كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 23
دیروز : 757
افراد آنلاین : 2
همه : 26273

كاهش , رفع و درمان علائم يائسگي در زنان و تاثير ليزر موناليزا تاچ

فهرست مطالب [نمايش فهرست]

كاهش , رفع و درمان علائم يائسگي در زنان و تاثير ليزر موناليزا تاچ : وقتي كه دوران قاعدگي به طور كامل در زنان متوقف مي شود يائسگي در زنان رخ مي دهد . گاها دوران قاعدگي متوقف شده و دوباره شروع مي شود . با اين حال يك زن اگر در طول يك سال قاعدگي نداشته باشد يائسه است . در ادامه ي اين مطلب , نكاتي در مورد يائسگي و روش هاي مناسب براي داشتن بدني , قوي و سالم , و همچنين واژن عاري از مشكلات در مدت زمان يائسگي ياداوري شده كه با رعايت آنها مي توانيد اطلاعات بيشتري در اين زمينه كسب كنيد .

درمان علائم يائسگي در زنانd

يائسگي چه زماني رخ مي دهد؟

زمان شروع يائسگي در زنان نسبت به همديگر متفاوت مي باشد. ميانگين سني زناني كه از دوران قاعدگي گذشته اند ۵۱ سال مي باشد . ولي متوسط سن يائسگي از ۴۰ الي ۵۹ بوده وهر زماني ممكن است رخ دهد . سن يائسگي بيشترزنان همانند مادرشان است . اگر دوران قاعدگي فردي قبل از موقع معين يعني قبل از ۴۰ سالگي متوقف شود . با مراجعه به پزشك مربوطه و گرفتن آزمايش خون , مشخص خواهد كرد كه فرد در دوره ي يائسگي قرار دارد ودر صورت عدم يائسگي , علت هاي ديگري را براي توقف قاعدگي پزشك دنبال خواهد كرد .

دوران يائسگي يك دوره اي است كه با مرور زمان رخ داده و در برخي از زنان چندين سال طول مي كشد . ولي اگر فردي در طول يك سال از دوران قاعگي به دور باشد نشان دهنده ي اين است كه فرد در دوران يائسه مي باشد . زناني كه با جراحي تخمدان هايشان را برداشته اند به ” يائسگي كه از جراحي ايجاد مي شود ” مبتلا مي شوند . ولي با وجود تخمدان ها در بدن و متوقف شدن دوران قاعدگي , به يائسگي كه از جراحي ايجاد مي شود مبتلا نخواهند شد .

يائسگي چه علائم ونشانه هايي دارد؟

در ماه ها و سال هايي كه به دوران يائسگي فردي انتها مي يابد ( دوران ماقبل يائسگي ) تجربه اين علائم يائسگي در زنان امكان دارد كه در زير به آنها اشاره مي كنيم

  1. نامنظم بودن دوره هاي قاعدگي
  2. خشك شدن واژن
  3. گرگرفتگي , يكي از بيشترين عوارضي كه در دوران يائسگي شيوع مي يابد گرگرفتگي است . كه در حالتي با افزايش دماي بدن و گرم شدن پوست و نهايتا با تعريق فرد , نمايان مي شود و باعث مي شود كه بانوان در دوران يائسگي با مشكلاتي مواجه شوند . پوشيدن لباس و يا لباس زير هاي تنگ و باريك , استعمال الكل , و دچار به اضطراب واسترس , كافئين ومصرف غذاهاي تند از علت هاي گر گرفتگي يائسگي مي باشند .

مواردي كه از گرگرفتگي جلوگيري مي كند عبارتند از : استفاده از لباس و يا لباس هاي زير سبك و راحت , نوشيدن تدريجي و جرعه جرعه آب يخ , فعاليت هاي ورزشي و استعمال بعضي از داروها .

از ديگر علائم و نشانه هاي يائسگي دز بانوان مي توان به موارد زير هم اشاره كرد

  1. تعريق شبانه
  2. بي خوابي و داشتن مشكلات خواب
  3. تغيردر خلق و خوي فرد
  4. افزايش يافتن وزن و كند تر شدن متابوليسم بدن
  5. خشكي پوست و كم پشت شدن آن
  6. از بين رفتن حجم سينه ها و توپري آنها .

دوران يائسگي چه عوارضي مي تواند داشته باشد؟

خطر مبتلا شدن به بيماري هاي خاصي پس از پشت سرگذاشتن يائسگي افزايش مي يابد كه نمونه هاي اين عوارض ها عبارتند از :

بيمار هاي قلبي و عروقي : كاهش يافتن سطح استروژن بدن خطرمبتلا شدن به بيماري هاي قلبي – عروقي را افزايش مي دهد دليل اصلي مرگ و مير در بانوان و همين طور در مردان , مبتلا شدن به بيماري هاي قلبي – عروقي مي باشد . با اين حال انجام دادن فعاليت هاي ورزشي بصورت كاملا منظم و رعايت كردن رژيم غذايي سالم و همچنين وزن خود را بصورت طبيعي حفظ كردن بسيار ضروري است .شما مي توانيد براي آگاهي از روش هايي كه از قلب محافظت مي كنند همچون كاهش دادن كلسترول خون و يا فشار خون بالا , با پزشك مربوطه ي خود مشورت كنيد .

پوكي استخوان : اين مشكل مي تواند باعث تضعيف و شكننده شدن استخوان و در نهايت خطر شكستگي استخوان را افزايش مي دهد . امكان دارد در مدت چند سال نخست پس از يائسگي تراكم استخوان با سرعت زيادي كاهش يابد , واين باعث مي شود كه خطر پوكي استخوان افزايش گردد .زناني كه مبتلا به پوكي استخوان در دوران يائسگي هستند گزينه ي اصلي شكستگي هاي لگن , مچ وستون فقرات خود مي باشند .

سوزش و تكرار ادرار : با كاهش يافتن قابليت رجوع يافته بافت واژن و مجري ادرار به طور همزمان و به صورت پي در پي و ناگهاني به ادرار كردن تمايل شديد داشته باشد . و به دنبال اين ها بي اختياري ادرار و يا از بين بردن ادرار در مواقع سرفه ع خنده و يا برداشتن وسايل سنگين ( بي اختياري ادرار كه با وارد شدن فششار ) طي كند . همين طور امكان دارد فرد در بيشتر اوقات به عفونت هاي دستگاه ادراري دچار شود . احتمال دارد با انجام دادن تمرينات ” كيگل ” كه موجب مي شود عضلات كف لگن به طور چشمگيري تقويت شده و استفاده كردن يك استروژن موضعي , علائم بي اختياري ادراري كاهش يابد .

عملكرد جنسي

سال هاي منتهي به دوره ي يائسگي , مشاهده ي تغييراتي در فعاليت هاي جنسي فردي امكان دارد . بيشتر زنان از از اينكه ديگر نگراني از بابت بارداري ندارند اذعان كرده اند كه از رابطه ي جنسي لذت بيشتري مي برند . كه اين نشانه ي سرد مزاجي بانوان در دوره ي يائسگي باشد . و برخي نيز به رابطه ي جنسي كمتر قبل يائسگي فكر مي كنند و حتي در مواردي از اين رابطه لذت نمي برند .

چند علت احتمالي براي تغييراتي كه در تمايلات رابطه ي جنسي زنان در دوره ي يائسگي وجود دارد كه مي توان موارد زير را نام برد .

كاهش يافتن هورمون كه ميتواند باعث خشكي واژن شده و دراحساس درد و ناراحتي رابطه ي جنسي به نوبه ي خود سهم دارد .

ميل جنسي با كاهش يافتن هورمون ها كمتر مي شود .

تعريقات شبانه , كه مي تواند اختلال در خواب و خستگي بيشتر و در نهايت نداشتن آمادگي براي رابطه ي جنسي شود . تغييرات بي منطق و احساسي و رفتاري باعث مي شود كه احساس استرس و اضطراب افزايش يافته و مانعي شود براي مانعي براي ميل جنسي مي شود .

افزايش وزن . با بالا رفتن سن در دوران يائسگي سوخت وساز بدن نيز كم مي شود و اين عامل باعث افزايش وزن با اين حال امكان دارد با اين روند به غذاي كمتر و ورزش بيشتر نياز داشته باشيد صرفا براي اينكه وزن قبلي خود را حفظ كنيد .

يائسگي يا آتروفي واژن

در بين زنان يائسه ( يائسگي طبيعي يا ثانوي ) و يا در ميان زنان كه دوره بعد از زايمان خود را سپري مي كنند يك نوع بيماري شايع به نام آتروفي واژن اتفاق مي افتد . قسمت وولوواژينال , به شدن استروژن خيلي حساس است و نتيجه آن تاثير مستقيم و قابل توجهي بر روي كيفيت زندگي بانوان مي گذارد , از جمله : خشك شدن واژن , سست شدن مخاط واژن , احساس خارش و سوزش , و احساس درد هنگام نزديكي ,

روش هاي كاهش عوارض يائسگي در زنان

يك بخش طبيعي از روند زندگي دوران يائسگي است . درمان وجلوگيري اين دوره ي امكان پذير نمي باشد . ولي در كل مي توان با انتخاب مناسب شيوه ي زندگي و روش هاي درماني مخصوص بساري از علائم ونشانه ها را مديريت كرده و باعث جلوگيري عوارض آن شد .

ليزر موناليزا تاچ : اولين درمان واژينال با ليزر براي مبارزه با اختلالات يائسگي

موناليزا تاچ يك روش درماني است به طور دايمي ماندگاري دارد . اين روش كم تهاجم بوده وبوسيله ي ليزر كه با عنوان يك روش درماني با تاثير چشمگير واثر گذاري ايده ال براي درمان عوارضي كه با كهولت سن بر بافت هاي داخلي اندام تناسلي زنان ايجاد مي شود , شناخته شده و محبوب مي باشد . اين فن آوري نوين , يكي از بهترين و به روز ترين روش هاي جوانسازي واژن به وسيله نور ليزر است . و يك تكنيك ايمن و كارامد بر طبق يك سيستم به روز معروف به SmartXider مي باشد .

روش موناليزا تاچ , به وسيله يك منبع ليزري CO2 كه نور ساطع زا منعكس مي كند , روشي بسيار مناسب و قابل اعتماد و داراي عملكردي بالاست كه مخصوص اين نوع درمان طراحي شده است . با استفاده از ليزر فركشنال مي توان به رشد دوباره ( تروفيك ) در قسمت وولو – واژن كمك مي كند . به علاوه يك درمان مناسب براي بافت هاي واژن , بعد از انجام عمل هاي جراحي كه بخاطر تومورهاي دستگاه تناسلي بانوان ( تخمدان , تخمدان , رحم , وولو و واژن ) مي باشد .

در مدت زمان يائسگي , واژن آمادگي بيشتري براي از دست دادن اندازه تورم و هيدراتاسيون بافت هاي آن است كه نتيجه آن ايجاد احساس ناخشنودي و ناراحتي واژن مي شود . بعضي از علائم شايع اين ناراحتي جسمي عبارت است از خشكي , احساس درد و سوزش در هنگام نزديكي و خارش وولو كه بيشتر اوقات باعث پايين آمدن كيفيت زندگي روزمره مي شود .

هورمون درماني

درمان با هورمون درماني به اين معني است استروژن را به تنهايي تجويز ( براي بانواني كه هيستروكومي انجام داده اند ) و يا استروژن و پروستروژن را با هم تركيب و بيشتر براي بيمران يائسه انجام مي شود كه براي جلوگيري از عارضه مربوط به آتروفي ادراري و بيشتر براي آثار منفي كم شدن ناگهاني استروژن بر روي سيستم هاي عصبي قلبي و عروقي , اسكلتي و اتونوم انجام مي شود .

در درمان به خصوص , تجويز كردن استروژن به صورت تنهايي , در ماني معروف به استروژن درماني ( ERT ) است . ۱۰% – %۲۵ از بانواني كه زير نظر هورمون درماني سيستميك قرار دارند و به علاوه از اثراتي نظير آتروفي ادراري رنج مي برند . اين عامل علاوه بر آثار بلند مدت مصارف هورمون ها , توجيهي است , بر مسئله درمان سيستميك براي بانواني كه فقط ” از عارضه واژني رنج مي برند ؛ به سختي تجويز مي شود .

درمان موضعي واژينال يا استروژن درماني ترانس درمال

معولا براي درمان آتروفي واژن از روش موضعي كمك مي گيرند . در درمان با اين روش شخص تحت درمان بايد يك كرم حاوي هورمون را به صورت مستقيم در واژن استعمال مي كند . كمك ديواره هاي واژن استروژن جذب مي شود و وارد چرخه گردش خون مي گردد , اگر اينكه از قبل براي جلوگيري جذب شدن استروژن آماده سازي شده باشد كه در اينصورت عارضه هايي از جمله احساس درد در قسمت پستان , درد در قسمت پرينه و خونريزي رحمي مي باشد كه بدون درنگ بايد به پزشك اطلاع داده شود . ممنوعيت اين نوع درمان نيز براي كساني كه سرطان مخاط رحم و خونريزي واژينال / رحمي با علت نامعلوم دارند است .

ليز كننده ها و مرطوب كننده هاي واژينال

در مواقعي كه آماده سازي استروژن مورد تائيد و يا اثري نداشته باشد , استفاده از مرطوب كننده ها و لوبريكانت هاي واژينال براي استعمال به طور موضعي و مداوم مي تواند عارضه ي مربوط به خشكي واژن را به صورت چشمگيري كاهش دهد . اين محصولات كه از تر كيب عوامل ترميم كننده و محافظ محلول در آب و داراي مواد غير هورموني ( در برابر درمان هاي هورموني ) به خصوص براي بانوان در نظر گرفته مي شود و يا براي كساني كه به دليل سرطان قلبي , در خطر حساسيت به هورمون قرار مي گيرند .

طرز كار روش موناليزا تاچ چگونه است ؟

در روش درمان با موناليزا تاچ به صورت طبيعي و بدون احساس درد بر عارضه يلئسگي غلبه مي كند . در روش با عمل نوين ليزر جوانسازي واژن به كمك كنترل با سيستم هاي كامپيوتري مناسب , با اثرگذاري موثرباعث بازسازي الياف ضعيف شده بخاطر پيري و در عين حال باعث توليد كلاژن جديد مي شود . در درمان با اين روش اندازه مخاط را مي توان تنظيم كرد , و حتي شكل آن را نيز مي توان تغيير داد و رطوبت و خاصيت ارتجاعي آن را به روش كار آمد و بدون هيچ گونه درد , بازگرداند .

D-پالس , يك فن آوري نويين و خاص است كه پيشرفته ترين و مناسب ترين روش درمان براي ديواره هاي واژن است . اجزاه تشكيل دهنده اي ديواره ها از مخاط و بافت پر ظرافت براي احيا شدن دوباره است , كه مسلما از تابش نور پالسي مناسب كه نه اولترا پالس ( بيش از اندازه ” سرد و عميق ) و نه سوپر پالس ( بيش از اندازه گرم وسطحي ) باشد بسيار لازم است . در اين نوع عمل بخش كوچي از مخاط را تبخير مي كنند كه بيشتر از ساير نقاط كراتينيزه است . پس از آن به مقداري كه مورد نيازبراي توليد حرارت است يك دناتوراسيون كافي و تحت كنترل , منتشر مي شود . در اين صورت , بدون هيچ گونه تروما و با بهره گيري از مقدار مناسبي از انرژي ليزر , بازسازي و بافت واژن تحريك مي شود .

اين درمان پيشرفته ترين درمان وولو – واژن ناميد باعث بهتر شدن شراسط فيزيكي بانوان شده است . با اين روش درمان بانوان مي توانند با رضايت كامل از زندگي زناشويي و ارتباط با شريك زندگي خود بهره مند شوند .

برچسب ها: , , , ,

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۰۶:۴۰ ] [ behzad moghtader ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب