كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 34
دیروز : 209
افراد آنلاین : 1
همه : 23255

يكي از راه هاي درمان بيماري سياه شدن سر استخوان ران انجام عمل جراحي تعويض مفصل ران است ولي اين نوع از درمان چه موقع لازم است و چه كمكي ميتواند به درمان بيماري بكند. آيا هر كسي كه سر استخوان رانش سياه شده بايد تعويض مفصل بكند و اگر اين جراحي را انجام دهد ميتواند انتظار چه چيزهايي را داشته باشد.

روند سياه شدن سر استخوان ران در لگن

سياه شدن سر استخوان ران بيماري است كه به علت نرسيدن خون به آن ناحيه بوجود ميايد. در بسياري از موارد علت نرسيدن خون، مصرف داروهاي حاوي كورتون مانند پردنيزولون و يا مصرف الكل است.

كساني كه جراحي پيوند كليه انجام داده اند، بيماران مبتلا به كم خوني داسي شكل، در بيماري كيسون در غواصان و در بعضي حالات ديگر هم احتمال بروز اين بيماري زياد است. البته در مواردي هم هيچ علت زمينه اي براي بروز آن پيدا نميشود.

 

تاثير جراحي تعويض مفصل در درمان سياه شدن سر استخوان ران


در صورتي كه اين بيماري در هنگامي كه هنوز سر استخوان ران تغيير شكل نداده تشخيص داده شود ممكن است بتوان با انجام عمل جراحي دكمپرشن جلوي پيشرفت آن را گرفت.

با اين حال وقتي بيماري دير تشخيص داده شود و سر استخوان ران تغيير شكل داده باشد معمولا تنها راه درمان درد و محدوديت حركتي در بيمار انجام عمل جراحي تعويض مفصل ران است.

اين عمل جراحي ميتواند درد و محدوديت حركتي و كوتاهي اندام تحتاني بيمار را برطرف كرده و بيمار را به يك زندگي فعال برگرداند.

پس هر كسي كه دچار نكروز يا سياه شدگي سر استخوان ران است نياز به جراحي تعويض مفصل ندارد. اين جراحي تنها در آن دسته از بيماران انجام ميشود كه سر استخوان ران تغيير شكل يافته و مفصل ران وارد يك چرخه معيوب تخريب و آرتروز شده است.

 

نكات مهم در جراحي تعويض مفصل ران براي سياه شدگي سر


جداي از منافع زيادي كه انجام تعويض مفصل ران براي اين بيماران دارد ملاحظات خاصي بايد براي انجام جراحي اين بيماران مد نظر قرار گيرد

  •     احتمال دررفتگي مفصل مصنوعي در بيماراني كه به علت سياه شدن سر استخوان ران نياز به انجام تعويض مفصل دارند بيش از بيماراني است كه به علت آرتروز نياز به جراحي خواهند داشت.
  •     به همين منظور پزشك جراح بايد اقداماتي را در حين جراحي اتخاذ كند تا احتمال بروز اين عارضه را كاهش دهد
  •     ممكن است به علت پرخوني كپسول مفصل ران در اين بيماران، خونريزي حين جراحي كمي بيش از معمول باشد. توجه جراح به اين مسئله ميتواند تا حد زيادي به بيمار كمك كند
  •     در صورتي كه مشكلات قبلي بيمار كه منجر به سياه شدگي سر استخوان شده اند همچنان ادامه داشته باشند بايد متناسب با آنها اقدامات خاصي انجام شود
  •     بيماران مبتلا به سياه شگي سر استخوان ران معمولا افراد جواني هستند. نياز جوان ها به فعاليت بدني و نوع فعاليتي كه آنها انجام ميدهند قدري با افراد مسن تر تفاوت دارد.
  •     در اين افراد بايد از مفاصل مصنوعي خاصي استفاده شود تا بيمار بتواند بعد از جراحي راحت تر فعاليت كند و مفصل مصنوعي عمر بيشتري داشته باشد
  •     در صورتي كه بيمار قبلا تحت عمل جراحي دكمپرشن يا گرافت در ناحيه لگن قرار گرفته باشد ممكن است تغييراتي در استخوان بالاي ران ايجاد شود كه عمل جراحي تعويض مفصل ران را با سختي هايي همراه كند.
  •     پزشك جراح بايد به اين تغيير شكل ها توجه كافي داشته باشد تا كارگذاري مفصل مصنوعي به خوبي صورت پذيرد
  •     كپسول مفصل ران در بيماران مبتلا به سياه شدن سر استخوان ران شل و قابل انعطاف است و همين امر موجب ميشود كه جراحي اين افراد در دست جراحي كه آشنايي كافي با اين موضوع نداشته باشد موجب بلند شدن طول پا بعد از جراحي شود

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۳:۵۲ ] [ behzad moghtader ]

شركت فريت بار در فرودگاه امام خميني (ره) , فريت بار از فرودگاه امام , ليست شركت هاي فريت بار موجود در فرودگاه تهران , قيمت ارسال بار هوايي از فرودگاه امام خميني (ره) , حمل بار هوايي بار مسافري از فرودگاه امام


فريت بار

ارتباط با پادميرا فريت

آدرس دفتر مركزي : تهران، سهروردي شمالي،خيابان ميرزايي زينالي غربي ، ساختمان اداري ۱۴۴، واحد ۱

۰۲۱۸۸۵۰۱۲۸۷
۰۲۱۸۸۵۰۱۲۸۸
۰۲۱۸۸۷۳۵۶۰۴
۰۲۱۸۸۷۳۵۷۰۳
۰۲۱۸۸۷۳۵۲۸۳

ارتباط با مديريت : ۰۹۱۲۱۴۰۶۹۰۹

ايميل : padmiraaircargo[@]gmail.com


شركت پادميرا فريت با سابقه اي بالغ بر ۴۵ سال در زمينه فريت بار و ارسال بار هوايي از ايران به ساير كشورهاي دنيا , از طريق فريت فرودگاه امام (ره) توانسته است خدمات ارزنده اي به مسافران عزيز ارائه كند . هميشه اولويت ما رضايت مسافران از ارائه خدمات بار هوايي پادميرا راه بوده است و بر همين اساس توانسته ايم در سطح شهر براي آسايش مسافران دو انباري را احداث كنيم .

همچنين استفاده از نيروي كار حرفه اي و مجرب جهت بسته بندي لوازم منزل و شخصي مسافر از ديگر خدمات ماست . روال كار ما براي فريت بار مسافري از بخش فريت فرودگاه امام بدين شكل مي باشد :

تماس و رزرو وقت بسته بندي با شركت پادميرا فريت

راهنمايي هاي لازم در خصوص شيوه فريت بار و ارسال بار هوايي از فرودگاه امام خميني (ره) در اين تماس و ارتباط به مسافر و يا صاحب بار ارائه مي شود . مشاورين ما هزينه نسبي و قيمت ارسال بار را نيز براي شما خواهند گفت .

اعزام كادر و نيروي كار بسته بندي در وقت تعيين شده به محل بار

بعد از اينكه مسافر تاييد كرد و وقت رزرو براي بسته بندي داده شد . در زمان مقرر بدون هيچ معطلي نيروي مجرب جهت بسته بندي لوازم و وسايل مسافر به محل اعزام مي شود. تمامي لوازم بسته بندي در اين بخش توسط ون شركت فريت بار پادميرا راه به محل برده مي شود .

اتمام بسته بندي و حمل بار به نزديكترين انباري

همانطور كه در بالا نيز اشاره اي داشتيم براي افزايش سرعت انجام كار در سطح شهر دو انباري ( يكي در سهروردي و ديگري در يافت آباد ) موجود مي باشد بعد از اتمام بسته بندي محموله به انباري نزديك حمل مي شود. و در صورت لزوم و نياز اقدام به پالت بندي مي شود . تا تمام كارهاي اداري انجام شود .

ارسال بار به فرودگاه امام (ره) و فريت

روز فريت بار از قبل تعيين شده است و لذا در همان روز بار و محموله شما به فرودگاه اعزام مي شود تا كارهاي گمركي و اداري نهايي انجام شود و بارنامه صادر شود . بعد از اتمام كارهاي ضروري فريت بار در فرودگاه امام خميني (ره) بار گيري محموله به هواپيما انجام مي شود .

هزينه و قيمت ارسال بار يا فريت از فرودگاه امام خميني (ره)

به دليل نوسانات ارزي به  ويژه دلار در كشور به خاطر تحريم هاي امريكا , جهت كسب اطلاعات دقيق در خصوص هزينه فريت بار و قيمت ارسال بار از فرودگاه امام خميني (ره) مستقيم با شماره هاي زير تماس برقرار كنيد .

فريت فرودگاه امام


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۳۶:۳۸ ] [ behzad moghtader ]

كارت بازرگاني

تعريف كارت بازرگاني

كارت بازرگاني مجوزي است كه به دارنده آن اعم از شخص حقيقي و حقوقي اجازه داده مي شود به امور تجارت خارجي بپردازد و به طور كلي يكي از مدارك اصلي كه در مبحث صادرات و واردات كالا الزام دارد و جزو يكي از اركان اساسي اين مقوله مي باشد كارت بازرگاني است كه توسط اتاق بازرگاني و صنايع و معادن و كشاورزي ايران توسط مركز و يا شهرستان ها به نام متقاضياني كه واجد شرايط باشند٫ صادر مي گردد. بر اساس مقرراتي كه در حال حاضر در دست اجراء است اعتبار كارت بازرگاني از تاريخ صدور به مدت يك سال مي باشد و تمديد كارت بازرگاني نيز با ارائه مدارك لازم براي مدت مذكور انجام مي گيرد. لازم به ذكر است كه كليه افراد حقيقي و حقوقي بعد از گذراندن مراحل (كلاس هاي آموزشي) مجاز به دريافت كارت مي باشند.

اخذ كارت بازرگاني

منظور از امور تجاري كه با اين كارت انجام مي‌شود ، اموري از قبيل ثبت و سفارش كالا تا واردات از مناطق آزاد ، حق‌ العمل كاري (امور مشابه دلالي) در گمرك و صادرات كالاهاي مجاز است.

تعريف ساده تر كه مي توان گفت اين است كه تقريباً هر اقدامي در چارچوب قوانين كشور ، به يك مجوز از سوي مقامات يا سازمان هاي مربوط نياز دارد. دقيقا مثل رانندگي كردن كه با داشتن گواهينامه رسمي از اداره راهنمايي و رانندگي ، قانوني است و بدون آن غيرقانوني و تخلف. براي بعضي تجارت ها هم به چنين گواهينامه اي نياز داريم كه به آن كارت بازرگاني گفته مي شود.

همچنين صدور كارت بازرگاني براي بازرگانان و شركت‌هاي خارجي منوط به معامله‌ متقابل است ، يعني در صورتي به بازرگانان خارجي كارت بازرگاني در ايران داده مي‌شود كه در كشور آن ها نيز به بازرگانان ايراني اجازه‌ فعاليت بازرگاني به‌ صورت متقابل داده شود.

توجه داشته باشيد كه كارمندان تمام وقت دستگاه هاي دولتي نمي توانند كارت بازرگاني دريافت نمايند و ارائه حداقل مدرك تحصيلي ديپلم الزامي است. در زمان تحويل كارت بازرگاني حضور متقاضي يا نماينده قانوني او در مرحله برابراصل و تحويل كارت بازرگاني الزامي است و همچنين حضور متقاضي در كلاس هاي آموزشي براساس نوع مدرك تحصيلي پس از مراجعه به اتاق الزامي مي باشد. نكته بسيار مهم اين است كه براي هر واحد ملكي فقط يك كارت بازرگاني صادر مي گردد.

مزاياي كارت بازرگاني

صرف داشتن كارت بازرگاني به آن معنا نيست كه دارنده‌ آن مي‌ تواند تاجر موفقي باشد يا با مشكلات تجاري برخوردي نداشته باشد بلكه بعضاً تجار موفقي هستند كه حتي با وجود داشتن سابقه‌ فعاليت طولاني به تازگي به دنبال اخذ اين كارت هستند. همچنين برخلاف تصور عام و مشاوره‌هاي خالي از تخصص ، داشتن تحصيلات در زمينه‌ مديريت بازرگاني ، شرط اخذ اين كارت يا حتي موفقيت در تجارت نيست و با اين موضوع مي توان به ۵ مزيت عمده آن به كه شرح ذيل مي باشد مي توان اشاره كرد :

مزاياي كارت بازرگاني

۱. دارنده‌ كارت بازرگاني شخص حقيقي باشد ، به عنوان تاجر شناخته مي‌شود ، مزيت اين مسئله در اين است كه تجار داراي امتيازات خاص و ويژه‌اي به نسبت افراد عادي هستند كه صاحبِ كارت بازرگاني نيز از آنها بهره‌ مند خواهد شد.

۲. براي افراد داراي كارت بازرگاني كه به دليل تجارت مجبور به سفرهاي متعدد هستند ، ويزاي تجاري صادر مي‌شود (كه البته با توجه به قوانين هر كشوري اين مسئله متفاوت خواهد بود).

۳. مزيت داشتن كارت بازرگاني براي صاحب آن ، امكان عضويت وي در اتاق‌هاي بازرگاني است.

۴. يكي از جالب‌ ترين مزاياي خاص كارت بازرگاني ، اين است كه امكان ثبت نام و علائم تجاري غيرفارسي يا لاتين را به صورت استثناء به دارنده‌ آن مي‌ دهد.

۵. امكان واردات كالا از مناطق آزاد كشور به داخل مرزهاي كشور است.

كاربرد هاي كارت بازرگاني

كاربرد هاي كارت بازرگاني به شرح زير مي باشد :

  • ثبت سفارش و ترخيص كالا.
  • واردات كالا از مناطق آزاد.
  • مبادرت به حق العمل كاري گمرك.
  • صادرات و واردات كليه اقلام مجاز.
  • ثبت برند و علامت تجاري لاتين (غير فارسي).

موارد معافيت از داشتن كارت بازرگاني :

علاوه بر كارهايي كه براي انجام دادن آن ها داشتن كارت بازرگاني ضرورت دارد ، قانونگذار مواردي را نيز بر شمرده است كه براي انجام دادن آنها نيازي به داشتن كارت بازرگاني نيست. در واقع ، بر اساس قانون ، موارد معافيت از داشتن كارت بازرگاني عبارت است از:

  • شركت تعاوني مرزنشينان
  • ملوانان ايراني شاغل در شناورهايي كه در بين سواحل ايران و ساير كشورها در تردد هستند
  • پيله وران (ده كوچكي است از دهستان براآن بخش حومه ٔ شهرستان اصفهان).
  • كارگران ايراني شاغل در خارج از كشور در صورت داشتن كارنامه شغلي از وزارت كار.

ابطال كارت بازرگاني

كارت بازرگاني براي دارنده آن به صورت مدت دار صادر مي شود ولي مانند هر مجوز ديگري تحت شرايطي قابل ابطال است. به‌ طور مثال اگر دارنده‌ كارت بازرگاني فاقد يكي از شرايط چندگانه براي صدور اين كارت باشد يا بعداً آن شرايط را از دست بدهد ، كارت باطل خواهد شد. حال اگر دارنده‌ اين كارت مرتكب قاچاق بشود طبق ماده‌ي ۳۰ قانون گمرك ايران ، در صورت احراز اينكه فرد مرتكب اين جرم شده است ، از عضويت به‌ صورت دائم يا موقت در اتاق بازرگاني محروم شده و كارت او نيز ابطال مي‌شود. همچنين براي اشخاصي كه به علت ارتكاب جرم ، به حكم مقامات قضايي از تمام يا برخي حقوق اجتماعي محروم مي‌شوند (اگر محروميت مصرح وي در اين زمينه باشد) به‌ طور كلي كارت بازرگاني صادر نمي‌ شود. همچنين براي افراد ورشكسته كه هنوز وضعيت تصفيه‌ حساب‌ هاي آنها مشخص نيست ، نيز كارت بازرگاني صادر نخواهد شد.

ابطال كارت بازرگاني

انواع كارت بازرگاني

انواع كارت بازرگاني

۱. كارت بازرگاني تجاري: كه نوع غالب آن است و براي ثبت و سفارش و ترخيص كالا و صادرات و واردات كالا استفاده مي‌شود.

۲. كارت بازرگاني خدماتي: كه صرفاً براي اشخاص حقوقي كه مجوز سرمايه‌ گذاري با زمينه‌ فعاليت خدماتي دارند صادر مي‌شود.

۳. كارت بازرگاني موردي : كه براي اشخاص حقيقي و حقوقي كه براي يك بار خواهان ترخيص كالاي خود باشند صادر مي‌شود.

۴. كارت بازرگاني توليدي و صنعتي : كه براي اشخاص حقوقي كه داراي مجوز سرمايه‌ گذاري با زمينه‌ فعاليت توليدي هستند صادر مي‌شود (به اين منظور كه تجهيزات كارگاهي و مواد اوليه‌ مورد نياز براي توليدات خود را وارد و سپس اقدام به توليد نمايند).

۵. كارت بازرگاني شركت هاي تعاوني : كارت بازرگاني شركت هاي تعاوني از اتاق هاي تعاون دريافت مي شود.

اخذ كارت بازرگاني براي مدرك تحصيلي ديپلم و يا فوق ديپلم

متقاضياني كه داراي مدرك تحصيلي ديپلم متوسطه از آموزش و پرورش و يا فوق ديپلم از دانشگاه مي باشند مي بايست در نشست توجيهي ، در دوره هاي آموزشي تخصصي به مدت ۱۲ ساعت نيز شركت نمايند. در بعضي موارد حتي بدون داشتن مدرك ديپلم مي توان كارت بازرگاني اخذ كرد.

اخذ كارت بازرگاني براي افرادي كه داراي مدرك دانشگاهي مرتبط و غير مرتبط هستند

متقاضياني كه داراي مدرك تحصيلي مرتبط از جمله رشته هاي مديريت بازرگاني و اقتصاد و به طور كلي رشته هاي همانند هستند و فارغ التحصيل از دانشگاه در مقاطع كارشناسي ، كارشناسي ارشد و دكترا باشند به تشخيص اتاق مي بايست در نشست توجيهي كارت بازرگاني به مدت  ۲ الي  ۳ ساعت شركت نمايند. 

متقاضياني كه داراي مدرك تحصيلي غير مرتبط با رشته هاي فوق مي باشند و فارغ التحصيل از دانشگاه در مقاطع كارشناسي ، كارشناسي ارشد و دكترا باشند ، مي بايست علاوه بر حضور در نشست توجيهي ، در دوره هاي آموزشي تخصصي به مدت  ۸ ساعت نيز شركت نمايند. 

مدارك مورد نياز جهت اخذ كارت بازرگاني اشخاص حقوقي (شركت ها)

  • اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگاني كه به گواهي اداره ثبت شركت ها رسيده باشد.
  • اصل گواهي پلمپ دفاتر روزنامه و كل از اداره ثبت شركت ها.
  • اصل گواهي عدم سوء پيشينه مدير عامل.
  • كپي روزنامه رسمي و آخرين تغييرات شركت.
  • كليه مدارك هويتي شركت.
  • اصل كارت ملي و شناسنامه مدير عامل.
  • دو قطعه عكس ۴*۳ مدير عامل (جديد ٫ تمام رخ و ساده باشد.).
  • ارائه اصل مدرك تحصيلي معتبر (حداقل ديپلم) از مدير عامل.
  • اصل كارت پايان خدمت يا معافيت دائم براي آقايان.
  • داشتن حداقل سن ۲۳ سال تمام.
  • اصل گواهي بانكي مبني بر تائيد حساب جاري و حسن اعتبار بانكي به نام شركت.
  • ارائه مدارك مالكيت يا اجاره نامه معتبر كه شركت در آنجا واقع باشد.
  • كد اقتصادي جديد و يا ارائه پيش ثبت نام طرح جامع مالياتي.
  • حضور مدير عامل در كلاس هاي آموزشي.

مدارك مورد نياز جهت اخذ كارت بازرگاني

نكته : كارت بازرگاني اشخاص حقوقي براي مدير عامل شركت فقط اخذ مي شود و سالي يك بار احتياج به تمديد دارد.

مدارك مورد نياز جهت اخذ كارت بازرگاني اشخاص حقيقي (اشخاص)

  • اصل گواهي عدم سوء پيشينه متقاضي كارت بازرگاني.
  • اصل گواهي پلمپ دفاتر روزنامه و كل از اداره ثبت شركت ها.
  • اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگاني كه به گواهي اداره ثبت شركت ها رسيده باشد.
  • اصل كارت ملي و شناسنامه متقاضي كارت بازرگاني.
  • دو قطعه عكس ۴*۳ متقاضي كارت بازرگاني.
  • ارائه اصل مدرك تحصيلي معتبر (حداقل مدرك ديپلم) متقاضي كارت بازرگاني.
  • اصل كارت پايان خدمت متقاضي كارت بازرگاني.
  • داشتن حداقل سن ۲۳ سال براي متقاضي كارت بازرگاني.
  • ارائه مدارك بانكي كه در آن حساب جاري به نام متقاضي افتتاح گرديده باشد.
  • اصل سند يا اجاره نامه معتبر به نام متقاضي.
  • حضور متقاضي در كلاس هاي آموزشي بر اساس نوع مدرك تحصيلي.
  • كد اقتصادي جديد و يا ارائه پيش ثبت نام طرح جامع مالياتي.

در بعضي موارد حتي بدون داشتن كارت پايان خدمت مي توان كارت بازرگاني اخذ نمود.

مدارك مورد نياز جهت اخذ كارت بازرگاني اشخاص حقيقي

استعلام فرم هاي كارت بازرگاني

فرم هاي گواهي شده كه سامانه به درخواست كننده ارائه مي دهد را چاپ گرفته و جهت تاييد به مراكز مربوطه به شرح زير مراجعه شود:

  • براي دريافت گواهي عدم سوء پيشينه بايد به نزديك ترين دفتر پليس + ۱۰ مراجعه نماييد.
  • براي دريافت گواهي ماده  ۱۸۶ قانون ماليات هاي مستقيم به حوزه مالياتي محل كار (براي كارت هاي حقيقي) دفتر مركزي (براي كارت هاي حقوقي) مراجعه نماييد.
  • براي تاييد فرم حساب و حسن اعتبار بانكي يا فرم الف به بانكي كه حساب جاري شركت يا شخص متقاضي در آن داريد مراجعه نماييد.
  • براي تاييد فرم تعهد و گواهي امضاء يا فرم د بايد به يكي از دفاتر اسناد رسمي مراجعه نماييد.
  • براي دريافت مفاصا حساب بيمه تامين اجتماعي به شعبه بيمه محل كار(براي كارت هاي حقيقي) دفتر مركزي (براي كارت هاي حقوقي) مراجعه نماييد.
  • براي دريافت اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگاني و گواهي پلمپ دفاتر به نزديك ترين دفتر پست مراجعه و پس از دريافت دفاتر قانوني (دفتر روزنامه و كل) به اداره ثبت شركت هاي محل مراجعه نماييد.
  • براي دريافت فرم پيش ثبت نام كد اقتصادي به سايت اداره ماليات مراجعه نماييد.
  • براي دريافت تاييد صلاحيت مديران خارجي (ويژه مديرعاملان غير ايراني) به سفارتخانه متبوع مراجعه نماييد.

هزينه اخذ كارت بازرگاني

هزينه اخذ كارت بازرگاني شامل موارد زير مي باشد :

  • اخذ و تهيه دفاتر پلمپ به تاريخ روز (در صورت نياز).
  • تنظيم و ثبت اظهارنامه كارت بازرگاني و حق الوكاله وكيل.
  • تنظيم و ثبت اطلاعات مورد نياز در سامانه اتاق بازرگاني.
  • تنظيم و تكميل و ثبت فرم هاي مشخصه و مربوطه كه بر عهده شخص درخواست كننده مي باشد.
  • تعيين وقت كلاس هاي توجيهي اتاق بازرگاني و ثبت نام هاي مربوطه.
  • حق عضويت سالانه اتاق بازرگاني (پس از تائيد صلاحيت شخص درخواست كننده).

توجه داشته باشيد در صورتي كه اخذ كارت با موسسه ثبتي ذهن ناب باشد در كليه اين امور شما را ياري مي نمايد تا سرعت و دقت بيشتري در انجام آنها داشته باشد.

نكته بسيار مهم اين است كه زماني كه كارت بازرگاني اخذ  شد به اين معنا نيست كه شما عضويت اتاق را داريد و تا زماني كه عضويت اتاق را نداشته باشيد مجاز به امر صادرات و واردات نمي باشيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۳۰:۱۱ ] [ behzad moghtader ]

ثبت برند و علامت تجاري

تعريف ثبت برند و علامت تجاري :

برند و علامت تجاري هر يك دو روي يك سكه هستند كه نبايد آن ها را به يك معني تصور كرد و مورد استفاده قرار داد چرا كه دو معنا و خاصيت متفاوت دارند. برند به نام تجاري يك كالا و يا خدمات يك شخص حقيقي يا حقوقي گفته مي شود ٫ در حالي كه علامت تجاري شكل يا تصويري از يك علامت خاص است كه گاهاً به برند ها الحاق مي شوند. برند و علامت تجاري به لاتين و غير لاتين در دنياي كسب و كار ثبت مي شود. استفاده از برند تحت مالكيت به منظور ايجاد تمايز مي باشد.

ثبت برند

ثبت برند

طبق ماده ۳۰ قانون علامت‌ ، علامت جمعي و نام تجاري عبارتند از:

الف- علامت يعني هر نشان قابل رؤيتي كه بتواند كالاها يا خدمات اشخاص حقيقي يا حقوقي را از هم متمايز سازد.

ب- علامت جمع يعني هر نشان قابل رويتي كه باعنوان علامت جمعي در اظهارنامه ثبت معرفي شود و بتواند مبدأ و يا هرگونه خصوصيات ديگر مانند كيفيت كالا يا خدمات اشخاص حقيقي و حقوقي را كه از اين نشان تحت نظارت مالك علامت ثبت شده جمعي استفاده مي كنند متمايز سازد.

ج- نام تجارتي يعني اسم يا عنواني كه معرف و مشخص‌ كننده شخص حقيقي يا حقوقي باشد.

تاريخچه ثبت برند و علامت تجاري را مي توانيد در اين لينك مطالعه فرمائيد.

چرا برند را ثبت كنيم ؟

علامت تجاري يا برند نشاني است كه قادر است كالا هاي توليدي يا خدمات ارائه شده توسط شخص حقيقي يا حقوقي را از كالا ها و يا خدمات ساير اشخاص حقيقي يا حقوقي متمايز نمايد. در دنياي امروز با پيشرفت تكنولوژي و تكامل فكري بشر هر دقيقه به تعداد افرادي كه تمايل به ارائه محصولات جديد و يا خدمات منحصر به فرد خود دارند افزوده ميشود. اين افراد سعي مي كنند تا مخاطبان و مشتريان خود را از هر طريق جذب كنند و آنچه مسلم است اين است كه اولين شرط براي ماندگاري در ذهن مخاطبين و مشتريان داشتن يك نام و يا علامت تجاري خاص و منحصر به فرد است. اين نام تجاري و يا علامت تجاري به نوعي معرف اصلي افراد و كمپاني هاست.

نام تجاري يا همان برند براي تمايز افراد ، محصولات و خدماتشان از يكديگر به كار مي رود و به عبارتي ديگر تضمين كننده اين است كه رقبا با ارائه خدمات مشابه نمي توانند از سال ها زحمت و تلاش آنها سوء استفاده كنند و چنانچه مرتكب چنين عملي شوند مالك نام و علامت تجاري مي تواند با تكيه بر گواهي ثبت برند اقدام به شكايت در مراجع صالح نمايد.

علامت تجاري يا برند در واقع عبارت است از هرگونه اصطلاح ، علامت ، نشانه ، نماد ، عدد ، طرح يا تركيبي از اينها براي محصول يا خدمات اشخاص حقيقي يا حقوقي به كار مي رود و آنها را از هم متمايز مي سازد. هر شخص حقيقي يا حقوقي مي تواند علاوه بر ثبت نام تجاري خود براي بهتر شناخته شدن خدمات و محصولاتش علامت تجاري خود را نيز به ثبت برساند تا با درج آن بر روي محصولات و هر مكان ديگري خود را بيشتر در ذهن مخاطبان و مشتريان ماندگار سازد.

مزاياي ثبت برند و علامت تجاري

از دير باز تا كنون انسان هميشه در فكر صعود به قله هاي آرزوهايش و رسيدن به كمال و پيشرفت بوده است. چه بسا هستند كساني كه در اين راه دست به انجام هر كاري مي زنند از جمله سوء استفاده از خلاقيت ، فكر و ايده هاي ديگران ، چه بسا هستند كساني كه سال هاي سال با ايده و خلاقيت خود محصولاتي را طراحي و به توليد رسانده اند ولي در اثر غفلت و يا حتي جهل به قانون آن را به ثبت نرسانده اند و به همين خاطر افراد سود جو به راحتي از ايده و محصولات آنان استفاده كرده و حال يك عمر تلاش و زحمت وي را به نام خود تمام كرده اند. ثبت برند و علامت تجاري جلوي اين سوء استفاده را براي افراد سود جوي متقلب مي گيرد.

مزاياي ثبت علائم تجاري

مزاياي ثبت علائم تجاري

حال با توضيحات فوق الذكر چند نمونه ديگر از مزاياي ثبت علامت را بيان مي نماييم :

  • اين امكان را به مشتريان مي دهند كه بتوانند محصولات را از يكديگر تشخيص بدهند.
  • يكي از ابزارهاي تبليغاتي داشتن يك علامت تجاري معتبر مي باشد.
  • با ثبت علامت تجاري خود مي توان اجازه استفاده آن را به اشخاص ثالث داد و حتي مي تواند منبع درآمد مستقيم براي صاحب علامت باشد.

مدارك لازم ثبت برند و علامت تجاري براي اشخاص حقيقي

  • شناسنامه و كارت ملي صاحبان امتياز برند و علامت تجاري .
  • كارت پايان خدمت متقاضي .
  •  نمونه گرافيكي يا كپي يا تصويري از علامت درخواستي حداكثر در ابعاد ۱۰*۱۰ سانتي متر باشد.
  •  مجوزي براي ثبت علامت تجاري يا برند كه شامل جواز كسب و يا جواز تاسيس و يا پروانه بهره برداري مي باشد.
  • كارت بازرگاني براي برند و علامت تجاري كه لاتين يا فاقد معني باشد.
مدارك لازم ثبت برند

مدارك لازم ثبت برند

مدارك لازم ثبت برند و علامت تجاري براي اشخاص حقوقي

  • كپي كارت ملي و شناسنامه مدير عامل و اعضاء شركت.
  • مدارك شركت و يا موسسه غير تجاري.
  • نمونه گرافيكي يا كپي يا تصوير از علامت درخواستي حداكثر در ابعاد ۱۰*۱۰ سانتي متر.
  • آگهي آخرين تغييرات شركت يا موسسه .
  • مجوز مربوطه مرتبط (جواز تاسيس يا پروانه بهره برداري).
  • در صورتي كه علامت به صورت لاتين و يا فاقد معني باشد ارائه كارت بازرگاني الزامي مي باشد.
  • كارت پايان خدمت مدير عامل.

مدت اعتبار علائم تجاري و برند

مدت اعتبار ثبت علامت تجاري و برند ۱۰ سال از تاريخ تسليم اظهارنامه ثبت آن مي باشد. اين مدت با درخواست مالك آن براي دوره‌ هاي متوالي ۱۰ ساله با پرداخت هزينه مقرر، قابل تمديد است‌. يك مهلت ارفاقي ۶ ماهه كه از پايان دوره شروع مي شود ، براي پرداخت هزينه تمديد ، با پرداخت جريمه تأخير ، درنظر گرفته مي شود كه رقمي حدود دو برابر رقم تمديد مي باشد.

نقل و انتقال علامت تجاري و برند

علامت تجاري و برند قابل انتقال مي باشد اما براي آن كه اين انتقال نسبت به اشخاص ثالث معتبر تلقي گردد نحوه انتقال علامت تجاري و برند از صاحب قبلي به صاحب جديد بايد به ثبت برسد. انتقال هر نوع مالكيت علائم تجاري مي بايست با نامه و يك درخواست بطور كتبي توسط مالك به اداره ثبت علائم تجاري و مالكيت صنعتي  اظهار شود. هر تغييري از اين قبيل با پرداخت هزينه امكانپذير است. در صورتيكه فرد بخواهد جزيي از علامت خود را واگذار نمايد نيز بايد اظهارنامه جداگانه تنظيم نمايد.

نقل و انتقال علامت تجاري و برند

نقل و انتقال علامت تجاري و برند

چرا بايد علامت تجاري ثبت شود ؟

  • تضمين مي كند كه مشتريان مي توانند محصولات را از يكديگر تشخيص دهند.
  • شركت ها را قادر مي كند محصولاتشان را از يكديگر متمايز سازند.
  • ابزار بازاريابي و اساس ايجاد وجهه و شهرت شركت ها هستند.
  • اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده مي شود و منبع مستقيم درآمد از حق امتياز ها مي باشند.
  • جزء ضروري موافقت نامه هاي اعطاي نمايندگي هستند.
  • ممكن است دارائي ارزشمند كسب و كار باشند.
  • شركت ها را تشويق مي كند در حفظ يا بهبود كيفيت محصولات سرمايه گذاري كنند.
  • ممكن است براي دريافت وام مفيد باشد.

علامت هاي تجاري و برند هاي غير قابل ثبت

  • واژه هاي عام قابل ثبت براي علامت تجاري و برند نمي باشد :

    براي مثال اگر قصد ثبت علامت تجاري «صندلي» را داريد چون «صندلي» واژه عام مي باشد نمي توان آن را به عنوان علامت تجاري به ثبت رساند.

  • واژه هاي توصيف كننده قابل ثبت براي علامت تجاري و برند نمي باشد :

    اينها كلماتي هستند كه در تجارت معمولاً به توصيف محصول مورد نظر به كار مي روند. مثل كلمه «شيرين» براي «شكلات» ولي موسسه حقوقي ذهن ناب راه حل هايي براي ثبت اين موضوع دارد.

  • علائم گمراه كننده ( فريب دهنده ) قابل ثبت براي علامت تجاري و برند نمي باشد :

    علائم تجاري هستند كه مصرف كننده را نسبت به ماهيت ٫‌ كيفيت يا مبداء جغرافيايي محصول گمراه مي كند يا فريب مي دهد. همچنين علائمي كه خلاف نظم عمومي و اخلاق حسنه و مذهبي كه عموماً پذيرفته شده اند را نقض كنند به عنوان علامت تجاري قابل ثبت نيستند.

  • پرچم ها و نشانه ها  قابل ثبت براي علامت تجاري و برند نمي باشد :

    پرچم ها و نشان هاي سلطنتي ٫ علائم رسمي دولت و نشان كشور ها و سازمان هاي بين المللي كه نمونه آنها به دفتر بين المللي سازمان جهاني مالكيت معنوي (WIPE) اعلام شده است معمولاً قابل ثبت نيستند.

هزينه ثبت برند و علامت تجاري

هزينه ثبت برند يا ثبت علامت تجاري شامل موارد زير مي باشد :

  • مرحله اول ثبت برند و علامت تجاري : 

 ثبت نام حساب كاربري و درخواست اقرارنامه.

– ثبت و تنظيم اظهارنامه علامت تجاري (براي هر نام به صورت جداگانه).

فقط در صورت تائيد نام درخواستي و بلامانع بودن از نظر مشابهت و مغايرت ٫ ادامه كار مقدور مي باشد.

  • مرحله دوم (بعد از تائيد اداره مالكيت معنوي) :

– حق الوكاله وكيل.

– پرداخت روزنامه تقاضا برند و علامت تجاري.

– پرداخت روزنامه رسمي.

– پرداخت حق الثبت و حق التمبر گواهينامه برند.

– دريافت گواهينامه يا تصديق برند و علامت تجاري ثبت شده و انحصار ۱۰ ساله علامت تجاري.

در صورتي كه تمايل به ثبت برند و علامت تجاري خود داريد و اين افتخار را مي خواهيد به موسسه ثبتي ذهن ناب بدهيد ٫ فرم زير را پرينت گرفته و تكميل كنيد و با مدارك هويتي مورد نظر براي موسسه توسط ايميل يا فايل ضميمه زير ارسال كنيد تا در سريعترين زمان و بهترين كيفيت برند و علامت تجاري شما به ثبت برسد. حتماً طبقات برند و علامت تجاري را مطالعه و طبقه برند و علامت تجاري خود را مشخص نمايئد.

 

نكته بسيار مهم در مورد ثبت بين المللي برند

بدينوسيله در خصوص ثبت بين المللي قوياً تاكيد مي گردد كه ثبتي به عنوان ثبت بين المللي يكپارچه  وجود ندارد و ثبت هر يك از مصاديق مالكيت صنعتي مطابق معاهدات و كنوانسيون ها در قلمرو كشورها يا اتحاديه هاي عضو آنها مطابق مقررات مربوطه صورت مي گيرد و تبليغاتي با عناوين ثبت بين المللي يا جهاني به صورت يكپارچه با وعده هايي چون شركت در نمايشگاه هاي بين المللي و سوء استفاده هاي احتمالي ديگر متقلبانه بوده و بي پايه و اساس مي باشد. به متقاضيان ثبت برند و علامت تجاري توصيه ميگردد كه در ارتباط با نحوه اقدامات و رويه هاي ثبت در وهله اول از مشورت هاي موسسه حقوقي ذهن ناب همشهري بهره بگيرند و راهنمايي ها و دستور العمل هاي وكلاي موسسه را استفاده نمايند.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۳:۵۰ ] [ behzad moghtader ]

جراحي منيسك زانو

ما در ادامه سوالات متداولي را كه براي شما عزيزان در مورد منيسك زانو و جراحي منيسك زانو پيش مي ايد وبيماران عزيز مطرح كرده اند را آماده كرده ايم.

با ما همراه باشيد.

آيا پارگي منيسك خود بخود ترميم مي شود؟

منيسك از نظر خون رساني به دو قسمت بيروني و داخلي تقسيم مي شود. قسمت هاي مركزي تر فاقد عروق خوني هستند ولي حاشيه بيروني منيسك عروق خوني را دريافت مي كند پس در صورت آسيب ديدن قدرت ترميم دارد ولي اين بدان معني نيست كه هر پارگي منيسك كه در قسمت حاشيه اي آن باشد ترميم خواهد شد.

پارگي منيسك حتي اگر در قسمت حاشيه اي آن باشد خودبخود ترميم نمي شود بلكه نياز به درمان صحيح دارد.

آيا فعاليتهاي ورزشي براي منيسك آسيب ديده مضر است؟

تاثير دويدن و  فعاليتهاي ورزشي بر روي آسيب منيسك بسته به شدت آسيب متغير است.

در صورتي كه پارگي منيسك موجب بروز علائمي مانند تورم، قفل شدن و يا خالي كردن زانو شود وارد كردن فشار زياد به زانو مانند دويدن زياد ممكن است شدت آسيب را افزايش دهد.

درمان هاي بدون جراحي پارگي منيسك زانو شامل چه مواردي هستند؟

مصرف داروهاي ضدالتهابي ، استراحت و استفاده از كمپرس يخ مي تواند در موارد حاد پارگي منيسك زانو موثر باشند.

استفاده از كمپرس يخ باعث كاهش تورم و التهاب شده و بافت آسيب ديده را بهبود مي بخشد.

پزشك ممكن است براي حفظ مفصل استفاده از بريس و عصا را براي بيمار توصيه كند.

همچنين يكي از درمان هاي مهم در پارگي منيسك زانو اصلاح فعاليت ها و جلوگيري از انجام فعاليت هايي است كه باعث تشديد علائم مي شود، البته اين اقدامات تا حدود زيادي بستگي به شدت آسيب ديدگي، نوع آسيب ديدگي ، اندازه پارگي و تقاضاي بيمار دارند.

پارگي منيسك چه زماني نياز به جراحي دارد؟

پارگي منيسك ممكن است هيچ مشكلي براي بيمار ايجاد نكرده و حتي بيمار نداند منيسك زانوي او پاره است.

در صورت بروز پارگي مينيسك زانو پزشك ابتدا درمان هاي بدون جراحي مانند استراحت، دارو، زانوبند طبي، بريس، فيزيوتراپي و ورزش هاي اصلاحي را تجويز مي كند و فقط در صورت پارگي شديد منيسك زانو كه زندگي را براي فرد مشكل مي كند، عمل جراحي توصيه مي شود.

مهمترين اين علائم درد زانو، قفل شدن زانو، خالي شدن زانو و تورم گاهگاهي آن است.

جراحي منيسك زانو  به چه روش هايي انجام مي شود؟

سه روش جراحي منيسك زانو وجود دارد. در صورتيكه اندازه پارگي بيشتر از ۱ تا ۲۲ سانتيمتر بوده و پارگي در ناحيه اي مجاور به رگ هاي خوني باشد و امكان بهبودي داشته باشد، پزشك ترميم را همراه با بخيه توصيه مي كند.

زمانيكه پارگي در قسمتي از منيسك است كه روند بهبودي ضعيف است ، پزشك لبه پاره شده منيسك را از آن جدا مي كند (منيسكتومي جزئي)  و به مفصل اجازه مي دهد حركت كند.

منيسكتومي كامل (جراحي براي برداشتن منيسك زانو به صورت كامل ) براي درمان پارگي منيسك زانو كه با روش هاي ديگر درمان نمي شود، انجام مي شود.

معمولا پزشكان از انجام اين روش به دليل اينكه زانو بدون منيسك با خطر افزايش فرسودگي انتهاي ران و ساق پا و خطر افزايش ابتلا به آرتروز در مفصل زانو مواجه مي شوند، خودداري مي كنند.

 

بعد از انجام جراحي منيسك زانو چه اقداماتي بايد انجام شود؟

بعد از انجام جراحي تمرينات فيزيوتراپي براي استحكام و استقامت ماهيچه هاي زانو، كاهش درد و تورم و بازگشت تحرك كامل زانو توصيه مي شود.

 

عوارض جراحي منيسك زانو چيست؟

جراحي پارگي منيسك زانو همانند ديگر جراحي ها ممكن است عوارض جانبي موقتي داشته باشد.

عوارض موقت مانند خشكي زانو، عفونت و سفت شدن زانو كه اين عوارض را مي توان با انتخاب يك جراح ارتوپد ماهر به حداقل رساند.

از شايع ترين عوارض جراحي پارگي مينيسك زانو آسيب ديدگي اعصاب پوست ناحيه مورد نظر است كه در طي چند ماه برطرف مي شود.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۱۶:۲۲ ] [ behzad moghtader ]

آناتومي كاربردي مفصل زانو

از دسته مفاصلي از بدن انسان كه وزن بدن را تحمل ميكنند مفصل زانو بزرگترين آنها است. اين مفصل از چهار استخوان تشكيل شده است. در قسمت بالا، انتهاي پاييني استخوان ران Femoral bone قرار دارد.

قسمت پاييني مفصل زانو از دو استخوان يعني استخوان هاي درشت ني يا تيبيا Tibia و نازك ني يا فيبولا Fibula تشكيل شده است. استخوان درشت ني به خط محوري بدن ( يعني خطي كه بيني را به ناف متصل كرده و تا بين دو كف پا پايين ميايد) نزديكتر است و قسمت اعظم نيروي وزن كه از تنه استخوان ران به پايين ميايد از درشت ني عبور ميكند.

استخوان نازك ني در خارج درشت ني قرار گرفته است. استخوان چهارم، كشكك يا پاتلا Patella است كه در جلوي مفصل زانو قرار گرفته و عملا فقط با سطح جلويي قسمت پاييني استخوان ران تماس دارد. در اطراف اين استخوان ها بافت هاي مهم ديگري مثل ليگامان ها، منيسك ها، عروق و اعصاب و پوست قرار گرفته اند.

 

زانوي پرانتزي چيست

در حالت عادي وقتي سر پا مستقيم مي ايستيد و مچ پاهايتان را به هم ميچسبانيد زانوهايتان هم در كنار يكديگر قرار گرفته و فاصله كمي با هم دارند. گاهي اين فاصله زياد ميشود و به نظر ميرسد كل اندام هاي تحتاني چپ و راست بصورت دو پرانتز ( ) در كنار يكديگر قرار گرفته اند. معمولاٌ به اين تغيير شكل اندام، زانوي پرانتزي ميگويند. ولي علت زانوي پرانتزي چيست.

 زانوي پرانتزي

شايعترين علت زانوي پرانتزي انحراف قسمت بالايي استخوان درشت ني است كه به آن ژنو واروم Genu varum ميگويند.

در اين عارضه تنه استخوان درشت ني به خط محوري بدن نزديكتر ميشود به عبارت دقيقتر هرچه از بالاي استخوان درشت ني يا تيبيا به سمت پايين تر مياييم، ميبينيم استخوان به خط محوري بدن نزديكتر شده است. البته گاهي علت زانوي پرانتزي در تغيير شكلي است كه در قسمت هاي پاييني تنه استخوان ران ايجاد ميشود.

 

آيا زانوي پرانتزي من نياز به عمل جراحي دارد

اگر تنها مشكل شما شكل زانو است جواب منفي است. شما نياز به جراحي نداريد. اگر تغيير شكل زانوي شما همراه با درد زانو است ممكن است نياز به جراحي داشته باشيد. بگذاريد قدري بيشتر مسئله را باز كنيم.

ممكن است تنها مشكل شما اين باشد كه از شكل پرانتزي زانوي خود ناراحت هستيد ( درست مثل كسي كه از شكل بيني خود ناراحت است). در اين صورت جراحي اصلاح شكل زانو، براي شما حكم يك عمل جراحي زيبايي را دارد. البته در اين صورت ميتوانيد به تصميم خودتان از پزشك ارتوپد بخواهيد زانوي شما را جراحي و صاف كند ولي بايد بدانيد اين كار عاري از خطر نيست.

احتمال بروز مشكلات در اين جراحي خود خواسته بيش از يك عمل جراحي زيبايي بيني است. اين عمل جراحي، يك عمل نسبتاٌ بزرگ است و احتمال خطراتي مانند عفونت محل عمل، شكستگي استخوان، جوش نخوردن يا دير جوش خوردن محل جراحي، آسيب به عروق يا اعصاب ناحيه عمل، لخته شدن خون در عروق ساق و يا ايجاد درد زانو بعد از جراحي وجود دارد.

 

همراه با زانوي پرانتزي يا ژنو واروم درد زانو هم دارم

ممكن است شما بجز تغيير شكل پرانتزي كه در زانو داريد دچار درد در ناحيه زانو هم باشيد. درد زانو علل بسيار متفاوتي دارد. پس متخصص ارتوپدي ابتدا علت ايجاد درد را بررسي ميكند.

تنها اگر علت درد زانوي شما شروع آرتروز و سائيدگي در قسمت داخلي مفصل زانو ( قسمت داخلي مفصل زانو به قسمتي ميگويند كه به خط محوري بدن نزديكتر است) باشد ممكن است عمل جراحي و اصلاح شكل زانو به شما كمك كند.

در بعضي از افراد و معمولاٌ در سنين بعد از ۳۰-۲۰ سالگي مفصل زانو شروع به سائيدگي ميكند. اين ساييدگي در بعضي اوقات محدود به قسمت داخلي زانو است و قسمت خارجي آن تقريباٌ سالم باقي ميماند. اين بيماران معمولاٌ از درد در قسمت داخلي مفصل زانو ناراحت هستند.

متاسفانه اين عارضه در بسياري اوقات پيشرونده بوده و بتدريج شدت سائيدگي و درد بيشتر شده و ممكن است تمام مفصل زانو درگير شود. اگر اين عارضه همراه با پاي پرانتزي به علت ژنو واروم باشد عمل جراحي و اصلاح پاي پرانتزي ممكن است به بيمار كمك كند.

كمك اين جراحي اينست كه با اصلاح ژنوواروم نيروي وزن كه تا قبل از جراحي بيشتر به قسمت داخلي مفصل زانو اعمال ميشد بطور مساوي بين قسمت هاي داخل و خارج زانو تقسيم شده و فشار به قسمت داخلي كمتر ميشود.

اين كاهش فشار دو منفعت دارد. يكي اينست كه درد بيمار كاهش ميابد و ديگر اينكه از سرعت پيشرفت ساييدگي مفصل كاسته ميشود. دقت كنيد از سرعت پيشرفت كاسته ميشود يعني ممكن است ساييدگي كامل را ۱۵-۱۰ سال به عقب بيندازد و اين به معناي آنست كه بيمار ميتواند سالهاي بيشتري از مفصل طبيعي خودش استفاده كند و ديرتر مجبور ميشود عمل جراحي تعويض مفصل زانو را انجام دهد.

 

آيا ممكن است شكل پرانتزي در زانو بتدريج موجب سائيدگي و آرتروز زانو شود

من فعلا زانوي پرانتزي دارم ولي دردي در زانو ندارم. آيا ممكن است با جراحي پيشگيرانه ژنوواروم ،  جلوي ايجاد آرتروز و ساييدگي زانو در آينده را گرفت. مشخص نيست. بعضي اين عقيده را مطرح ميكنند ولي هنوز كسي بطور قطع آنرا اثبات نكرده است.

 

زانوي پرانتزي يا ژنوواروم چگونه جراحي ميشود

معمول ترين نوع جراحي زانوي پرانتزي استئوتومي بالاي درشت ني High tibial osteotomy ميگويند.

به اين معني كه پزشك جراح بعد از برش پوست، استخوان درشت ني را با وسايلي شبيه اسكنه در قسمت هاي بالاي آن بطور كاملاٌ كنترل شده ميشكند و سپس دو قطعه بالا و پايين را در امتداد مناسب قرار ميدهد بطوريكه در امتداد جديد، استخوان هاي ران و ساق تقريباٌ در يك امتداد قرار بگيرند. سپس استخوان ها بايد مدتي در اين وضعيت بمانند تا به هم جوش بخورند.

براي اينكار ممكن است بعد از عمل جراحي پزشك معالج كل اندام تحتاني بيمار را از كف پا تا بالاي ران گچ گيري كند تا مدتي محل شكسته شده بيحركت مانده و جوش بخورد. البته تحمل گچ بمدت بيش از يك ماه براي بيمار مشكل است.

همچنين در اين روش به علت اينكه زانو مدتي بيحركت ميماند دچار قدري محدوديت حركتي شده و عضلات ران هم ضعيف ميشوند. بنابراين بيمار بعد از خارج كردن گچ بايد مدتي زير نظر فيزيوتراپ نرمش هاي خاصي را انجام دهد تا دامنه حركتي مفصل زانو به حد قبلي بازگردد و عضلات اندام هم قوي شوند.

جراحي زانوي پرانتزيقسمتي از استخوان كه در يك ژنو واروم زانو  بايد برداشته شود تا اصلاح صورت بگيرد در بين دو خط است
251- 2 251- 3
 ژنوواروم قبل از جراحي  ژنووارم بعد از جراحي

روش ديگري كه امروز بيشتر از آن استفاده ميشود فيكس كردن قطعات به توسط پيچ و پلاك است. در اين روش نيازي به گچ گيري بعد از جراحي نيست. البته ممكن است لازم شود تا بعد از چند سال پيچ و پلاك ها خارج شوند.

  عمل جراحي استئوتومي بالاي درشت ني ممكن است به دو شكل انجام شود. در يك نوع، يك قسمت مثلثي شكل از استخوان را از قسمتهاي خارجي استخوان درشت ني خارج ميكنند و سپس قسمت هاي باقيمانده را به هم نزديك ميكنند.

در نوع ديگر يك برش در قسمت داخلي استخوان درشت ني داده و استخوان هاي بالا و پايين را در قسمت داخل از هم دور ميكنند. بعد از هر كدام از اين اعمال جراحي ممكن است جراح ارتوپد، دو قطعه بالايي و پاييني استخوان را به توسط پيچ يا پلاك به يكديگر متصل كند تا راحتتر جوش بخورند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۰۷:۱۰ ] [ behzad moghtader ]

كاربردهاي ميكرونيدلينگ چيست؟

۱- درمان اسكارهاي ناشي از جاي جوش

درمان جاي جوش و اسكار آبله مرغان و سالك از جمله موارد قابل درمان با روش ميكرونيدلينگ مي باشند كه در اين روش با افزايش ساخت كلاژن و الاستين با تحريك فيبروبلاست ها در لايه درم به هموار شدن پوست كمك مي شود. براي تاثير بيشتر از محلول مزوتراپي اسيد هيالورونيك همزمان با ميكرونيدلينگ استفاده مي شود.

۲- افتادگي و شلي پوست

ميكرونيدلينك به كاهش شلي و افتادگي پوست در صورت ، دست ها و بدن كمك مي نمايد.ليفتينگ در ناحيه شكم بعد از بارداري بدليل عدم بازگشت كامل عضلات شكم به وضعيت اوليه اش مي باشد و ميكرونيدلينگ براي اين موضوع كمك زيادي نمي كند.

۳- استرچ مارك ( استريا حاملگي )

اين ترك ها در واقع يك نوع پارگي پوست مي باشند كه لايه هاي عمقي پوست را درگير نموده است و درمان كامل آن با هيچ روشي از جمله ليزر CO2 مقدور نمي باشد. با اين حال ميكرونيدلينگ بطور قابل ملاحظه اي در همرنگ شدن اين ضايعات با پوست طبيعي و بهبود قوام و كاهش اندازه آن موثر مي باشد. چنانچه ميكرونيدلينگ با پي آر پي همراه شود تاثير آن بيشتر خواهد شد. تعداد جلسات مورد نياز براي درمان استرچ مارك ۴ تا ۶ جلسه مي باشد كه به فاصله يك ماه انجام مي شود.

۴- لكه هاي پوستي مقاوم به درمان

اين لكه ها بدليل توليد بيش از حد ملانين در پوست ايجاد مي شوند. علت توليد بيش از حد ملانين مي تواند متفاوت باشد و دلايلي از قبيل آفتاب سوختگي ، آكنه ، بريدگي ها ، گزش حشرات و …. علت ايجاد آن مي باشد. چنانچه ملانين در لايه عمقي درم واقع شده باشد اسيدهاي لايه بردار دسترسي به آن ندارند ولي با ميكرونيدلينگ لايه درم بخوبي در دسترس بوده و بعلاوه نفوذ داروهاي مزوتراپي ضد لك كه همزمان به روي پوست اسپري مي شود  موجب از بين رفتن ضايعات هايپر پيگمانته عمقي مي شود.  استفاده از كرم هاي ضد آفتاب بعد از درمان براي پيشگيري از عود ضايعات توصيه مي شود.

۵- كاهش چين و چروك هاي پوست

كاهش چين و چروك هاي پوست بدليل افزايش توليد كلاژن و الاستين و بهبود خون رساني به پوست مي باشد. مزيت كاهش چين و چروك با ميكرونيدلينگ ويا طب سوزني در مقايسه با تزريق بوتاكس و اسيد هيالورونيك در اين است كه در روش ميكرونيدلينگ ماندگاري طولاني تري بدست مي آيد و ماده خارجي وارد بدن نشده و عوارض جانبي اين مواد وجود ندارد بعلاوه براي جوانسازي پوست دست ، گردن و صورت مي توان از اين تكنيك بهره جست. از طرف ديگر مواد فوق بعد از چند ماه توسط بدن متابوليسم شده و نياز به تزريق مجدد مي باشد. بعلاوه در ميكرونيدلينگ منافذ پوست به تدريج بسته شده و كيفيت و قوام پوست بهبود مي يابد.

بيشتر بخوانيد : ميكرونيدلينگ ابرو

۶- درمان اسكارهاي ناشي از اعمال جراحي قبلي سوختگي ها و عفونت ها

با فعال شدن فيبروبلاست ها و سلول هاي بنيادي و آزاد شدن فاكتورهاي رشد پلاكتي ناهمواري هاي پوست به تدريج برطرف شده و اسكار تا حد قابل توجهي از بين مي رود. بسته به اندازه اسكار وعمق آن و نوع پوست تعداد جلسات درماني معين شده كه معمولا ۷-۵جلسه مي باشد. اسكارهاي ناشي از سوختگي با تاخير به درمان پاسخ مي دهند و بين ۶ ماه تا يك سال ممكن است طول بكشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۵۹:۲۰ ] [ behzad moghtader ]

ليرز موهاي زائد داراي چه عوارض و معايبي مي باشد؟

  1. ليزر موهاي زائد نسبتاً گران مي باشد.
  2. حداقل جلسات مورد نياز براي ليزر 4 تا 6 جلسه مي باشد.
  3. از ليزر موهاي زائد نمي توان براي هر فردي استفاده نمود.
  4. نتيجه ليزر موهاي زاند به تعداد ي عوامل مانند رنگ پوست بستگي دارد.
  5. در ليزر موهاي زاند سوختگي اجتناب ناپذير مي باشد

با چه روش هايي مي توان موهاي زائد بدن را از بين برد؟

جهت رهايي از شر موهاي زائد صورت و بدن( موهاي زائد بيكيني ،موهاي زائد ابروها،موهاي زائد پاها ،موهاي زائد زير بغل و گردن،موهاي زائد كشاله ران،موهاي زاند بازوهاو...) همواره به دنبال بهترين كلينيك ليزر مو و نيز روشي كه دائمي تر باشد بوده و هستيم.

در حالت كلي با دو روش مي توان موهاي زائد را از بين برد:

  1. روش دائمي از بين بردن موهاي زائد بدن و صورت
  2. روش موقت از بين بردن موهاي زائد بدن و صورت

روش موقت از بين بردن موهاي زائد بدن به چه صورتي مي باشد؟

ما مي توانيم تقريبا همه روش هاي سنتي را در اين دسته قرار دهيم مانند:تراشيدن با تيغ،موبر،موم ،اپيلاسيون،وكس و ... بايد اين نكته را يادآور شوم كه هنوز هم حدود 80 درصد از مردم از اين روش ها براي از بين بردن موهاي زائد بدن خود استفاده مي كنند البته هميشه به عوارضي كه روش هاي سنتي و قديمي در پيش دارند نيز توجه كرده ايم اما به علت اينكه روش هاي دائمي تر هزينه برتر مي باشند همچنان از اين روش ها براي رهايي از شر موهاي زائد بدن خود استفاده مي كنيم.

روش دائمي از بين بردن موهاي زائد بدن به چه صورتي مي باشد؟

 

 

ليزر مو

ليزر موهاي زاند تقريباً 90% موهاي زائد بدن را به صورت دانمي از بين ميبرد و بقيه مقدار باقي مانده نيز مبدل به كك و موهاي خيلي ريز مي شوند كه در مراحل سالانه ليزر مو آن ها نيز كم كم از بين خواهند رفت.در تاثير ليزر برروي موي زائد عوامل مختلفي مانند نژاد ،سن افراد ،مقدار هورمون هاي توليد كننده موي زاند در بدن ،وسعت ناحيه مد نظر براي انجام عمل ليزر مو،رنگ مو،ميزان زبري و ضخامت مو و...تاثيرگذار مي باشند.

روز به روز با پيشرفت علم تجهيزات پزشكي دستگاه هاي حرفه اي تري جهت ليزر موهاي زائد طراحي و ساخته مي شود .بنابراين در ليزر مو از دستگاه هاي متفاوتي استفاده مي گردد كه با تكنيك هاي متفاوتي انجام مي گردد .در زير به تعدادي از اين موارد اشاره خواهيم كرد:

چگونه بهترين كلينيك ليزر مو را انتخاب كنيم؟

از موارد مهمي كه افراد متقاضي ليزر مو بايد بدان دقت داشته باشند ؛انتخاب بهترين كلينيك ليزر مو است .كلينيكي كه بهترين متخصصين را به همراه بهترين و بروزترين تجهيزات در اختيار داشته و از نظر علم پزشكي برترين كلينيك باشد.كلينيكي زا انتخاب نماييد كه متخصصين با تجربه اي را در اين زمينه در اختيار داشته باشد.

به چه نحوي ليزر موهاي زائد بدن و صورت انجام مي شود؟

همچنان كه از نام اين روش نيز مشخص مي باشد ،در اين روش براي از بين بردن موهاي زائد بدن و صورت از ليزر استفاده مي شود در اين روش براي اينكه به چشم هاي بيمار آسيبي وارد نشود و قرينه چشم دچار آسيب نشود براي بيماران از عينك هاي مخصوصي استفاده مي شود. پيش از عمل ليزر موهاي زائد بايست موهاي ناحيه درمان كاملا اصلاح گردند به طوري كه بيش از يك ميليمتر ارتفاع نداشته باشند.

پيش از انجام ليزر موهاي زائد در ناحيه درمان از ژل هاي سرد و خاصي براي محافظت از پوست و نيز نفوذ سريع ليزر به ناحيه فوليكولي استفاده مي گردد. و در آخر سر با انرژي اندازه اي كه روي دستگاه ليزر مو تنظيم مي شود ،عمل ليزر موهاي زائد صورت مي گيرد كه لطافت و زيبايي را براي مريض به همراه دارد.

هزينه ليزر موهاي زائد

ليزر بر روي موهاي زائد بدن داراي چه اثراتي مي باشد؟

  1. سرعت رشد مو را به شدت كم مي كند.
  2. ليزر 90% موهاي زائد بدن را از بين مي برد.
  3. رنگ مو را كم رنگ تر مي نمايد.
  4. موهاي زائد بدن را بسيار نازكتر كرده و جلوي رشد آن ها را مي گيرد.

همه موارد بالا بعد از عمل ليزر موهاي زائد موجب مي شود كه درمان و از بين بردن موهاي زائد بدن و صورت بسيار طبيعي جلوه نمايند.

چند جلسه براي ليزر موهاي زائد بدن و صورت مورد نياز مي باشد؟

بايد به اين مسئله دقت داشته باشيم كه ليزر به فوليكول مو(پياز مو) آسيب مي رساند و از رشد آن جلوگيري مي كند .بنابراين همه پياز هاي مو در يك مرحله رشد نمي باشند و به شكل متفاوت زمان بندي دارند .از سوي ديگر براي به دست آوردن نتيجه بهتر ليزر مو برخي موارد مانند:رنگ مو ،نوع پوست ،ضخامت مو،ناحيه درمان و...موثر مي باشند.بنابراين با در نظر گرفتن تمام موارد بالا ،تعداد جلسات مورد نياز براي ليزر موهاي زائد مشخص مي گردد.

ماندگاري و دوام ليزر موهاي زائد چه قدر مي باشد؟

همان گونه كه قبلاً هم اشاره داشتيم جهت از بين بردن دائمي موهاي زائد بدن و صورت از روش ليزر مو استفاده مي گردد كه خيلي بهتر و آسانتر مي باشد.ولي براي از بين بردن همه فوليكول هاي مو بايد تعداد جلسات ليزر موهاي زائد را افزايش دهيم تا همه پياز هاي مو در ناحيه درمان به طور كامل از بين بروند و ديگر توان رشد نداشته باشند.رضايت افراد متقاضي و ليزر مو و مطالعات و تجربه اي مه متخصصين دارند اين نتيجه را نشان مي دهد كه 90% موهاي زائد به طور كامل از بين مي روند و بقيه هم به مقدار زيادي ضخامت خود را از دست مي دهند به اندازه اي كه تبديل به كك مي گردند و طبيعي ديده مي شوند.

ليزر موهاي زائد داراي چه معايب و عوارضي مي باشد؟

دقت داشته باشيد كه براي انجام ليزر موهاي زائد بدن و صورت خود نخست بايد كلينيك ليزر مو مورد نظر خود را انتخاب نماييد كه داراي افراد متخصص و با تجربه اي مي باشند كه همه زير و بم عمل ليزر مو را مي دانند.پيش از انجام ليزر موهاي زائد پزشك و متخصص زيبايي در كلينيك ليزر مو بايد بر اساس سيستم بدني شما همه عوارض بعد از ليزر را كاملاً براي بيمار شرح دهند.خوشبختانه تا به حال عوارض خاصي بهد از انجام ليزر موهاي زاند بدن مشاهده نشده است .بنابراين در صورتي كه تمام توصيه هاي كه پزشك متخصص براي شما ارائه مي دهد را به صورت جدي رعايت نماييد عوارض احتمالي پس از ليزر موهاي زائد بدن و صورت را به حداقل خواهيد رساند.

بعد از ليزر موهاي زائد بدن چه مراقبت هايي را بايد انجام دهيم؟

  1. بايد از انجام تمرين هاي بدني و ورزشي سنگين به مدت يك ساعت (حداقل يك ساعت) پس از عمل ليزر مو اجتناب نمود.
  2. حدودا به مدت 3 هفته از بند انداختن و اپيلاسيون پرهيز شود .پس از انجام ليزر موهاي زاند پوست حساس مي شود اين مدت زمان براي برگشت پوست به حالت طبيعي در نظر گرفته مي شود.
  3. پس از انجام عمل ليزر موهاي زائد ،فرد بايد به مدت 45 روز از قرار گرفتن مستقيم در معرض نور خورشيد خودداري نمايد.
  4. بعد از عمل ليزر موهاي زائد ،فرد بايد از كرم ضد آفتاب SPF15 براي جلوگيري از آسيب ديدگي احتمالي پوست استفاده نمود.
  5. پس از ليزر موهاي زائد ناحيه درمان را به هيچ عنوان نبايد براي مدتي دستكاري يا بسايند.
  6. جهت آبرساني به پوست ناحيه درمان بهتر مي باشد از كرم مرطوب كننده استفاده نمود.
  7. بعد از انجام ليزر موهاي زائد جهت مرطوب نگه داشتن ناحيه درمان از كرم هايي كه از مواد شيميايي مانند بنزوئيل استفاده شده است به كار نبايد برد.

با رعايت نمودن تمام موارد بالا پس از انجام عمل ليزر موهاي زائد ،فرد هيچ نوع درد و عارضه پس از درمان نخواهد ديد و درمان كاملاً موفقيت آميز خواهد بود.

ليزر موهاي زائد در زمان بارداري و شير دهي به چه صورتي مي باشد؟

بايد به ايم مسئله توجه داشته باشيم كه بارداري و بطبع دوران بعد از بارداري يكي از حساس ترين مراحل زندگي زناشويي مي باشند و هر كاري را در اين دوران بايد با احتياط و زير نظر پزشك انجام دهيم.در دوران بارداري خانم با تغييرات هورموني خاص بدن مواجه مي شود بنابراين نبايد در اين دوران از ليزر استفاده نمود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۸:۲۱ ] [ behzad moghtader ]

بعضي اوقات براي افراد پيش مي آيد كه بر اثر حادثه يا آرتروز زانويشان آسيب مي بيند كه انجام دادن فعاليت هاي روزانه را برايش مشكل مي كند مثل بالا رفتن از پله ها و يا پياده روي معمولي را نيز به مشكل مي اندازد ، حتي ممكن است در زمان نشسته و دراز كش نيز احساس درد كند در اين حالت به پزشك ارتوپد مراجعه مي كنيد كه در قدم اول درمان هاي غير جراحي را براي شما پيشنهاد مي كند مانند :

فيزيوتراپي ، دارو و تزريق . اما گاهي اين مورد پيش مي آيد كه بيمار با اين اقدامات غير جراحي بهبودي نمي يابد در اين صورت است كه به جراحي كامل زانو نياز است . جراحي كردن زانو وتعويض كردن مفصل زانو آخرين گزينه درمان مي باشد كه روش بسيار صحيح براي درمان درد ، اصلاح فرمول پا و كمك كردن به فعاليت هاي بدن و زانو مي باشد .

تعويض مفصل زانو

اولين جراحي تعويض مفصل زانو در سال 1968 انجام شد و بعد از آن عمل تا كنون با افزايش و پيشرفت لوازم و قطعه هاي جراحي در كورد اين جراحي اثر بسياري داشت . جراحي مفصل زانو يكي از بهترين و موفق ترين روش ها براي درمان درد بيش از حد زانو مي باشد كه بايد توسط متخصص ارتوپدي انجام گيرد اين عمل به تخصص و تجربه جراح بستگي بسيار زيادي دارد . اگر شما عزيزان كه مشكل آسيب ديدگي زانو داريد و به و در حال بررسي گزينه هاي درمان مي باشيد و يا تصميم قبلي داريد كه جراحي تعويض مفصل را انجام دهيد ، در اين مقاله با ما همراه باشيد تا اطلاعاتي در اين باره داشته باشيد .

علت درد زانو

بيشترين علت درد زانو مربوط به آرتريت مي باشد البته مي دانيم كه علت هاي ديگري نيز دارد مانند انواع مختلف آرتروز ولي در حالت كلي بيشترين درد زانو ها مربوط به سه قسمت مي شوند كه عبارتند از : آرتروز ، آرتريت روماتوئيد و آرتريت پس از ضربه . كه در زير توضيح مختصري از هر كدارم را براي شما عزيزان خواهيم داد .

آرتروز  زانو :

آرتروز و سوزش يكي از علت هاي درد زانو مي باشد كه اغلب در سنين بالاي 50 سالگي اتفاق مي افتد ولي در تعداد به ندرت در جوانان نيز ديده شده است . در اين حالت غضروفي كه روي استخوان زانو قرار دارد نرم شده و از بين مي رود كه در اين صورت استخوان ها در برابر يكديگر قرار گرفته و باعث درد زانوي شديد و سفتي مي شوند .

آرتريت روماتوئيد :

در اين نوع بيماري غشالي سينوويال كه در اطراف مفصل قرار دارد ملتهب و ضحيم مي شود و كه در اين صورت به غضروف اسيب مي رساند كه از بين رفتن غضروف را بدنبال دارد و باعث درد شديد و سفتي مي شود . آرتريت روماتوئيد از اختلالاتي است كه به معني آرتريت التهابي مي باشد كه بسيار شايعتر از بقيه است .

آرتريت پس از ضربه :

اتفاق افتادن اين مشكل قادر است آسيب جدي را براي زانو به همراه داشته باشد . شكسته شدن استخوان هاي اطراف زانو و يا آسيب ديدگي رباط زانو مي تواند به غضروف مفصلي آسيب بزند كه اين لاتفاق در طول زمان اتفاق خواهد افتاد كه باعث درد شديد زانو و بازداشتن از عملكردهاي زانو مي باشد .

آماده سازي براي جراحي

ارزيابي پزشكي : هر فردي كه تصميم به جراحي تعويض مفصل دارد به جراح و متخصص ارتوپد مراجعه كرده و دستورات لازم را بايد اجرا كند . ممكن است جراح و متخصص ارتوپد از فرد مورد نظر چندين هفته قبل از عمل معاينات فيزيكي را براي او انجام دهد ، اين معاينات بسيار ضروري و لازم مي باشد بايد از سالم بودن فرد اطمينان كامل داشته و شرايط جراحي را نيز برخوردار باشد . در بسياري از مواقع ديده شده است كه فرد دچار بيمار هاي ديگري مي باشد مانند بيماري هاي قلبي كه بايد با پزشك يا متخصص قلب قبل از عمل معاينه و ارزيابي شود كه آيا فرد مي تواند اين جراحي را انجام دهد يا نه در صورت اجازه ندادن متخصص قلب اين عمل و تعويض مفصل براي وي انجام نخواهد شد .

آزمايشات لازم :

براي اينكه به جراح و متخصص ارتوپد در انجام دادن عمل كمكي بكنيم لازم است چند نمونه آزمايش از جمله آزمايشات خون ، ادرار ، نوار قلب و .. را انجام داده و به جراح ارائه دهيم .

دارو ها :

اگر فردي دارويي را مصرف مي كند بايد قبل از جراحي به متخصص ارتوپد خود آنهارا نشان داده و بررسي انجام شود .

برنامه ريزي اجتماعي :

اگر چه فردي كه جراحي شده است مي تواند بعد از عمل بر روي عصا و واكر راه بيافتيد ولي براي چندين هفته به فردي كه از او پرستاري كند لازم مي باشد مانند انجام دادن كارهاي پخت و پز ، خريد ، حمام كردم و غيره .

كانديداهاي مناسب برا انجام دادن اين جراحي

در اين مورد هيچ محدوديت سني يا وزن مطلق وجود ندارد . توصيه هايي كه متخصص ارتوپد در مورد جراحي براي شما ارائه مي كند بر اساس درد و ناتوانايي بيمار مي باشد در صورتي كه بر اثر درمان هاي غير جراحي اين درد ها بهبودي نيافت و به آخرين گزينه يعني جراحي و تعويض مفصل زانو رسيديم توسط متخصص ارتوپد معاينه شده و دستور جراحي را صادر مي كند كه اصلا به سن فرد ارتباطي ندارد و فقط براي بهبودي درد زانو اقدامات را بايد انجام داد . بيشترين متقاضيان تعويض مفصل در بين 50 سالگي و 80 سالگي مي باشند كه همه آنها به صورت جداگانه توسط متخصصين ارتوپد معاينه و آزمايش مي شوند. تعويض مفصل در افراد با سن بالا و يا در تعداد اندك جوانان با موفقيت انجام مي شود و مشكلي در جراحي نداريم .

نحوه جراحي توتال ني | total knee replacement

مدت زمان اين جراحي معمولا يك تا دو ساعت طول مي كشد كه مراحل زير را شامل مي شود :

  • آماده كردن استخوان : در قدم اول براي انجام تعويض مفصل استخوان ها و غضروف آسيب ديده برداشته مي شوند .
  • قرار دادن ايملنت هاي فلزي : بعد از قدم اول ايمپلنت هاي فلزي را در جاي خود قرار مي دهيم كه در اين قسمت جراح بايد بسيار با تجربه باشد زيرا استخوان ها و غضروف برداشته شده با گونه فلزي تعويض مي شود .
  • روكش كردن كشكك زانو : در اين مرحله از كار قسمت زيرين كشكك زانو برداشته مي شود و توسط يك ماده پلاستيكي پوشانده مي شود .
  • قرار دادن فضا دهنده : آخرين مرحله در اين جراحي قرار دادن فضا دهنده مي باشد كه بين قسمت هاي فلزي گذاشته مي شود كه نرم و لغزنده باشد .

اقدامات لازم بعد از جراحي تعويض مفصل زانو

مديريت درد :

طبيعي است كه بعد از جراحي شما احساس درد مي كنيد كه در اينجا پزشكان و پرستاران براي كاهش دادن درد شما تلاش خود را مي كنند تا بهبودي خودتان زودتر بدست بياوريد . اغلب داروهايي براي تكسين درد كوتاه مدت تجويز خواهند شد .

پيشگيري از لخته شدن خون :

متخصص و جراح ارتوپد شما ممكن است براي جلوگيري از لخته شدن خون و كاهش تورم پا اقداماتي را انجام دهد . در اينجا حركت دادن پا و مچ پا بلافاصله بعد از عمل توصيه مي شود كه براي جلوگيري از لخته شدن خون و كاهش تورم بسيار موثر است .

فيزيوتراپي :

طبق تجارب بدست آماده بيشتر بيماران بعد از جراحي توتال ني به فيزيوتراپي نياز دارند كه در آن متخصص فيزيوتراپ تمرينات و نرمش هاي خاصي را براي تقويت كردن پا و حركت زانوي شما انجام خواهد داد . به هيچ عنوان به توصيه هاي پزشك جراحتان بي توجه نباشيد و راه رفتن ساده و انجام كارهاي روزمره را با مشورت جراح انجام دهيد .

مراقبت هاي لازم در منزل بعد از عمل تعويض مفصل زانو ( جراحي توتال ني )

در قدم بعدي بيشترين درصد موفقيت در اين جراحي بستگي به انجام دادن دستورالعمل هايي اسست كه جراح ارتوپد براي شما مي گويد دارد كه بايد آنها را به طور دقيق و به موقع انجام دهيد .

  • مراقبت از زخم :  چند هفته بعد از جراحي بخيه ها و پانسمان هاي گذاشته شده برداشته مي شوند . جلوگيري از عفونت بعد از جراحي بسيار مهم مي باشد ، از تماس آب با زخم جدا خود داري كنيد و زخم را خشك نگه داريد .
  • رژيم غذايي : در اينجا يك رژيم غذايي متعادل با مكمل آهن كافي است تا به بهبود زخم و بازگرداندن قدرت عضلاني كمك كند .
  • فعاليت : ورزش كردن يكي از مراقبت هاي بسيار ضروري در خانه مي باشد كه بايد بعد از گذشت مدتي با مشورت جراح انجام داده شود بعضي از حركات در روز هاي اول بعد از جراحي با درد همراه مي باشد .

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۷:۲۲ ] [ behzad moghtader ]

معايب استفاده از روغن موتور غير استاندارد

معايب استفاده از روغن موتور غير استاندارد , تاثيرات استفاده از روانكار صنعتي نامناسب در ماشين آلات : چه اتفاقي ممكن است براي اتومبيل شما در صورت استفاده كردن از روغن موتورهاي نامناسب خواهد افتاد ؟ آيا اين كار در بلند مدت آسيب جدي را وارد خواهد كرد؟

روغن موتور غير استاندارد

اكثر مردم زماني كه بحث روان و روانكاري اتومبيل به ميان مي آيد به روغن انتقالي و روغن موتورهاي خودروهاي خود مي انديشند . وظيفه ي كاهش اصطكاك , تميزكاري و خنك نگه داشتن قطعات ماشين الات بر عهده ي هر دو اين روانكارها را بزرعهده دارند . روغن هاي ايه ي با كيفيت و افزودن هاي آن تاثير بسزايي در عملكرد روانكارها دارد . با اين حال تا به اينجا تمامي شباهت هاي اين دو روانكارها به اتمام مي رسد . چون در فرمولاسيون ها مجموعه اي از تفاوت ها , خواص هاي فيزيكي و فواصل تخليه موجود مي باشد . حتي دراين دو نوع روانكارها نيز , برندها , نمره ها و نامگذاري هاي گوناگون و متفاوتي نيز موجود مي باشد . ضروري است كه شما به طور خلاصه به اين نكته واقف باشيد كه اتومبيل شما نياز به چه چيزي دارد و شما بايد چه چيزي را خريداري بفرماييد .

انتقال مايعات بر اساس سازنده ي وسيله ي نقليه , شرايط عملياتي و نوع انتقال متفاوتي را باهم دارند . در اين باره قانون طلايي كه وجود دارد اين است كه به هيچ وجه اين مايعات را باهم مخلوط نكنيد . به اين دليل كه هرگونه ناسازگاري , عوارض جانبي فاجعه آميز و غثير قابل كنترلي را مي تواند بر روي انتقال داشته باشد . لغزش چرخ دنده ها و چرخ دنده ها , خسارات كوتاه مدت اين انتقال نادرست محسوب مي شود . اين در حالي است كه آسيب هاي اين انتقال نادرست با آسيب هاي دراز مدت مي تواند در انتقال باعث گردد كه نارسايي فاجعه آميزي به دنبال بياورد .

گزينه هاي بسيار زيادي براي روغن موتور , در مقايسه با ديگر رونگارهاي صنعتي كه در بازار موجود است , وجود دارد . اين تنوع گزينه ها مي تواند باعث سردرگمي شما در امر خريد و آنچه خودروي شما نياز دارد گردد . معمولا اغلب افراد همچون ديگر اقلام مصرفي , براساس قيمت , روغن را براي اتومبيل خود انتخاب مينمايند . ولي بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه شما هزينه اي را كه براي آن پرداخت مي نماييد , براساس آن بازدهي دريافت خواهيد كرد .

مهمترين و اصلي ترين ويژگي فيزيكي يك روغن صنعتي , ويسكوزيته ( غلظت ) آن مي باشد . مقادير گوناگون ويسكوزيته , براي روغن موتور قابل دسترس مي باشد . شايع ترين علت عدم ناسازگاري يك روان كننده با يك ماشين , انتخاب غلظت غلط آن مي باشد . به طور مثال اگر روغن انتخاب شده از غلظت كمتري برخوردار باشد مي تواند باعث افزايش شديد فرسودگي قطعات را به دنبال داشته باشد . همچنين اگر روان كننده از گرانروي بالاتريث از نياز برخوردار باشد , باعث كمبود جريان روغن و افزايش قطعات شده و در نهايت بازده ماشين الات كاهش چششمگيري مي يابد . هر دو اين شرايط موجب مي شود كه در آينده اي نزديك و در دراز مدت تاثير منفي زيادي را بر روي دستگاه داشته باشد .

طول عمر مفيد تعيين گرديده براي روغن موتور , يكي از دلايلي كه غالبا ناديده گرفته مي شود . به اين نكته توجه داشته باشيد كه مابين موتور هاي ديزلي و بنزين تفاوت هاي بي شمار و متفاوتي در فرمول بندي موجود است . اين تفاوت ها عبارتند از ” ويسكوزيته , روغن پايه و مواد افزودني هستند . مورد ديگري كه نياز به توجه بيشتري دارد , سازگار نبودن روغن هاي قديمي با روغن هاي امروزي و مدرن مي باشد . اغلب روغن هايي كه فروخته مي شود از موتورهاي مدرن محافظت نكرده و منسوخ شده اند . اين درحالي است كه براي فروش اين روغن هاي منسوخ شده هيچ قانوني مبني بر ممنوعيت فروش وجود ندارد . در اينجا همه چيز به اطلاعات و آگاهي مصرف كنندگان بستگي دارد تا از روانكارهاي نادرست و منسوخ شده در وسايل نقليه و اتومبيل هاي خود استفاده نكنند .

روغن صنعتي

روغن صنعتي يكي از محصولات بسيار مهم و تجاري صنعت پتروشيمي و نفت مي باشد . روغن صنعتي در كاربردهاي متفاوت و با برندهاي مختلفي در بازار موجود است . اين محصول برتر و فراورده نفتي مي توان گفت تمام مجموعه و گروه هاي روانكار را در بر ميگيرد و كاربرد وسيعي در صنايع گوناگون دارد . شركت هاي بزرگي در توليد روغن صنعتي و روانكارهاي صنعتي فعال هستند و هر كدام محصولي را با كيفيت خاص روانه بازار مي كنند و بخشي از بازار اين محصول را به خود اختصاص داده اند . امروزه شركت هاي داخلي كشورمون نيز با بكارگيري از متخصصان جوان و باهوش توانشته اند كيفيت محصولات خود را به مشابه خارجي به ويژه اروپاي و آمريكايي برسانند . روغن صنعتي بهران , روغن صنعتي پارس و … نمونه اي از شركت هاي داخلي موفق در اين زمينه مي باشند .

لينك كوتاه : (روغن صنعتي) bit.ly/2SufiwB , ( فروش روغن صنعتي) goo.gl/2SvW2i

شركت هاي خارجي توليد كننده روغن صنعتي

اگر به بخش برند هاي برتر روغن صنعتي مراجعه كنيد متوجه خواهيد شد كه تعداد شركت هاي اروپايي و امريكايي زيادي در اين زمينه فعال هستند به هر حال محصولات نفتي درآمد بالايي دارد و بهترين موقعيت براي سرمايه گذاري است در اين بين بيشتر شركتهايي كه با كشور ما همكاري زيادي از ابتدا داشته اند با هر نوع فراز و نشيبي ؛ بيشتر شركت هاي انگليسي , آلماني و فرانسوي بوده اند .شركت هايي مانند توتال و …

جهت خريد روغن صنعتي با كيفيت بالا و مشاوره مي توانيد با كارشناسان فروش ما در روانكار شيمي ماهان تماس برقرار كنيد :

۰۹۱۲۳۱۷۸۳۷۷         ۰۲۱-۷۴۳۰۴

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۴۷:۲۵ ] [ behzad moghtader ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب