كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 233
دیروز : 219
افراد آنلاین : 4
همه : 26886

ژنراتور چيست و چگونه كار مي كند؟

دستگاهي كه باعث توليد نيروي الكتريسيته و برق مي شود ژنراتور ناميده مي شود با وجود اين سيستم تا حدود زيادي مي شود كه از ايجاد خلل در فعاليت هاي روزانه يا اختلال در عمليات كاري در زمان هاي قطعي برق پيش گيري كرد. بايد بگوييم كه اين ژنراتور ها براي كاربرد هاي مختلف در شكل هاي فيزيكي و الكتريكي در دسترس هستند. ما در اين بخش مي خواهيم تا براي اشنايي بيشتر شما با اين سيستم نگاهي را به چگونگي عملكردها، اجزاي اصلي ژنراتور و چگونگي اينكه ژنراتور به عنوان منبع ثانويه نيروي الكتريكي در كاربرد هاي مسكوني و صنعتي عمل مي كنند را داشته باشيم پس در ادامه اين مطلب با ما همراه باشيد.

ژنراتور چگونه كار مي كند؟

درباره اين سيستم بايد بگوييم كه به وسيله ژنراتور مي توان كه انرژي مكانيكي كه از منبع بيروني به دست امده است را به عنوان خروجي به انرژي الكتريكي تبديل كرد. مهم ترين نكته درباره ژنراتور ها اين كه درك اين موضوع بسيار مهم است كه بدانيم كه ژنراتور واقعا انرژي الكتريكي را خلق نمي كند بلكه در واقع آن ها با استفاده از انرژي مكانيكي برق را به عنوان خروجي سيستم توليد با ايجاد حركت و توليد بار الكتريكي در سيم سيم پيچ ها در مدار الكتريكي ايجاد مي كنند كه در واقع اين جريان توسط ژنراتور شارژ الكتريكي جريان الكتريكي عرضه شده است. با درك كار پمپ آب مي توان كه باعث جريان آب مي شود مكانيسم ژنراتور را فهميد كه پمپ واقعا آبي را ايجاد نمي كند و فقط آب را جريان مي دهد.

در ژنراتور هاي مدرن كه كار آن ها معمولا بر مبناي القاي الكترو مغناطيس كشف شده كه اين نوع سيستم در سال ۱۸۳۱ توسط مايكل فارادي مي باشد. او به اين نتيجه رسيد القاي بار بر اساس جريان بالاي بار الكتريكي مي تواند كه توسط حركت رساناي الكتريكي مانند سيمي كه شامل بار الكتريكي در ميدان مغناطيسي است انجام شود. در واقع تفاوت ولتاژي در اين حركت و در بين دو انتهاي سيم يا رساناي الكتريكي ايجاد شده كه اين تفاوت باعث شده تا هم بار الكتريكي جريان بيابد و هم كه جريان الكتريكي توليد شود.

اجزاي اصلي ژنراتور

تقسيم بندي اجزاي اصلي ژنراتور الكتريكي به صورت زير است

  1. موتور
  2. دستگاه توليد برق متناوب (آلترناتور)
  3. سيستم سوخت
  4. تنظيم كننده ولتاژ
  5. سيستم سردسازي و اگزوز
  6. سيتم روغنكاري
  7. شارژر باطري
  8. پنل كنترل
  9. چارچوب اصلي

قيمت ژنراتور

موتور

يكي از مهم ترين قسمت هاي ژنراتور موتور است زيرا كه اين قسمت منبع ورودي انرژي مكانيكي به موتور ژنراتور است. به طور مستقيم و متناسب با حداكثر توان خروجي سيستم اندازه موتور هم عرضه شده است. اما با اين وجود باز هم نياز است تا چندين فاكتور را در ذهن داشته باشيد كه ما در اين بخش به مهم ترين موارد رسيدگي مي كنيم و آن ها را مورد بررسي قرار مي دهيم.

  • الف) نوع سوخت مورد استفاده
  • ب) موتور هايي با والو بالا سري ( OHV ) در برابر موتور هاي غير OHV
  • ج) قالب آهن در سيلندر موتور ( CIS )
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۳۹:۵۰ ] [ behzad moghtader ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب