قسمت هاي بالاي آن بطور كاملاٌ كنترل شده ميشكند و سپس دو قطعه بالا و پايين را در امتداد مناسب قرار ميدهد بطوريكه در امتداد جديد، استخوان هاي ران و ساق تقريباٌ در يك امتداد قرار بگيرند. سپس استخوان ها بايد مدتي در اين وضعيت بمانند تا به هم جوش بخورند.

براي اينكار ممكن است بعد از عمل جراحي پزشك معالج كل اندام تحتاني بيمار را از كف پا تا بالاي ران گچ گيري كند تا مدتي محل شكسته شده بيحركت مانده و جوش بخورد. البته تحمل گچ بمدت بيش از يك ماه براي بيمار مشكل است.

همچنين در اين روش به علت اينكه زانو مدتي بيحركت ميماند دچار قدري محدوديت حركتي شده و عضلات ران هم ضعيف ميشوند. بنابراين بيمار بعد از خارج كردن گچ بايد مدتي زير نظر فيزيوتراپ نرمش هاي خاصي را انجام دهد تا دامنه حركتي مفصل زانو به حد قبلي بازگردد و عضلات اندام هم قوي شوند.

جراحي زانوي پرانتزيقسمتي از استخوان كه در يك ژنو واروم زانو  بايد برداشته شود تا اصلاح صورت بگيرد در بين دو خط است
251- 2 251- 3
 ژنوواروم قبل از جراحي  ژنووارم بعد از جراحي

روش ديگري كه امروز بيشتر از آن استفاده ميشود فيكس كردن قطعات به توسط پيچ و پلاك است. در اين روش نيازي به گچ گيري بعد از جراحي نيست. البته ممكن است لازم شود تا بعد از چند سال پيچ و پلاك ها خارج شوند.

  عمل جراحي استئوتومي بالاي درشت ني ممكن است به دو شكل انجام شود. در يك نوع، يك قسمت مثلثي شكل از استخوان را از قسمتهاي خارجي استخوان درشت ني خارج ميكنند و سپس قسمت هاي باقيمانده را به هم نزديك ميكنند.

در نوع ديگر يك برش در قسمت داخلي استخوان درشت ني داده و استخوان هاي بالا و پايين را در قسمت داخل از هم دور ميكنند. بعد از هر كدام از اين اعمال جراحي ممكن است جراح ارتوپد، دو قطعه بالايي و پاييني استخوان را به توسط پيچ يا پلاك به يكديگر متصل كند تا راحتتر جوش بخورند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۰۷:۱۰ ] [ behzad moghtader ]

كاربردهاي ميكرونيدلينگ چيست؟

۱- درمان اسكارهاي ناشي از جاي جوش

درمان جاي جوش و اسكار آبله مرغان و سالك از جمله موارد قابل درمان با روش ميكرونيدلينگ مي باشند كه در اين روش با افزايش ساخت كلاژن و الاستين با تحريك فيبروبلاست ها در لايه درم به هموار شدن پوست كمك مي شود. براي تاثير بيشتر از محلول مزوتراپي اسيد هيالورونيك همزمان با ميكرونيدلينگ استفاده مي شود.

۲- افتادگي و شلي پوست

ميكرونيدلينك به كاهش شلي و افتادگي پوست در صورت ، دست ها و بدن كمك مي نمايد.ليفتينگ در ناحيه شكم بعد از بارداري بدليل عدم بازگشت كامل عضلات شكم به وضعيت اوليه اش مي باشد و ميكرونيدلينگ براي اين موضوع كمك زيادي نمي كند.

۳- استرچ مارك ( استريا حاملگي )

اين ترك ها در واقع يك نوع پارگي پوست مي باشند كه لايه هاي عمقي پوست را درگير نموده است و درمان كامل آن با هيچ روشي از جمله ليزر CO2 مقدور نمي باشد. با اين حال ميكرونيدلينگ بطور قابل ملاحظه اي در همرنگ شدن اين ضايعات با پوست طبيعي و بهبود قوام و كاهش اندازه آن موثر مي باشد. چنانچه ميكرونيدلينگ با پي آر پي همراه شود تاثير آن بيشتر خواهد شد. تعداد جلسات مورد نياز براي درمان استرچ مارك ۴ تا ۶ جلسه مي باشد كه به فاصله يك ماه انجام مي شود.

۴- لكه هاي پوستي مقاوم به درمان

اين لكه ها بدليل توليد بيش از حد ملانين در پوست ايجاد مي شوند. علت توليد بيش از حد ملانين مي تواند متفاوت باشد و دلايلي از قبيل آفتاب سوختگي ، آكنه ، بريدگي ها ، گزش حشرات و …. علت ايجاد آن مي باشد. چنانچه ملانين در لايه عمقي درم واقع شده باشد اسيدهاي لايه بردار دسترسي به آن ندارند ولي با ميكرونيدلينگ لايه درم بخوبي در دسترس بوده و بعلاوه نفوذ داروهاي مزوتراپي ضد لك كه همزمان به روي پوست اسپري مي شود  موجب از بين رفتن ضايعات هايپر پيگمانته عمقي مي شود.  استفاده از كرم هاي ضد آفتاب بعد از درمان براي پيشگيري از عود ضايعات توصيه مي شود.

۵- كاهش چين و چروك هاي پوست

كاهش چين و چروك هاي پوست بدليل افزايش توليد كلاژن و الاستين و بهبود خون رساني به پوست مي باشد. مزيت كاهش چين و چروك با ميكرونيدلينگ ويا طب سوزني در مقايسه با تزريق بوتاكس و اسيد هيالورونيك در اين است كه در روش ميكرونيدلينگ ماندگاري طولاني تري بدست مي آيد و ماده خارجي وارد بدن نشده و عوارض جانبي اين مواد وجود ندارد بعلاوه براي جوانسازي پوست دست ، گردن و صورت مي توان از اين تكنيك بهره جست. از طرف ديگر مواد فوق بعد از چند ماه توسط بدن متابوليسم شده و نياز به تزريق مجدد مي باشد. بعلاوه در ميكرونيدلينگ منافذ پوست به تدريج بسته شده و كيفيت و قوام پوست بهبود مي يابد.

بيشتر بخوانيد : ميكرونيدلينگ ابرو

۶- درمان اسكارهاي ناشي از اعمال جراحي قبلي سوختگي ها و عفونت ها

با فعال شدن فيبروبلاست ها و سلول هاي بنيادي و آزاد شدن فاكتورهاي رشد پلاكتي ناهمواري هاي پوست به تدريج برطرف شده و اسكار تا حد قابل توجهي از بين مي رود. بسته به اندازه اسكار وعمق آن و نوع پوست تعداد جلسات درماني معين شده كه معمولا ۷-۵جلسه مي باشد. اسكارهاي ناشي از سوختگي با تاخير به درمان پاسخ مي دهند و بين ۶ ماه تا يك سال ممكن است طول بكشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۵۹:۲۰ ] [ behzad moghtader ]

ليرز موهاي زائد داراي چه عوارض و معايبي مي باشد؟

  1. ليزر موهاي زائد نسبتاً گران مي باشد.
  2. حداقل جلسات مورد نياز براي ليزر 4 تا 6 جلسه مي باشد.
  3. از ليزر موهاي زائد نمي توان براي هر فردي استفاده نمود.
  4. نتيجه ليزر موهاي زاند به تعداد ي عوامل مانند رنگ پوست بستگي دارد.
  5. در ليزر موهاي زاند سوختگي اجتناب ناپذير مي باشد

با چه روش هايي مي توان موهاي زائد بدن را از بين برد؟

جهت رهايي از شر موهاي زائد صورت و بدن( موهاي زائد بيكيني ،موهاي زائد ابروها،موهاي زائد پاها ،موهاي زائد زير بغل و گردن،موهاي زائد كشاله ران،موهاي زاند بازوهاو...) همواره به دنبال بهترين كلينيك ليزر مو و نيز روشي كه دائمي تر باشد بوده و هستيم.

در حالت كلي با دو روش مي توان موهاي زائد را از بين برد:

  1. روش دائمي از بين بردن موهاي زائد بدن و صورت
  2. روش موقت از بين بردن موهاي زائد بدن و صورت

روش موقت از بين بردن موهاي زائد بدن به چه صورتي مي باشد؟

ما مي توانيم تقريبا همه روش هاي سنتي را در اين دسته قرار دهيم مانند:تراشيدن با تيغ،موبر،موم ،اپيلاسيون،وكس و ... بايد اين نكته را يادآور شوم كه هنوز هم حدود 80 درصد از مردم از اين روش ها براي از بين بردن موهاي زائد بدن خود استفاده مي كنند البته هميشه به عوارضي كه روش هاي سنتي و قديمي در پيش دارند نيز توجه كرده ايم اما به علت اينكه روش هاي دائمي تر هزينه برتر مي باشند همچنان از اين روش ها براي رهايي از شر موهاي زائد بدن خود استفاده مي كنيم.

روش دائمي از بين بردن موهاي زائد بدن به چه صورتي مي باشد؟

 

 

ليزر مو

ليزر موهاي زاند تقريباً 90% موهاي زائد بدن را به صورت دانمي از بين ميبرد و بقيه مقدار باقي مانده نيز مبدل به كك و موهاي خيلي ريز مي شوند كه در مراحل سالانه ليزر مو آن ها نيز كم كم از بين خواهند رفت.در تاثير ليزر برروي موي زائد عوامل مختلفي مانند نژاد ،سن افراد ،مقدار هورمون هاي توليد كننده موي زاند در بدن ،وسعت ناحيه مد نظر براي انجام عمل ليزر مو،رنگ مو،ميزان زبري و ضخامت مو و...تاثيرگذار مي باشند.

روز به روز با پيشرفت علم تجهيزات پزشكي دستگاه هاي حرفه اي تري جهت ليزر موهاي زائد طراحي و ساخته مي شود .بنابراين در ليزر مو از دستگاه هاي متفاوتي استفاده مي گردد كه با تكنيك هاي متفاوتي انجام مي گردد .در زير به تعدادي از اين موارد اشاره خواهيم كرد:

چگونه بهترين كلينيك ليزر مو را انتخاب كنيم؟

از موارد مهمي كه افراد متقاضي ليزر مو بايد بدان دقت داشته باشند ؛انتخاب بهترين كلينيك ليزر مو است .كلينيكي كه بهترين متخصصين را به همراه بهترين و بروزترين تجهيزات در اختيار داشته و از نظر علم پزشكي برترين كلينيك باشد.كلينيكي زا انتخاب نماييد كه متخصصين با تجربه اي را در اين زمينه در اختيار داشته باشد.

به چه نحوي ليزر موهاي زائد بدن و صورت انجام مي شود؟

همچنان كه از نام اين روش نيز مشخص مي باشد ،در اين روش براي از بين بردن موهاي زائد بدن و صورت از ليزر استفاده مي شود در اين روش براي اينكه به چشم هاي بيمار آسيبي وارد نشود و قرينه چشم دچار آسيب نشود براي بيماران از عينك هاي مخصوصي استفاده مي شود. پيش از عمل ليزر موهاي زائد بايست موهاي ناحيه درمان كاملا اصلاح گردند به طوري كه بيش از يك ميليمتر ارتفاع نداشته باشند.

پيش از انجام ليزر موهاي زائد در ناحيه درمان از ژل هاي سرد و خاصي براي محافظت از پوست و نيز نفوذ سريع ليزر به ناحيه فوليكولي استفاده مي گردد. و در آخر سر با انرژي اندازه اي كه روي دستگاه ليزر مو تنظيم مي شود ،عمل ليزر موهاي زائد صورت مي گيرد كه لطافت و زيبايي را براي مريض به همراه دارد.

هزينه ليزر موهاي زائد

ليزر بر روي موهاي زائد بدن داراي چه اثراتي مي باشد؟

  1. سرعت رشد مو را به شدت كم مي كند.
  2. ليزر 90% موهاي زائد بدن را از بين مي برد.
  3. رنگ مو را كم رنگ تر مي نمايد.
  4. موهاي زائد بدن را بسيار نازكتر كرده و جلوي رشد آن ها را مي گيرد.

همه موارد بالا بعد از عمل ليزر موهاي زائد موجب مي شود كه درمان و از بين بردن موهاي زائد بدن و صورت بسيار طبيعي جلوه نمايند.

چند جلسه براي ليزر موهاي زائد بدن و صورت مورد نياز مي باشد؟

بايد به اين مسئله دقت داشته باشيم كه ليزر به فوليكول مو(پياز مو) آسيب مي رساند و از رشد آن جلوگيري مي كند .بنابراين همه پياز هاي مو در يك مرحله رشد نمي باشند و به شكل متفاوت زمان بندي دارند .از سوي ديگر براي به دست آوردن نتيجه بهتر ليزر مو برخي موارد مانند:رنگ مو ،نوع پوست ،ضخامت مو،ناحيه درمان و...موثر مي باشند.بنابراين با در نظر گرفتن تمام موارد بالا ،تعداد جلسات مورد نياز براي ليزر موهاي زائد مشخص مي گردد.

ماندگاري و دوام ليزر موهاي زائد چه قدر مي باشد؟

همان گونه كه قبلاً هم اشاره داشتيم جهت از بين بردن دائمي موهاي زائد بدن و صورت از روش ليزر مو استفاده مي گردد كه خيلي بهتر و آسانتر مي باشد.ولي براي از بين بردن همه فوليكول هاي مو بايد تعداد جلسات ليزر موهاي زائد را افزايش دهيم تا همه پياز هاي مو در ناحيه درمان به طور كامل از بين بروند و ديگر توان رشد نداشته باشند.رضايت افراد متقاضي و ليزر مو و مطالعات و تجربه اي مه متخصصين دارند اين نتيجه را نشان مي دهد كه 90% موهاي زائد به طور كامل از بين مي روند و بقيه هم به مقدار زيادي ضخامت خود را از دست مي دهند به اندازه اي كه تبديل به كك مي گردند و طبيعي ديده مي شوند.

ليزر موهاي زائد داراي چه معايب و عوارضي مي باشد؟

دقت داشته باشيد كه براي انجام ليزر موهاي زائد بدن و صورت خود نخست بايد كلينيك ليزر مو مورد نظر خود را انتخاب نماييد كه داراي افراد متخصص و با تجربه اي مي باشند كه همه زير و بم عمل ليزر مو را مي دانند.پيش از انجام ليزر موهاي زائد پزشك و متخصص زيبايي در كلينيك ليزر مو بايد بر اساس سيستم بدني شما همه عوارض بعد از ليزر را كاملاً براي بيمار شرح دهند.خوشبختانه تا به حال عوارض خاصي بهد از انجام ليزر موهاي زاند بدن مشاهده نشده است .بنابراين در صورتي كه تمام توصيه هاي كه پزشك متخصص براي شما ارائه مي دهد را به صورت جدي رعايت نماييد عوارض احتمالي پس از ليزر موهاي زائد بدن و صورت را به حداقل خواهيد رساند.

بعد از ليزر موهاي زائد بدن چه مراقبت هايي را بايد انجام دهيم؟

  1. بايد از انجام تمرين هاي بدني و ورزشي سنگين به مدت يك ساعت (حداقل يك ساعت) پس از عمل ليزر مو اجتناب نمود.
  2. حدودا به مدت 3 هفته از بند انداختن و اپيلاسيون پرهيز شود .پس از انجام ليزر موهاي زاند پوست حساس مي شود اين مدت زمان براي برگشت پوست به حالت طبيعي در نظر گرفته مي شود.
  3. پس از انجام عمل ليزر موهاي زائد ،فرد بايد به مدت 45 روز از قرار گرفتن مستقيم در معرض نور خورشيد خودداري نمايد.
  4. بعد از عمل ليزر موهاي زائد ،فرد بايد از كرم ضد آفتاب SPF15 براي جلوگيري از آسيب ديدگي احتمالي پوست استفاده نمود.
  5. پس از ليزر موهاي زائد ناحيه درمان را به هيچ عنوان نبايد براي مدتي دستكاري يا بسايند.
  6. جهت آبرساني به پوست ناحيه درمان بهتر مي باشد از كرم مرطوب كننده استفاده نمود.
  7. بعد از انجام ليزر موهاي زائد جهت مرطوب نگه داشتن ناحيه درمان از كرم هايي كه از مواد شيميايي مانند بنزوئيل استفاده شده است به كار نبايد برد.

با رعايت نمودن تمام موارد بالا پس از انجام عمل ليزر موهاي زائد ،فرد هيچ نوع درد و عارضه پس از درمان نخواهد ديد و درمان كاملاً موفقيت آميز خواهد بود.

ليزر موهاي زائد در زمان بارداري و شير دهي به چه صورتي مي باشد؟

بايد به ايم مسئله توجه داشته باشيم كه بارداري و بطبع دوران بعد از بارداري يكي از حساس ترين مراحل زندگي زناشويي مي باشند و هر كاري را در اين دوران بايد با احتياط و زير نظر پزشك انجام دهيم.در دوران بارداري خانم با تغييرات هورموني خاص بدن مواجه مي شود بنابراين نبايد در اين دوران از ليزر استفاده نمود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۸:۲۱ ] [ behzad moghtader ]

بعضي اوقات براي افراد پيش مي آيد كه بر اثر حادثه يا آرتروز زانويشان آسيب مي بيند كه انجام دادن فعاليت هاي روزانه را برايش مشكل مي كند مثل بالا رفتن از پله ها و يا پياده روي معمولي را نيز به مشكل مي اندازد ، حتي ممكن است در زمان نشسته و دراز كش نيز احساس درد كند در اين حالت به پزشك ارتوپد مراجعه مي كنيد كه در قدم اول درمان هاي غير جراحي را براي شما پيشنهاد مي كند مانند :

فيزيوتراپي ، دارو و تزريق . اما گاهي اين مورد پيش مي آيد كه بيمار با اين اقدامات غير جراحي بهبودي نمي يابد در اين صورت است كه به جراحي كامل زانو نياز است . جراحي كردن زانو وتعويض كردن مفصل زانو آخرين گزينه درمان مي باشد كه روش بسيار صحيح براي درمان درد ، اصلاح فرمول پا و كمك كردن به فعاليت هاي بدن و زانو مي باشد .

تعويض مفصل زانو

اولين جراحي تعويض مفصل زانو در سال 1968 انجام شد و بعد از آن عمل تا كنون با افزايش و پيشرفت لوازم و قطعه هاي جراحي در كورد اين جراحي اثر بسياري داشت . جراحي مفصل زانو يكي از بهترين و موفق ترين روش ها براي درمان درد بيش از حد زانو مي باشد كه بايد توسط متخصص ارتوپدي انجام گيرد اين عمل به تخصص و تجربه جراح بستگي بسيار زيادي دارد . اگر شما عزيزان كه مشكل آسيب ديدگي زانو داريد و به و در حال بررسي گزينه هاي درمان مي باشيد و يا تصميم قبلي داريد كه جراحي تعويض مفصل را انجام دهيد ، در اين مقاله با ما همراه باشيد تا اطلاعاتي در اين باره داشته باشيد .

علت درد زانو

بيشترين علت درد زانو مربوط به آرتريت مي باشد البته مي دانيم كه علت هاي ديگري نيز دارد مانند انواع مختلف آرتروز ولي در حالت كلي بيشترين درد زانو ها مربوط به سه قسمت مي شوند كه عبارتند از : آرتروز ، آرتريت روماتوئيد و آرتريت پس از ضربه . كه در زير توضيح مختصري از هر كدارم را براي شما عزيزان خواهيم داد .

آرتروز  زانو :

آرتروز و سوزش يكي از علت هاي درد زانو مي باشد كه اغلب در سنين بالاي 50 سالگي اتفاق مي افتد ولي در تعداد به ندرت در جوانان نيز ديده شده است . در اين حالت غضروفي كه روي استخوان زانو قرار دارد نرم شده و از بين مي رود كه در اين صورت استخوان ها در برابر يكديگر قرار گرفته و باعث درد زانوي شديد و سفتي مي شوند .

آرتريت روماتوئيد :

در اين نوع بيماري غشالي سينوويال كه در اطراف مفصل قرار دارد ملتهب و ضحيم مي شود و كه در اين صورت به غضروف اسيب مي رساند كه از بين رفتن غضروف را بدنبال دارد و باعث درد شديد و سفتي مي شود . آرتريت روماتوئيد از اختلالاتي است كه به معني آرتريت التهابي مي باشد كه بسيار شايعتر از بقيه است .

آرتريت پس از ضربه :

اتفاق افتادن اين مشكل قادر است آسيب جدي را براي زانو به همراه داشته باشد . شكسته شدن استخوان هاي اطراف زانو و يا آسيب ديدگي رباط زانو مي تواند به غضروف مفصلي آسيب بزند كه اين لاتفاق در طول زمان اتفاق خواهد افتاد كه باعث درد شديد زانو و بازداشتن از عملكردهاي زانو مي باشد .

آماده سازي براي جراحي

ارزيابي پزشكي : هر فردي كه تصميم به جراحي تعويض مفصل دارد به جراح و متخصص ارتوپد مراجعه كرده و دستورات لازم را بايد اجرا كند . ممكن است جراح و متخصص ارتوپد از فرد مورد نظر چندين هفته قبل از عمل معاينات فيزيكي را براي او انجام دهد ، اين معاينات بسيار ضروري و لازم مي باشد بايد از سالم بودن فرد اطمينان كامل داشته و شرايط جراحي را نيز برخوردار باشد . در بسياري از مواقع ديده شده است كه فرد دچار بيمار هاي ديگري مي باشد مانند بيماري هاي قلبي كه بايد با پزشك يا متخصص قلب قبل از عمل معاينه و ارزيابي شود كه آيا فرد مي تواند اين جراحي را انجام دهد يا نه در صورت اجازه ندادن متخصص قلب اين عمل و تعويض مفصل براي وي انجام نخواهد شد .

آزمايشات لازم :

براي اينكه به جراح و متخصص ارتوپد در انجام دادن عمل كمكي بكنيم لازم است چند نمونه آزمايش از جمله آزمايشات خون ، ادرار ، نوار قلب و .. را انجام داده و به جراح ارائه دهيم .

دارو ها :

اگر فردي دارويي را مصرف مي كند بايد قبل از جراحي به متخصص ارتوپد خود آنهارا نشان داده و بررسي انجام شود .

برنامه ريزي اجتماعي :

اگر چه فردي كه جراحي شده است مي تواند بعد از عمل بر روي عصا و واكر راه بيافتيد ولي براي چندين هفته به فردي كه از او پرستاري كند لازم مي باشد مانند انجام دادن كارهاي پخت و پز ، خريد ، حمام كردم و غيره .

كانديداهاي مناسب برا انجام دادن اين جراحي

در اين مورد هيچ محدوديت سني يا وزن مطلق وجود ندارد . توصيه هايي كه متخصص ارتوپد در مورد جراحي براي شما ارائه مي كند بر اساس درد و ناتوانايي بيمار مي باشد در صورتي كه بر اثر درمان هاي غير جراحي اين درد ها بهبودي نيافت و به آخرين گزينه يعني جراحي و تعويض مفصل زانو رسيديم توسط متخصص ارتوپد معاينه شده و دستور جراحي را صادر مي كند كه اصلا به سن فرد ارتباطي ندارد و فقط براي بهبودي درد زانو اقدامات را بايد انجام داد . بيشترين متقاضيان تعويض مفصل در بين 50 سالگي و 80 سالگي مي باشند كه همه آنها به صورت جداگانه توسط متخصصين ارتوپد معاينه و آزمايش مي شوند. تعويض مفصل در افراد با سن بالا و يا در تعداد اندك جوانان با موفقيت انجام مي شود و مشكلي در جراحي نداريم .

نحوه جراحي توتال ني | total knee replacement

مدت زمان اين جراحي معمولا يك تا دو ساعت طول مي كشد كه مراحل زير را شامل مي شود :

  • آماده كردن استخوان : در قدم اول براي انجام تعويض مفصل استخوان ها و غضروف آسيب ديده برداشته مي شوند .
  • قرار دادن ايملنت هاي فلزي : بعد از قدم اول ايمپلنت هاي فلزي را در جاي خود قرار مي دهيم كه در اين قسمت جراح بايد بسيار با تجربه باشد زيرا استخوان ها و غضروف برداشته شده با گونه فلزي تعويض مي شود .
  • روكش كردن كشكك زانو : در اين مرحله از كار قسمت زيرين كشكك زانو برداشته مي شود و توسط يك ماده پلاستيكي پوشانده مي شود .
  • قرار دادن فضا دهنده : آخرين مرحله در اين جراحي قرار دادن فضا دهنده مي باشد كه بين قسمت هاي فلزي گذاشته مي شود كه نرم و لغزنده باشد .

اقدامات لازم بعد از جراحي تعويض مفصل زانو

مديريت درد :

طبيعي است كه بعد از جراحي شما احساس درد مي كنيد كه در اينجا پزشكان و پرستاران براي كاهش دادن درد شما تلاش خود را مي كنند تا بهبودي خودتان زودتر بدست بياوريد . اغلب داروهايي براي تكسين درد كوتاه مدت تجويز خواهند شد .

پيشگيري از لخته شدن خون :

متخصص و جراح ارتوپد شما ممكن است براي جلوگيري از لخته شدن خون و كاهش تورم پا اقداماتي را انجام دهد . در اينجا حركت دادن پا و مچ پا بلافاصله بعد از عمل توصيه مي شود كه براي جلوگيري از لخته شدن خون و كاهش تورم بسيار موثر است .

فيزيوتراپي :

طبق تجارب بدست آماده بيشتر بيماران بعد از جراحي توتال ني به فيزيوتراپي نياز دارند كه در آن متخصص فيزيوتراپ تمرينات و نرمش هاي خاصي را براي تقويت كردن پا و حركت زانوي شما انجام خواهد داد . به هيچ عنوان به توصيه هاي پزشك جراحتان بي توجه نباشيد و راه رفتن ساده و انجام كارهاي روزمره را با مشورت جراح انجام دهيد .

مراقبت هاي لازم در منزل بعد از عمل تعويض مفصل زانو ( جراحي توتال ني )

در قدم بعدي بيشترين درصد موفقيت در اين جراحي بستگي به انجام دادن دستورالعمل هايي اسست كه جراح ارتوپد براي شما مي گويد دارد كه بايد آنها را به طور دقيق و به موقع انجام دهيد .

  • مراقبت از زخم :  چند هفته بعد از جراحي بخيه ها و پانسمان هاي گذاشته شده برداشته مي شوند . جلوگيري از عفونت بعد از جراحي بسيار مهم مي باشد ، از تماس آب با زخم جدا خود داري كنيد و زخم را خشك نگه داريد .
  • رژيم غذايي : در اينجا يك رژيم غذايي متعادل با مكمل آهن كافي است تا به بهبود زخم و بازگرداندن قدرت عضلاني كمك كند .
  • فعاليت : ورزش كردن يكي از مراقبت هاي بسيار ضروري در خانه مي باشد كه بايد بعد از گذشت مدتي با مشورت جراح انجام داده شود بعضي از حركات در روز هاي اول بعد از جراحي با درد همراه مي باشد .

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۷:۲۲ ] [ behzad moghtader ]
[ ۱ ][ ۲ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب