كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 100
دیروز : 168
افراد آنلاین : 2
همه : 23112

اپيلاسيون , موم اپيلاسيون , روشهاي اپيلاسيون بدن

اپيلاسيون , روشهاي اپيلاسيون ,  موم اپيلاسيون ,  سالن زيبايي اپيلاسيون , اپيلاسيون با ليزر , اپيلاسيون با موم , اپيلاسيون با كاغذ سمباده مخصوص , اپيلاسيون با نخ , اپيلاسيون به وسيله الكتروليز , اپيلاسيون با موچين , اپيلاسيون بدن با كرم موبر , هزينه و قيمت اپيلاسيون در سالن هاي آرايشي  , وكس اپيلاسيون : داشتن موهاي زائد معمولا مشكل همه ي افراد مي باشد . به موهايي كه بخش زيادي از پوست را گرفته و فرد تمايلي به رشد موها در آن ناحيه ندارد ، موهاي زائد گفته مي شود .

محل رشد موهاي زائد معمولا در گوش ها، گردن ، شكم و ناحيه تناسلي، صورت ، پشت لب ، پيشاني ، پوست صورت، چانه، زير چانه و گونه ها مي باشد . آزار دهنده است ؛ از طرفي اين امر تاثير مستقيمي بر اعتماد به نفس فرد دارد . از بين بردن موهاي زائد مساوي با افزايش اعتماد به نفس است . براي از بين بردن موهاي زائد روش هاي مختلفي وجود دارد . يكي از اين روش ها اپيلاسيون مي باشد . در ادامه ي اين مقاله در مورد از بين بردن موهاي زائد با اپيلاسيون و روش هاي اپيلاسيون بدن بيشتر صحبت مي كنيم .

اپيلاسيون

اپيلاسيون چيست؟

اپيلاسيون چيست ؟ :به روش از بين بردن موهاي زائد در هر ناحيه از بدن و به هر نحو اپيلاسيون گفته مي شود . همانگونه كه گفتيم براي از بين بردن موهاي زائد روش هاي مختلفي وجود دارد . اپيلاسيون جز بهترين روش هاي موجود براي رفع موهاي زائد و ناخواسته مي باشد . اپيلاسيون بدن از طريق روش هاي مختلفي مانند ليزر، الكتروليز، استفاده از چسب خاص (موم)، بند انداختن و … قابل انجام مي باشد .استفاده از موم براي از بين بردن موهاي زائد جز روش هاي سنتي و قديمي اپيلاسيون به شمار مي رود .

اندام فوقاني ، زيربغل، كشاله ران، اندام تحتاني، تنه و ناحيه تناسلي جز نواحي هستند كه با موم انداختن مي توان موهاي اين نواحي را اپيلاسيون كرد .استفاده از اپيلاسيون به دليل عوارض جانبي كه دارد ، براي قسمت هايي از بدن كه موهاي ضخيم و پرپشتي دارند ، مناسب نيست . در روش استفاده از موم براي اپيلاسيون از دو نوع موم استفاده مي شود ، موم سرد مو و موم گرم . استفاده از موم براي اپيلاسيون در كشور ما بسيار رايج مي باشد . در ادامه در مورد موم اپيلاسيون گرم و موم سرد صحبت مي كنيم .

موم اپيلاسيون (گرم)

موم اپيلاسيون : از جمله روش هاي رايج براي اپيلاسيون و رفع موهاي زائد بدن استفاده از «موم گرم» مي باشد . (براي اينكه خاصيت موم ها حفط شود ، بايستي آن ها را در دماي مناسب گرم كرد ، و بتوان براي قسمت هاي مختلف بدن استفاده كرد .) در اين روش موم را روي پوست ماليده و بعد از استفاده در سطح پوست با پارچه برداشته مي شود . اين موم با استفاده از رزين، موم پارافين، شربت گلوكز و عسل ساخته مي شود . استفاده از موم گرم براي اپيلاسيون به دليل اينكه در نواحي وسيعي از بدن قابل استفاده است ، روش سريع تري است و موهاي ظريف و خشن قسمت هاي وسيعي از بدن را مي توان با استفاده از اين روش از بين برد .

موم اپيلاسيون

اين روش رشد موها را تضعيف كرده و موها در مرحله ي مجدد رشد ، به طور ظريفي رشد مي كنند . توصيه بر اين است كه قبل از استفاده از موم ؛ براي پر كردن منافذ خالي پوست از از لوسيون‌ها و يا كرم‌هاي سفت كننده و تقويت كننده استفاده كرد .استفاده از موم گرم براي اپيلاسيون براي رفع موهاي زائد پاها ، خطوط لباس شنا، زير بغل‌ها و بازوها روش مناسبي مي باشد .

اپيلاسيون بدن با استفاده از موم سرد

استفاده از موم سرد يكي ديگر از روش هاي اپيلاسيون بدن و رفع موهاي زائد مي باشد . در اين روش ، موم سرد بر روي نوارهاي از پيش آماده ماليده مي شود ، اين نوارها مستقيما بر روي پوست چسبانده مي شوند . در اين روش موها به موم سرد روي نوار چسبيده مي شود ، و در مرحله ي بعد با يك حركت سريع موها از روي پوست جدا مي‌شود. براي جلوگيري از چسبيدن موم روي پوست استفاده از شامپو بچه توصيه مي شود . اين روش مانع از چسبيدن موم روي پوست شده ، و باعث مي شود فقط موهاي زائد به موم بچسبد . همچين اين روش از صدمه رسيدن به پوست نيز جلوگيري مي كند .

اپيلاسيون بدن با كاغذ سمباده مخصوص

در اين روش به منظور از بين بردن موهاي زائد كاغذ سمباده را با حالت دوراني بر روي سطح پوست مليده مي شود . رشد موها در اين روش بعد از اپيلاسيون ، شبيه رشد موها بعد از استفاده از تيغ مي باشد .

اپيلاسيون بدن به ‌وسيله موچين

استفاده از موچين يكي ديگر از روش هاي رفع موهاي زائد بدن مي باشد . با استفاده از موچين مي توان ، موهاي ابرو و موهاي زبر و كوتاه را اپيلاسيون كرد. استفاده از موچين يك روش موقتي براي از بين بردن موهاي زائد است . رشد موها بعد از انجام اپيلاسيون با موچين نرمال خواهد بود. همچنين رعايت بهداشت در استفاده از موچين براي از بين بردن موهاي زائد ضروري است . براي اين كار مي توانيد ، بعد از هر بار استفاده از موچين ، آن را با آب و صابون بشوييد و سر موچين را قبل و بعد از استفاده با الكل ايزوپروپيل ضدعفوني كنيد تا باكتري به پوست منتقل نشود و منجر به بروز عفونت هاي پوستي و جوش و آكنه نشود.

اپيلاسيون بدن به‌ وسيله نخ

استفاده از نخ يا همان بند انداختن يكي ديگر از روش هاي موجود براي اپيلاسيون موهاي بدن مي باشد . اين روش جز روش هاي سنتي و قديمي مي باشد . در اين روش رشد موها در مقايسه با استفاده از تيغ بسيار كند مي باشد . براي ضد عفوني كردن نخ اصلاح ، مي توان اين نخ به مدت ۲۰ دقيقه در محلول رقيق شده دتول (محلول ضدعفوني كننده زخم‌ها) قرار داد . بند انداختن بايستي بهداشتي باشد ، چرا كه در غير انيصورت ، يا تحريك پوست ، منجر به ايجاد جوش و التهابات پوستي مي شود .

اپيلاسيون بدن با ليزر

استفاده از ليزر براي از بين بردن و اپيلاسيون موهاي زائد بدن جز روش هاي دائمي و طولاني مدت مي باشد . اين روش روشي سريع و بدون درد براي از بين بردن موهاي زائد مي باشدو در اين روش ليزر براي هر قسمتي از بدن كه موهاي قهوه‌اي دارد ، قابل استفاده مي باشد . در بانوان مي توان موهاي زير بغل، خط بيكيني و پاها را با ليزر درماني از بين برد . و در آقايان مي توان موهاي نواحي ، ريش، سينه و نواحي كمر را از بين برد . ليزر براي از بين بردن موهاي زائد بدن ، فوليكول هاي مو را مورد هدف قرار مي دهد . چرخه ي مو سه مرحله دارد: رشد، انتقال و استراحت.

اپيلاسيون با ليزر

در اين روش براي از بين بردن موهاي زائد پالس‌هاي ليزر به موهاي در مرحله‌ي رشد به منظور از بين بردن فوليكول هاي مو تابانيده مي شود . براي ليزر درماني معمولا به ۴ تا ۸ هفته جلسه ي درماني نياز است . ابرحسب ناحيه ي تحت درمان اين مدت متغير است . در طي هر جلسه ي درماني حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد از موهاي زائد از بين مي رود ، اين جلسات تا زمان از بين بردن كامل موهاي زائد بدن ادامه مي يايد . براي از بين بردن موهاي زائد زير بغل و پاها به مدت ۶ تا ۸ هفته زمان نياز است .

در حالت كلي براي كسب نتيجه ي مطلوب و دلخواه براي از بين بردن موهاي زائد به مدت يك سال زمان نياز است . براي از بين بردن موهاي زائد صورت با ليزر درماني به مدت زمان بيشتري نياز است ، چرا كه بدن با توليد دائمي هورمون ها ، چرخه ي جديدي از رشد را در پي مي گيرد ، و اين كار درمان را مشكل تر مي كند . بر حسب ناحيه ي مورد نظر ليزر در مدت زمان ۵ تا ۲۰ دقيقه قابل انجام است. از جمله مناطق حساس براي ليزر بالاي لب، ناحيه‌ي بيكيني و سينه مي باشد . برخي افراد بر اين باورند كه ليزر درماني در مقايسه با اپيلاسيون موم روش راحت تري است .

اپيلاسيون بدن توسط الكتروليز

استفاده از الكتروليز يكي ديگر از روش هاي موجود براي از بين بردن موهاي زائد مي باشد . اين روش جز روش هاي دائمي رفع موهاي زائد مي باشد و معمولا براي افراد پر مو روش مناسبي مي باشد . در اين روش سوزن نوك تيزي وارد ساقه ي تك تك موها مي شود ، و سپس با توليد انرژي الكتريكي و توليد حرارت ، با سوزاندن فوليكول مو منجر به از بين رفتن موهاي زائد مي شود . مشكلي كه روش الكتروليز دارد ، اين است كه بايستي توسط فرد حاذق و باتجربه انجام شود ، در غير اينصورت منجر به سوختگي شده و آسيب هاي جبران ناپذيري خواهد داشت . اشكال ديگر روش الكتروليز وقت گير بودن و پايين بودن سرعت آن است .

روش الكتروليز به هيچ وجه يك روش ايده آل نمي باشد و همچنين يك روشي كند ، كسل كننده و پرهزينه است ، و هر يك از موها بايد به طور جداگانه از بين برود . افراد پر مو براي كسب نتيجه ي دلخواه و مطلوب از اين روش به مدت دو ، سه يا چند سال به درمان هفتگي و يا دو هفته يك بار نياز دارند . براي از بين بردن موهاي زائد در محدوده ي لب بالا و چانه چند ماه زمان نياز است ، بخاطر همين اين روش براي رفع موهاي زائد نواحي بزرگ مثل بازو و ساق پا مناسب نيست . در مورد برخي از موها ، براي كسب نتيجه ي دلخواه و دائمي به بيش از يك جلسه ي درماني نياز است .

روش الكتروليز در مقايسه با روش ليزر درماني بسيار وقت گير است ، چرا كه بايستي موها تك تك سوزانده شوند . روش الكتروليز بايستي توسط فردي متخصص و با تجربه انجتم شود ، چرا كه كسب نتيجه ي مطلوب ، ميزان كارايي و همچنين بروز عوارض به فرد انجام دهنده بستگي دارد . اگر الكتروليز توسط فردي انجام شود كه تجربه و مهارت كافي نداشته باشد ، منجر به بروز عوارضي همچون فرورفتگي ‌ها و جوشگاه‌ هاي بد شكل روي صورت و بدن مي شود . در الكتروليز بايستي از سوزن هاي يك بار مصرف استفاده شود ، چرا كه در غير اينصورت منجر به انتقال ويروس ‌هايي مثل HIV(ايدز)، تبخال و زگيل از فردي به فرد ديگر وجود دارد.

اپيلاسيون بدن با كرم‌هاي موبر

اپيلاسيون بدن با كرم موبر يكي ديگر از روش هاي رفع موهاي زائد بدن است ، اين روش روشي سريع و آسان است و در مواردي كه فرد فرصت كافي براي اپيلاسيون با روش هاي ديگر ندارد ، بسيار كارآمد است . رشد موها در هنگام استفاده از اين روش در مقايسه با روش موم سريع تر و در قايسه با تيغ كند تر است . كرم هاي موبر كراتين مو را مورد آسيب قرار داده و آن را متلاشي كرده و باعث از بين رفتن آن مي شود ولي در عين حال به ريشه ي مو آسيبي نمي زند .

براي رها شدن از شر موهاي زائد بايستي هر هفته از كرم هاي موبر استفاده كرد . توصيه مي شود كه قبل از استفاده از كرم هاي موبر ، مقداري از آن را روي سطح پوست امتحان كنيد ، و در صورتي كه حساسيت ندهيد ، مي توانيد از آن استفاده كنيد . كرم را قبل از استحمام مقداري روي پوست ماليده و سپس بر حسب دستورالعمل كارخانه چند دقيقه صبر كرده و سپس كرم را روي پوست شسته و تميز كرده و سپس آبليمو بزنيد . آبليمو مانع از التهاب و قرمز شدن پوست مي شود . شما مي توانيد از از محلول شير و آب يا روغن‌هاي تغذيه كننده پوست استفاده كنيد.

نكات قابل توجه در رابطه با اپيلاسيون

  • بانوان بهتر است ، عمل اپيلاسيون بدن را دوهفته اول پس ار پريود (دو هفته اول پس از قاعدگي) انجام دهند . البته شما در زمان‌هاي ديگر نيز مي توانيد عمل اپيلاسيون را انجام دهيد ، شما حتي مي توانيد در دوران قبل و بعد از قاعدگي نيز اين كار را انجام دهيد ولي حساسيت شما در دوران توصيه شده كمتر مي باشد .
  • اگر از موم براي از بين بردن موهاي زائد استفاده مي كنيد ، بايستي موها به اندازه ي ۴ تا ۶ ميلي متر باشد ، تا موم به راحتي بتواند آن را از ريشه بكند .
  • استفاده از موم براي از بين بردن موهاي زائد بعد از ۴۵ سالگي توصيه نمي شود ، چرا كه با بالا رفتن سن ، ميزان ترشح هورمون ها تغيير يافته و پوست خشك مي شود و زخم ايجاد شده روي آن به سرعت قابل بهبود نمي باشد . بعد از ۴۵ سالگي توصيه بر استفاده از كرم هاي موبر است .
  • استفاده از تيغ يا اپيلاتورهاي برقي براي از بين بردن موهاي زائد به صورت روزانه ، منجر به سفت شدن پوست و آسيب آن و ضخيم شدن موها مي شود . بهترين روش براي براي تميز كردن موهاي زائد ، استفاده از موم در كنار پمادهاي كندكننده رويش مو است.
  • اپيلاسيون بدن بايستي در جهت عكس رويش موهاباشد . مي‌توانيد پس از اپيلاسيون، پوست را شسته و از مقداري كدام مرطوب‌ كننده استفاده كنيد.
  • براي كسب نتيجه ي مطلوب و دلخواه از عمل اپيلاسيون و موثرتر شدن نتيجه ي حاصل از آن ، قبل از انجام اپيلاسيون با استفاده از نمك و شكر، پوست خود را لايه برداري كنيد .استفاده از نمك براي و شكر براي پوست حساس توصيه مي شود . براي اينكار كافي است مقداري از نمك يا شكر را روي پوست ريخته و با حركت دايره‌اي ، مخاف جهت رشد مو مي‌ساييم.
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۴۷:۵۲ ] [ behzad moghtader ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب