كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 1
دیروز : 209
افراد آنلاین : 1
همه : 23222

معمولا براي انتقال و افزايش فشار آب از اين مجموعه بوستر پمپ هاي سري  GXS،GMD،GTKX و GHV كه براي كاربرد هاي زير طراحي شده اند استفاده مي شود.

  • ساختمان هاي عمومي
  • آپارتمان ها
  • خانه شخصي
  • مجتمع هاي ساختماني
  • آبياري حياط ، باغ و ويلا و . . .

با استفاده از دو نوع بوستر پمپ هاي افقي گريز از مركز و يا نوع عمودي آن با مجموعه بوستر پمپ هاي سري GXS،GMD،GTKX و GHV) مونتاژ مي شود. قسمت مكش و لوله هاي تحويل توسط بوستر پمپ ها به يك ديگر متصل اند و بر روي تك پايه ثابت هستند. با استفاده از دريچه هاي تنظيم و دريچه هاي چك بوستر پمپ ها به لوله متصل مي شوند. با استفاده از يك طبقه بندي خاص پانل هاي حفاظت الكتريكي و كنترل به صورت بسته اي به هم نصب شده است. بوستر پمپ هاي ساخت شركت LOWARA  به دو صورت سرعت ثابت (GXS,GMD)و سرعت متغير (GTKS,GHV) موجود است.

كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با قيمت انواع بوستر پمپ : ليست قيمت بوستر پمپ

 

گزينش و انتخاب بوستر پمپ مناسب

هنگام انتخاب يك مجموعه بوستر پمپ شرايط زير بايد در نظر گرفته شود :

  • بايد با توجه به ميزان جريان و فشار نيازمندي هاي سيستم صورت بگيرد.
  • نبايد كه بوستر پمپ بيش از اندازه بزرگ باشد.
  • بهتر است تا از نصب و هزينه هاي در حال اجراي غير ضروري به طور حتم اجتناب كنيد.

در سيستم هاي توزيع آب به طور كلي، مصرف آب بايد كه به صورت “متغير” باشد با وجود اين كه در طول روز  و در بازه ي خاصي دوره مصرف به اوج مي رسد. البته كه اين اتفاق با توجه به نوع استفاده هاي مسكوني، در صبح و اكثراً در شب رخ ميدهد. بايد درباره تعريف جريان در اين نوع سيستم بگوييم كه اين تعريف وابسته به مقدار مصرف روزانه ي كاربر است.

مجموعه بوستر پمپ هاي دو گانه – انتخاب پمپ ها

چه بوستر پمپي براي انتخاب مناسب است ؟

بايد بگوييم كه انتخاب بوستر پمپ مناسب در حالت كلي، بستگي به نقطه ي شروع به كار سيستم دارد، كه اين در واقع بالا ترين حالت ممكن در سيستم است. همان طور كه به طور معمول حداكثر تقاضا در مدت زمان كوتاهي طول مي كشد، در اين صورت پمپ نيز بايد قادر به برآوردن درخواست در طول خدمت خود باشد. اگر كه در اين مورد تغييرات بالا باشد، براي انجام كار از  مجموعه بوستر پمپ هاي سرعت متغير  ترجيح داده مي شود كه استفاده شود. (  GTKS ، GHV )

بر اساس منحني هاي عملكرد، انتخاب بوستر پمپ باعث ايجاد حداكثر بازده در سيستم مي شود. و همچنين كه پمپ ها بايد عمل كرد خود را بر اساس عمل كرد واقعي خود تضمين كنند. از آنجا كه با توجه به حداكثر مصرف ممكن مجموعه ي بوستر پمپ ها اندازه گيري مي شود ، از همين رو هم بهتر است تا كه در پمپ نقطه ي شروع به كار در منطقه سمت راست منحني كارايي قرار گيرد در صورتي كه، كاهش مصرفي وجود داشته باشد ، در اين حالت هم راندمان بالا باقي بماند.

اگر كه در منحني مشخصه بوستر پمپ ما يك ناحيه ي انتخابي را داشته باشيم، بر اين اساس ما مي توانيم ببينيم كه اين ناحيه براي انتخاب بوستر پمپ بهترين موقعيت است. در نمودار زير اين حالت نشان داده شده است:

مقدار NPSH هم در واقع يكي ديگر از عواملي كه به هنگام انتخاب پمپ در نظر گرفته مي شود.دقت داشته باشيد كه شما نبايد يك پمپي كه مقدار شروع به راه اندازي آن بيش از حد از سمت راست منحني NPSH دور باشد را انتخاب كنيد.

NPSH= Net Positive Suction Head نكته : ( مكش مثبت خالص )

اين خطرات وجود مكش پمپ خوب نيست، براي اين كه بسيار ممكن است تا با توجه به نوع نصب و راه اندازي (مكش منفي) تشديد شود. معمولا خطر ابتلا به حفره در اين موارد است كه به وجود مي آيد.

NPSH پمپ هميشه بايد در حداكثر سرعت جريان درخواست بررسي شود.

بنابر اين انتخاب بوستر پمپ مناسب بستگي به اساس مشخصه هاي منحني بوستر پمپ و به ميزان جريان و فشار مورد نياز دارد.
تا زماني كه خط افقي حداقل فشار با خط عمودي كشيده شده با شروع از ميزان جريان مورد نياز سيستم ، برخورد نكرده است، آن خط را امتداد مي دهيم. در واقع ، نوع و تعداد بوستر پمپ هاي لازم براي سيستم را نقطه تقاطع خطوط مي دهد.

به عنوان مثال

  • شما مي توانيد كه در شكل زير به ميزان جريان مورد نياز از ۷/۵ متر مكعب بر ساعت و فشار به ۲۵ توجه كنيد كه در اين جدول نشان داده شده است.
  • در انتخاب بالا كاملا مشخص است كه، اين سيستم نياز به دو پمپ از نوع ۴HM5  است كه در سمت چپ بالاي جدول ديده مي شود.
  • علاوه بر اين در دور ترين منطقه سمت چپ NPSH نقطه شروع به كار مي افتد و در نتيجه در اين منطقه وجود خطر حفره كم است.

حفاظت از بوستر پمپ در مقابل اجراي خشك

در واقع مهم ترين مسئله اي كه مورد بحث است در اين مورد اين است كه عمل كرد محافظت از بوستر پمپ با دخالت آب ذخيره شده در برابر اجراي خشك كه به مجموعه ي بوستر پمپ متصل است انجام مي شود به اين شكل كه زماني وصل شدن صورت مي گيرد كه به پايين تر از حداقل سطح تضمين شده براي مكش برسد در اين صورت است كه وصل مي شود. و كنترل فشار ان هم ممكن است كه توسط شناور ، كاوش گر سطح يا سوئيچ صورت بگيرد.

مخزن

تغييرات فشاري را در واقع تقاضاي مكرر يا ضرر و زيان سيستم كوچك، است كه تعيين مي كند و با استفاده از يك مخزن اين ممكن است كه جبران شود. تعداد پمپ هاي استارتر را در واقع انتخاب درست يك مخزن ديا فراگم است كه كاهش مي دهد و اثر ضربه اي آب را در صورتي كه در نزديكي مجموعه ي بوستر پمپ نصب شود كاهش مي دهد. به منظور تحويل به اتصال چند لايه اي و براي نصب و راه اندازي به مخزن ديا فراگم بوستر پمپ مستقيماً متصل شده است، و مي توان كه مخازن اضافي را به انتهاي استفاده نشده ي اتصال چند لايه اي آن متصل كرد.

روش محاسبه ساده ، كه اين روش براي بسياري از نياز هاي معمول و براي ميزان مفيد جريان را براي مقادير اصلي فراهم كرده، و همچنين اين روش يك روش مناسب به عنوان يك روش محاسبه حجم مخزن ديافراگم است.

در مقايسه با سيستم هاي سنتي مجموعه بوستر پمپ هايي با سرعت متغير به مخازن كوچك تري نياز دارند. و به طور ميانگين يك مخزن با ظرفيت يك ليتر فقط ۱۰ درصد از ظرفيت اسمي يك پمپ است.

موتور ديزل

در واقع توسط سوئيچ فشار است كه توقف و حركت پمپ هاي با فشار و قابل تنظيم انجام مي شود. و به اين شكل كه هر سوئيچ فشار به يك پمپ يگانه كه داراي تغيير پمپ حلقوي است، متصل مي شود. تفاوت بين فشار شروع و قطع فشار، فشار ديفرانسيل است. و در واقع اين مقدار اين همان مقداري است كه براي هر دو پمپ تنظيم مي شود.

نكات :

  • در تقاضا، آب از مخزن كشيده شده است.
  • شروع به كار پمپ اول در واقع هنگامي است كه فشار به مقدار p1 سقوط مي كند.
  • شروع به كار بوستر دوم هم زماني كه مصرف آب افزايش و فشار آب به مقدار p2 سقوط كند است.
  • زماني يكي از بوستر پمپ ها خاموش مي شود كه مصرف آب كاهش يابد و فشار تا زمان رسيدن به مقدار p2s افزايش مي يابد.
  • در صورتي كه مصرف كاهش پيدا كند، پمپ مخزن را تغيير داده و مقدار p1s را متوقف مي كند.

مجموعه پمپ هاي دو گانه با سرعت متغير و كنترل فشار دستگاه مبدل

در واقع به وسيله مقادير فشار بر روي كنترل كننده توقف و شروع به كار پمپ ها مشخص مي شود. و هر مبدل فركانس به يك مبدل فشار متصل مي شود.

مبدل : اطلاعات را با يكديگر و براي تغييرات دوره اي، مبادله مي كند مبدل است

حالت كاركرد منحني اينگونه پمپ ها را مي توانيد كه در شكل زير مشاهده كنيد.

نكات مهم پمپ لوارا

  • در تقاضا، آب از مخزن كشيده شده است.
  • پمپ اول در زماني كه فشار تا زير PS پايين بيآيد شروع به كار مي كند و در اين صورت سرعت هم متناسب با افزايش تقاضا با يك فشار ثابت، افزايش پيدا مي كند.
  • زماني كه افزايش مصرف آب و پمپ با حداكثر سرعت ، شروع مي شود و به پمپ دوم و سرعت مي رسد با اين هدف و براي حفظ فشار ثابت صورت مي گيرد. سرعت در زماني كه مصرف كاهش مي يابد، ان هم كاهش مي يابد اين اتفاق تا زماني است كه به حداقل سرعت رسيده و يكي از پمپ ها را خاموش كند.
  • در صورتي سرعت پمپ كاهش پيدا مي كند كه مصرف هم كاهش يابد در اين صورت است كه مخزن را پر كرده و در نقطه ي PS متوقف مي شود.
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۳۲:۲۱ ] [ behzad moghtader ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب