كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 3
دیروز : 209
افراد آنلاین : 1
همه : 23224

بيماري كوليت اولسراتيو در كودكان

بيماري كوليت اولسراتيو در كودكان : درباره بيماري التهابي كوليت اولسراتيو بايد بگوييم كه تقريبا تشخيص اين بيماري در افراد مبتلا در سنين كودكي يا نوجواني تشخيص صورت مي گيرد معمولا در يك چهارم از افراد اين تشخيص صورت مي گيرد. در سنين ۱۲ سالگي علائم بيشتر ممكن است. اين بيماري در كودكان بسيار بيشتر از بزرگسالان ديده شده است حتي در نوجوانان شدت اين بيماري بيشتر است. براي مديريت اين بيماري كودكان شرايط بسيار سخت ‌تري را نسبت به بزرگسالان دارند. براي درمان بهتر حمايت اطرافيان و خانواده بسيار مهم است. علت بروز اين بيماري در كودكان ممكن است كه وجود يك ويروس يا باكتري در روده باشد.

بيماري كوليت اولسراتيو در كودكان

در صورت مواجه اين باكتري با سيستم ايمني بدن كودك باعث بروز يك واكنش التهابي در ديواره روده مي شود. براي همين امر كودكاني كه مبتلا به كوليت اولسراتيو باشند گاهي دچار مشكلات سيستم ايمني بدن مي شوند.

علايم كوليت اولسراتيو در كودكان

مشهود ترين علايمي كه در كودكان مبتلا به كوليت اولسراتيو ديده مي شوند عبارتند از:

  • دل درد شديد
  • اسهال خوني مكرر
  • خستگي و بي حالي
  • كاهش وزن سريع
  • از دست دادن اشتها و بي ميلي
  • خونريزي از ركتوم
  • از دست دادن مايعات بدن و مواد مغذي
  • كم خوني ناشي از خونريزي شديد

برخي از كودكان نيز اين علايم را داشته‌اند:

  • ايجاد زخم‌ هاي پوستي
  • درد مفاصل
  • التهاب چشم
  • بروز مشكلات كبدي
  • بروز پوكي استخوان
  • بثورات (علائمي مثل جوش زدن)
  • سنگ كليه

علايم كوليت اولسراتيو ممكن است مانند علايم ساير بيماري‌هاي شايع كودكان است؛ بنابراين از تشخيص صحيح بيماري فرزندتان نزد متخصص مجرب مطمئن شويد.

كودكان در معرض اختلال رشدي نسبت به هم سن و سالان خود نيز هستند. والدين بايد در اين مسير فرزند خود را به مصرف داروهاي تجويزي تشويق كنند. كمك والدين در پيشرفت درمان به ايجاد احساس بهتر در كودك، شروع دوباره‌ي رشد و آغاز يك زندگي طبيعي كمك مي‌كند. درمان به نوع علايم كودك، سن و سلامت عمومي او همچنين شدت بيماري بستگي دارد. داروها معمولاً درمان اصلي براي كوليت اولسراتيو كودكان هستند و با از بين بردن علايم، ترويج بهبودي بافت‌هاي آسيب ديده، بهبودي بيماري و پيشگيري از شعله‌وري آن و با به تعويق انداختن يا جلوگيري از نياز به جراحي به كنترل بيماري و پيشگيري از التهاب گسترده روده كمك مي‌كنند. هيچ درمان قطعي براي اين بيماري به جزء جراحي روده بزرگ وجود ندارد. با اين حال، علايم را مي توان با دارو درماني كاهش داد.

تشخيص كوليت اولسراتيو در كودكان

در مراجعه به پزشك براي تشخيص اين بيماري، پزشك در ابتدا از سوابق بيماري كودك سوالاتي را از والدين او مي‌پرسد؛ و بعد از آن شروع به معاينه فيزيكي كودك مي‌كند. اولين تستي كه پزشك از بيمار در خواست مي كند انجام آزمايش خون است. تا با بررسي تعداد گلبول ‌هاي سفيد خون كم‌خوني يا افزايش آن را تعيين كند. در بسياري از مواقع كم خوني مي‌تواند يكي از نشانه‌ هاي وجود التهاب باشد. آزمايش ديگري كه بايد انجام شود گرفتن نمونه مدفوع است كه پزشك اين كار را براي كنترل باكتري در دستگاه گوارش كودك در خواست مي كند؛ بنابراين والدين كودك بايد يك نمونه كوچك از مدفوع كودك خود را جمع آوري كنند و براي تشخيص به آزمايشگاه ارسال كنند.

كوليت اولسراتيو در كودكان

در تشخيص ديگر پزشك براي كودك از روش آندوسكوپي استفاده مي كند كه اين روش آندوسكوپي با يك لوله كوچك انعطاف‌پذير (آندوسكوپ) انجام مي گيرد و با يك لوله كه داراي نور و يك لنز دوربين است مي‌توان داخل دستگاه گوارش كودك را به راحتي مشاهده كرد. ممكن است تا براي بررسي بيشتر و تشخيص دقيق بيماري در طول ازمايش ممكن است پزشك نمونه ‌هاي بافتي از دستگاه گوارش كودك را بردارد. كولونو سكوپي هم يك روش مشابه به آندوسكوپي است با اين تفاوت كه اين كار در قسمت روده بزرگ صورت مي گيرد. در اين روش كودك براي مواردي مثل رشد غير طبيعي ، بافت ملتهب ، زخم و خونريزي بررسي مي شود.

در روش كولونوسكوپي هم ممكن است كه از روش نمونه ‌برداري استفاده شود. يك روش هم كه عكس برداري از روده كودك است اين روش به اين شكل صورت مي گيرد كه با روش تنقيه باريم از تزريق مقعد يك مايع فلزي وارد روده مي شود و سپس از اين طريق عكس‌ برداري از شكم كودك انجام مي شود تا به اين ترتيب تنگي ‌ها و انسداد هاي مسير روده كودك كاملا مشخص شود.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ تير ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۰۹:۰۴ ] [ behzad moghtader ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب