كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 18
دیروز : 209
افراد آنلاین : 1
همه : 23239

دررفتگي مهره هاي گردن

عدم اتصال مادرزادي يا اكتسابي زائده ادنتوييد

در بعضي از موارد ديده شده است كه زائده ادنتوييد بافت استخواني به مهره ي آسه متصل نمي شود و فقط با بافت فيبري اين اتصال انجام شده است ، اين نوار فيبري در طول زمان و تحت فشار ثابت دچار كشش مي شود و اين اجازه را به زائده ادنتوييد ، مهره هاي اطلس و جمجمه مي دهد كه به طور تدريجي به سمت جلو حركت كنند . كه اين امر باعث مي شود كه مهره از جاي خود دربروند . افرادي كه مبتلا به بيماري سندرم هستند ممكن است بي ثباتي مهره ها را داشته باشند .

مراجعه به پزشك متخصص : بهترين متخصص ارتوپد تهران

نرم شدن ليگامان عرضي اطلس در اثر التهاب

در بعضي از مواقع ممكن است بر اثر يك ضايعه التهابي در بخش فوقاني گردن باعث به وجود آمدن اين عارضه شود ، ضايعات التهابي مي تواند روماتوئيد آرتريت يا عفونت موضعي در گلو يا غدد لنفاي گردن باشد . كه نتيجه همه اين عوامل اين مي باشد كه مهره اطلس بر روي آسه اين توانايي را پيدا مي كند كه به سمت جلو حركت كند .

بي ثباتي مهره هاي گردن ناشي از آسيب ديدگي يا آرتريت

برخي از در رفتگي ها ، شكستگي ها و يا نيمه در رفتگي ها بر اثر آسيب ديدگي و ضربه خوردن مي باشد كه باعث بي ثباتي دائم مهره هاي گردن مي شود . در همه موارد ذكر شده فوق قطعه فوقاني نسبت به قطعه تحتاني به طرف جلو جابجا مي شوند كه باعث تنگ تر شدن كانال نخاعي مي شود و به طناب نخاع فشار وارد مي كند كه بسيار خطرناك مي باشد كه هميشه بيمار را تهديد خواهد كرد .

تشخيص دررفتگي و نيمه دررفتگي مهره هاي گردن

ديده شده است كه در نوعي از التهاب ها شكايت خشكي گردن به وجود مي آيد كه در آن حالت سر بصورت محكم در جاي خود قرار گرفته است و اسپاسم عضلات گردن وجود دارد . ناراحتي و خشكي گردن در مواردي چون نيمه دررفتگي به علت بي ثباتي مهره هاي گردن پس از تروما يا مادرزداي مي باشد . در عكس هاي راديو گرافي دررفتگي مهره ها و سطح آنها كاملا مشخص مي باشد .

در رفتگي مهره هاي گردن

عوارض در رفتگي مهره هاي گردن

در همه ضايعات فوق كه باعث دررفتگي مهرهاي گردن مي شود كه خطر بسيار خطرناكي براي طناب نخاعي دارد . معمولا اولين علائمي كه بر اثر فشار به طناب نخاعي ايجاد مي شود عبارتند از : درد ريشه اي ، پارستزي ، ، ضعف عضلاني يا اختلال حسي . اگر اين فشار به طناب نخاعي افزايش يابد احتمال فلجي در زير سطح اختلال وجود دارد و عمكرد مثانه و روده ها را با مشكل مواجه مي كند .

مراجعه به پزشك متخصص : متخصص مغز و اعصاب تهران

درمان دررفتگي مهره هاي گردن

روش هاي درماني به نوع آسيب ديدگي و يا اختلال بستگي دارد و براي هركدام روش مخصوصي وجود دارد به عنوان مثال براي نوع التهابي : در رفتگي هاي مهره هاي گردن بر اثر التهاب را به كمك كشش سر به طور مداوم به مدت دو هفته قابل جا انداختن است و بعد از جا افتادگي بايد در يك حفاظ گچي باشد كه مدت آن نيز دو ماه بدون حركت مي باشد . در بعضي از شرايط نيز ممكن است براي درمان اين بيماران اتصال مهره اطلس و آسه لازم باشد .

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۳:۵۶ ] [ behzad moghtader ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب