كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 51
دیروز : 757
افراد آنلاین : 1
همه : 26301

درمان ريزش مو با ليزر تراپي , ليزر درماني براي درمان ريزش مو | ليزرتراپي مو

فهرست مطالب [نمايش فهرست]

درمان ريزش مو با ليزر تراپي , ليزر درماني براي درمان ريزش مو | ليزرتراپي مو روش هاي زيادي براي درمان ريزش مو وجود دارد و اين روش ها هم امروزه پيشرفت چشم گيري داشته اند.يكي از اين درمان ها كه يك شيوه درماني نوين و انقلابي براي درمان ريزش مو به شيوه غيرجراحي است ليزرتراپي مو با ليزر كم توان يا ليزر سرد (LLLT) است كه هم براي اقايان و هم براي خانم ها كه از مشكل ريزش مو رنج مبرند مناسباست و مي تواند نتيجه خوبي داشته باشد با انجام ليزرتراپي مو شما مي‌توانيد موهايي ضخيم‌تر، پرپشت‌تر و درخشان‌تر با ظاهري سالم و زيبا داشته باشيد.

درمان ريزش مو با ليزر

اما ليزرتراپي مو چيست؟

همان طور كه در مطالب بالا گفته شد ليزرتراپي مو يك شيوه غيرجراحي و يك تكنيك علمي براي درمان ريزش مو، كم پشت شدن مو‌ها و مشكلات مربوط به موي سر است. شيوه ليزرتراپي طي مطالعات و تحقيقات پزشكي مورد بررسي قرار گرفته و اثربخشي و ايمني آن به اثبات رسيده است. دستگاه‌هاي ليزرتراپي از ليزرهايي با سطح انرژي نوري و جريان كم كه خاصيت درماني دارند، براي رفع مشكل ريزش مو بهره مي‌برند. نحوه‌ي تاثيرگذاري ليزر بر فرايند رشد موها مشابه با بيوتراپي نوري است.

اين فناوري پيشرفته و نوين در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است و پزشكان و متخصصان اين شيوه را دركنار روش هاي ديگري مانند محصولات ضد ريزش مو، داروهاي مسدود كننده‌ي DHT و محلول ماينوكسيديل، به عنوان يك شيوه موثر براي درمان ريزش مو مي‌دانند.

ليزرتراپي مو چگونه عمل مي‌كند؟

ليزر درماني مو : انرژي اشعه‌ي ليزر با استفاده از اصول علمي بيوتراپي نوري عمل مي‌كند. با تابش اشعه‌ي ليزر ، سلول‌هاي هدف آن را جذب كرده و بعد شروع به بازسازي خود مي‌كنند. اشعه‌ي ليزر در بافت‌هاي عمقي پوست سر نفوذ مي‌كند و باعث تحريك جريان خون در پشت سر و همچنين تحريك متابوليسم سلولي براي سنتز پروتئين مي شود. مطالعات باليني نشان داده‌اند كه فعاليت ميان سلولي و درون سلولي باعث شكسته شدن DHT (هورمون ديهيدروتستوسترون كه عامل ريزش مو است) مي شود و در نتيجه ريزش مو‌ها متوقف مي شود. براي آن كه بتوانيد عملكرد ليزر را به خوبي درك كنيد، در ابتدا بايد در مورد چگونگي رشد موها و جايگزيني آن‌ها و همچنين چرخه‌ي رشد موها اطلاع داشته باشيد.

متاسفانه با بالا رفتن سن، تعداد موهاي جديدي كه جايگزين موهاي قبلي مي‌شوند كم مي شود و ضخامت و همچنين رنگ موها كمتر مي شود و به همين دليل به تدريج موها كم پشت مي‌شوند و احتمال دارد قسمتي از سر دچار طاسي شود. بنابراين ريزش موها بخشي از چرخه‌ي طبيعي مو است و دليل طاسي شما ريزش مو‌ها نيست، بلكه اين موضوع است كه موهاي جديد جايگزين موهاي قبلي نمي شوند.اما چرخه مو چگونه است؟اينگونه است كه هركدام از موهايي كه در سر مي‌رويند تا چند سال رشد مي‌كنند و بعد مي‌افتند. بعد پياز‌ مو تا چند هفته استراحت مي‌كند و بعد دوباره موي جديدي از پياز شروع به رشد مي‌كند. اين چرخه در تمام طول عمر ما ادامه دارد.

ليزر درماني هرچه قدر درمان را سريع ‌تر شروع كنيد، به نتايج بهتري خواهيد رسيد.زيرا ليزردرماني باعث بازسازي پياز‌هاي مو و تقويت آن‌ها مي شود. اين تاثير ليزر باعث كم شدن فرايند پيشروي ريزش و كم شدن موها شده و حتي در مواردي فرايند ريزش و كم پشت شدن مو‌ها را برعكس مي‌كند و درواقع باعث پرپشت شدن و بازگشت موهاي از دست رفته مي شود. البته در صورتي كه پياز‌ي موها بميرند، ديگر امكان بازيابي آن وجود ندارد.

نور قرمز با تاثيرات درماني باعث بيشتر شدن جريان خون در سر مي شود و در نتيجه تعداد گلبول‌هاي قرمزي كه اكسيژن تازه و مواد مغذي را به پياز‌ي موها مي‌رسانند بيشتر شدن پيدا مي‌كند. نتيجه‌ اين كار شروع چرخه‌ي بازسازي در سر و پاكسازي مواد زائد در اطراف پياز‌ مو است. در نتيجه‌ اين درمان لايه كورتكس در ساقه‌ي مو ضخيم‌تر شده و لايه‌ي كوتيكل بسته مي شود كه اين امر باعث مي شود موي سر بسيار نرم‌تر و سالم‌تر به نظر بيايد و درخشندگي بيشتري داشته باشد. استفاده از ليزرتراپي در كنار درمان KLS و تجويز داروهاي خوراكي سبب مي شود كه ليزرتراپي نيز تاثيرات بهتري داشته باشد، چرا كه ليزرتراپي مو باعث بسته شدن كوتيكل مو مي شود. در صورتي كه همزمان با ليزرتراپي مو از نرم كننده‌هاي مو استفاده كنيد، موهاي آسيب ديده، موخورده‌ها و موهاي خشك به تدريج بهبود مي يابند.

مزيت هايي كه درمان ريزش مو با ليزر تراپي دارد چيست؟

  1. باعث تحريك فوليكول مو مي شود.
  2. فرايند ريزش مو را متوقف مي‌كند.
  3. تنها پس از يك جلسه‌ي درماني، جريان خون در سر را تا ۵۴ درصد بيشتر مي كند.
  4. كيفيت ساقه‌ي مو را بهبود مي دهد.
  5. باعث پرپشت شدن موها و نرم شدن و ضخيم شدن تارمو مي شود.
  6. ثابت شده است كه ليزرتراپي مو سبب رشد مجدد مو‌ها مي شود.
  7. باعث درمان خارش كف سر مي شود.
  8. براي اطمينان از صحيح بودن ميزان انرژي انتقال داده شده، انرژي ليزر را از موقعيت‌هاي مختلف به سر مي‌تاباند.
  9. باعث بازسازي آسيب ديدگي موها بر اثر رنگ و ديگر مواد شيميايي مي شود.
  10. قدرت مو‌ها و قابليت ارتجاعي آن‌ها را بيشتر مي كند.

آ يا مي توان به جاي كاشت مو ليزرتراپي كرد؟

افرادي كه داراي مشكل ريزش مو هستند يا مو هاي ان ها كم پشت شده است كانديد مناسبي براي اين روش درماني هستند. در مواردي كه پزشك متخصص با بيماراني رو به رو مي شود كه به دلايلي كانديد مناسبي براي عمل كاشت مو نيستند، انجام ليزردرماني قطعا پاسخ مناسبي براي درمان است. مواردي كه احتمال دارد بيمار براي انجام عمل كاشت مو رد صلاحيت شود عبارتند از:

  • زناني كه دچار ريزش مو و كم پشت شدن موها در تمامي مناطق سر خود شده‌اند و بنابراين نواحي كنار و پشت سر كه معمولا موهاي پيوندي از آن گرفته مي شود نيز دچار مشكل ريزش مو هستند و به همين خاطر احتمال موفقيت آميز بودن پيوند و كاشت موي طبيعي كم است.
  • بيماراني كه در مراحل اوليه‌ي ريزش مو هستند (يك تا ۷ سال از شروع ريزش موي آن‌ها مي‌گذرد) و هنوز تعداد زيادي از موها در قسمت جلوي سر در حال رشد هستند و بنابراين اين احتمال وجود دارد كه با انجام كاشت مو، موها وارد شوك شوند و يا به موها آسيب وارد شود و بنابراين فرايند ريزش موها در واقع شديدتر شوند.

نحوه انجام ليزر تراپي براي درمان ريزش مو چگونه است؟

بيماران در زير يك دستگاهي كه اشعه ليزر را ساطع مي‌كند، مي‌نشينند و در اين حين مي‌توانند كاملا آسوده باشند و تلوزيون تماشا كنند يا مجله بخوانند. اين زوش درماني تا اين حد ساده و راحت است!و اين عمل حدودا ۳۰ دقيقه طول ميكشد.

بعد از گذشت چه مدت مي توان نتيجه مناسب را گرفت؟

فوليكول مو براي شروع مجدد توليد مو به زمان نياز دارد و مدتي طول مي‌كشد كه ساقه‌ي مو از پوست سر عبور كند و تا حدي كه قابل رويت و تشخيص باشد، رشد كند. معمولا بعد از سه ماه از شروع درمان، بيمار اولين نشانه‌هاي اثربخشي ليزردرماني را مشاهده خواهد كرد و ظرف مدت زمان شش ماه به نتايج نهايي درمان خواهد رسيد.

با توجه به تحقيقاتي كه انجام شده بعد از ۲۰ جلسه‌ي درماني (۱۰هفته)، در ۹۲ درصد از بيماران رشد موها بيشتر شدن يافته بود و در ۹۸ درصد از بيماران فرايند ريزش موها تا حدود بسيار چشمگيري كند شده و يا متوقف شده بود. بعد از سي و ششمين جلسه‌ي درماني، در ۹۷ درصد از بيماران، تعداد موهاي سر حداقل ۲۰ درصد بيشتر شدن يافته و در ۸۹ درصد از بيماران، تعداد موهاي سر حداقل ۳۰ درصد بيشتر شدن يافته بود. به همين ترتيب ۵۷ درصد از بيماران رشد ۵۰ درصدي داشته و ۶۵ درصد از بيماران اظهار كردند كه نواحي طاسي سر آن‌ها كه به وضوح قابل مشاهده بوده است، بهبود يافته و كوچك‌تر شده است.

آيا درمان ريزش مو با ليزر شيوه ايمني است؟

بهتر است بدانيد كه اين روش داراي تمامي استاندارهاي بين المللي ايمني است و به عنوان يك دستگاه درماني “بدون خطرات چشمگير” محسوب مي شود و در بين ليزرهاي به كار برده شده در زمينه كازمتيك (پزشكي زيبايي) در كلاس IIIA قرار دارد.همچنين نوع ليزر مورد استفاده در اين شيوه، ليزر كم توان يا ليزر سرد (LLLT) است.

برچسب ها: , , , , , , , , , ,

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۲۵:۵۰ ] [ behzad moghtader ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب