كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 46
دیروز : 209
افراد آنلاین : 3
همه : 23267

ميكرونيدلينگ و درمان امراض پوستي

ميكرونيدلينگ و درمان امراض پوستي : كلاژن پروتئيني است كه در محيط خارج از سلول هاي جانوران، وجود دارد. . پروتئين كلاژن بصورت رشته‌هاي كلاژن مشاهده مي‌شود. خاصيت ارتجاعي پوست ناشي از اين تركيب است و به كمك همين پروتئين است كه سلول هاي پوست جايگزين شده و جواني اش حفظ مي شود. بدن ما به طور طبيعي كلاژن توليد مي كند اما با گذر عمر توليد اين تركيب كاهش پيدا مي كند كه امروزه دنبال راه هايي براي توليد طبيعي كلاژن هستند.

ميكرونيدلينگ به كلاژن سازي طبيعي كمك مي كند و براي براي درمان جاي اسكار و آكنه و ديگر امراض پوستي استفاده مي شود. براي به دست آوردن نتيجه بهتر و سريعتر ميتوان از ميكرونيدلينگ در كنار ديگر روش هاي درماني استفاده كرد. ميكرونيدلينگ در درمان و بهبود بسياري از مشكلات و عارضه هاي پوستي و زيبايي نتايج درخشاني به دست آورده است.

ميكرونيدلينگ و درمان امراض پوستي

اولين بار دكتر فرناندز در سال ۲۰۰۶ براي درمان عارضه هاي پوستي از سوزن هاي ريز و طبي استفاده كرد. پيش تر از او دكتر اورنتريچ در سال ۱۹۹۵ از اين روش استفاده كرده بود. در سال ۱۹۹۷ هم دكتر كميراند و دكتر دوست براي درمان جاي زخم و جاي جوش از اين روش استفاده كردند. ميكرونيدلينگ بهترين روش براي درمان و از بين بردن جاي جوش و جاي زخم مي باشد.

اما اين روش از چگونه باعث درمان ميشود و نحوه عمل ان چگونه است؟

در ميكرونيدلينگ با سوزن زدن به پوست و ايجاد سوراخ هاي بسيار ريز در آن، كلاژن و الاستين كه دو عنصر اصلي استحكام و شفافيت پوست هستند، توليد مي شود. توليد و ترشح اين فاكتورهاي مهم به مرور باعث بهبود و درمان عارضه هاي پوستي مي شود. هنگامي كه به وسيله سوزن ها پوست سوراخ مي شود بدن به طور طبيعي واكنش نشان داده و براي ترميم بافت آسيب ديده پوست شروع به توليد كلاژن مي كند.

اين كلاژن سازي علاوه بر بهبود شكاف هاي ريز روي پوست، مشكلات و عارضه هاي پوستي و زيبايي را نيز ترميم و درمان مي كند. عارضه هايي از جمله جاي زخم، جاي جوش، چين و چروك، ترك هاي پوستي و ريزش شديد مو به وسيله ميكرونيدلينگ درمان شده است. بعد از گذراندن چند دوره درماني كلاژن به صورت طبيعي و منظم ترشح شده و مشكل پوستي كاملا برطرف مي شود.

وسيله اي كه در ميكرونيدلينگ استفاده مي شود چيست؟

وسيله اصلي كه در روش ميكرونيدلينگ استفاده مي شود “درمارولر” نام دارد. درمارولر يك وسيله ساده با سر چرخشي و پر شده از سوزن هاي فولادي پزشكي و استريل شده با سايزهاي ۲۵/. – ۵/. – ۱ – ۱/۵ و ۲ ميلي متري مي باشد. درمارولر معمولا از ۱۹۲ سوزن تشكيل شده است. جنس سوزن ها اغلب استيل يا سيليكون مي باشد. از درمارولر در خانه هم مي شود استفاده كرد. سايز سوزن با توجه به نوع عارضه و شدت آن انتخاب مي شود. وسيله ي ديگري كه در ميكرونيدلينگ استفاده مي شود “درما استمپ” نام دارد. از درما استمپ براي درمان جاي زخم هاي سطحي استفاده مي شود. سوزن هاي درما استمپ به قطر ۰٫۱۲ ميلي متر و طول ۲ ميلي متر هستند.

روند درماني ميكرونيدلينگ به چه صورت است؟

تقريبا ۴۵ دقيقه قبل از اينكه درمان شروع شود كرم بي حسي به پوست مي زنند. سوزن ها بسيار ظريف هستند به همين دليل درد زيادي ندارند اما براي استفاده از سوزن هاي ضخيم حتما بايد از كرم بي حسي استفاده شود. با توجه به نوع مشكل پوستي و شدت آن سايز سوزن انتخاب مي شود. براي درمان جاي جوش و جاي زخم سايز سوزن با توجه به عمق جاي آكنه و اسكار انتخاب مي شود. اصولا سوزن ۱٫۵ يا ۲ ميلي متري براي اين موارد استفاده مي شود. براي درمان و از بين بردن چين و چروك و جوان سازي پوست با توجه به ميزان چين و چروك و افتادگي سايز سوزن انتخاب مي شود. معمولا سوزن ۰٫۵ يا ۱ ميلي متري استفاده مي شود.

مراقبت هايي كه بايد بعد از استفاده از درمارولر انجام دهيد:

  • حتما از كرم هاي آنتي بيوتيك و آبرسان استفاده كنيد.
  • حتما از كرم ضد آفتاب به طور منظم استفاده شود.
  • تا ۲،۳ روز بعد از ميكرونيدلينگ از سونا و آرايش كردن خودداري كنيد.
  • حداقل دوره درماني استفاده از درمارولر ۴ تا ۸ هفته است. براي برخي از عارضه ها و مشكلات پوستي ۳ تا ۶ ماه براي گرفتن نتيجه دلخواه زمان لازم است. البته بعد از يك الي دو هفته نتايج اوليه بهبودي و درمان ظاهر مي شود. سعي كنيد از برندهاي معتبر و شناخته شده، درمارولر خود را خريداري كنيد زيرا با خريد برندهاي معمولي امكان شكستن سوزن در پوست وجود دارد.

نقش ميكرونيدلينگ در درماتولوژي يا درمان امراض پوستي

با ميكرونيدلينگ و استفاده از درمارولر مي توان بسياري از بيماري هاي پوستي مانند جاي زخم، جاي جوش، چين و چروك و افتادگي پوست، از بين بردن ترك هاي پوستي ناشي از بارداري، لاغر يا چاق شدن استفاده كرد. در اين زمينه ها متخصصان به نتايج مهمي دست پيدا كرده اند. . ميكرونيدلينگ مزيت هاي زيادي در مقايسه با ساير روش هاي درماني دارد مثلا از نظر وقت و هزينه به صرفه تر و موثرتر است و مي توان فقط با اين روش به نتايج درخشاني رسيد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۵۳:۴۳ ] [ behzad moghtader ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب