كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 23
دیروز : 69
افراد آنلاین : 1
همه : 24365

ساختمان و ساختار موتور ديزل

ساختمان و ساختار موتور ديزل و تعريف دقيق از موتور ديزل : در تعريف اين موتور ديزل ها بايد بگوييم كه اين نوع موتور هم گونه اي از موتور هاي درون سوز است كه براي ايجاد حركت در اين موتور ها از چرخه ديزل استفاده مي شود. استفاده از احتراق در اثر تراكم در اين موتور ها شايد بزرگ ترين تفاوت بين ساير موتور ها است. عمل انفجار در اين ديزل ژنراتور ها به هيچ وجه صورت نمي گيرد ، در اثر تراكم بسيار بالا بدون جرقه زدن مخلوط سوخت و هوا در موتور ديزل متراكم مي شوند بر خلاف موتور هاي بنزين سوز دور اصلي اين موتور ديزل ۱۰۰ دور دقيقه محسوب مي گردند.

در زير نمونه اي از ساختار ديزل رو مشاهده مي كنيد :

ساختار موتور ديزل

در يك تعريف ساده تر درباره موتور ديزل اين كه اين نوع موتور نوع گسترده اي از موتور هايي است ماده سوختني را بدون نياز به يك جرقه الكتريكي مي توانند شعله ور سازند را موتور ديزل مي گويند براي شعله ور ساختن سوخت در اين موتور ها معمولا از حرارت هاي بالايي استفاده مي شود. نحوه انجام كار به اين ترتيب است كه با بالا بردن دماي اتاقك احتراق و پس از اين كه به اندازه كافي دما بالا تر رفت در اين عين ماده سوختني را با هوا مخلوط مي كنند. دو عامل حرارت و اكسيژن مهم ترين عواملي هستند كه براي سوزاندن يك ماده سوختي حتما به آن ها نياز است.

از طريق مجاري ورودي موتور است كه اكسيژن درست وارد محفظه سيلندر موتور مي شود و بعد از آن است كه به وسيله پيستون فشرده مي شود. در واقع شدت اين فشردگي به قدري سريع و زياد است كه اين حركت و فشرده سازي باعث ايجاد حرارت بسيار بالا مي شود. و به اين ترتيب ماده سوختني كه همان عامل سوم است به گرما و سپس اكسيژن افزوده مي شود كه به ترتيب بعد از آن سوخت شروع به شعله ور شدن مي كند و منجر به حركت در موتور ديزل مي گردد.

نكته مهم درباره اين موتور ديزل كه اين موتور هم مثل ساير موتور هاي احتراق داخلي بر مبنا هاي مختلفي قابل طبقه بندي هستند. درباره تقسيم بندي موتور ديزل بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش ميل لنگ به موتور ديزل دو زمانه و يا موتور ديزل مي توان كه به چهار زمانه تقسيم بندي كرد و اگر آن را بر حسب قدرت توليدي كه به شكل اسب بخار است بيان كرد. و بر حسب تعداد سيلندر و شكل قرار گيري سيلندر ها و بر اين اساس است كه به دو نوع موتور ديزل خطي و موتور ديزل V يا موتور ديزل خورجيني تقسيم بندي مي كردند.

ليست دقيق قيمت انواع موتور تك ديزل را مي توانيد در بخش زير مشاهده كنيد : قيمت موتور ديزل

ساختار موتور ديزل  :

تنها در سيستم تغذيه و تنظيم سوخت است كه ساختار موتور ديزل با موتور هاي اشتعال جرقه اي متفاوت مي شود. درباره موتور هاي ديزل و موتور هاي اشتعال جرقه اي بايد بگوييم كه ميان اين موتور ها ساختار هاي بسيار مشابهي وجود دارد و تنها تفاوت در اين موتور ها شكل ساختماني آن ها و قطعات آن ها است كه در موتور ديزل وجود دارد كه اين موارد در ساير موتور هاي احتراق داخلي وجود ندارد.

  • پمپ انژكتور
  • انژكتور ها
  • فيلتر هاي سوخت
  • توربو شارژر

پمپ انژكتور :

اين قطعه در اين پمپ وظايفي بسيار مهمي از قبيل تنظيم ميزان سوخت و تامين فشار لازم جهت پاشش سوخت را به عهده دارد.

انژكتور ها :

مهم ترين علت توليد احتراق است كه اين سيستم هم در موتور باعث پودر شدن سوخت و گاز بندي اتاقك احتراق مي شوند.

فيلتر هاي سوخت :

جدا سازي مواد اضافي و خارجي از سوخت در اين قسمت كه اتفاق مي افتد.

لوله هاي انتقال سوخت :

جنس اين لوله ها بايد كه حتما در برابر شعله بسيار مقاوم و غير قابل اشباع باشد تا به اين ترتيب بتواند كه در برابر فشار پايداري كامل را داشته باشد.

توربو شارژر :

با اين سيستم هم هواي ورودي به سيلندر موتور افزايش پيدا مي كند.

درباره تقسيم بندي اين نوع موتور ها بايد بگوييم كه بر اساس نحوه كار كردن موتور ديزل ها اين نوع به دو دسته موتور هاي چهار زمانه و دو زمانه تقسيم مي شوند از همين رو چهار عمل اصلي در هر دوي اين موتور ها انجام مي گردد.

اين چهار عمل اصلي عبارتند از :

  • مكش يا تنفس
  • تراكم يا فشار
  • كار يا انفجار
  • تخليه يا دود
اما بسيار ممكن است كه بر حسب نوع موتور ديزل تمامي اين مراحل به شكل مجزا و يا هم به صورت توام انجام بگيرند
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۱۵:۳۰ ] [ behzad moghtader ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب