كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 37
دیروز : 209
افراد آنلاین : 2
همه : 23258

كاشت مو به روش prp , قيمت و هزينه كاشت مو به روش پي ار پي

فهرست مطالب [نمايش فهرست]

كاشت مو به روش prp , قيمت و هزينه كاشت مو به روش پي ار پي : ارزش موهاي خود را بدانيد مو در زيبايي نقش زيادي دارد . وقتي افراد پا به سن مي گذارند رشد مو هاي ان ها كم ميشود به همين دليل از روش هاي مختلفي استفاده مي كنند تا مانع ريزش مو شوند يكي از اين راه ها كاشت مو است كه انواع مختلفي دارد يكي از اين روش ها كاشت مو به روش prp است.

كاشت مو به روش prp

در كاشت مو به روش prp بر خلاف خيلي از كاشت هاي ديگر هيچ مويي اضافه نمي شود بلكه پياز هاي مو را از قسمتي از بدن برميدارند و در ناحيه مورد نظر قرار مي دهند. در روش پي ار پي رويش مو با استفاده از تزريق پلاسماي غني از پلاكت تحريك ميشود اين روش از كاشت باعث ميشود پيازهاي مو از مرحله تلوژن ( مرحله خواب ) بيرون آمده و رشد كنند.

كاشت مو به روش prp ( پي آر پي ) سه مرحله دارد

مرحله اول كه شباهت زيادي با يك ازمايش خون معمولي دارد تقريبا ۱۳-۸ سي سي از خون فرد گرفته ميشود اين خون را درون يك لوله كه داراي ژل پي ار پي است ميريزند. بعد اين لوله، در دستگاهي به نام سانتريفوژ گذاشته مي شود و تقريبا ۱۰ دقيقه چرخانده مي شود. نيروي گريز از مركز دستگاه، اجزاي خون شما را از هم جدا مي كند. پلاكت ها ي تغليظ شده هم از بقيه خون جدا مي شوند. حالا PRP كه شامل عوامل رشد فراوان و سلولهاي بنيادي مي باشد، آماده به استفاده در پوست سر مي باشد. اين ازمايش به منظور افزايش اثر درمان پي آر پي در ريزش مو انجام ميشود.

در مرحله دوم پلاسماي غني از پلاكت به وسيله يك سوزن خيلي ظريف كه غالبا بر روي يك گان ( تفنگ تزريق ) سوار مي باشد، به درون پوست سر تزريق مي شود. اين كار به وسيله تزريقات گوناگون در نقاط گوناگون پوست سر و با عمق كم ( ۳ تا ۴ ميليمتر ) انجام مي پذيرد. از آنجايي كه حجم پي آر پي در هر تزريق كم مي باشد و سوزني كه در اين تزريق استفاده ميشود خيلي نازك ميباشد درد و سوزش در هنگام تزريق نيز خيلي خفيف است البته با استفاده از بي حس كننده هاي موضعي درد و سوزش خيلي كم ميشود يا حتي اصلا احساس نميشود .

كاشت مو به روش پي آر پي براي رشد مو مزيت هاي زيادي دارد. نشان داده شده كه مولفه هاي رشد تغليظ شده پلاكتي در رشد موهاي جدبد و پر پشت كردن موهاي قبلي و همچنين در ضخيم و تقويت موهاي پيوندي خيلي موثر است.

پژوهش هاي زيادي زيادي در دنيا انجام شده است كه براساس ان ها كاشت مو به روش پي آر پي را مي توان نوعي درمان كمكي براي ريزش مو حساب كرد و صددرصد جايگزيني براي پيوند مو نمي باشد.

يكي از مهم ترين مسائل در زيبايي هر شخص خط رويش مو در پيشاني شخص است كه به مرور زمان و با بالا رفتن سن پيشاني بلندتر مي شود و موهاي جلوي سر نازك تر مي شود. اين مشكل علي رغم داشتن پوست خوب و جوان مي تواند در ظاهر شخص خصوصا مردان تاثير بسزايي داشته باشد و نتايج عمل پيوند مو در جواني شخص او را حيرت زده كند.

شخصي كه با گذشت زمان پيشاني بلندي پيدا كرده است با استفاده از عمل كاشت مو مي تواند ان را حل كند كه اين عمل سن او را خيلي كم نشان مي دهد. با توجه كنيم كه عمل كاشت مو و روش پي آر پي هر كدام كارايي متفاوتي دارند و هيچ كدام نمي توند جايگزين ديگري باشد خصوصا در كاشت مو طراحي خط رويش به فرم دلخواه قابل انجام مي باشد و اشخاصي مي توانند كانديد آن باشند كه داراي ناحيه دهنده مناسب در پشت سر باشند.

در دنيا بعضي از محققين جهت تحريك رشد موهاي كاشته شده از شيوه PRP استفاده مي كنند از جمله مطالعات كلينيكي چاپ شده در اين مورد متقريبا به تحقيقات در مورد كاربرد اين شيوه در اشخاص تحت درمان با پيوند مو بوده مي باشد كه در برزيل با بهبودي ۱۵% در قطر و تعداد موها همراه بوده و در مكزيك تاثير واضحي نداشته مي باشد و ساير مطالعات به بررسي اين تكنيك در نمونه حيواني پرداخته مي باشد و با توجه به متقريبا بودن مطالعات نمي توان آن را بطور كامل رد يا تاييد كرد.

در زمينه تحريك رشد موهاي كاشته شده با شيوه prp طرح هاي تحقيقاتي گوناگوني در مركز تحقيقات پوست و سلولهاي بنيادي با همكاري كلينيك جردن در حال انجام مي باشد ومطابق نتايج تحقيقات در دنيا تاكنون مي توان PRPرا نوعي درمان كمكي براي ريزش مو به حساب آورد و قطعا نمي تواند جايگزين پيوند مو باشد .

كاشت مو يك عمل جراحي به حساب مي ايد كه به صورت سرپايي و با بيحسي موضعي انجام مي شود. اين شيوه يك عمل راحت، قابل پيش بيني ونتايج آن مورد رضايت اكثر بيماران مي باشد. در اين عمل در شيوه FUT يك نوار باريك از ناحيه پشت سر برداشته شده و به واحدهاي فوليكولي تقسيم شده و در قسمت جلوي سر كاشته مي شود. هر چند كه اين عمل خيلي ساده و بي خطر مي باشد ولي مراعات نمودن كامل نكات ايمني به منظور حفظ سلامت بيمار و رسيدن به بالا ترين درصد رشد موهاي كاشته شده در الويت گذاشته مي شود.عمل در مكاني انجام مي شود كه تجهيزات جراحي آن كامل بوده و علايم حياتي بيمار مرتب كنترل مي شود.

كاشت مو به روش prp

عمل پيوند مو به وسيله يك تيم چند نفره انجام مي شود زيرا در اين سرعت بايد بالا باشد و همچنين ظرافت زيادي نياز دارد اين عمل ۴ تا ۶ ساعت طول مي كشد. اين عمل مراحل مختلفي دارد كه بطور كلي مي توان مراحل گوناگون پيوند مو را به مرحله مقدماتي، مرحله برداشت گرافت از پشت سر، مرحله آماده كردن ناحيه گيرنده مو، مرحله آماده كردن گرافت هاي فوليكولي و در نهايت مرحله كاشت گرافت هاي ظريف تقسيم كرد.

روش F.U.E به عنوان پيوند موي بدون بخيه و پانسمان معروف است زيرا در اين روش گرافت هاي كاشته شده به وسيله يك پانچ ۱ ميلي متري از پشت سر برداشته مي شوند و سوراخهاي كوچكي بين موها به جا مي ماند به طوري كه احتياج به بخيه ندارند.

در شيوه prp، پلاكت ها اجسام كروي يا بيضوي شكل كوچكي هستند كه از قطعه قطعه شدن سيتوپلاسم سلول هاي بزرگي به نام مگاكاريوسيت در مغز مي باشد خوان حاصل مي شوند و بعد از آن به هيچ رده سلولي ديگري تمايز نمي يابند و به لحاظ اينكه فاقد هسته هستند جزء تشكيلات غير سلولي به حساب مي آيند و سلول ناميده نمي شوند. به همين دليل نمي توان به ان سلول بنيادي گفت .

پي آر پي در ترميم جراحي هاي چشم و صورت و جراحي زيبايي، جراحي قلب و سوختگي و زخم به كار مي رفت.كه بصورت تجربي از سال ۱۹۹۰ آغاز شد.

همچنبن يكي از كاربرد PRP كاربرد زيبايي آن در بهبود پوست آسيب ديده و پير مي باشد. پلاكت وقتي خارج از خون و در بافت گذاشته مي شود، بوسيله مواد شيميايي متفاوتي فعال مي شود و فاكتورهاي رشد از خود آزاد مي كند كه سبب جذب سلول هاي بنيادي به محل آسيب مي شود. اين فاكتورهاي رشد سبب تقسيم و تمايز بيشتر سلول هاي بنيادي به سمت توليد كراتينوسيتها، فيبروبلمي باشدها و پيش سازهاي سلول چربي مي شود.

اين عمل شانس انتقال بيماريهايي مثل HIV و هپاتيت را ندارد زيرا از خود شخص گرفته مي شود نتيجه اين عمل ساخت عروق جديد، كلاژن، الاستين و ماتريكس خارج سلولي مي باشد. كه به وسيله بيماران بسياري نيز مورد قبول واقع شده مي باشد. PRP در واقع تغليظ اتولوگ پلاكت در حجم كوچكي از پلاسما مي باشد و اگر بطور معمول و مبه وسيله پلاكت نرمال خون ۰۰۰/۲۰۰ عدد در ميكروليتر مي باشد، در PRP اين تعداد به ۰۰۰/۰۰۰/۱ مي رسد و حجمي معادل cc5 از پلاسما را به خود اختصاص مي دهد.

درمان طاسي با روش prp

پي آر پي در درمان طاسي نيز كاربرد دارد كه ايده اي نو محسوب ميشود . از طرفي اين شيوه با تزريق سلول هاي بنيادي فوليكول مو كه تنها در مراكز معتبر و برجسته دنيا و فقط در يك مركز تحقيقاتي در ايران آن هم در فاز حيواني در حال انجام مي باشد كاملا متفاوت مي باشد. تكنيك كاشت سلول هاي بنيادي فوليكول مو همزمان در آمريكا در ۲ موسسه تحقيقاتي در حال انجام مي باشد كه يكي از آنها ISHRS آمريكا (انجمن بين المللي پيوند مو) كه با همكاري مركز تحقيقات پوست و سلول هاي بنيادي دانشگاه تهران و موسسه رويان در حال انجام اين پروژه مي باشد.

اين پروژه در مرحله حيواني نتيجه قابل قبولي دارد ولي در انسان هنوز نتيجه قابل قبولي نداشته است كه اميدواريم در اينده اي نه چندان دور در انسان نيز نتيجه قابل قبولي داشته باشد و تحولي عظيم در درمان ريزش مو ايجاد كند متاسفانه تعدادي از مراكز از عبارت سلول هاي بنيادي استفاده ميكنند كه قصد فريب دارند به همين دليل بيماران بايد دقت كنند فريب اين جملات را نخورند تا باعث پشيماني نشود.

برچسب ها: , , , , , , , , ,

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۱۹:۳۴ ] [ behzad moghtader ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب