كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 76
دیروز : 168
افراد آنلاین : 1
همه : 23088

جراحي زيبايي بزرگ كردن سينه  

جراحي زيبايي بزرگ كردن سينه : بهترين و شناخته شده ترين روش براي افزايش اندازه سينه ها و بزرگ كردن سايز سينه ها، گذاشتن پروتز در سينه است. جراح در اين روش برش كوچكي را در ناحيه زير پستان يا دور هاله انجام مي دهد و پروتز را از اين محل برش داده شده وارد مي كند و در زير نسج پستان يا عضله سينه اي بزرگ مي گذارد تا پستان برجسته تر شود همان طور كه در مقاله هاي قبل گفتيم پروتزها انواع و شكل هاي متفاوتي دارند و برحسب تجربه جراح و درخواست بيمار، براي هر خانمي اندازه و نوع خاصي از آن استفاده مي شود.

جراحي زيبايي بزرگ كردن سينه

جراحي زيبايي بزرگ كردن سينه

شكل پروتزها يا گرد است يا حالت اشكي دارد و از آن جايي كه پروتزهاي گرد در تمام جهات يكسان هستند و استفاده از آنها راحت تر است. در پروتزهايي كه با ژل پر شده اند، امكان نشت ژل از منافذ ريز جدار پروتز وجود دارد و گرچه به دليل چسبنده بودن ژل داخل آن پروتز كاملا خالي نمي شود و شكل خود را حفظ مي كند اما همان ميزان ژلي كه نشت كرده است گاهي باعث بزرگ شدن غدد لنفاوي و دردناك شدن آنها مي شود.

بزرگ كردن سينه با جراحي زيبايي سينه

از رايج ترين و امروزي ترين روش هاي بزرگ كردن سينه استفاده از روش جراحي پروتز سينه است كه اين جراحي زيبايي يك عمل زيبايي جهت بهبود شكل و اندازه سينه است كه همه ساله افراد زيادي از اين جراحي استقبال مي كنند و كلينيك هاي زيبايي ميزبان خانم هاي بسياري براي انجام اين جراحي است و به شما كمك مي كند تا به اندازه مطلوب سينه برسيد وظاهر سينه شما شكل بهتري داشته باشد.

معمولا براي بزرگ كردن سينه از ۲ روش استفاده مي شود يكي روش پروتز و روش دوم انتقال چربي براي افزايش اندازه يا اصلاح فرم سينه خانم‌ها استفاده مي‌شود؛ كه در اين مقاله ما روش پروتز را برايتان شرح مي دهيم : در جراحي پروتز سينه ، جراح پروتز را در زير بافت هاي نرم سينه قرار مي دهد و پروتز با سيليكون يا سالين پر مي شود. نا گفته نماند كه شما هم زمان با ليفت سينه مي توانيد از پروتز سينه نيز استفاده نماييد و از آن جايي كه در روش پروتز برجسته كردن سينه يك عمل پرطرفدار است كه باعث مي شود تا ظاهر خانم‌ها بهبود پيدا كند و بدون شك همانطور كه قبلا هم اشاره كرديم به بالا رفتن اعتماد به نفس خانم ها هم كمك شاياني مي كند؛ زيرا در نظر سنجي كه داشتيم بيشتر افرادي كه اين جراحي را از انجام داده‌اند معتقدند كه اين عمل تأثير واقعاً مثبتي بر زندگي آن‌ها داشته است.

چه كساني نياز به جراحي زيبايي بزرگ كردن سينه دارند؟

  • كساني براي اين جراحي كانديد هستند كه سينه‌ هاي آن ها متناسب با هيكل آن ها نيست دوست دارند كه سينه بزرگ ‌تري داشته باشند
  • وجود اختلاف سايز و شكل در سينه
  • نامتقارن بودن سينه ها با هم
  • كساني كه بر اثر شيردهي و يا لاغر شدن، سينه‌ هاي شان كوچك و افتاده و شل شده باشد
  • تعدادي از خانم هايي كه سينه هايشان رشد كافي نداشته است و با انجام پروتز سينه مي توانند به سايز ايده آل سينه دست پيدا كنند و از اين مشكل رهايي پيدا كنند
  • بيشتر خانم هايي كه در اثر پير شدن و تغيير وزن شكل سينه خود را از دست داده اند با جراحي زيبايي سينه مي توانند سينه ايي خوش فرم و زيبا داشته باشند.

چه سني براي جراحي پروتز سينه مناسب مي باشد؟

معمولا براي انجام پروتز سينه محدوده سني خاصي وجود ندارد و هر زماني رشد سينه كه همان بلوغ سينه است كامل شده باشد يعني سن ۱۸ سالگي به بعد، اين عمل قابل انجام است توصيه ما اين است كه قبل از اقدام به اين كار حتما با پزشك جراح مشورت كنيد. معمولا براي كساني كه بيماري جدي داشته باشند يا كساني كه سابقه سرطان سينه در اطرفيان آن ها باشد بهتر است كه ماموگرافي را حتما انجام دهند و به علت تداخل احتمالي پروتز در تصاوير ماموگرافي بهتر است اين عمل را انجام ندهند.

آيا جراحي پروتز سينه بعد از بچه دار شدن لازم است؟

قبل از اينكه شما بخواهيد پروتز سينه را انجام دهيد بايد يك جلسه مشاوره با پزشك تان داشته باشيد و درباره عوارض و خطراتي كه ممكن است در دوران بارداري يا شير دهي در سينه هاي پروتز شده باشد سوالات خودتان را بپرسيد. پزشك شما به شما خواهد گفت كه انجام پروتز سينه هيچ مانعي را براي شيردهي ايجاد نمي‌ كند و فرد قادر به توليد شير كافي خواهد بود؛ و بارداري و حاملگي براي فردي كه پروتز سينه انجام مي دهد هيچ مانعي ندارد و از آن جايي كه بافت‌ هاي سينه در طي بارداري مثل تمام افراد عادي بزرگ مي شوند و پوست نيز كشيده مي ‌شود و بعد از حاملگي و پايان شيردهي بافت سينه كوچك و جمع خواهد شد؛ و حجم پروتز سينه طي بارداري و شيردهي به همان اندازه باقي خواهد ماند.

پس به خود بيمار بستگي دارد كه مي تواند چه موقعي جراحي زيبايي سينه را انجام دهد كه قبل يا بعد از بچه دار شدن اين كار را انجام دهد. برش در جراحي زيبايي سينه كوچك مي باشد و جراح در جراحي زيبايي سينه ميزان به هم ريختگي غده هاي شيري را به حداقل مي رساند پس هيچ جاي نگراني براي شيردهي وجود ندارد. با جراحي پروتز سينه مي توانيد به سايز ايده آل سينه دست پيدا كنيد و متناسب با اندام خود سينه هايي زيبا داشته باشيد.

برچسب ها: , ,


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۵۱:۵۸ ] [ behzad moghtader ]

ايمپلنت سينه با جراحي زيبايي سينه  

ايمپلنت سينه با جراحي زيبايي سينه : يكي از موفق ترين و شايع ترين عمل هاي جراحي زيبايي در دنياي امروزه جراحي زيبايي سينه يا همان پروتز سينه است؛ كه نزديك به ۴۰ سال است كه اين جراحي در دنيا رواج پيدا كرده است نام ديگر اين عمل ايمپلنت سينه نيز ناميده مي شود. با گذشت زمان و با پيشرفت فناوري، انواع با كيفيت تر اين عمل در جهان رواج پيدا كرده است از مهم ترين دلايل جراحي زيبايي سينه، داشتن تاثير زياد در افزايش اعتماد به نفس خانم ها است كه خانم هايي كه داراي سينه هاي كوچك هستند مي توانند با ايمپلنت سينه به سينه ايده آل خود دست پيدا كنند كه دست يافتن به اين امر تاثير زيادي در روابط اجتماعي فرد هم دارد سينه خانم ها به علت اينكه از بافت چربي تشكيل شده عمدتا بسياري از خانم ها از آن فرم و سايز سينه هايشان رضايت ندارند.

ايمپلنت سينه

ايمپلنت سينه

افرادي كه كانديداي ايمپلنت سينه مي باشند به دو گروه تقسيم مي شوند:

الف : كساني كه در ان ها رشد سينه با اختلال همراه هست و همين اختلال باعث شده است كه بافت سينه آن ها رشد كافي نداشته باشد؛ و يا گاهي ممكن است اندازه سينه ها با هم متفاوت باشد و سايز سينه ها با هم كاملا متفاوت باشد همچنين كسانيكه به علت عدم تناسب سايز موجود سينه با پهناي قفسه ي سينه گذشته از بحث ظاهر و استايل آن ها به علت مشكل در پيدا كردن لباس مناسب در بسياري از موارد انگيزه انجام عمل جراحي ايمپلنت سينه (پروتز سينه) را پيدا مي كند كه كاملا بايد به آن ها در اين انتخاب حق داد.

ب : كساني كه بعد از زايمان و دوران شيردهي و يا تغيير وزن هاي شديد كاهش يا افزايش وزن و افزايش سن يا عمل جراحي سرطان سينه بافت طبيعي سينه را از دست داده اند. معمولا اين دسته افراد بيش از ۲۵ سال دارند. در تحقيقات جديد و به طور كلي سازمان دارويي آمريكا اجازه جراحي ايمپلنت را در افراد بالاي ۲۲ سال بلامانع كرده است و اين سازمان اجازه ي گذاشتن ايمپلنت سينه ( پروتز سينه ) با هر كاربردي اعم از كاربردهاي زيبايي و با كاربردهاي ترميمي (مثلا متعاقب برداشتن سينه به علت سرطان) را داده است.

پس متوجه شديم كه امروزه افراد زيادي به خصوص خانم ها به جراحي زيبايي سينه روي مي آورند. همان طور كه در موارد بالا گفتيم گروهي از خانم ها به علت داشتن سينه هاي بزرگ و نافرم و يا سينه هاي خيلي كوچك كه هيچ تناسبي با اندام آن ها ندارد و گروه ديگر كه خانم هايي كه دچار بيماري سرطان سينه شده اند و در نهايت به بازسازي سينه نياز دارند اقدام به چنين جراحي زيبايي مي كنند.

كاربرد ايمپلنت سينه در جراحي زيبايي سينه

  • درمان عدم تقارن سينه
  • افزايش سايز سينه
  • رفع افتادگي خفيف سينه همراه با ليفت
  • ترميم بافت سينه هاي كه به عواملي تحليل رفته است
  • ايجاد تناسب با عرض قفسه سينه
  • ترميم سينه به علت برداشته شدن سينه به خاطر سرطان

معمولا ايمپلنت سينه ( پروتز سينه ) انواع مختلفي را دارد كه با توجه به سينه فرد بيمار شكل و نوع آن مشخص خواهد شد. ايمپلنت سينه را بر اساس جنس محتويات داخل، نوع، سطح، مقدار برجستگي و شكل آن ها مي توان تقسيم بندي كرد كه در اينجا به طور خلاصه برايتان شرح مي دهيم.

جنس محتويات داخلي : ايمپلنت هاي سينه از سيليكون سخت تهيه شده اند؛ كه داخل اين پروتز ها از سالين (سرم نمكي) يا ژل سيليكون پر شده باشد بنابراين ايمپلنت سينه (پروتز سينه) ها بر اين اساس به دو دسته تقسيم مي شوند. امروزه انواع مخلوطي از ايمپلنت سينه (پروتز سينه) وجود دارد كه محتواي داخل آن ها هم سرم نمكي و هم ژل سيليكوني ساخته شده است كه اين پروتز ها هم كاربردهاي خاص خود را در بخش هاي مختلف بدن دارند.

نوع سطح : پروتز هاي سينه ممكن است كه از سالين و يا ژل سيليكون باشند كه داراي پوشش صاف و يا زبري هستند كه اين پروتز هاي زبر و صاف امروزه طرفداران زيادي دارد. هدف از پيدايش پروتز سينه هاي زبر كاهش عارضه ي انقباض كپسولي است؛ و اين ايمپلنت سينه (پروتز سينه) پرطرفدار تر از پروتز صاف هستند.

شكل : از نظر شكل ايمپلنت هاي سينه را مي توان به ۲ گروه تقسيم كرد :

  •  گرد
  • قطره اشكي

در ايمپلنت (پروتز سينه) هاي گرد شكل سينه از نيم رخ و مقابل به شكل نيم كره است و متقارن است.

ولي در پروتز اشكي قسمت بالاي سينه كم ضخامت تر يعني خالي تر از قسمت پايين آن است كه اين كار نماي كاملا طبيعي تري به سينه داده است و اين مورد هم طرفداران خاص خودش را دارد.

خطر ابتلا به سرطان با انجام پروتز سينه

در اين سال هاي كه پروتز سينه روي بيماران مختلف انجام شده است هيچ كدام از آن ها دچار هيچ عارضه اي نشده اند امروزه پروتزهاي ژلي در ۶۰ كشور دنيا از جمله اروپا و آمريكاي جنوبي به طور وسيع و بدون هيچ عارضه خاصي استفاده مي شوند اين جراحي هم هيچ مانعي را براي بارداري افراد ايجاد نكرده است و از آن جايي كه اين پروتز ها از هر جنس و شكلي هم كه باشند دائمي نمي باشند و معمولا در جديدترين گفته جراحان زيبايي متوسط عمر اين پروتز ها بين ۱۰ تا ۲۰ سال مي باشد.

بايد توجه داشته باشيد كه بعد از انجام جراحي سينه نبايد فعاليت هاي سنگين انجام دهيد و تا گذشت چند هفته از جراحي اين فعاليت ها را تعطيل كنيد بنا به توصيه پزشك تان بهتر است كه به مدت ۷ روز استراحت مطلق داشته باشيد و به مدت ۵ روز پس از آن استراحت كامل داشته باشيد و از انجام هرگونه فعاليت ورزشي و كاري و فعاليت منزل و يا خارج از منزل خودداري كنيد تا نتيجه اي كه مي خواهيد را بگيريد.

توصيه جدي ما به شما در مصرف داروي آنتي بيوتيك تجويز شده جهت درمان و تسريع بهبودي محمل عمل شما ميباشد لطفا در مصرف به موقع دارو و سروقت دارو هايتان دقت كنيد چون عدم مصرف دارو و يا تاخير در مصرف دارو خطر عفونت زخم محل جراحي و احتمال باز شدن محل بخيه ها را تا حد بسيار بالايي افزايش مي دهد و بسياري از افراد هم هستند كه خود سرانه داروهايي مصرف مي كنند كه به اين بيماران توصيه مي شود كه مصرف سيگار، آسپرين و ساير مسكن هاي غيره را قطع كنند.

براي انجام پروتز سينه پزشك جراح معمولا قبل از جراحي زيبايي سينه براي افرادي كه سن آن ها بيشتر از ۳۵ سال باشد را براي انجام ماموگرافي توصيه مي كند چون حتما اين كار لازم است و در افرادي كه زير ۳۵ سال مي باشند با توجه به نظر جراح فقط انجام سونوگرافي لازم مي باشد.

برچسب ها: ,


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۴۹:۱۲ ] [ behzad moghtader ]

نحوه انجام عمل جراحي زيبايي شكم  

نحوه انجام عمل جراحي زيبايي شكم :چربي هاي سفت و ضخيمي در بدن است كه با انجام فعاليت هاي ورزشي هم قادر به آب شدن نيستند و برخي از خانم ها و اقايان كه چربي اضافي شكم و پهلو دارند و قادر به رژيم گرفتن و يا ورزش نيستند براي از بين بردن اين چربي ها به جراحي زيبايي شكم روي مي اورند. شكم و پهلو از جمله اعضاي مهمي مي باشد كه در زيبايي تناسب اندام موثر مي باشد.

نحوه انجام عمل جراحي زيبايي شكم

نحوه انجام عمل جراحي زيبايي شكم

رعايت رژيم هاي سخت غذايي و انجام فعاليت هاي ورزشي توصيه بسياري از پزشكان براي لاغركردن و سوزاندن چربي هاي بدن است و معمولا اين ورزش هاي سخت براي لاغركردن شكم استفاده مي شود كه اين فعاليت ها نياز به زمان طولاني و و تلاش مداوم دارد؛ و اگر اين فعاليت ها و رژيم ها مدتي متوقف شوند ممكن است كه چربي سوزي با اختلال همراه شود و چربي ها به حالت اوليه بازمي گردند. با اين جراحي نه تنها باعث از بين رفتن چربي تنها در يك جلسه مي باشد بلكه در صورتي كه فرد مراقبت هاي لازم را داشته باشد چربي به شكم باز نمي گردد. پس جراحي شكم همان عمل كوچك كردن شكم است.

جراحي زيبايي شكم معمولا به روش انجام مي شود

وقتي براي مشاوره به پزشك مراجعه مي كنيد پزشك با معاينه دقيق شما نوع جراحي كه شما انجام خواهيد داد را بسته به مقدار پوست و چربي شكمتان به شما مي گويد و جراح شما نوع مناسب را به شما پيشنهاد مي‌دهد.

  • جراحي پلاستيك كوچك
  • جراحي پلاستيك كامل

الف : معمولا در روش جراحي پلاستيك كوچك همان طور كه از اسمش مشخص است در اين روش جراحي زيبايي شكم معمولا پزشك جراح يك برش كوچك روي شكم ايجاد مي كند و چربي ها را از اين ناحيه خارج مي كند. اين برش نياز به بخيه هاي زياد و جاي زخم بزرگي ندارد.

ب : در روش دوم اين جراحي زيبايي شكم كه با نام جراحي پلاستيك كامل شناخته شده است در اين روش بر خلاف روش اول (جراحي پلاستيك كوچك) براي برداشت چربي يك برش بزرگ در ناحيه شكم زده خواهد شد و پوست شكم و مقدار زيادي چربي برداشته خواهد شد و جراح زيبايي در اين عمل زيبايي ناف مصنوعي براي بيمار مورد جراحي ايجاد خواهد مي كندپس همان طور كه در قسمت هاي قبل گفتيم تكنيك جراحي زيبايي شكم براي صاف‌تر و محكم‌تر كردن پوست شكم انجام مي‌شود.

جراحي زيبايي شكم

عوارض جانبي جراحي زيبايي شكم

شما بايد قبل از انجام جراحي زيبايي شكم درباره تمام مسائل اين جراحي اطلاعات كافي را داشته باشيد. پس توجه داشته باشيد كه جراحي زيبايي شكم و خطرات مربوط به آن به عنوان يكي از بخش هايي است كه حتما قبل از اقدام به انجام اين جراحي زيبايي از آنها مطلع شويد وبايد حتما بدانيد كه اين جراحي بسيار حساس است.

از آن جايي كه امروزه بزرگترين معضل براي بيشتر خانم ها و آقايان وجود چربي هاي بزرگ و انباشت اين چربي ها در ناحيه شكم و پهلو است و با هيچ روشي غير جراحي امكان از بين بردن اين چربي ها وجود ندارد و بهترين راهكار رهايي از اين معضل را جراحي زيبايي شكم مي دانند. بيشتر متخصصان بر اين باورند كه با تحقيقات انجام شده در اين زمينه انجام مستمر جراجي هاي زيبايي شكمي سلامت فرد را با خطر جدي مواجه مي كند و به عقيده اكثر متخصصان جراحي زيبايي انجام جراحي زيبايي شكم براي بيماران عوارض مخرب و در اغلب موارد جبران ناپذيري را هم به دنبال دارد.

از عوارض جانبي اين جراحي ها مي توان به موارد زير اشاره كرد :

  • ايجاد درد و ورم كه ممكن است طولاني باشد
  • ايجاد زخم در محل شكم
  • كبودي، بي حسي، كشيدگي در ناحيه عمل جراحي
  • جوشگاه نامطلوب، اختلال در ترميم زخم
  • خونريزي (هماتوم)
  • عفونت
  • تجمع مايع
  • لخته هاي خوني
  • تغييرات در حس پوست و بي حسي
  • تغيير رنگ پوست و يا تورم طولاني مدت
  • جدا شدن زخم
  • تورم طولاني مدت پاها
  • آسيب هاي عصبي

و نتيجه كمتر از حد مطلوب از نظر زيبائي و احتمال اينكه بيمار دوباره نياز به جراحي مجدد داشته باشد هم بسيار زياد است.

جراحي زيبايي شكم و پهلو همراه با ساكشن

در تعريف ساكشن بايد گفت كه اين روش يك روش جراحي زيبايي است كه با از بين بردن رسوبات چربي اضافي قسمت هاي مختلف بدن باعث تغيير شكل قسمت خاصي از بدن و افزايش رضايت فرد از تناسب اندام خود مي‌شود. درد در اين روش كمتر خواهد بود. عوارض در اين روش كمتر مي باشد و سير بهبودي سريع تر صورت مي گيرد و بيمار زودتر ترخيص خواهد شد.

در اين روش پزشك با استفاده از يك لوله كوچك از جنس استيل كه كانول نام دارد؛ و كانول را به يك پمپ مكش قدرتمند متصل مي كند و از طريق يك برش كوچك اين لوله وارد پوست مي‌شود؛ و با قدرت مكش زياد چربي هاي آن ناحيه را خليه مي كند. معمولا جراحي ليپوساكشن را مي توان در هر دو جنس مردان و زنان انجام داد و بيشتر به افرادي پيشنهاد مي‌شود كه با وجود داشتن چربي اضافي در ناحيه‌ي شكم و پهلو هنوز داراي پوست كشسان و قابل ارتجاعي هستند و شكم‌ شان آويزان نشده است.

پس در اين روش چربي زدايي احتمال خونريزي كمتري مي باشد و شكل شكم و پهلو نسبت به روش ديگر طبيعي تر و خيلي بهتر خواهد شد. در اين روش شريان هاي تغذيه كننده حفظ خواهد شد معمولا برتري ديگر اين روش نسبت به جراحي هاي ديگر اين است كه در روش جراحي زيبايي شكم و پهلو همراه با ساكشن اندازه برش كوتاه خواهد بود و احتمال اضافهآمدن پوست كمتر است.

همان طور كه مي دانيد تصميم‌گيري درباره‌ي انجام هر گونه عمل جراحي و جراحي هاي زيبايي مثل جراحي ليپوساكشن كاملا شخصي است؛ و هر فردي كه اين روش ها را انتخاب مي كند بايد با در نظر گرفتن خطرات و عوارض احتمالي و آگاهي و درك صحيح اين نوع چربي زدايي از شكم و پهلو را انتخاب كند.

از عوارض جراحي زيبايي شكم كه بسيار كم پيش مي آيد اما يك خطر كاملا جدي براي بيمار است مي توان لخته شدن خون را نام برد. آسيب به ساختارهاي عميق‌تر مانند اعصاب، رگ‌هاي خوني، عضلات، ريه‌ها و ارگان‌هاي شكمي، عفونت نيز از عوارض جراحي زيبايي شكم است كه با مصرف مرتب آنتي بيوتيك اين مشكل هم حل خواهد شد.

برچسب ها: , ,


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۴۵:۵۷ ] [ behzad moghtader ]

نوار pvc و نوار ام دي اف لبه چسبان فروشگاه آسونوا

خوش آمديد !فروشگاه آسونوار از سال ۸۸ با گرفتن نمايندگي تجاري محصولات roma و boyut و چسب گرانول در حوزه صنايع چوب به ويژه در نوار pvc و نوار ام دي اف لبه چسبان شروع به فعاليت نمود . آسونوار  از سال ۹۰‌ با گسترش فعاليت هاي خود نمايندگي تجاري محصولات كارخانه معتبر tece و victor و mavi را عهده دار شد و توانست با فروش محصولات برند هاي معروف  مذكور خود را در بين مشتريان اين حوزه بشناساند محصولات نوار pvc و نوار ام دي اف كه هميشه از پرفروشترين هاي فروشگاه آسونوار بوده اند . از سال ۹۴ تصميم به گسترش فعاليت دراين حوزه چوب موجب شد تا اينكه نوار فراميد و نوار هاي ۱۸ ميل به محصولات ما در فروشگاه آسونوار اضافه شد .فروشگاه آسونوار مفتخر است كه كليه محصولات ارائه شده با كامل ترين و متنوع ترين رنگها در خدمت هموطنان عزيز باشد مشتريان محترم ميتوانند يك رنگ خاص علاوه بر رنگهاي موجود در سمپلها را سفارش داده و در مدت ۱۵ روز mach color شده و سفارش خود را تحويل بگيرند. خواست مشتري اولويت كاري ماست و هر آنچه مشتري از ما بخواهد در سريعترين زمان در اختيارش قرار خواهيم داد . رضايت مشتريان ما هميشه روحيه اي بزرگ براي گسترش و فعاليت در اين حوزه مي باشد.

فروشگاه آسونوار با بهترين و با كيفيت ترين محصولات خود ( نوار pvc ,  نوار mdf و… ) توانسته رضايت مشتريان خود را جلب كند . اميدواريم كه هميشه بهتر و بهتر براي خدمت رساني تلاش كنيم و سعي ما و هدف ما خوشنودي شماست.

  باتشكر

مديريت فروشگاه آسونوار

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۳۲:۵۷ ] [ behzad moghtader ]

جراحي بيني , عمل بيني , جراحي زيبايي بيني | رينوپلاستي

جراحي بيني , رينوپلاستي , جراحي زيبايي بيني , عمل بيني , عمل زيبا سازي بيني , زيبايي بيني , عمل زيبايي بيني : افراد زيادي هستند كه دوست دارند بيني زيبايي داشته باشند و براي همين از عمل بيني استفاده مي نمايند . يكي از رايج ترين و پر استفاده ترين عمل هاي جراحي زيبايي كه از گذشته تا كنون در بين افراد وجود داشته است عمل بيني يا رينو پلاستي مي باشد . در عمل جراحي رينو پلاستي كه اكثرا به عنوان عمل زيبايي بيني شناخته شده است ، در عمل زيبايي بيني غضروف تغيير حالت داده مي شود كه در اكثر موارد بيني كوچكتر نشان داده مي شود. هدف كلي از جراحي بيني اين است كه ظاهر بيني زيباتر شود و با ديگر اجزاي صورت هماهنگي پيدا كند .

همانگونه كه پيش تر گفتيم عمل جراحي بيني به عنوان يكي از رايج ترين عمل هاي زيبايي است كه موجب مي شود بيني تناسب و زيبايي ظاهري داشته باشد . متخصصين كلينيك به شما كمك مي كنند تا روش هاي زيبايي را بشناسيد و نسبت به چگونگي انجام عمل زيبايي آگاهي هاي لازم را در اختيار داشته باشيد.

عمل جراحي بيني با توجه به اينكه عملي ساده مي باشد و نسبت به ديگر عمل ها با سرعت بيشتري صورت مي گيرد كه همين عمل سبب اعتماد به بنفس به بيمار و بالا رفتن كيفيت زيبايي او خواهد شد.

عمل جراحي بيني بيني يا رينوپلاستي چيست ؟

عمل جراحي بيني هم يكي از عمل هاي جراحي زيبايي مي باشد كه براي ترميم زيبايي و ظاهر زيباي بخشيدن به بيني صورت مي گيرد. زماني كه عمل جراحي بيني صورت مي گيرد غضروف بيني و استخوان ها تغيير حالت داده مي شوند و يا بافت هاي اضافي برداشته مي گردند تا بيني ظاهري زيبا پيدا كند . در اين گونه عمل هيچ تغييري به پوست داده مي شود . در هر صورت در عمل زيبايي بيني استخوان هاي زيرين دچار تغيير مي شوند و پوست نيز شكل تازه تري به خود مي گيرد و در نهايت شما مي توانيد نتيجه ي بسيار چشمگيري را از عمل زيبايي بيني مشاهده نماييد.

اگر عمل زيبايي بيني انجام شود مي تواند تغييرات زيادي را در شخص ايجاد كند كه اين تغييرات شامل كوچك كردن بيني ، باريك كردن بيني ، تغيير زاويه بيني و همچنين برداشتن برآمدگي و ديگر مشكلات مرتبط با بيني مي باشد.

كدام يك از مشكلات بيني مي توانند با جراحي زيبايي بيني اصلاح گردند؟

در صورتي كه شخصي دچار مشكلات زير باشد مي تواند براي اصلاح آنها از عمل زيبايي بيني استفاده نماييد.

  • گرفتگي بيني
  • پوليپ بيني
  • شكستگي بيني
  • انحراف بيني
  • كاهش اندازه بيني
  • قوز بيني
  • نقص هاي مادر زادي بيني كه مي تواند با كاركرد بيني تاثير پذير باشد
  • اختلالات تنفسي بيني
  • آسيب ديدگي هاي بيني
  • و …

عمل جراحي زيبايي بيني براي چه كساني مناسب مي باشد

متقاضيان عمل جراحي بيني مي توانند از دسته افراد زير باشد :

  • افرادي كه از لحاظ فيزيكي هيچ مشكلي ندارند و داراي سلامت كامل هستند
  • معمولا اين افراد بالاي سن ۱۸ سال داشته اند و رشد صورت آنها كامل شده است
  • افرادي كه خوش بيني كه در ذهنشان هدف هاي واقعي در مورد بهبوديشان دارند

جراحي بيني يا رينوپلاستي چه مزيت هايي دارد؟

يكي اصلي ترين مزيت هاي كه جراحي بيني دارد افزايش اعتماد به نفس است . در عمل جراحي بيني بخش هاي كه موجب ناراحتي و نارضايتي فرد مي شود اصلاح مي شود و در نهايت در چهره شما تغييراتي را پديد مي آورد كه موجب مي شود شخص خوشحال تر و راحت تر باشد. شما بعد از عمل جراحي زيبايي بيني اعتماد به نفس زيادتري پيدا مي كنيد و مي توانيد ديد بهتر و مثبت تري داشته باشيد.

مشاوره براي عمل رينوپلاستي ( جراحي بيني )

يكي از بخش هاي مهم و اصلي در عمل جراحي زيبايي بيني مشاوره است . شما بايد هر سوال يا نگراني كه در مورد بيني خود داريد در زمان مشاوره حتما از پزشك سوال كنيد و اين سوالات و شرايط ممكن است شامل سايزكلي ، عرض و يا ناحيه كالوملاي باشد.

بعد از آن پزشك به صورت دقيقي قسمت بيروني بيني شما را از جلو و طرفين و زاويه ۴۵ درجه معاينه مي كند . معاينه هاي داخلي بايد با شرايط خاصي انجام گردند كه در آن بايد به تغيير شكل تيغه بيني و انحراف ، دريچه هاي بيني ، توربينات و دريچه هاي خارجي بيني توجه گردد . بعد از اينكه معاينات انجام شد حالا به صورت كامل و جامع در مورد روش هاي جراحي بحث و تبادل نظر خواهد شد.

روش‌هاي عمل جراحي بيني يا رينوپلاستي

عمل جراحي بسته بيني

جراحي بيني

در عمل جراحي بسته بيني جراح براي اينكه به غضروف بيني و استخوان ها دست پيدا كند در بيني شكافي را ايجاد مي نمايد . به وسيله يك ابزار اين كار صورت مي گيرد . اين ابزار به وسيله شكاف داخلي كه ايجاد مي نمايد پوست از ساختار بيني جدا مي شود و بعد از آن استخوان و غضروف به وسيله آن برداشته مي گردند. هنگامي كه استخوان و غضروف برداشته شود مي تواند شكل مطلوبي به خود پيدا كند . بعد از آن بافت بيني روي ساختار جديد قرار مي گيرد و شكاف دروني بسته مي شود تا عمل جراحي به اتمام برسد.

عمل جراحي باز بيني

جراحي بيني

در عمل جراحي باز بيني به گونه ي است كه روي بيني يك شكاف ايجاد شده است و نوستريل ها يا سوراخ هاي بيني از يكديگر جدا مي گردند تا جراح به غضروف هاي بيني و استخوان ها دسترسي داشته باشد. اين روش جراحي از جراحي بسته پيچيده تر مي باشد در صورتي كه هدف انجام تغييرات اساسي در بيني باشد بهتر است اين روش استفاده شود و به عبارت ديگر اين روش مناسب تر مي باشد.

در جراحي بسته و جراحي باز موجب بازسازي بيني مي شوند و در نهايت روي بيني بسته مي گردد . مسير عبور هوا و ساختار جديد به وسيله مواد ابري و يا اسفنجي نگه داشته مي گردند. براي سريع تر شدن فرآيند بهبودي از ايسپليت هاي خارجي روي بيني استفاده مي شود تا شكل جديد بيني را محفوظ نگه دارد.

مراقبت‌هاي پس از درمان ( پس از رينوپلاستي )

بعد از اينكه عمل جراحي انجام شد صورت متورم مي گردد . بيمار بايد در استراحت كند و در رختخواب بماند و براي مدت يك روز سر خود را در حالت بالا نگه دارد . اين امكان وجود دارد كه براي بيمار بيني دردناك باشد و سردرد نيز امري طبيعي در اين باره است . جراح براي اينكه دردهاي بيمار كاهش پيدا كنند داروهاي را تجويز مي نمايد. ممكن است چند روز شما در اطراف چشم ها كبودي و تورم افزايش پيدا كند اما اين علائم بعد از سه روز ديگر وجود نخواهند داشت .

گرفتگي عضلات و خونريزي هاي جزئي هم ممكن است براي بيمار رخ دهد و به مقدار گستردگي عمل جراحي وابسته است . خيلي از مردم بعد از دو روز بلند مي شوند و مي توانند بعد از يك هفته قادرند به سركار و مدرسه بروند و البته نبايد فراموش كرد كه به مدت دو يا سه هفته فعاليت هاي ورزشي براي فرد ممنوع مي باشد.

البته به بيماران دستورالعمل هاي داده مي شود كه پس از عمل حتما مراقبت هاي لازم را بايد انجام بدهد كه اين دستورات شامل موارد بهداشتي ، نظافتي ، ويزيت هاي پيگيري و خوردن مي باشد . بيمار نبايد در هفته اول خود به واسطه بيني نفس بكشد تا آسيب ديدگي هاي بيني ترميم شود. خيلي ضروري است كه بتوان پانسمان هاي جراحي به صورت خشك نگه داري شوند . بعد از يك يا دو هفته بخيه ها و پانسمان و اسپلينت برداشته مي گردند . بيمار بايد فراموش نكند كه نتيجه نهايي ممكن است بعد از يك سال كامل گردد و خصوصا نوك بيني به مدت چند ماه متورم خواهد ماند .

عوارض بعد از عمل جراحي بيني

در هر عمل جراحي ممكن است برخي خطرات احتمالي وجود داشته باشد كه بيمار پيش از آن بايد به صورت دقيق از آنها آگاهي لازم را داشته باشد كه اين خطرات موارد زير را شامل مي شوند:

  • عوارض بيهوشي
  • ايجاد سوراخ در سپتوم (ايجاد سوراخ در ديواره داخلي بيني)
  • اپيستاكسي (خونريزي از دماغ) – نياز به جراحي ثانويه بيني
  • عفونت
  • انسداد و احتقان بيني
  • ظاهر و نتايج نامطلوب ( برداشته شدن بيش از اندازه بافت ها )
  • عدم تقارن ( ممكن است شكل دو طرف بيني با يكديگر متفاوت باشد )
  • برداشتن مقدار كم بافت ها

عمل جراحي ثانويه بيني

رينوپلاستي

ممكن در بعضي شرايط بيمار از نتيجه راضي نبايد و حتي امكان دارد براي بدست آوردن نتيجه مطلوب تر شخص يك عمل جراحي بيني ديگر نيز لازم داشته باشد كه به آن عمل جراحي ثانويه يا ترميمي گفته مي شود . اين امكان وجود دارد كه بيني شما دچار جراحت يا آسيب ديدگي شده باشد پس مجبوريد كه عمل جراحي ثانويه انجام دهيد ، عمل رينوپلاستي ثانويه خيلي از عمل جراحي اوليه بيني مشكل تر و سخت تر خواهد بود.

هزينه جراحي بيني

هزينه انجام عمل جراحي بيني رينوپلاستي مي توانند خيلي متفاوت باشد . هزينه هاي اين عمل ها به موارد زير بستگي داشته است:

  • هزينه هاي بيهوشي
  • آزمايش هاي طبي
  • هزينه هاي امكانات بيمارستاني يا اتاق عمل
  • دستمزد جراح
  • داروهاي تجويز شده
  • پوشش هاي بعد از  جراحي زيبايي بيني

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۰۹:۴۲ ] [ behzad moghtader ]

پروتز سينه | عمل بزرگ كردن سينه  

انواع پروتز سينه : روش عمل جراحي و عوارض : بزرگ كردن سينه (ماموپلاستي) عملي جراحي است كه در آن از پروتز براي تغيير اندازه و شكل سينه استفاده مي‌شود. پروتز سينه براي سينه‌ هايي برجسته‌ تر يا جبران كاهش حجم ناشي از كاهش وزن، بارداري يا افزايش سن به كار برده مي‌شود. از جراحي پروتز سينه مي‌توان براي اصلاح عدم تقارن سينه و ترميم پس از سرطان سينه نيز بهره برد.

جراح معمولاً با توجه به اهداف بيمار و نتايج معاينات به وي پيشنهاد مي‌كند تا علاوه بر بزرگ كردن سينه عمل ليفت سينه يا ماستوپكسي (بالا بردن سينه) را نيز انجام دهد.سرطان سينه يكي از شايع‌ترين سرطان‌ها در بين زنان است كه در حدود ۱۱ درصد از زنان ايراني به آن مبتلا مي‌شوند. در مورد زناني كه مجبور مي‌شوند جراحي ماستكتومي يا برداشتن سينه را انجام دهند، انجام جراحي بازسازي سينه نه تنها موجب بازيابي زيبايي ظاهري و اعتماد به نفس بيمار مي‌شود بلكه ثابت شده‌است كه درصد موفقيت درمان و بهبودي بيماران را نيز افزايش مي‌دهد. بازسازي سينه بعد از بريدن سينه‌ها به بيمار كمك مي‌كند تا به طور كامل بر سرطان خود غلبه كند.

بسياري از متقاضيان به دليل عوارض عمل به دنبال روشهاي غير جراحي بزرگ كردن سينه هستند. يكي از روش هايي كه در كلينيك زيبايي انجام مي شود افزايش سايز سينه با تزريق چربي مي باشد.

انواع مختلف پروتز سينه

در كلينيك پوست و مو و كلينيك زيبايي از سه نوع پروتز‌ سينه سيليكوني و آب نمكي (سالين) و ژل شكل دهنده براي بزرگ كردن سينه استفاده مي‌شود. نوع پروتز انتخابي متقاضي و نتايج معاينات وي تعيين كننده نوع پروتزي است كه در نهايت در عمل جراحي به كار برده مي‌شود. متخصصان كلينيك زيبايي همواره آماده هستند تا اطلاعات لازم در مورد انواع پروتز سينه را در اختيار مراجعين قرار دهند و آنان را در تصميم‌گيري ياري نمايند.

  •     پروتزهاي آب نمكي گرد و مدور و پر شده از محلول آب نمك (سالين) استريل يعني محلولي هستند كه به طور طبيعي در بدن وجود دارد. اين پروتز در صورت پاره شدن تخت و صاف مي‌شود و مايع آن طي فرايندي طبيعي جذب بدن مي‌شود. بيماران جوانتر از ۱۸ سال نمي‌توانند از اين نوع پروتز سينه استفاده كنند.
  •     پروتزهاي سيليكوني گرد و مملو از ژل چسبنده‌ با ظاهر طبيعي هستند و باعث ناراحتي بيمار نمي‌شوند. پروتز سيليكوني در صورت پاره شدن از بين نمي‌رود. بيمار دست‌كم بايد ۲۲ سال داشته باشد تا بتواند از اين نوع پروتزها براي بزرگ كردن سينه استفاده كند.
  •     پروتزهاي ژل شكل دهنده از سيليكوني با قدرت چسبندگي بسيار بالا و شكلي متناسب با آناتومي بدن بيمار ساخته مي‌شود. به كمك اين پروتزها زمان استراحت و بهبود كاهش و عوارض كمتري امكان بروز مي‌يابد. البته بيماران جوان‌تر از ۲۲ سال نمي‌توانند از جراحي پروتز سينه سيليكوني استفاده كنند.

مزاياي ژل شكل دهنده عبارت‌ است از :

دوره بهبود كوتاهتر و امكان شروع مجدد سريع‌تر فعاليت‌ها و وظايف شغلي

  • ايمني بيشتر
  • كاهش ميزان موج‌دار شدن سينه .
  • محل برش‌ هاي پروتز سينه

براي قرار دادن پروتز در سينه از چند برش مختلف استفاده مي‌شود. برش زير سينه رايج‌ ترين برش مورد استفاده است كه در زير سينه در امتداد خط سينه ايجاد مي‌شود. ايمپلنت سينه را مي‌توان از طريق برش زير بغل يا برش در امتداد هاله، يعني ناحيه رنگي اطراف نوك سينه نيز وارد بدن كرد. تحت شرايطي خاص امكان دارد براي قرار دادن پروتز سينه برش در ناحيه ناف ايجاد شود.

دوره بهبود پس از جراحي پروتز سينه

بروز درد، تورم و احتمالاً چند تغيير موقت حسي پس از جراحي طبيعي است. بيمار مي‌تواند، بسته به نوع حرفه‌اش، چند روز تا چند هفته پس از عمل به سر كار برگردد. البته درد احتمالاً تا چند هفته دوام خواهد داشت.

طول مدت جراحي پروتز سينه

با تقبل قيمت پروتز سينه عمل بزرگ كردن سينه به تنهايي معمولاً يك تا دو ساعت طول مي‌كشد. اما همان طور كه اشاره شد جهت كسب بهترين نتيجه، اين عمل عموماً همراه با ليفت سينه (ماستوپكسي) انجام مي‌شود، طبعاً جراحي تركيبي نياز به زمان بيشتري دارد.

محل قرار دادن پروتز سينه

پروتز سينه يا به صورت مستقيم زير بافت سينه قرار داده مي‌شود يا زير عضله پكتوراليس ديواره قفسه سينه قرار داده مي‌شود. امروزه اكثر پروتزها زير اين عضله قرار مي‌گيرد. متخصصان كلينيك زيبايي | جم كلينيك در مورد روش بزرگ كردن سينه و محل جايگذاري پروتز سينه با بيمار تبادل نظر مي‌كنند.

بررسي نوع بيهوشي يا بي‌حسي در عمل زيبايي پروتز سينه

براي اين كه بيمار كاملاً راحت باشد، با تقبل هزينه پروتز سينه ، عمل بزرگ كردن سينه معمولاً تحت بيهوشي عمومي انجام مي‌شود. البته گاهي داروي آرام‌ بخش از راه سرم وارد بدن مي‌شود و بيمار را خواب‌آلود مي‌كند. متخصصان كلينيك زيبايي بيمار را از انواع روش‌ هاي بيهوشي آگاه مي‌كنند و سپس بهترين روش بيهوشي با توجه به شرايط آن ها انتخاب مي‌شود.

عوارض و خطرات پروتز سينه

انقباض كپسولي يكي از عوارض پروتز سينه است كه گاهي بايد براي آزاد كردن آن و يا برداشتن پروتز جراحي مجدد انجام شود. در صورت پاره شدن (تركيدن) پروتز نيز بيمار بايد براي برداشتن يا تعويض پروتز دوباره تحت عمل جراحي قرار بگيرد. خونريزي، عفونت، جايگذاري نامناسب پروتز، موج‌دار شدن سينه و تغيير حس دائمي در نوك پستان و يا ديگر بخش‌هاي سينه از جمله عوارض اين عمل محسوب مي‌شود.

آمادگي پيش از جراحي پروتز سينه

بيمار بايد پيش از عمل پروتز سينه حتماً جراح را از داروهاي مصرفي خود آگاه كند، چرا كه احتمال دارد بعضي از آن داروها روند جراحي را مختل سازد بنابراين ممكن است پزشك از بيمار بخواهد تا مصرف بعضي از داروها را متوقف سازد يا تغييري در دستور مصرف‌شان ايجاد كند. بديهي است كه مصرف مكمل اهميت فراوان دارد. مصرف آسپرين، فراورده‌هاي آسپرين، داروهاي ضد التهاب و مكمل‌هاي گياهي بايد ۱۰ روز پيش از عمل پروتز سينه متوقف شود.

پزشك با توجه به شرايط جسمي بيمار انجام آزمايش‌هايي معين را لازم تشخيص مي‌دهد و احتمالاً از بيمار مي‌خواهد تا چنانچه به تازگي ماموگرافي انجام نداده است اين آزمايش تصويربرداري را پيش از عمل انجام دهد.

مراحل انجام همل پروتز سينه

مرحله اول پروتز سينه -بيهوشي

در اكثر موارد بيهوشي عمومي استفاده مي شود.

مرحله دوم پروتز سينه – برش جراحي

معمولا برش جراحي پروتز سينه در مكان هايي داده مي شود كه احتمال اسكارها ( جاي زخم )ي قابل مشاهده در آينده حداقل باشد.

محل برش هايي كه مي توان استفاده كرد :

  • برش در دور هاله سينه(periareolar)
  • برش در زير سينه و روي چين افقي زير سينه (inframammary)
  • برش در زير بغل( transaxillary)
  • برش در دور ناف

در تصوير اول ،  ۳برش رايج تر براي گذاشتن پروتز سينه نشان داده شده است و در تصوير دوم،  نمايي از استفاده از برش دور ناف براي قرار دادن پروتز سينه ديده مي شود :

پروتز سينه

پروتز سينه

 

برش هاي بالا براي پروتز سينه بر اساس :

  1. نوع و شكل پروتز سينه انتخاب شده
  2. درجه بزرگ كردن مورد نظر
  3. شكل و ساختار مخصوص سينه فرد
  4. مهارت جراح
  5. همينطورترجيح بيمار انتخاب مي شوند.

شما و جراحتان در مورد محل برش ، قبل از عمل صحبت كرده و بهترين گزينه را كه مناسبتان است را انتخاب كرده ايد.

مرحله سوم پروتز سينه – وارد كردن و جايگذاري پروتز

بطور كلي مي توان از دو محل براي قرار دادن پروتز سينه استفاده كرد :

۱- درزير بافت سينه و بالاي عضله سينه( subglandular)

۲- در زير عضله سينه (submuscular )

نحوه قرار دادن و محل جايگذاري پروتزها نيز به

۱) نوع و جنس پروتز

۲) درجه بزرگ كردن مورد نظر بيمار

۳) كيفيت و ضخامت پوست و بافت هاي زيرين و ساختار مخصوص سينه شما

۴) توصيه هاي جراحي بستگي دارد و قبل از عمل در مورد آن تصميم گرفته شده است

مرحله چهارم جراحي پروتز سينه – بستن زخم ها و پانسمان :

زخم ها در چند لايه با نخ قابل جذب طولاني اثر دوخته مي شوند و روي آن چسب هاي جراحي استريل قرار داده مي شود و در نهايت معمولا سينه بند طبي تهيه شده از قبل بسته مي شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۰۵:۰۷ ] [ behzad moghtader ]

كاشت مو , عمل كاشت مو , پيوند مو , كلينيك كاشت مو , كاشت موي طبيعي , روشهاي كاشت مو , كاشت موبه روش FIT , كاشت مو به روش FUT , كاشت مو به روش تركيبي :

در اصطلاح بايد به اين كلمات دقت داشته باشيم كه تقريبا همه به يك معني مي باشند :

  • جراحي كاشت مو
  • كاشت موي طبيعي
  • پيوند مو
  • پيوند طبيعي مو
  • در رابطه با ترميم مو نيز دقيقا مترادف با اصطلاحات بالا مي باشد. اما در ايران به استفاده از كلاه گيس و موي مصنوعي اطلاق مي شود .

پيوند مو يا كاشت مو چيست ؟

مي توان گفت امروزه تنها راه درمان و ترميم مو و پر كردن جاي طاسي سر پيوند مو يا كاشت موي طبيعي مي باشد. پيوند مو در نواحي مختلف از بدن قابل انجام مي باشد.از جمله :

سر , ابرو , ريش , سبيل , نواحي اسكار و مژه

تاريخچه مختصركاشت مو

براي اولين بار دكتر اوكودا ( dr.okuda) در سال ۱۹۳۹ عمل كاشت مو را انجام دادند و بعد از آن دكتر آلماني به نام اورينتريج (dr. Orentreich) پيوند موي ديگري را در سال ۱۹۵۹ انجام دادند در ضمن اورينتريج به عنوان پدر عمل پيوند مو لقب گرفته است. و اينها شروعي توفاني براي راه اندازي عمل پيوند مو در جهان شدند . بعد از گذشت سالها تجربه و آزمايش انواع روشهاي در نهايت امروزه با بهره گيري از تكنولوژي روز دنيا براي كاشت مو كه موسوم به ميكروگرافت (micrograft ) است استفاده مي شود . اين روش بهترين روشي است كه در سال هاي اخير نتايج جالبي را ارائه كرده است و در حال حاضر نيز به عنوان برترين روش براي پيوند مو مي باشد.

توجه

عمل كاشت مو با استفاده از تكنولوژي ميكروگرافت يك عمل سبك سر پايي است كه بر پايه برداشت ريشه مو از نواحي پشت سر و يا هر جاي ديگه و در نهايت كاشت مو ها و ريشه ها در ناحيه طاسي سر .

بهترين زمان براي پيوند مو , سن مناسب براي كاشت مو

بهترين ناحيه براي برداشت ريشه مو جهت پيوند ناحيه پشت سر مي باشد. لذا فردي كه موي پشت سرش داراي تراكم بيشتري باشد بهترين كانديدا براي كاشت مو مي باشد.

بهترين سن براي كاشت مو : در بيشتر آقايان بهترين سن براي انجام عمل پيوند مو نمي توان دقيق گفت چه سني است ولي در كل بهترين زمان موقعي است كه ريزش مو كاملا متوقف شده باشد .

بانك مو در افراد : همانطور كه در بالا نيز اشاره كرديم بهترين بانك مو در افرد داوطلب براي پيوند مو مي باشند ناحيه پشت سرشان مي باشد . هرچه تعداد فوليكولهاي موز در اين ناحيه بيشتر باشد بانك موي فرد عني تر خواهد بود .

اما بايد دقت داشته باشيد كه براي افرادي كه در اين ناحيه موي كمتري نيز دارند با استفاده از متد هاي نوين در عمل پيوند مو توانسته ايم نتايج رضايت بخشي را ارائه دهيم .

مراحل كاشت مو

همانطور كه اشاره شد كاشت موي سر يك عمل شرپايي است و بدون انجام بيهوشي و با استفاده از بي حسي موضعي اجرا مي شود. لذا در حين عمل كاشت مو متقاضي هيچ دردي را حس نمي كند. هر جلسه كاشت مو حدودا ۳ تا ۸ ساعت طول مي كشد كه در اتمام جلسه اول به مدت يك روز پانسمان روي سر گذاشته مي شود . و فرداي آن روز بيمار دوباره به پزشك متخصص جهت تعويض پانسمان و شستشوي سر مراجعه مي كند.

در روز دوم بعد از عمل فرد معالج مي تواند به حمام برود و در نهايت موهاي كاشته شده به مدت ۲ هفته رشد مي كنند كه نتايج رضايت بخش پيوند صحيح مو مي باشد.
دقت داشته باشيد تعداد زيادي از موهاي كاشته شده در هفته سوم ريزش مي كنند امام ريشه آنها زنده است و ا ماه دوم موهاي جديد ظاهر مي شوند . كه در ابتدا موها بسيار نازك مي باشند كه به مرور زمان ضخيم تر مي شوند . در بيشتر افراد با انجام عمل كاشت و پيوند مو , موهاي سالم اطراف محل عمل ريزش كرده و به فاز استراحت وارد مي شوند در اين حالت محل كاشت مو نيبت به قبل طاستر ديده مي شود كه جاي نگراني نداردو عمري موقتي است و بلافاصله بعد از اينكه موها از حالت استراحت خارج شدند همه موها با همديگر شروع به رشد مي كنن و تراكم مورد نظر ايجاد مي شود.

مدت زماني كه مي گذرد تا موها كاملا پرپشت شده و از حالت كركي خود دربيايند ۱۲ ماه است .

انواع روشهاي پيوندمو  , كاشت مو

كاشت مو به روش fut

روش برداشت مو از ناحيه پشت سر براي عمل كاشت مو را fut مي گويند . در روش كاشت مو به روش fut , تعداد كمي مو از ناحيه پشت سر ( ناحيه اهدا كننده ) جدا مي شود و با استفاده از بزرگنمايي ميكروسكوپ گرافت هايي ايجاد مي شود اين گرافت هاي طبيعي را بدون اعمال تغيير نگهداري مي كنند . سپس اين گرافت ها را در ناحيه طاسي سر بر اساس توزيع موي طبيعي فرد كاشته مي شوند. اين توضيحي مختصر و كلي از روش كاشت مو به روش fut مي باشد.

با گفته بالا روش كاشت مو به روش fut در چهار مرحله اصلي انجام مي شود :

  1. برداشت مو از ناحيه اهدا كننده
  2. اماده سازي گرافت مو
  3. ايجاد ناحيه دريافت كننده مو
  4. در نهايت كاشت يا قراردادن مو در ناحيه دريافت كننده
مرحله اول كاشت مو به روش fut

برداشت مو از ناحيه اهدا كننده كه اغلب پشت سر فرد متقاضي است بايد به صورتي انجام شود كه كمترين جاي زخم را ايجاد كند بطوري كه بعد از بخيه زدن به سرعت بافت تشكيل شده و ترميم شود. لذا اين روش يك روش مطمئن است كه زخم كمي را در ناحيه اهدا كننده مو ايجاد مي كند و در نهايت با استفاده از ترميم بافت رشد مو در يان ناحيه باعث پوشانيده شدن جاي زخم مي شود.

كاشت مو به روش FIT

در اين روش موهاي به صورت تك تك با استفاده از ابزار جراحي با نام پانچ ( اندازه اين پانچ ۰٫۷ ميلي متر تا ۱ ميلي متر مي باشد ) از ناحيه پشت سر و بالاي گوشها كه داراي تراكم موي زياد است برداشته مي شود و در ناحيه مورد نظر كاشت مو انجام مي پذيرد. اين روش براي افرادي پيشنهاد مي شود كه داراي طاسي كوچك مي باشند و نياز به تراكم كاشت مو كم دارند.

در كاشت مو به روش fit عموما موهاي ناحيه اهدا كوتاه مي شود تا پزشك بتواند پوست سر را مشاهده نمايد تا از اين طريق به راحتي بتواند واحد هاي قوليكولي را كه گرافت ناميده مي شود با استفاده از يك فرايند چند مرحله اي برداشت كند. اين كار بدين صورت انجام مي پذيرد:

ابتدا يك پانچ تيز و كوچك پوست دور واحد فوليكولي خط مي زند.سپس با استفاده از يك پانچ كندو كوچك كه در حدود ۰٫۷ تا ۱ ميلي متر اندازه دارد ؛ براي فرو كردن دور واحد فوليكولي مورد استفاده قرار ميگيرد. با توجه به اينكه زاويه و جهت واحد هاي فوليكولي در زير پوست را نمي توان مشاهده كرد و نيز در اغلب اوقات با جهت مو در سطح تفاوت دارند , استفاده از پانچ تيز در زير سطح پوست ممكن است باعث برش عرضي يا جداشدن كامل واحد فوليكولي شود. اين در حالي است كه پانچ كند دور واحد فوليكولي را كاملا پوشش مي دهد و در همان حال آن را از بافت هاي نرم مجاور جدا مي كند. به اين فرآيند در اصطلاح كاشت مو ” برش كند ” مي گويند.

بعد از جدا شدن واحد فوليكولي از بافت هاي كناري مي توان با استفاده از انبرك آن را استخراج كرد. هر يك از واحد هاي فوليكولي استخراج شده از ناحيه اهدا كننده با دقت در ناحيه دريافت كننده كه در طاسي سر توسط پزشك متخصص ايجاد شده است . قرار داده مي شوند. واحدهاي فوليكولي با تشخيص پزشك معالج به دو صورت زير در نواحي دريافت كننده مو قرار داده مي شوند:

يا فورا بعد از برداشت از ناحيه اهدا كننده در محل مورد نظر قرار داده مي شود و يا بعد از اتمام كامل استخراج مو اين كار اتفاق مي افتد . اگر بعد از اتمام كامل فرايند استخراج عمل كاشت انجام شود . در اين صورت تمام واحد هاي فوليكولي در محلول سالين نگهداري مي شوند ( از ساير محلول هاي نگهداري بافت مي توان به بافر , مواد مغذي و آنتي اكسيدان ها يا پلاسماي غني از پلاكت هاي حاوي رشد و بهبود زخم اشاره كرد .) اين محلولها مانع از خشك و كم آب شدن واحدهاي فوليكولي مي شوند كه بلافاصله بعد از استخراج از ناحيه اهدا كننده كاشت نمي شوند.

مزاياي استفاده از كاشت مو به روش fit

  • تهاجم كمتر به نسبت روش FUT : در روش كاشت مو FIT بر خلاف FUT كه براي برداشت واحد فوليكولي در ناحيه اهدا برش ايجاد مي شد . از پانچ براي برداشت مي شود ؛ بيشتر افراد اين روش را كم تهاجمي مي دانند.
  • كاهش ايجاد جاي زخم در ناحيه اهدا : علاوه بر كم تهاجمي تر بودن اين روش همانند FUT خط زخم ايجاد نمي كند در روش كاشت موي FUT هميشه جاي يك خط زخم قابل تشخيص است
  • بهبودي سريعتر كاشت مو به روش FIT
  • نيازهاي درماني بعد از عمل كاشت مو به روش FIT
  • كاشت مو به روش FIT بهترين روش براي موارد خاص با ناحيه طاسي كوچك مي باشد بطور مثال از اين روش بيشتر براي كاشت ابرو استفاده مي شود.

كاشت مو به روش تركيبي | Mixed

اين روش براي بيماراني كه داراي طاسي گسترده اند توصيه مي شود و تركيبي از دوروش فوق مي باشد . در واقع بدين صورت انجام مي شود كه ابتدا بعد از تشخيص پزشك كه بيمار بايد عمل كاشت مو به صورت Mixed شود . بعد از مشاوره و كسب اطمينان از انجام عمل روشهاي كاشت مو FIT و هم چنين FUT توسط پزشك متخصص انجام مي پذيرد .

*** توجه

باز تاكيد مي كنم به دليل اينكه كاشت مو به عنوان يك عمل زيبايي تلي مي شود بيمه بهش اعمال نمي شود پس در انتحاب پزشك متخصص براي كاشت موي خود حتما دقت كنيد . متخصصان در اين زمينه در كشور داراي تجربه ي آنچناني نيستند هرچند تخصص كافي دارند. پس قبل ازاينكه اقدام به كاشت مو كنيد بهتر است اطلاعات خودتون را در اين مورد بيشتر نماييد.

مدت ريكاوري بعد از عمل كاشت مو

به صورت كلي بعد از عمل جراحي كاشت مو فرد نبايد به مدت ۲۴ ساعت رانندگي كند و يا با هر وسيله كار كند .

فرد بيمار بايد تا ۵ روز از ورزش كردن يا انجام فعاليت هاي سنگين خود داري كند .

افرادي كه از كاشت مو به روش FUE استفاده مي كنند مي توانند بعد ازيك تا ۳ روز بر سركار برگردند اين در حالي است كه افرادي كه از كاشت مو به روش fut استفده كرده اند بعد از دو تا شش روز مي توانند بر سر كار برگردند.

بايد دقت داشته باشيد تمام دستوالعمل ها كلي مي باشند و براي هر فرد مي تواند تغيير داشته باشد و اين به سرعت بهبود فرد بستگي دارد.

عوارض كاشت موي طبيعي

هر روش ترميمي كه با جراحي انجام مي شود بطبع عوارض جانبي كمي دارد . كاشت موي طبيعي نيز از اين قائده مستثني نيست .لذا عوارض جانبي اندك بعد از عمل كاشت مو مشكلات جزئي است كه به راحتي قابل برطرف مي باشند , برخي از اين عوارض مي تواند موارد زير باشد :

  • رشد ضعيف مو بعد از عمل كاشت مو : اين درصورتي است كه به فوليكول هاي موهاي پيوندي آسيب وارد شده باشد.
  • عفونت بعد از عمل كاشت مو : مشكل عفونت به ندرت پيش مي آيد چرا كه قبل و بعد از عمل كاشت مو بيمار داروهاي آنتي بيوتيك مصرف مي كند ؛ ولي به هر حال بعيد نيست .
  • نمايان شدن جاي زخم ناحيه اهدا كننده : پزشك متخصص هميشه نهايت سعي خود را دارد تا از بخش مناسبي از ناحيه اهدا كننده برش را انجام دهد تا جاي زخم نمايان نشود.
  • بهبود جاي زخم بعد از عمل كاشت مو : برخي از عوامل ژنتيكي موجب بهبودي ضعيف در بيمار مي سود و بلعكس شايد برخي از عوامل ژنتيكي نيز موجب شوند تا زخم در ارع وقت بهبود يابد .
  • تغيير رنگ پوست ( تغيير رنگدانه پوست ) : احتمال تغيير رنگ و تيره شدن پوست بعد از عمل كاشت مو وجود دارد ولي به ندرت اتفاق مي افتد.

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۰۲:۰۹ ] [ behzad moghtader ]

 

ليزر موهاي زائد , ليزر مو , كلينيك ليزر مو , هزينه ليزر موهاي زائد , مزاياي ليزرموهاي زائد , عوارض ليزر مو , متخصص ليزر مو , دستگاه هاي ليزر موهاي زائد :  رشد موهاي زائد در قسمت هاي مختلف بدن يكي از معضلاتي هست كه اكثر بانوان و آقايان با آن مواجه هستند. و از هر روشي براي از بين بردن اين موهاس زائد بدن استفاده مي كنند . كه مي توان گفت حدودا ۹۰ درصد افراد براي از بين بردن موهاي زائد بدن از روش تراشيدن استفاده مي كنند .

موهاي زائد همانطور كه اشاره كرديم در تمامي نواحي بدن و بطور ناخواسته رشد مي كنند و در بعضي موارد رنگ تيره آنها باعث مي شود كه غير طبيعي بودن آنها كاملا مشهود باشد . موهاي زائد اكثرا در نواحي لب فوقاني , چانه , نواحي صورت , كمر , زير شكم ( موهاي زائد ناحيه تناسلي ) زير بغل و… رشد مي كنند و رنگ تيره آنها را از موهاي طبيعي متمايز مي كند.

همه ما بدون استثنا با موهاي زائد بدنمون درگير هستيم و همه دوست داريم آن ها را از بين ببريم . به ويژه بانوان كه خيلي بيشتر به زيبايي و لطافت بدن خود اهميت مي دهند . البته بايد اشاره كنم كه از بين بردن موهاي زائد بدن به صورت دائمي نيست با اين حال از بين بردن موهاي زائد حس خوشايندي به همراه دارد هرچند به صورت موقت .

براي از بين بردن موهاي زائد همه روزه محصولات بهداشتي و داروهاي زيادي در سراسر دنيا عرضه مي شود و تقريبا همه افراد براي اينكه از دست موهاي زائد خلاص شوند از اين محصولات استفاده مي كنند كه در نهايت هم تاثير آنچناني ندارند . لذا در سال هاي اخير و با پيشرفت تكنولوژي ليزر در پزشكي و سلامت روشهاي موثرتري براي از بين بردن موهاي زائد بدن به وجود آمده اند كه خدودا مي توان گفت ۹۰ درصد موهاي زائد بدن را به صورت دائمي از بين مي برند .فناوري ليزر موهاي زائد كه در ادامه باهاش به صورت كامل آشنا خواهيد شد .

روش هاي از بين بردن موهاي زائد بدن

براي خلاصي از موهاي زائد نواحي خاص بدن ( موهاي زائد پا , موهاي زائد ناحيه تناسلي , موهاي زائد زير بغل و گردن , موهاي زائد ناحيه بازو و كشاله ران و… ) هميشه دنبال راهي بوديم كه دائمي تر و براي مدت زمان زياد باشد .

به صورت كلي دو روش براي از بين بردن موهاي زائد بدن داريم

  1. روش هاي از بين بردن موهاي زائد به صورت دائمي
  2. روش هاي از بين بردن موهاي زائد بدن به صورت موقت

روش موقت از بين بردن موهاي زائد

در اين روش براي از بين بردن موهاي زائد بدن از تيغ , اپيلاسيون , موبر , موم و … استفاده مي شود كه تقريبا ۸۰ درصد افراد از اين روشها براي از بين بردن موهاي زائد بدن خود استفاده مي كنند كه روش هايي هستند كه عوارض و خطرات خود را به همراه دارند كه در ادامه بررسي خواهند شد.

روش دائمي از بين بردم موهاي زائد بدن

با پيشرفت تكنولوژي در زمينه پزشكي و سلامت و زيبايي امروزه تكنولوژي ليزر موهاي زائد به محبوبترين روش براي از بين بردن موهاي زائد تبديل شده است . ليزر موهاي زائد رايجترين روش براي از بين بردن چين و چروك و جوانسازي بعد از جراحي هاي زيبايي جوانسازي پوست مي باشد .

اگر ليزر موهاي زائد را با روشهاي موقت از بين برنده موهاي زائد مقايسه كنيم خواهيم ديد كه ناحيه موهاي زائد بدن صاف تر و لطيف تر از روشهاي موقت براي ازبين بردن موهاي زائد شده است . كه اين يكي از امتيازات ليزر موهاي زائد مي باشد. هيچ نوع عارضه اي ندارد و در زمان انجام عمل ليزر مو هيچ دردي حس نخواهد شد . با استفاده از ليزر موهاي زائد شما مي توانيد بخش هاي بزرگ بدن كه داراي موهاي زائد مي باشند را نيز پاك كنيد بدون اينكه كمترين دردي را حس كنيد هم اينكه نيازي به استراحت بعد از عمل داشته باشيد .

***نكته

ليزر موهاي زائد صورت و بدن يكي از رايج ترين عمل هاي زيبايي در امريكا و دنيا مي باشد كه با دستگاه هاي بي نظيري انجام مي شود .

ليزر موهاي زائد تقريبا ۹۰ درصد موهاي زائد را به صورت دائمي از بين مي برد و ده درصد مونده نيز تقريبا تبديل به كك و خيلي ريز مي شوند البته برخي از عوامل مانند نژاد , سن فرد متقاضي ليزر موهاي زائد , مقدار هورمونهاي توليد موي زائد در بدن , قسمت مورد نطر بدن براي ليزر مو , رنگ مو و ميزان زبري مو و…به نتيجه عمل ليزر موهاي زائد تاثير خواهد داشت.

ليزر موهاي زائد با دستگاه هاي مختلف و با روشهاي متفاوتي انجام مي شود . در زير به برخي از روشهاي رايج ليزر موهاي زائد اشاره اي مي كنيم :

انواع ليزر موهاي زائد

همان طور كه در بالا نيز اشاره اي داشتيم عوامل زيادي بر نتيجه ليزر مو هاي زائد تاثير گذار هستن كه بر اساس تشخيص پزشك متخصص براي برطرف كردن موهاي زائد بدن از دستگاه هاي متفاوتي استفاده مي شود .

بسته به رنگ مو , نوع پوست , ضخامت مو و ناحيه درمان ليزر موهاي زائد براي زمانبندي جلسات ليزر مو يكي از دستگاه هاي زير مورد استفاده قرار مي گيرد:

  1. ليزر موهاي زائد با دستگاه الكساندرايت
  2. ليزر موهاي زائد با ليزر روبي ( ياقوت )
  3. ليزر ND:YAG
  4. ليزر تور پالسي بالا
  5. ليزر موهاي زائد با استفاده از ليزر دايود

روش انجام ليزر موهاي زائد بدن و صورت

همان طور كه از نام روش پيداست براي از بين بردن موهاي زائد از ليزر استفاده مي شود لذا براي اينكه به چشم بيمار آسبي وارد نشود و قرنيه چشم دچار مشكل نشود از عينك هاي مخصوص استفاده مي كنند .

قبل از عمل ليزر موهاي زائد بايد موي هاي ناحيه درمان كاملا اصلاح شوند به طوري كه بيش از يك ميليمتر ارتفاع نداشته باشند.

قبل زا انجام ليزر موهاي زائد در ناحيه درمان از ژلهاي سرد و مخصوص براي محافظت از پوست و نيز نفوذ سريع ليزر به ناحيه فوليكولي مورد استفاده قرار ميگيرد .

و در نهايت با انرژي اندازه اي كه روي دستگاه ليزر مو تنظيم مي شود عمل ليزر موهاي زائد انجام مي شود كه لطافت و زيبايي را براي شما به ارمغان خواهد آورد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۵۹:۰۸ ] [ behzad moghtader ]

واريس پا , درمان واريس , روشهاي درمان واريس پا : رگها خون را از پشت پا به طرف بالا و به سمت قلب حمل مي كنند. دو مجموعه رگ در پاها وجود دارد، رگهاي عمقي كه عميقا درون عضلات قرار گرفتند و قابل ديدن نيستند و رگه هاي سطحي كه در نزديكي سطح پوست هستند. هر دو مجموعه از رگ ها داراي دريچه هاي يك طرفه در جهت كمك به جريان خون به طرف بالا هستند اما از بازگشت دوباره آنها به سمت پايين جلوگيري مي كنند . هنگامي كه دريچه هاي رگهاي سطحي كار نمي كنند فشار به اين رگ ها وارد مي شود و رگ ها در زير پوست متسع و پيچ خورده مي شوند. اين باعث به وجود آمدن رگهاي واريسي مي شود. رگهاي واريسي بسيار شايع هستند و اغلب در خانواده ها به وجود مي آيند.

درمان-واريس-پا

دلايل ايجاد رگهاي واريسي بيشتر در ناحيه پا چيست؟

هنگامي كه رگها به وضوح پيچ خورده و متورم مي شوند، به عنوان رگ هاي واريسي شناخته مي شوندكه اغلب در پاها رخ مي دهند. رگ ها براي غلبه بر اثرات جاذبه داراي دريچه هاي يك طرفه هستند. هنگامي كه ديواره هاي رگ هاي پا حالت كشساني خود را از دست مي دهند و دريچه ها به طور صحيح عمل نمي كنند، و خون به سمت عقب حركت مي كند و در رگ هاي سطحي پا تجمع پيدا مي كند،كه باعث مي شود رگ ها متورم شده و واريسي شوند.

در يك فرد سالم، خون از قلب خارج شده و از طريق سرخرگ هاپمپاژ مي شود تا به اندام هاي بدن برسد.جريان خون از طريق سرخرگها اكسيژن و تغذيه بدن را فراهم مي كند. مواد مغذي و اكسيژن ازگردش خون خارج مي شوند و از طريق عروق كوچك به نام “مويرگ ها” به بافتها مي رسند. بنابراين،سرخرگها مسئول “تامين” گردش خون مي باشند.

سپس مواد ومايعات زائد و ناخواسته از بافت ها در عروق كوچك به نام “ونول” جمع آوري مي شوند . چندين ونول براي تشكيل رگها به هم مي پيوندند. رگ ها وظيفه بازگرداندن خون به قلب را دارند بنابراين در نهايت به ريه ها مي روند تا اكسيژن بيشتري بدست آورند.از اين رو رگ ها مسئول “تخليه ” گردش خون هستند. هنگامي كه در ريه ها اكسيژن رساني مي شود، خون از ريه به سمت قلب جاري مي شود و چرخه ادامه پيدا مي كند.

رگ هاي سالم

رگ هاي سالم طبيعي به عنوان يك ” لوله يك طرفه” براي خون عمل مي كنند تا به قلب بازگردد. در حالي كه قلب به عنوان يك پمپ براي سرخرگ ها عمل مي كند، رگ ها روي انقباض عضله به عنوان يك پمپ حساب مي كنند. به عنوان مثال، خون بايد برخلاف جاذبه دررگهاي پا پمپاژ شود. براي پمپاژ خون رگهاي پا، عضلات پا،ساق پا و ران بايد منقبض شوند. پياده روي، شنا، دويدن و ديگر تمرينات پا شامل انقباض ماهيچه اي مي شود كه پمپاژ خوبي را براي رگ هاي پا فراهم مي كند.

دريچه هاي يك طرفه هر چند سانتيمتر در رگهاي پا وجود دارند. در رگ هاي سالم، اين دريچه ها جريان خون يك طرفه خون را به قلب باز مي گردانند. پس از انقباض ماهيچه، خون از طريق دريچه ها در رگ ها پمپاژ مي شود.لته هاي دريچه باز مي شوند تا در طول انقباض عضلات عبور كنند. وقتي عضلات آرام مي شوند، خون به دليل جاذبه به طرف دريچه باز مي گردد. در رگهاي سالم،لته هاي دريچه به شدت براي جلوگيري از برگشت جريان خون در طول آرامش ماهيچه اي بسته مي شوند. با انقباض بعدي، خون در رگ بالا خواهد رفت تا در نهايت به قلب برسد.

رگ هاي غير طبيعي

رگ هاي غير طبيعي ديواره هاي ضعيفي دارند. دريچه هاي غير طبيعي به درستي بسته نمي شوند و موجب برگشت جريان خون يا رفلكس در رگ آسيب ديده مي شوند. خون در اين رگ ها از طريق دريچه هاي غير طبيعي نشت مي كند و به دليل جاذبه درجهت مخالف جاري مي شود. در رگ هاي غيرطبيعي پا ، خون به جاي اينكه به قلب برگردد به سمت پاها باز مي گردد. بدون حركت پا، خون دررگها جريان پيدا نمي كند و در رگ ها مي ماند ،انباشته شده،و در نهايت نشت مي كند.

رگ هاي واريسي

رگ هاي غير طبيعي خون را بيش از حد انباشته مي كنند و در نهايت به عنوان رگ هاي واريسي متورم مي شوند. خون اضافي مجبور به بازگشت به مويرگها مي شود كه به صورت “رگ هاي عنكبوتي” شكل مي گيرند بنابراين رگهاي عنكبوتي ممكن است نشانگر بروز رگهاي هاي واريسي باشند.

واريس پا ممكن است هيچ نشانه اي نداشته باشند، اما علائم آن شامل درد و تير كشيدن در اندام هاي تحتاني، سنگيني و سوزش، زوك زوك كردن، گرفتگي و پاهاي بيقرار است. نشانه ها اغلب در پايان روز و بعد از ايستادن طولاني مدت،بدتر مي شوند اما صبح روز بعد هنگامي كه بيماران از خواب بيدار مي شوند، بهترمي شوند.

علت واريس پا چيست ؟

هنوز مشخص نيست چرا برخي افراد مبتلا به واريس پا مي شوند و ديگران نه.

واريس پا در افرادي شايع تر است كه :

  • سابقه خانوادگي واريس پا دارند
  • يك ترومبوز وريدي شديد (لخته شدن خون) در پاها داشته باشند
  • اضافه وزن دارند
  • باردار هستند يا وارد دوره يائسگي مي شوند
  • به مدت زياد مي ايستند
  • زياد حركت نمي كنند
  • علائم واريس پا

بعضي از افراد به علائم ديگري به جز رگهاي متورم توجه نمي كنند.

ممكن است آنها اين علائم را داشته باشند :

  • درد ,زوك زوك يا سوزش درد پا
  • سنگيني، گرفتگي يا پاهاي بي قرار
  • مچ پا متورم شده
  • تيره شدن پوست در اطراف رگها
  • خارش ناگهاني (اگزماي واريس)

علائمي كه كمتر شايع هستند عبارتند از:

  • زخمها
  • لخته شدن
  • خونريزي از رگ هاي آسيب ديده
  • علائم ممكن است در پايان روز بدتر شوند.
  • عوامل ابتلا به واريس پا

عواملي كه احتمال ابتلا به واريس پا را افزايش مي دهند عبارتند از

  • افزايش سن
  • بارداري
  • سابقه خانوادگي واريس پا
  • داشتن اضافه وزن
  • زن بودن
  • ايستادن يا نشستن براي مدت زمان طولاني.

واريس پا موجب چه مشكلاتي مي شود؟

انواع واريس پا

بسياري از مردم از ظاهر واريس ها ناراحت هستند و آنها را زشت مي دانند. به ويژه زماني كه آنها براي مدت طولاني روي پاي خود بايستند، مي تواند دردناك باشد..

همچنين ممكن است باعث اگزما و گاهي اوقات تغيير رنگ پوست و رنگدانه قهوه اي در اطراف مچ پا شوند، كه مي تواند منجر به زخم شود.

با اين حال، بيشتر رگ هاي واريسي موجب ايجاد زخم هاي پا نمي شوند.

گاهي اوقات رگها مي توانند سخت و حساس و گرم شوند. اين فلبيت (التهاب رگ )ناميده مي شود و مي تواند بسيار ناخوشايند باشد. خبر خوب اين است كه به خودي خود بهتر مي شود، اما ممكن است شش هفته يا بيشتر طول بكشد تا تمام شود. داروي ضد التهاب مانند ايبوپروفن مي تواند مفيد باشد و نيازي به آنتي بيوتيك نيست.

تشخيص و آزمايش

پزشكان اغلب به راحتي مي توانند با بررسي رگهاي پا,رگهاي واريسي را تشخيص دهند.

پزشك شما ممكن است سونوگرافي را براي بررسي رگها ي پا به شما پيشنهاد كند،تا به بررسي لخته هاي خون بپردازد وبداند آيا دريچه رگ ها به درستي كار مي كنند يا نه؟

درمان واريس پا

آيا واريس پا خطرناك است؟

از آنجا كه واريس پا خطرناك نيست، بنابراين مي تواند انتخاب كنيد كه آيا آنها را درمان كنيد يا نه.

انجام ندادن هم يك انتخاب است. اگر درد مشكل اصلي باشد، پس با جوراب يا جوراب واريس پا، اغلب طول مي كشد تا احساس ناراحتي از بين برود، هرچند كه از شر رگ ها هم خلاص نخواهند شد.

با اين حال، اكثر افرادي كه مضطرب به سراغ پزشك عمومي و يا متخصص خود مي روند،از واريس پا خسته شده اند و مي خواهند كاري در مورد آنها انجام دهند.در زير راه هاي درمان واريس پا از جوانب مثبت و منفي آنها شرح داده شده است:

خود درماني

تعدادي از اقدامات خود درماني مي تواند به درمان ناراحتي واريس پا و جلوگيري از بدتر شدن آن كمك كند,كه شامل موارد زير مي شود:

  • درمان واريس پا با ورزش منظم كه سبب افزايش انعطاف پذيري عضلات در پاهاي شما مي شود
  • اگر اضافه وزن داريد، وزن خود را كاهش دهيد
  • از پوشيدن لباس هايي كه در اطراف پاها، كشاله ران و كمر تنگ مي شوند اجتناب كنيد؛
  • هنگام نشستن پاهاي خود را بالا نگه داريد؛ و
  • از ايستادن طولاني مدت اجتناب كنيد.از شغل هايي مانند آرايشگري و يا كار در كارخانه كه نياز به ايستادن طولاني مدت دارند بايستي اجتناب شود.

جوراب هاي واريس پا

پوشيدن جوراب هاي كشساني غالبا توسط پزشكان به عنوان درمان اوليه براي رگهاي واريسي پيشنهاد مي شود. اين جوراب ساق بلند باعث ايجاد فشار ملايم بر پا مي شود تا از انباشته شدن خون درون رگها جلوگيري كند. آنها مي توانند به كاهش درد و تورم پا كمك كنند. جوراب واريس پا را مي توان با تجويز پزشك يا بدون نسخه تهيه كرد, اما زماني بهترين كارايي را دارد كه كاملا متناسب باشد.

رگهاي واريسي كه به جوراب هاي واريس پا و اقدامات خود درماني پاسخ نمي دهند نياز به درمان بيشتري دارند.

درمان به كار رفته بستگي به محل و شدت رگ هاي واريسي دارد. هدف از درمان واريس پا بستن رگهاي واريسي يا حذف آنها است . بيشتر درمان هاي واريس پا مي تواند به روش سرپايي انجام شود و مدت زمان بهبودي طولاني ندارد.و داراي عوارض جانبي كوتاه مدت شامل تورم، كبودي، درد خفيف و تغيير رنگ پوست است.

راه هاي درمان واريس پا

جراحي

قبلا جراحي تنها روش درمان رگهاي واريسي بود. اما در حال حاضر غالبا براي موارد پيشرفته كه روش هاي كمتر تهاجمي مناسب نيست مورد استفاده قرار مي گيرد.كه ممكن است شامل بيرون آوردن تنه صافن (استخراج)، حذف رگهاي شاخه اي از طريق برش چندگانه (جداسازي) وبستن انتهاي رگ (بستن رگ)،مي شود . اين روش معمولا در بيمارستان تحت بيهوشي عمومي انجام مي شود و ممكن است چند روز مرخصي از كار نياز داشته باشد .

آبليشن ليزر درون وريدي و آبليشن راديو فركونسي

آبليشن ليزر درون وريدي و آبليشن راديو فركونسي حداقل روش هاي تهاجمي براي درمان رگهاي صافن(رگ درشت سطحي ساق پا) هستند. رگهاي صافن به عنوان “تنه” در نظر گرفته مي شود و ديگر رگ هاي سطحي به عنوان (شاخه ها) در نظر گرفته مي شوند. اين روش شامل قرار دادن فيبر ليزر يا راديو فركونسي در رگ صافن در نزديكي مچ پا يا زانو مي شود. سپس فيبر در رگ پيش مي رود تا به بالاترين قسمت برسد. همانطور كه دستگاه فعال است، فيبر همانطور كه رگ صافن را مي سوزاند(مي بندد)جمع مي شود. اين روش تحت كنترل سونوگرافي انجام مي شود و نيازي به بيهوشي عمومي ندارد. نياز به زمان استراحت ندارد و اكثر مردم روز بعد به كار باز مي گردند.

اسكلروتراپي تحت كنترل سونوگرافي (UGS)

پس از درمان رگهاي صافن،اسكلوتراپي تحت كنترل سونوگرافي براي درمان شاخه هاي باقيمانده (رگهاي شاخه اي) و رگهاي واريسي قابل مشاهده انجام مي شود. رگهاي زيرين عمقي در سونوگرافي شناسايي شده و با اسكلروزانت فوم تزريق مي شوند. اسكلروزانت هاي فوم، داروهاي خاصي هستند كه براي بستن عروق طراحي شده اند. اين روش در مطب دكتر انجام مي شود و نيازي به بيهوشي عمومي ندارد . اين روش نياز به استراحت ندارد.

درمان واريس پا با فلبكتومي آمبوليتيك (AP)

اين روش براي براي حذف رگهاي واريسي قابل مشاهده نسبت به جراحي كمتر تهاجمي است. اين روش در مطب دكتر تحت بي حسي موضعي انجام مي شود. برش هاي كوچك در پوست ايجاد مي شوند و رگها با استفاده از قلاب هاي كوچك بيرون آورده مي شوند. اين روش درماني جايگزين اسكلوتراپي است.

اسكلوتراپي

دراين روش اسكلروزانت با استفاده از يك سوزن خيلي ريز به رگ هاي غير طبيعي تزريق مي شود. اسكلروتراپي براي درمان رگهاي واريسي كوچك قابل مشاهده و رگهاي عنكبوتي به كار مي رود. اين روش در مطب دكتر انجام مي شود و معمولا ناراحتي كمي ايجاد مي كند. اسكلروتراپي به عنوان استانداردترين روش در درمان رگهاي عنكبوتي در نظر گرفته شده است.

ليزر عروقي و پالس نور شديد (IPL)

اين روش ها بهتر است براي درمان نشانه هاي مادر زادي (لكه هاي رنگ شراب قرمز) و يا مويرگ هاي كوچك روي صورت استفاده شود. روش درماني ليزر عروقي و پالس نور شديد نبايد براي درمان رگ هاي پا استفاده شود زيرا اين روش ها مشكلات اصلي را برطرف نمي كنند.

جلوگيري از واريس پا

هيچ درمان قطعي براي جلوگيري از واريس پا وجود ندارد، اگر چه شما مي توانيد خطر ابتلا به آنها را افزايش ويا كاهش دهيد:

  • وزن خود را كنترل كنيد
  • بيشتر فعاليت كنيد
  • موقعيت نشسته يا ايستاده خود به طور منظم را تغيير دهيد
  • از پوشيدن كفش پاشنه بلند براي مدت طولاني اجتناب كنيد
  • در هنگام استراحت پاهاي خود را بالا قرار دهيد
  • و هنگام نشستن، پاهاي خود را روي هم نياندازيد

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۵۳:۰۶ ] [ behzad moghtader ]

رتوپدي چيست ؟ : ارتوپدي شاخه اي از علوم جراحي است كه در حيطه سيستم حركتي بدن فعاليت دارد. سيستم حركتي شامل استخوان ها، مفاصل، عضلات و ديگر بافت هايي است كه در اندام هاي حركتي وجود دارند. متخصص ارتوپدي كه به آن متخصص استخوان و مفاصل يا جراح استخوان و مفاصل يا ارتوپد هم ميگويند سعي ميكند تا با استفاده از روش هاي جراحي و غير جراحي به درمان مشكلات سيستم حركتي بدن اهتمام ورزد.

ارتوپدي

مشكلاتي مانند :

  • آسيب هاي استخوان ها و مفاصل بدنبال ضربات مثل شكستگي، دررفتگي، كشيدگي و رگ به رگ شدن، پاره شدن تاندون ها و رباط ها و …
  • آسيب‌هاي ورزشي
  • خراب شدن مفاصل بدن مثل آرتروز و ساييدگي مفصل
  • عفونت اندام‌ها
  • تومورهاي استخوان و بافت‌هاي نرم اندام
  • بيماري‌هاي مادرزادي اندام‌ها

كلمه ارتوپدي ريشه يوناني داشته و اولين بار آن را آقاي نيكولاس آندري Nicolas Andry در سال ۱۷۴۱ ميلادي از ادغام دو لغت ارتو Orthos به معناي صاف و مستقيم و لغت پدي Paideion به معناي كودك و بچه درست كرد. علت اين تركيب آن بود كه در ابتدا ارتوپدي بدنبال صاف كردن اندام‌ها در بچه هايي بود كه دست و پا يا ستون فقرات كج داشتند.

آموزش ارتوپدي

در ايران افرادي كه مدرك دكتراي پزشكي دارند با طي يك دوره تخصصي چهار ساله در دانشكده هاي پزشكي مدرك تخصصي ارتوپدي را دريافت مي‌كنند. دوره چهار ساله تخصصي ارتوپدي را دوره رزيدنتي ميگويند و پزشكي كه در حال طي اين دوره است را رزيدنت مي‌نامند. پس از طي اين دوره چهار ساله از فرد رزيدنت امتحاني به نام بورد تخصصي ارتوپدي گرفته مي‌شود و كساني كه در اين امتحان قبول مي‌شوند را صاحب بورد تخصصي مي‌نامند. به علت گسترش انفجارگونه علوم در همه شاخه ها من جمله ارتوپدي، پزشكي ارتوپدي به زير شاخه هايي تقسيم شده است و بسياري از متخصصين ارتوپدي فعاليت كاري خود را به يك زير شاخه محدود كرده‌اند. آنها به اين طريق سعي مي‌كنند بيشترين تمركز خود را در يك زمينه بگذارند تا علم و تجربه بيشتري را در آن زمينه كسب كنند. اين زير شاخه ها عبارتند از:

  • جراحي دست
  • جراحي شانه و آرنج
  • جراحي ستون مهره
  • جراحي لگن و مفصل ران
  • جراحي زانو
  • جراحي پا
  • جراحي ارتوپدي كودكان
  • حراجي تومورهاي سيستم حركتي
  • جراحي تروما و آسيب‌هاي اسكلتي
  • جراحي آسيب‌هاي ورزشي

البته همه زير شاخه هاي تخصصي ذكر شده فقط محدود به ارتوپدي نيستند. بطور مثال متخصصين جراحي عمومي هم يك زير شاخه تخصصي به نام جراحي دست دارند و يا متخصصين جراحي اعصاب هم اعمال جراحي ستون فقرات را انجام مي‌دهند.در بعضي از اين زير شاخه ها و در بعضي از كشورها دوره هاي تخصصي چند ماهه تا يك ساله اي وجود دارد كه به آنها فلوشيپ ميگويند. متخصصين ارتوپدي با گذراندن اين دوره ها در دانشكده هاي پزشكي، سعي مي‌كنند مهارت‌هاي عملي خود را در درمان بيماري‌هاي يك زير گروه تخصصي خاص بيشتر كنند.

جراح استخوان كيست و جراحي استخوان چيست؟

جراحي استخوان شاخه اي از علم و هنر جراحي است كه مورد نظر آن استفاده از روش هاي جراحي در درمان بيماري ها و آسيب هاي وارده به استخوان است. جراح استخوان معمولا به نام جراح استخوان و مفاصل شناخته ميشود. اين بدان معني است كه معمولا كساني كه استخوان ها را جراحي ميكنند كار جراحي مفاصل را هم انجام ميدهند. جراح استخوان نه تنها استخوان و مفصل را جراحي ميكند بلكه بيماري ها و آسيب هاي هر نقطه اي از اندام را تحت نظر گرفته و در صورت لزوم تحت درمان جراحي قرار ميدهد.

تشخيص و درمان بيماري ها و آسيب هاي استخوان و مفاصل ستون مهره و لگن هم به عهده متخصص جراحي استخوان و مفاصل است. بيماري هاي استخوان جمجمه و صورت را متخصص فك و صورت، بيماري هاي استخوان بيني را متخصص گوش و حلق و بيني و بيماري هاي استخوان دنده و جناغ را متخصص جراحي قفسه سينه مداوا ميكند.

آموزش جراحي استخوان معمولا بصورت طي يك دوره چهارساله تخصص بعد از اخذ مدرك دكتري پزشكي است. درمان بيماريها و آسيب هاي اندام ها تحت نظر جراح استخوان يا همان ارتوپد صورت ميگيرد. جراح استخوان نه تنها وظيفه جراحي دارد بلكه تشخيص و درمان بيماري ها و آسيب هاي اندام هاي حركتي بدن انسان را عهده دار است. حال ممكن است اين درمان جراحي و يا غير جراحي باشد. وي در اين راه از كمك ديگر فعالين پزشكي مانند فيزيوتراپ ها بهره مند ميشود. متخصين روماتولوژي هم در زمينه تشخيص و درمان غير جراحي دسته اي از بيماري هاي اندام ها كه منشا روماتيسمي دارد فعاليت ميكنند. پس در بعضي حيطه ها كار متخصصين استخوان و متخصصين روماتولوژي با يكديگر همپوشاني دارد.

متخصص ارتوپدي

اعمال جراحي ارتوپدي

درمان‌هاي مختلفي به توسط متخصصين ارتوپدي انجام مي‌شود كه شايع‌ترين آنها عبارتند از:

  • جااندازي شكستگي ها بصورت بسته با كمك عمل جراحي
  • اعمال جراحي تعويض مفصل
  • آرتروسكوپي مفاصل
  • استئوتومي استخوان‌ها و تصحيح تغيير شكل آنها
  • پيوند استخوان
  • ترميم عصب
  • ترميم يا جابجا كردن تاندونها

استخوان چگونه آسيب ميبيند؟

استخوان به علل متفاوتي ميتواند دچار مشكل شده و نياز به درمان طبي و يا جراحي داشته باشد كه شايعترين آنها عبارتند از :

  • انواع شكستگي هاي استخوان بدنبال ضربه
  • پوكي استخوان
  • تومورهاي استخوان
  • عفونت هاي استخوان
  • بيماري هاي مادرزادي استخوان
  • تغيير شكل هاي استخوان

چه نوع اعمال جراحي بر روي استخوان انجام ميشود؟

انواع اعمال جراحي كه روي استخوان انجام ميشود بسيار متنوع هستند. معمول ترين آنها عبارتند از:

  • جااندازي بسته شكستگي استخوان و سپس گچ گيري
  • جااندازي باز شكستگي استخوان و سپس بيحركت كردن آن يا پيچ و پلاك يا ميله داخل استخواني
  • استئوتومي استخوان و تصحيح تغيير شكل هاي استخوان
  • باز كردن دريچه در استخوان در جراحي استئوميليت (عفونت استخوان)
  • بلند كردن و كوتاه كردن استخوان
  • قطع كردن استخوان و انجام جراحي آمپوتاسيون يا قطع عضو
  • اپي فيزيودز
  • نمونه برداري از استخوان
  • خارج كردن تومورهاي استخواني
  • پيوند استخوان براي درمان جوش نخوردگي شكستگي ها

جراح مفصل كيست و جراحي مفصل چيست؟

جراحي مفصل همانطور كه از نامش پيدا است شاخه اي از جراحي است كه هدف آن درمان بيماري هاي مفصل با استفاده از روش هاي جراحي ميباشد. جراح مفصل فقط در زمينه بيماري هاي مفصل فعاليت ندارد و دامنه فعاليت هاي وي بيماري هاي ديگر قسمت هاي اندام مانند استخوان، تاندون، اعصاب را هم شامل ميشود.

هر قسمتي از اندام هاي حركتي بدن انسان (بجز پوست) كه دچار بيماري يا آسيبي شود در محدوده كاري متخصص جراحي مفصل قرار ميگيرد. به خاطر اهميتي كه استخوان و مفصل در ساختمان اندام دارد به جراح مفصل، جراح استخوان و مفصل يا متخصص جراحي استخوان و مفصل هم ميگويند. در زبان انگليسي جراح استخوان و مفصل را Orthopedic surgeon و جراحي استخوان و مفاصل را Orthopedics مينامند.

جراح استخوان و مفصل نه تنها بيماري ها و آسيب هاي اندام را جراحي ميكند بلكه وظيفه تشخيص علت مشكلات اندام را هم به عهده دارد. البته متخصصين روماتولوژي هم در زمينه تشخيص و درمان بيماري هاي اندام هاي حركتي انسان فعاليت دارند ولي دامنه كاري ايشان محدود به آن دسته از بيماري ها است كه منشا روماتيسمي دارند. درماني كه متخصصين روماتولوژي براي بيماري هاي اندام ارائه ميدهند درمان طبي و دارويي است و در صورت نياز به عمل جراحي اينكار به توسط متخصص ارتوپدي انجام ميشود.

مفصل فقط در اندام هاي فوقاني و تحتاني وجود ندارد. لگن و ستون مهره هم حاوي استخوان و مفصل است. پس تشخيص و درمان بيماري هاي حركتي ستون مهره و لگن هم به عهده جراح استخوان و مفصل است.

مفصل به علل متفاوتي ميتواند دچار مشكل شده و نياز به درمان طبي و يا جراحي داشته باشد كه شايعترين آنها عبارتند از :

  • انواع شكستگي هاي مفصلي بدنبال ضربه
  • تومورهاي استخوان يا بافت نرم مفصل
  • عفونت هاي مفصل
  • بيماري هاي مادرزادي مفصل
  • تغيير شكل هاي مفصل
  • آسيب هاي بافت نرم مفصل مانند آسيب رباط، تاندون، غضروف و مينيسك
  • آموزش جراحي استخوان و مفصل معمولا بصورت طي يك دوره چهارساله تخصص بعد از اخذ مدرك دكتري پزشكي است.

انواع اعمال جراحي كه روي مفصل انجام ميشود عبارتند از :

  • جااندازي بسته شكستگي هاي مفصلي و سپس كچ گيري
  • جااندازي باز شكستگي هاي مفصلي و سپس بيحركت كردن آن يا پيچ و پلاك يا ميله داخل استخواني
  • جراحي عفونت مفصلي
  • نمونه برداري از مفصل
  • خارج كردن تومورهاي استخواني و بافت نرم مفصل
  • اصلاح شكل مفصل با انجام استئوتومي يا آزاد كردن بافت نرم داخل و خارج مفصل
  • اصلاح دامنه حركتي مفصل
  • بازسازي پارگي هاي رباط
  • ترميم و بازسازي تاندون هاي اطراف مفصل
  • ترميم يا ديگر اعمال جراحي روي منيسك
  • ترميم آسيب هاي غضروف مفصل
  • خشك كردن و آرترودز مفصل
  • تعويض مفصل يا آرتروپلاستي

ارتوپدي فني چيست؟

ارتوپدي فني زير مجموعه اي از رشته هاي وابسته به پزشكي است كه هدف از آن توليد ارتوز و پروتز و آموزش بيمار براي استفاده از آنها است. كساني را كه در اين رشته فعاليت ميكنند اگر ارتوز توليد ميكنند ارتوتيست و در صورتيكه پروتز يا اندام مصنوعي ميسارند پروستتيست مي نامند. ممكن است يك نفر در هر دو اين رشته ها فعاليت داشته باشد.پروتز ها اندام هاي مصنوعي هستند كه براي بيمار ساخته شده و در جاي اندام طبيعي از دست رفته گذاشته ميشوند. بيماران به علل متفاوتي ممكن است يك اندام يا قسمتي از آن را نداشته باشند. يك نوزاد ممكن است در بدو تولد فاقد قسمتي از اندام باشد و ممكن است يك اندام غير كارا يا بد شكل داشته باشد كه پزشك براي بهتر كردن شكل يا كارآيي آن مجبور به قطع قسمتي از آن و سپس جايگزيني قسمت قطع شده با يك قسمت مصنوعي باشد.

هر فردي ممكن است در طول زندگي خود به علت ضربات وارده به اندام يا سوختگي يا سرمازدگي يا ديگر حوادث دچار آسيب هاي شديدي شود كه منجر به قطع عضو گردد. گاهي اوقات هم ابتلا به بعضي بيماري ها مانند ديابت موجب از دست رفتن قسمتي از اندام شود. تمام اين بيماران نياز به اندام مصنوعي دارند تا نه تنها شكل و ظاهر بهتري داشته باشند بلكه كارآيي آنها هم بهتر شود.

يك فعال ارتوپدي فني اندام مصنوعي بيمار را متناسب با ديگر قسمت هاي بدن وي ساخته و آن را براي بيمار آماده ميكند. ارتوز يا بريس ها وسايلي هستند كه در كنار اندام قرار گرفته و حركات آن را در جهاتي خاص محدود كرده يا كنترل ميكنند. بيماران به علل متفاوتي ممكن است نياز به ارتوز داشته باشند.بيماراني كه به علت مشكلات مادرزادي كنترل مناسبي روي حركات مفاصل خود ندارند از ارتوز استفاده ميكنند. بدنبال آسيب هاييكه بعد از تصادفات و يا ديگر ضربات به اندام ها وارد ميشود و يا بعد از اعمال جراح ممكن است بيماران تا مدتي نياز به استفاده از بريس يا ارتوز داشته باشند. بسياري از بيماري هاي سيستم عصبي محيطي و مركزي كه موجب عدم توانايي بيمار در كنترل اندام هايش ميشوند نياز به ارتوز دارند.

ارتوز ها ممكن است از قبل آماده باشند و يا به توسط ارتوپدي فني ساخته شوند. در مواردي كه بيمار از يك ارتوز از قبل آماده شده استفاده ميكند ارتوپدي فني ميتواند طرز درست استفاده از آن را به بيمار آموزش داده و در صورت لزوم تغييراتي در آن بدهد كه اندازه اندام بيمار شود. براي بعضي بيماران لازم است كه ارتوز به اندازه اندام بيمار ساخته شود. ارتوپدي فني اين ارتوز ها را ساخته و طرز استفاده از آنها را به بيمار آموزش ميدهد.

كساني كه در زمينه ارتوپدي فني تحصيل كرده و فعاليت ميكنند ممكن است تكنيسن باشند و يا ممكن است مدرك كارشناسي، كارشناسي ارشد و يا دكتري در رشته ارتوپدي فني داشته باشند. تمام اين مقاطع در ايران و بسياري كشورهاي ديگر تدريس ميشود. كسي كه در رشته ارتوپدي فني تحصيل كرده و فعاليت ميكند بايد دانش بالايي در زمينه آناتومي بدن انسان و بيماري هاي سيستم حركتي داشته باشد. اين افراد همچنين دانش و مهارت هاي بالايي در زمينه هاي فني و دانش مكانيك و علم استفاده از مواد دارند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۳۴:۱۹ ] [ behzad moghtader ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب