كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 25
دیروز : 757
افراد آنلاین : 1
همه : 26275

سيستم هاي امنيتي فروشگاهي

سيستم هاي امنيتي فروشگاهي : سيستم هاي دزدگير به سه دسته تقسيم ميشوند سيستم هاي RF ،AM,EM كه در اينجا ميخواهيم اين سه دسته سيستم را معرفي كنيم .

سيستم هاي امنيتي فروشگاهي

سيستم هاي امنيتي فروشگاهي

انواع سيستم هاي دزدگير

سيستم هاي RF نام اصلي اين سيستم به نام Radio Ferquency ميباشد و همانطور كه از نامش پيداست اين سيستم ها بر پايه امواج راديويي در رنج هاي فركانسي مختلف كار ميكنند اين سيستم ها در دو شكل وجود دارد به شكل دو انتن و تك انتن وجود دارد در حالت دو انتن يك برد به عنوان فرستنده و يك برد به عنوان گيرنده وجود دارد و فرستنده و گيرنده جدا از هم كار ميكنند اما در تك انتن برد فرستنده و گيرنده با هم ادغام شده و در يك برد كار ميكنند و به اين حالت ,حالت Mono (مونو)هم ميگويند در حالت دو انتن تشخيص ان براي بردهاي مختلف متفاوت ميباشد و بايد به اين نكته توجه كنيم كه سيستم هاي دو انتنه عملكرد بهتري دارند چون فرستنده و گيرنده جدا از هم هستند و قوي تر ميباشد اگر درب ورود و خروج فروشگاهتان بسيار كوچك باشد و فضايي كه انتن بايد نصب بشود كمتر از ۹۰سانتي متر است سيستم هاي تك انتن مناسب ميباشد و عملكرد بهتري دارد اما اگر درب فروشگاه بزرگ باشد و دو لنگه باشد انتن مابين دو لنگه نصب شود سيستم جفت انتن را انتخاب كنيم .

مزاياي سيستم هاي گيت فروشگاهي RF

سيستم هاي RF نسبت به سيستم هاي ديگر قيمت مناسب تري دارد و به همين دليل در رنج هاي مختلف فركانسي مورد استفاده قرار ميگيرد و معمول ترين سيستم ميباشد و اكثر فروشگاه ها از اين سيستم استفاده ميكنند نكته ايي كه در اينجا بايد به مشتريان بگوييم گاهي اوقات از يك بدنه انتن كمكي در سيستم هاي مونو استفاده ميشود و به قدرت سيستم تك برد اضافه ميشود و همين كار خيلي ها را به اشتباه مي اندازد كه سيستم جفت انتن خريداري كرده اند اما با وجود دو بدنه انتن عملكرد ان به مانند تك انتن ميباشد و فرستنده و گيرنده جدا نيست .

اين پيشنهاد را نيز از سمت گروه صنعتي گيت و دزدگير فروشگاهي پارسا بپذيريد :

كه سيستم هاي تك انتن براي فروشگاه هاي با مساحت كمتر از ۱۵متر مربع توصيه ميشود حتي براي فروشگاه هاي خيلي بزرگ هم از سه انتن هم ميتوان استفاده كرد كه حالت سه انتن به صورت گيرنده فرستنده و گيرنده ميباشد

مقايسه سيستم RFو AM

گيت فروشگاهيRF معمولا به صورت DUAL است و سيستم مونو خيلي زياد نميباشد اما درAMهر دو نمونه وجود دارد و همچنين در دزدگير پوشاك RF نسبت به سيستمAMفاصله تشخيص كمتر است اما در AMاين فاصله تشخيص تگ زياد ميباشد و بايد در سيستم هاي RFاين نكته هم توجه كرد در مجاورت فلز كاركرد مناسبي ندارد اما در AM نسبت به RF اين عملكرد بهتر ميباشد و سيستم هاي RF براي اصنافي مثل لباس و هايپر ماركت مناسب ميباشد البته سيستم هاي RF همانطور كه گفتيم داراي قيمت مناسب تري است و قيمت ليبل ها و تگ ها در اين سيستم پايين مي باشد اما در سيستم AMبالا ميباشد يك نكته ايي كه بخواهيم توضيح دهيم اين است كه حساسيت فلز در سيستم هايRFو AM ميباشد كه در اينجا با يك مثال توضيح ميدهيم .

بدين معني است كه ليبل RF را نميتوان روي اشيا فلزي نصب كرد چون توسط انتن شناخته نميشود اين يعني روي اجناسي مثل گوشي موبايل،قوطي كنسرو،CD،DVD حتي روي قوطي چاي كه داخل ان الومينيومي مي باشد مناسب نيست و نصب نميگردد و ما اينجا مقايسه هايي در مورد سيستم هاي RF و AM انجام داديم و هر صنفي مطابق با اجناس و فروشگاه خود سيستم امنيتي مناسب خود را انتخاب ميكنند البته ليبل AM يك ضخامت حدود ۵ميلي متر بوده است و ابعادي حدود ۴*۴سانتي متر يا۵*۵ سانتي متر موجود است و ليبل هاي RF در ايران تقريبا همگي در فركانس ۸٫۲ مگاهرتز ميباشد و با توجه به اين نكات مديران و صاحبان فروشگاه ميتوانند گيت فروشگاهي خود را انتخاب كنند و امنيت فروشگاه خود را بالا ببرند


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۵۸:۲۲ ] [ behzad moghtader ]

ليفتراك , انواع ليفتراك , ليست قيمت ليفتراك , مرجع تخصصي سايت ليفتراك , فروشگاه عرضه ليفتراك در تهران , بزرگترين بازار آنلاين خرديد و فروش انواع ليفتراك :يكي از كاربردي ترين وسيله هاي جابجايي كالا ليفتراك است . ليفتراك هاي وارد شده توسد ام ديزل بالاترين كيفيت را در بين سايرين دارد . به دليل كاربرد وسيع اين ماشين جابجايي شركت هاي ماشين سازي سنگين زيادي اقدام به توليد آن كرده اند . در زير تمامي ليفتراك هايي را كه توسط شركت ام ديزل عرضه مي شود را به همراه اطلاعات شان ارائه مي كنيم . براي كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با ليست قيمت ليفتراك هاي جديد ما مي توانيد با ما تماس گرفته و از مشاوره رايگان ما بهرمند شويد.

ليست محصولات ليفتراك شركت كوماتسو

شركت صنايع معدني Takeuchi كه در سال ۱۸۹۴  تاسيس شد در سال ۱۹۱۷ اقدام به ساخت ماشين آلات و تجهيزات صنعتي و معدني جهت استفاده در فعاليت خود با نام تجاري كوماتسو (komatsu Iron Work ) كرد. نام تجاري كوماتسو در سال ۱۹۲۱ از شركت صنايع Takeuchi   جدا شد . كوماتسو در سال ۱۹۵۳ اقدام به طراحي اولين ليفتراك خود كرد و به صورت گسترده توليد كرد. ليفتراك هاي شركت كوماتسو همانند ساير محصولات قدرتمندش فوق العاده مي باشند. ليفتراك كوماتسو هاي توليد شده توسط كوماتسو در انواع سري هاي مختلف براي فعاليت هاي گوناگون عرضه بازار شده است و تقريبا مي توان گفت در بيش از ۱۰۰ كشور دنيا نمايندگي رسمي دارد.

ليست ليفتراك هاي شركت لينده

شركت لينده يكي از بزرگترين توليد كننده هاي لودر , ليفتراك و تجهيزات انبار در جهان است . شركت لينده بيش از ۵۰ سال است كه در زمينه استاندارد سازي كاميون هاي صنعتي ( ليفتراك , لودر , ريچ استاكر و ..)و مديريت ناوگان و سيستم كمك درايور فعاليت مي كند. شركت بزرگ لينده در سراسر جهان نمايندگي هايي براي فروش محصولات خود دارد و از اين رو توانسته است در حدود ۱۳۰۰۰ نفر را مشغول به كار از طريق برند خود كند. لينده در سراسر دنيا بيش از ۷۰۰ مركز فروش و خدمات و در بيش از ۱۰۰ كشور نيز فعاليت تجاري دارد.
مركز و دفتر اصلي بزرگترين شركت توليد ليفتراك لينده و لودر و تجهيزات انبار لينده در فرانسه واقع شده است .لينده در ارپ به نام Fenwick نيز خوانده مي شود . شركت لينده در سال ۲۰۰۶ بخشي از شركت KION كه دومين توليد كننده بزرگ كاميون هاي صنعتي در جهان بود .
اساس فعاليت شركت لينده در توليد انواع ليفتراك , موتورهاي الكتريكي و ديزلي , تجهيزات انبار , نرم افزار مديريت ناوگان حمل و نقل , راه حل اتوماسيو و سيستم هاي پشتيباني راننده مي باشد.

ليست ليفتراك هاي شركت دوسان

شركت دوسان بيش از ۱۱۰ سال از تاسيسش مي گذرد. و امروزه تبديل به يكي از برترين توليد كننده هاي انواع ليفتراك دوسان , ماشين آلات انبار , صنعتي , راه سازي و معدن و … در جهان شده است. به طوريكه در سراسر جهان بيش از ۳۸ هزار نفر به صورت مستقيم و عير مستقيم كارمند دارد . كه در ۳۳ كشور دنيا فعاليت مي كنند. شركت دوسان يكي از بزرگترين شركت هاي كره است كه درآمد سالانه بالاي ۲۱٫۶ ميليارد دلار دارد.
قدرت شركت دوسان در توليد انواع ماشين آلات و تجهيزات نظامي , ساختماني , انبار داري , راه سازي و … مي باشد. در زير به محصولات ليفتراك اين شركت كه در ام ديزل عرضه مي شود اشاره اي مي كنيم.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۴۸:۴۵ ] [ behzad moghtader ]

لاستيك هاي بازار لاستيك ايرانينان

 

,لاستيك بي ام و , لاستيك پورشه, لاستيك مازراتي, لاستيك ولوو, فروش لاستيك هيونداي, لاستيك كيا, لاستيك تويوتا, قيمت لاستيك آلفارومئو, لاستيك پزو, لاستيك پرايد, لاستيك سمند, قيمت روز لاستيك تندر90 , لاستيك ام وي ام, لاستيك ام جي, لاستيك پاژن, لاستيك پاترول, خريد لاستيك جيلي, لاستيك سوزوكي, لاستيك لكسوس

 

لاستيك باري سنگين , لاستيك اتوبوس , لاستيك كاميون , لاستيك سنگين , لاستيك ايسوزو , لاستيك نيسان , لاستيك فينيشر , لاستيك تريلر , لاستيك كشنده


از نكات مهمي كه بين رينگ و لاستيك خودرو بايد متناسب باشد سايز قطر رينگ است.
در بخش ( نحوه خواندن سايز لاستيك ) در اين باره توضيح داده شده است. قطر رينگ و قطر طوقه لاستيك بايد داراي نشانه يكسان باشند تا به صورت استاندارد لاستيك بر روي رينگ نصب شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر و همچنين دريافت مشاوره جهت خريد رينگ، خريد قالپاق مناسب خودروتان، و همچنين اطلاع از قيمت روز انواع رينگ فابريك و اصلي مناسب خودرو تان با مشاوران بازار لاستيك تماس حاصل فرمائيد. 

 

لاستيك راهسازي , لاستيك صنعتي ، ل استيك لودر , لاستيك جرثقيل ,

اما امروزه در خودروهايي با طراحي جديد از رينگ با آلياژ آلومينيومي استفاده ميشود كه عموم بازاري‌ها اين دسته از رينگ‌ها را رينگ اسپرت مينامند. رينگ هاي آلومينيومي سبك هستند، ظاهر زيبايي دارند و در اين سالها به كررات مدل‌هاي مختلف با ظواهر زيبا و دلربا را از آنها ديده‌ايم، قابليت فرمانپذيري، بالانس و نصب راحت‌تر لاستيك بر روي رينگ‌هاي آلومينيومي نيز از جمله مزاياي استفاده از رينگ‌هاي آلومينيومي است.

رينگ آلومينيومي مادامي كه از با كيفيت ترين مواد و با بهره گيري از بالاترين استاندارد ها ساخته شود، نميتوان در مقايسه با رينگ فولادي، بر روي آن عيب گذاشت و از معايب آن گفت. اما امان از زماني كه رينگ آلومينيومي از كيفيت ساخت پائين برخوردار و از مواد درجه دو و سه ساخته شده باشد، در ساده ترين حالت ميتوان به اين مطلب اشاره كرد كه در دست انداز و يا ضربه‌اي كه رينگ فولادي را خم و دفرمه ميكند، رينگ آلومينيومي به طور كل شكسته و از چرخ و لاستيك جدا ميشود …!

جالب است بدانيد كه كارخانجات توليد رينگ فولادي در ايران، با كيفيت ترين رينگ‌هاي فولادي را در جهان توليد ميكنند. با افتخار كالاي ايراني در زمينه رينگ‌ فولادي يكي از با كيفيت ترين توليدات جهانيست، كارخانجات توليد  يكي از توليد كنندگان برتر در زمينه توليد رينگ فولادي براي خودروهاي شهري و باري در ايران است كه توليدات اين كارخانه از استاندارد بالايي برخوردار است. جهت خريد رينگ مشهد براي خودروتان با مشاوران بازار لاستيك تماس حاصل فرمائيد.


لاستيك دامپتراك , لاستيك ريچ استاكر , لاستيك بيل بكهو

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۳۶:۰۴ ] [ behzad moghtader ]

تحليل آماري با SPSS

تحليل آماري با SPSS : «اس پي اس اس» از جملهٔ نرم‌افزارهايي است كه براي تحليل‌ آماري در علوم اجتماعي، به صورت بسيار گسترده‌اي استفاده مي‌شود. اين نرم‌افزار توسط پژوهشگران بازار و داد و ستد، پژوهشگران سلامتي، شركت‌هاي نقشه‌برداري، دولتي، پژوهشگران آموزشي، سازمان‌هاي بازاريابي و غيره به كار مي‌رود. افزون بر تحليل آماري با SPSS ، مديريت داده‌ها و مستندسازي داده‌ها نيز از ويژگي‌هاي نرم‌افزار هستند.

آماري كه نرم‌افزار پايه شامل مي‌شود:

آمار توصيفي: جدول‌بندي شطرنجي، بسامدها، توصيفات، كاوش، آمار توصيفي نسبي
آمار دومتغيري: ميانه‌ها، آزمون تي، تحليل پراكنش، همبستگي، آزمون‌هاي غيرپارامتري
پيش‌بيني برآمدهاي عددي: برگشت خطي
پيش‌بيني براي تشخيص گروه‌ها: تحليل عاملي، تحليل خوشه‌اي، جداكننده

انواع تحليل آماري با spss

آمار را مي‌توان به دو دسته عمليات تقسيم كرد:

آمار توصيفي

شيوه‌هايي است كه براي خلاصه كردن مقادير بزرگي از داده‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. برخي از اين توصيف‌ها در مكالمه‌هاي روزمره به كار مي‌روند، مثلاً اگر شما از متوسط درآمد سخن مي‌گوييد در حال استفاده از آمار توصيفي هستيد.

آمار استنباطي

شيوه‌هايي است كه با استفاده از آن‌ها از داده‌هاي جمع‌آوري شده نتيجه‌اي استنباط مي‌كنيم. آمار استنباطي ما را قادر مي‌سازد سؤال‌هايي از نوع «آيا تفاوتي وجود دارد؟» يا «آيا رابطه‌اي وجود دارد؟» را به زبان رياضي پاسخ دهيم.

انتخاب آزمون آماري مناسب

تحليل آماري با SPSS به شما نمي‌گويد چه آزموني براي تحليل داده‌هايتان به كار بريد. اگر بخواهيم روشن‌تر بگوييم، شما بايد اين موارد را مورد ملاحظه قرار دهيد:
طرحي را كه مورد استفاده قرار داده‌ايد.
تعداد متغييرهايي كه دستكاري كرده يا اندازه‌گيري نموده‌ايد.
نوع داده‌هايي كه جمع‌آوري كرده‌ايد.
در متغييرها به دنبال تفاوت هستيد يا رابطه.

در اين مركز انواع ازمون هاي اماري در spss به شرح زير انجام مي شوند: (براي توضيحات هر ازمون روي عبارت كليك كنيد):

تي تك نمونه اي
ازمون تي مستقل
تحليل واريانس
ضريب همبستگي
تحليل كوواريانس
رگرسيون
آزمون هاي ناپارامتريك


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۲۱:۱۳ ] [ behzad moghtader ]

تحليل آماري با ليزرل  

تحليل آماري با ليزرل : ليزرل يك محصول نرم افزاري است كه به منظور برآورد و آزمون مدلهاي معادلات ساختاري طراحي شده است. تحليل آماري با ليزرل با استفاده از همبستگي و كوواريانس اندازه گيري شده، مي‌تواند مقادير بارهاي عاملي ، واريانس ها و خطاهاي متغيرهاي مكنون را برآورد يا استنباط كند و از آن مي‌توان براي اجراي تحليل عاملي اكتشافي ، تحليل عاملي مرتبه دوم، تحليل عاملي تاييدي و همچنين تحليل مسير (مدل يابي علت و معلولي با متغيرهاي مكنون) استفاده كرد.

 

تحليل عاملي اكتشافي و تحليل عاملي تاييدي

تحليل آماري با ليزرل مي‌تواند دو صورت اكتشافي و تاييدي داشته باشد. اينكه كدام يك از اين دو روش بايد در تحليل عاملي به كار رود مبتني بر هدف تحليل داده هاست.

در تحليل اكتشافي پژوهشگر به دنبال بررسي داده‌هاي تجربي به منظور كشف و شناسايي شاخص‌ها و نيز روابط بين آنهاست و اين كار را بدون تحميل هر گونه مدل معيني انجام مي‌دهد. به بيان ديگر تحليل اكتشافي علاوه بر آنكه ارزش تجسسي يا پيشنهادي دارد مي‌تواند ساختارساز، مدل ساز يا فرضيه ساز باشد.

تحليل اكتشافي وقتي به كار مي‌رود كه پژوهشگر شواهد كافي قبلي و پيش تجربي براي تشكيل فرضيه درباره تعداد عامل‌هاي زيربنايي داده‌ها نداشته و به واقع مايل باشد درباره تعيين تعداد يا ماهيت عامل‌هايي كه همپراشي بين متغيرها را توجيه مي‌كنند داده‌ها را بكاود. بنابر اين تحليل آماري اكتشافي بيشتر به عنوان يك روش تدوين و توليد تئوري و نه يك روش آزمون تئوري در نظر گرفته مي‌شود.

تحليل آماري با ليزرل

تحليل عاملي اكتشافي روشي است كه اغلب براي كشف و اندازه گيري منابع مكنون پراش و همپراش در اندازه گيري‌هاي مشاهده شده به كار مي‌رود. پژوهشگران به اين واقعيت پي برده اند كه تحليل عاملي اكتشافي مي‌تواند در مراحل اوليه تجربه يا پرورش تستها كاملا مفيد باشد. توانشهاي ذهني نخستين ترستون ، ساختار هوش گيلفورد نمونه‌هاي خوبي براي اين مطلب مي‌باشد. اما هر چه دانش بيشتري درباره طبيعت اندازه گيري‌هاي رواني و اجتماعي به دست آيد ممكن است كمتر به عنوان يك ابزار مفيد به كار رود و حتي ممكن است بازدارنده نيز باشد.

از سوي ديگر بيشتر مطالعات ممكن است تا حدي هم اكتشافي و هم تاييدي باشند زيرا شامل متغير معلوم و تعدادي متغير مجهول‌اند. متغيرهاي معلوم را بايد با دقت زيادي انتخاب كرد تا حتي الامكان درباره متغيرهاي نامعلومي كه استخراج مي‌شود اطلاعات بيشتري فراهم‌ايد. مطلوب آن است كه فرضيه اي كه از طريق روش‌هاي تحليل اكتشافي تدوين مي‌شود از طريق قرار گرفتن در معرض روش‌هاي آماري دقيق‌تر تاييد يا رد شود. تحليل اكتشافي نيازمند نمونه‌هايي با حجم بسيار زياد مي‌باشد.

در تحليل عاملي تاييدي ، پژوهشگر به دنبال تهيه مدلي است كه فرض مي‌شود داده‌هاي تجربي را بر پايه چند پارامتر نسبتا اندك، توصيف تبيين يا توجيه مي‌كند. اين مدل مبتني بر اطلاعات پيش تجربي درباره ساختار داده هاست كه مي‌تواند به شكل: ۱) يك تئوري يا فرضيه ۲) يك طرح طبقه بندي كننده معين براي گويه‌ها يا پاره تستها در انطباق با ويژگي‌هاي عيني شكل و محتوا ، ۳)شرايط معلوم تجربي و يا ۴) دانش حاصل از مطالعات قبلي درباره داده‌هاي وسيع باشد.

تمايز مهم روش‌هاي تحليل اكتشافي و تاييدي در اين است كه روش اكتشافي با صرفه‌ترين روش تبيين واريانس مشترك زيربنايي يك ماتريس همبستگي را مشخص مي‌كند. در حالي كه روش‌هاي تاييدي (آزمون فرضيه) تعيين مي‌كنند كه داده‌ها با يك ساختار عاملي معين (كه در فرضيه آمده) هماهنگ اند يا نه.

آزمون‌هاي برازندگي مدل كلي

با آنكه انواع گوناگون آزمون‌ها كه به گونه كلي شاخص‌هاي برازندگي ناميده مي‌شوند پيوسته در حال مقايسه، توسعه و تكامل مي‌باشند اما هنوز درباره حتي يك آزمون بهينه نيز توافق همگاني وجود ندارد. نتيجه آن است كه مقاله‌هاي مختلف، شاخص‌هاي مختلفي را ارائه كرده اند و حتي نگارش‌هاي مشهور برنامه‌هاي SEM مانند نرم افزار هاي ليزرل و ايموس نيز تعداد زيادي از شاخص‌هاي برازندگي به دست مي‌دهند.

اين شاخص‌ها به شيوه‌هاي مختلفي طبقه بندي شده اند كه يكي از عمده‌ترين آنها طبقه بندي به صورت مطلق، نسبي و تعديل يافته مي‌باشد. برخي از اين شاخص ها عبارتند از:

شاخص‌هاي GFI و AGFI

شاخص GFI – Goodness of fit index مقدار نسبي واريانس‌ها و كوواريانس‌ها را به گونه مشترك از طريق مدل ارزيابي مي‌كند. دامنه تغييرات GFI بين صفر و يك مي‌باشد. مقدار GFI بايد برابر يا بزرگتر از ۹۰/۰باشد.

شاخص برازندگي ديگر Adjusted Goodness of Fit Index – AGFI يا همان مقدار تعديل يافته شاخص GFI براي درجه آزادي مي‌باشد. اين مشخصه معادل با كاربرد ميانگين مجذورات به جاي مجموع مجذورات در صورت و مخرج (۱- GFI) است. مقدار اين شاخص نيز بين صفر و يك مي‌باشد. شاخص‌هاي GFI و AGFI را كه جارزكاگ و سوربوم (۱۹۸۹) پيشنهاد كرده اند بستگي به حجم نمونه ندارد.

شاخص RMSEA

اين شاخص , ريشه ميانگين مجذورات تقريب مي‌باشد.
شاخص Root Mean Square Error of Approximation – RMSEA براي مدل‌هاي خوب برابر ۰٫۰۵ يا كمتر است. مدلهايي كه RMSEA آنها ۰٫۱ باشد برازش ضعيفي دارند.

مجذور كاي تحليل آماري با ليزرل

آزمون مجذور كاي (خي دو) اين فرضيه را مدل مورد نظر هماهنگ با الگوي همپراشي بين متغيرهاي مشاهده شده است را مي‌آزمايد، كميت خي دو بسيار به حجم نمونه وابسته مي‌باشد و نمونه بزرگ كميت خي دو را بيش از آنچه كه بتوان آن را به غلط بودن مدل نسبت داد, افزايش مي‌دهد. (هومن.۱۳۸۴٫ ۴۲۲).

شاخصNFI و CFI

شاخصNFI (كه شاخص بنتلر-بونت هم ناميده مي‌شود) براي مقادير بالاي ۹۰/۰ قابل قبول و نشانه برازندگي مدل است. شاخص CFIبزرگتر از ۹۰/۰ قابل قبول و نشانه برازندگي مدل است. اين شاخص از طريق مقايسه يك مدل به اصطلاح مستقل كه در آن بين متغيرها هيچ رابطه اي نيست با مدل پيشنهادي مورد نظر، مقدار بهبود را نيز مي‌آزمايد. شاخص CFIاز لحاظ معنا مانند NFI است با اين تفاوت كه براي حجم گروه نمونه جريمه مي‌دهد.

شاخص‌هاي ديگري نيز در خروجي نرم افزار ليزرل ديده مي‌شوند كه برخي مثلAIC, CAIC ECVA , براي تعيين برازنده‌ترين مدل از ميان چند مدل مورد توجه قرار مي‌گيرند براي مثال مدلي كه داراي كوچكترين AIC,CAIC,ECVA باشد برازنده‌تر است.(هومن۱۳۸۴ ،۲۴۴-۲۳۵) برخي از شاخص‌ها نيز به شدت وابسته حجم نمونه اند و در حجم نمونه‌هاي بالا مي‌توانند معنا داشته باشند.

  • شاخص حد مطلوب
  • ميانگين مجذور پس‌ماندها RMR نزديك به صفر
  • ميانگين مجذور پس‌ماندها استاندارد شده SRMR تزديك به صفر
  • شاخص برازندگي GFI در حدود ۹/۰
  • شاخص نرم‌شده برازندگي (NFI) در حدود ۹/۰
  • شاخص نرم‌نشده برازندگي (NNFI) در حدود ۹/۰
  • شاخص برازندگي فزاينده (IFI) در حدود ۹/۰
  • شاخص برازندگي تطبيقي (CFI) در حدود ۹/۰
  • ريشه دوم برآورد واريانس خطا، RMSEA كمتر از ۱/۰

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۱۷:۰۸ ] [ behzad moghtader ]

تعريف تگ و برچسب

 

تعريف تگ و برچسب : شايد تگ ها را بتوان بدون اينكه در سيستم هاي امنيتي EAS را در نظر گرفته باشيم , تگ ها به دو نوع تگ سخت و تگ برچسبي و يا ليبل دسته بندي كنيم . معمولا كلمه ي تگ هاي سخت را در مورد تگ هايي به كار مي برند كه مجددا مي توان از اين تگ ها استفاده كرد . همچنين تگ هاي برچسبي و يا ليبل كه غالبا يكبار مصرف بوده و قابليت استفاده ي دوباره را ندارند . معمولا سيستم ها نسبت به ليبل ها حساسيت بيشتري به تگ هاي سخت از خود نشان مي دهند . با اين حال گفتني است كه ليبل ها در اندازه هاي مختلفي مي باشند و عملكرد ليبل بزرگ نسبت به ليبل كوچك تر بهتر است .

تگ

تگ سخت

مدل هاي بسيار زيادي از تگ هاي سخت وجود دارد كه داراي شك و شمايل متنوعي باشند . شكل ظاهري اين تگ ها و يا كالايي كه به آن متصل مي گردند بستگي زيادي در نامگذاري آنها دارد . تگ هايي كه نام آنها را از كالايي كه به آنها وصل مي كنند از تگ هاي لباس , تگ كيف و كفش , و يا تگ پنسيل , تگ جواهرات , تگ عينك و بسياري از تگ هاي ديگر اشاره داشته باشيم . شما مي توانيد در شكل زير تگ هاي سخت متصل شده به كالا مشاهده گردند .

بيشتر بخوانيد : گيت فروشگاهي

با اين حال شكل و شمايل در نامگذاري تگ ها نقش ويژه دارد , كه آنها را براساس اشكال تگ ها نامگذاري مي كنند . براي نمونه در مورد تگ هاي البسه مي توان تگ گلفي , تگ صدفي , تگ پاندا , تگ جوهري و بسياري از تگ هاي ديگر را نام برد . در شكل زير تمامي اين تگ ها كه در مورد البسه به كار مي روند را مي توانيد مشاهده كنيد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۱۱:۴۰ ] [ behzad moghtader ]

گيت و دزدگير فروشگاهي چيست

گيت و دزدگير فروشگاهي چيست ؟ : سيستمهاي ضدسرقت فروشگاهي ( EAS ) در اين سالهاي اخير خيلي رواج پيدا كرده است . اين سيستمهاي ضد سرقت فروشگاهي كه زير مجموعه ايي از تكنولوژي RFID مي باشد . معمولا به اين سيستمها تك بيتي ( RFID ) هم نام مي برند . آنچه در زير مي خواهيد مربوط مي شود به انواع مختلف اين سيستمها ( RF . AM . EM. ) مي باشد . سعي شده در اين مقاله تاحدود بسيار زيادي اساس كار اين سيستمها معيين گردد .

دزدگير فروشگاهي

گيت فروشگاهي

معمولا بيشتر شما مشاهده كرده ايد كه در بعضي از فروشگاه ها علي الخصوص فروشگاه هاي پوشاك و كتاب , قطعات پلاستيكي و يا برچسبهايي را به كالاهاي خود چسبانده اند . اين قطعات پلاستيكي و يا برچسب ها تگ ناميده مي شود . معمولا تگ ها به دو صورت مي باشند .تگ هايي كه به البسه وصل مي شوند تگ سخت ” و تگ هايي كه به كتابها چسبانده مي شوند تگ برچسبي و يا نيبل مي باشند . تگ ها بلافاصله پس از اينكه هزينه ي كالاي خريداري شده پرداخت شد بوسيله ي فروشنده از كالا جدا مي كند .

اگر متوجه شده باشيد كنار درب خروجي فروشگاه هايي كه به سيستم ضد سرقت مجهز هستند چيزي همانند نرده وجود دارد . در واقع اين نرده هاي موجود در كنار درب خروجي فروشگاه ها آنتنهاي فرستنده و يا گيرنده امواج راديويي مي باشند . در واقع چنين فروشگاههايي ازسيستم ضد سرقت كمك مي گيرند . پس همه ي آنچه از ظاهر يك سيستم ضد سرقت مي توان مشاهده كرد دو آنتن موجود , مجهز به عنصر امنيتي كه به تگ موسوم است , و يك ابزار براي اينكه تگ از كالا به آساني جدا گردد . اين ابزار جداسازي تگ از كالا بيشتر معمول در كنار صندوق دار قرار داده مي شود .

بيشتر بخوانيد : دزدگير فروشگاهي

اگر بخواهيم عملكرد سيستم هاي ضد سرقت را با بيان ساده مطرح كنيم مي گوييم كه دو آنتن موجود كه يكي از اين آنتن ها فرستنده و آنتن موجود ديگري گيرنده امواج در فراكنس راديويي مي باشد كه آن را در محل خروجي فروشگاه نصب مي كنند . اگر تگي مابين دو آنتن موجود در كنار درب خروجي فروشگاه قرار گيرد . سيستم به طور خودكار هشدار مي دهد . اكثرا اين هشدارها به صورت يك بوق و يا يك نور مي باشد . و معني آن اين است كه در فروشگاه سرقتي در حال رخ دادن است . پس بنابراين زماني كه كالايي نظر مشتري را جلب كرد و مشتري تمايل به خريد آن باشد , صندوق دار تك را از كالا جدا مي كند . با جدا كردن تگ از كالا تگ غير فعال مي شود . جدا كردن تگ از كالا توسط صندوق دار به شكل هاي متفاوتي مي تواند باشد . كه اين بستگي به نوع سيستم و.نوع تگ دارد كه به تمامي اين موارد در آينده مي پردازيم .

درعكس زير فروشگاه هايي را مشاهده مي كنيد كه مجهز به سيستم ضد سرقت مي باشند .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۰۹:۱۲ ] [ behzad moghtader ]

سيستمهايي كه مبتني بر ترانسپوندر تك بيتي و يا EAS مي باشند .

سيستمهايي كه مبتني بر ترانسپوندر تك بيتي و يا EAS مي باشند . ( Electronic Article Surveillance ) : كوچك ترين واحد اطلاعات است و تنها مي تواند دو وضعيت داشته باشد . همچنين سيستم هايي كه مبتني بر ترانسپوندر يك بيتي مي باشند , فقط توانايي اين را دارند كه نشان دهنده ي دو حالت باشند . ( منظور از ترانسپوندر در اينجا گيرنده اي است كه بلافاصله بعد از دريافت مخابره اي , به طور اتوماتيك به آهن واكنش نشان داده و به آن پاسخ مي دهد ) زماني كه ترانسپوندر را در يك منطقه بازرسي قرار داده باشند يك است و استفاده از ترانسپوندر در نواحي ديگر صفر مي باشد .

گيت فروشگاهي

بيشتر بخوانيد : گيت فروشگاهي

امروزه استفاده از ترانسپوندر به طور گسترده رواج پيدا كرده است . يكي از حوزه هاي اصلي ترانسپوندر كه كاربرد بيشتري دارد ,دستگاه هاي ضد سرقت در فروشگاه ها مي باشد . اجزايي كه اين دستگاه ها را تشكيل مي دهند عبارتند از :

  1. آنتن كويل
  2. تگ يا ترانسپوندر يا عنصر امنيتي
  3. ابزاري براي غير فعال كردن تگ

تگ زماني غير فعال مي گردد كه توسط صندوق دار قيمت ثبت شده باشد . با اين حال عنصر امنيتي را در برخي از سيستمها مي توان دوباره فعال كرد . سيستمهايي كه مبتني بر ترانسپوندر تك بيتي مي باشند , با ۵ تكنيك مي توان پياده سازي كرد كه در زير اين ۵ تكنيك را نام مي بريم .

  1. Radio frequency
  2.     Microwaaves
  3. Frequency divider
  4. Electromagnetic
  5. Acoustomagnetic

در اين مقاله به سيستمهايي كه در بازار كشورمان خريد و فروش مي شوند ( سيستمهايي داراي تكنولوژي ۵ , ۴ , ۱ ) پرداخته شده است كه در بين آنها Radio frequency و يا به اسم اختصاري RF بسيار فراگير تر از دو تكنولوژي ديگر يعني تكنولوژي هاي EM , AM مي باشد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۰۵:۱۱ ] [ behzad moghtader ]

اساس كار سيستم هاي EM

اساس كار گيت فروشگاهي و سيستم هاي EM : يك ميدان مغناطيسي خيلي قوي وجود دارد كه عناصر امنيتي ان حاوي نوارمغناطيسي نرمي از جنس آمورف هستند كه به طور دوره اي قطبهاي مغناطيسي بر روي اين نوار معكوس مي شوند. معمولا بين ۱ هرتز تا ۱۰۰۰ هرتز مي باشد. وقتي كه نوارها در ميدان مغناطيسي اشباع شوند باعث توليد هارمونيك در فركانس پايه ي دستگاه امنيتي مي شوند؛ و در اين صورت دستگاه امنيتي به فركانس هارمونيك ها عكس العملي نشان نمي دهد و برعكس به ديفرانسيل سيگنال ها واكنش نشان ميدهد.

اساس كار سيستم هاي EM

با اين سطح امنيت و فركانس پايين اين سيستم هاي الكترومغناطيسي فقط براي كالا هايي فلزي مناسب هستند. درباره نقطه ضعف اين سيستم ها بايد گفت كه براي اينكه بازرسي درست انجام شود كه بايد خطوط ميدان مغناطيسي دستگاه امنيتي به صورت عمود بر نوار فلزي آمورف باشد؛ كه به موقعيت گيت ها بستگي دارد.

اين تگ ها با لايه مغناطيسي پوشانده شده اند و براي اينكه اين تگ ها از كار بيفتند صندوقدار با يك اهن رباي قوي غير فعال مي كند به اين ترتيب كه آهنرباي دائمي قوي را در امتداد نوار مغناطيسي براي غير فعال كردن عنصر امنيتي مي كشد.

بيشتر بخوانيد : گيت فروشگاهي

معمولا در اين تكنولوژي امكان اين كه اين برچسب ها مجدد فعال و قابل استفاده بشود وجود دارد به اين ترتيب كه حدود ۱۰ عدد سيم پيچ اصلي وتعدادي سيم پيچ كوچكتر بايد وسط دوسيم پيچ اصلي قرار داد تا ميدان لازم را جهت فعال سازي مجدد بدست آورد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۰۲:۲۹ ] [ behzad moghtader ]

اساس كار سيستم هاي AM

اساس كار گيت فروشگاهي و سيستم هاي AM : درباره ساختار وعناصر امنيتي سيستم هاي AM بايد بگوييم كه سيستم am از جعبه هاي پلاستيكي كوچك طول ۴۰ ميل و عرض ۱۴ تا ۱۸ ميل و تقريبا ضخامت آن ۱ ميلي متر است. اين جعبه از ۲ نوار تشكيل شده كه يك نوار ان فلز سختِ مغناطيسي كه به جعبه پلاستيكي متصل شده و ديگري يك نوار فلزي از جنس آمورف است براي ارتعاش مكانيكي آزادانه عمل كند.

اساس كار سيستم هاي am

وقتي كه طول فلزهاي فرو مغناطيس در فلزهاي مثل اهن در مجاورت يك ميدان مغناطيسي با شدت ميدان H دچار تغيير مي شود و اين پديده را Magnetisation مي نامند؛ مثلا مي توان اين گونه تعريف كرد كه فلز فرومغناطيس با طول يك اينچ اگر در يك ميدان مغناطيسي قرار بگيرند طول آن تغيير مي كند؛ و باعث تغيير كوچكي در فواصل اتمي آن مي شود.

وقتي كه نوار فلزي در ميدان مغناطيسي متناوب مرتعش مي شود ارتعاش دامنه در راستاي طول نوار فلزي بالا است مخصوصا هنگامي كه فركانس ميدان مغناطيسي متناوب با فركانس تشديد نوار فلزي (فركانس ارتعاش) مطابق شود. اين پديده در مواد امورف اشكار است. اين ليبل امنيتي AM با فركانس كاري ۵۸KHz براي فروشگاههاي كه داراي كالاهايي از جنس فلز و شبه فلز هستند بسيار مناسب است و بيشترين كاربرد اين نوع ليبل ها در فروشگاه هاي لوازم آرايشي و لوكس فروشي ها مورد استفاده قرار مي گيرد.

بيشتر بخوانيد : دزدگير پوشاك

مرتعش شدن نوار فلزي موجب انتشارميدان مغناطيسي متناوب مي شود كه اين مرتعش شدن در نوار يك عامل تعيين كننده است از اين رو كه سبب به وجود امدن ميدان مغناطيسي متناوب مي شود و با فركانس رزونانس نوار فلزي در عنصر امنيتي همسان مي شود. تحت تاثير ميدان مغناطيسي نوار آمورف شروع به ارتعاش مي كند. خاموش بودن ميدان مغناطيسي متناوب در نوار مغناطيسي ارتعاش نوار فلز آمورف تشكيل مي شود و وباعث انتشار دياپازل در ميدان مغناطيسي متناوبي مي شود؛ كه با يك سيستم امنيتي ساده به راحتي قابل تشخيص است.

از مزاياي خوب اين روش بايد اشاره كرد كه هنگامي كه عنصر امنيتي در حال پاسخ دادن است، سيستم امنيتي فرستنده نيست و با درجه ي يكساني از حساسيت مي توان آشكار ساز گيرنده ها را طراحي كرد.

عنصر امنيت يك مغناطيس است و نوار فلزي سخت به شكل يك اهن رباي كه شدت پسماند زياد را دارد هست غير مغناطيسي شدن نوار سخت باعث غير فعال كردن عنصر امنيتي نوار مغناطيسي مي شودو وقتي اين اتفاق بيفتد. فركانس عملياتي سيستم ديگر فركانس رزونانس را در امورف ايجاد نمي كند؛ و نوار مغناطيسي سخت فقط توسط يك ميدان مغناطيسي متناوب قوي و به آهستگي غير مغناطيسي مي شود پس بايد گفت كه عنصر امنيتي بوسيله يك آهنرباي دائمي توسط مشتريان فروشگاه دستكاري نمي تواند بشود و امري غير ممكن است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۵۸:۰۷ ] [ behzad moghtader ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب