كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 83
دیروز : 168
افراد آنلاین : 4
همه : 23095

سوالات متداول كاشت مو و درمان ريزش مو

در ,

فهرست مطالب [پنهان سازي]

سوالات متداول كاشت مو  و درمان ريزش مو و پاسخ متخصص مو و پزشكان مو به اين سوالات : امروزه افراد زيادي اعم از مرد و زن خواهان كاشت مو هستند. افراد به دلايل مختلف مانند بيماري يا درمان بعضي از بيماري ها مو هاي خود را از دست ميدهند ما ميدانيم كه مو در زيبايي تاثير بسزايي دارد به همين دليل بيماران به دنبال روش هاي مختلفي هستند تا از ريزش مو جلوگيري كنند يا در صورت بروز اين مشكل ان را درمان كنند افرادي كه مي خواهند كاشت مو انجام دهند سولاتي در ذهن ان ها ايجاد ميشود كه در اين مقاله به بررسي ان ها مي پردازيم .

 


اولين سوالي كه براي افراد پيش مي ايد اين است كه آناليز مو چيست؟ و چگونه انجام ميشود؟

جواب اين سوال بدين گونه است مهمترين گام براي درمان ريزش مو تشخيص علل ريزش مي باشد و در كنار آزمايشات خون، آناليز مو روشي است كه ما از آن براي تشخيص علل ريزش مو از قبيل سنجش ميزان مواد معدني و فلزات سنگين، وضعيت سنتز پروتئين و غيره استفاده مي نماييم، بدين ترتيب كه بخشي از موي سر شما با قيچي چيده مي شود(حدود ۱۰۰ تار مو) و در لابراتوار مخصوص مو تجزيه و تحليل شده و با توجه به اطلاعات بدست آمده، جهت درمان ريزش مو و رويش مجدد موها، مكمل ها، محلول ها و درمان مناسب را تجويز مي نماييم. تست آناليز مو براي سنجش فلزات سمي در بدن و آزمايش دي ان اي نيز مورد استفاده بسياري از پزشكان قرار مي گيرد.

يكي از سوال هايي كه براي افراد زيادي پيش مي ايد اين است كه رويش مجدد مو ها چگونه است؟

حداقل ۶ ماه زمان لازم است تا تغييري محسوس در حجم موهايتان احساس نماييد كه تا پايان برنامه درماني(حدود يكسال) به حداكثر نتيجه مي رسد. البته در افرادي كه ريشه موهايشان بسيار ضعيف است براي تبديل موهاي كركي به موهاي ضخيم و كامل احتياج به زمان بيشتري مي باشد.همچنين رويش مجدد موها به عوامل متعددي بستگي دارد از قبيل سن و فاصله بين ريزش موها و شروع درمان، هر چه فاصله كوتاهتر باشد رويش موها سريعتر اتفاق مي افتد.

اگر ريشه موها بعد از ريزش در سر باقي(زنده) مانده باشند طي درمان موها روييده مي شوند اما اگر از بين رفته باشند رويشي اتفاق نخواهد افتاد، در بعضي از افراد ريشه موها بعد از ريزش در زمان كوتاهي از بين مي روند اما در برخي ديگر تا سال ها بصورت زنده باقي مي مانند، متاسفانه آزمايشي وجود ندارد كه ما تشخيص دهيم آيا ريشه موها بعد از ريزش هنوز زنده در سر باقي مانده اند يا خير. اين نكته اي بسيار مهم است.

سومين سوال اين است كه از زمان آغاز برنامه درماني چقدر طول مي كشد تا ريزش مو ها كاهش يابد؟

در جواب بايد گفت كه در اكثر افراد معمولا طي ۱ الي ۳ ماه ريزش موها كاهش مي يابد، به ندرت افرادي هستند كه به دليل نارسايي شديد غدد فوق كليوي(آدرنال)، مشكلات حاد تيروئيد و يا به دليل غير متوازن بودن بيش از حد ميزان و نسبت مواد معدني در بدن نياز به زمان بيشتري مي باشد. ميشود گفت در بيماران مختلف متفاوت است.

چه ميزان از موهاي ريخته شده قابل برگشت مي باشند؟

معمولا موهايي كه حداكثر ۳ الي ۴ سال از ريزش آن ها گذشته باشد قابل رويش مي باشند، در برخي از افراد طي دوره درمان موهايي كه زمان طولاني تري از ريزش آن ها نيز گذشته مجددا روييده مي شوند و در برخي از افراد خير، خواهشمندم به ياد داشته باشيد پروسه رويش موها امري زمان بر و نيازمند صبر و حوصله مي باشد. و نمي توان دقيقا زمان مشخص كرد.

آيا ممكن است در بعضي از افراد موها مجددا روييده نشوند و بطور ميانگين چند درصد از افرادي كه تحت درمان قرار گرفته اند نتيجه مطلوب كسب كرده اند؟

بله هستند افرادي كه نتيجه كسب نكرده اند، دلايلي از قبيل: گذشت زمان طولاني از آغاز ريزش موها، سن بالاي ۴۵ سال، عدم انجام كامل برنامه درماني، بيماري هاي خاص، مشكلات حاد تيروئيد و… باعث كاهش درصد احتمال رويش مجدد موها مي گردند.

در مورد كاهش و كنترل ريزش موها در بيش از ۹۵% از افراد تحت درمان، نتيجه بسيار مطلوبي بدست آمده است و در مورد رويش مجدد موها در حدود ۸۰% از افراد نتيجه رضايت بخشي كسب نموده اند. تماس ها و ايميل هاي فراواني دريافت مي كنيم كه افراد مي پرسند آيا براي رويش مجدد موها تضميني وجود دارد، همان طور كه اشاره شد درمان ريزش مو و رويش مجدد موها به عوامل متعددي بستگي دارد از قبيل ژنتيك، سن، علت ريزش مو و فاصله بين ريزش موها و آغاز درمان و غيره، به همين جهت ميزان كسب نتيجه در هر فرد متفاوت است، برخي نتيجه عالي، برخي متوسط و بعضي از افراد رويش كمي را مشاهده مي كنند. ما آمار را صادقانه عنوان مي كنيم و همان طور كه توضيح داده ايم ۸۰% نتيجه مطلوب كسب نموده اند و ۲۰% از افراد به دلايل ذكر شده نتيجه كم و يا نتيجه مطلوب را كسب ننموده اند و هيچگاه نمي توان گفت ۱۰۰% همه نتيجه مي گيرند.

آيا دوره درمان بايد مادام العمر و حتي بعد از رويش موها نيز ادامه يابد؟

خير دوره درمان تا رويش كامل مو ها بايد انجام شود و بعد از آن براي حفظ و تقويت مو هاي روييده شده فقط ۱ الي ۳ ماه در سال تكرار مي شود. و مادام العمر نيست.

بعد از انجام آناليز مو و آزمايشات خون و مشخص شدن برنامه درماني، مكمل ها و داروهاي تجويز شده از كجا بايد تهيه شود؟

مانند همه دارو هاي ديگر از داروخانه هاي سراسر كشور(لطفا داروها و محلول هاي تجويز شده را صرفا از داروخانه هاي معتبر تهيه بفرماييد و هنگام خريد از اصل بودن كالا اطمينان حاصل نماييد). چنانچه در خارج از ايران دوست يا اقوامي داريد كه مي توانند در تهيه مكمل ها و محلول ها به شما كمك كنند حتما در فرم درمان بنويسيد به دليل اينكه مي توانيم مكمل ها و محلول هاي مناسبتري براي شما تجويز نماييم.

آيا روش درماني فقط براي آقايان است؟

نخير، اين روش درماني هم براي آقايان و هم براي بانوان مي باشد، مي توان گفت درمان ريزش مو و رويش مجدد موها در خانم ها بسيار سريعتر و آسان تر نسبت به آقايان مي باشد و تقريبا اكثر خانم هاي مراجعه كننده نتيجه مطلوب را كسب نموده اند.و راضي بودند.

توضيحاتي درباره محلول ها و مكمل ها

بخش مهمي از درمان تنظيم ميزان مواد معدني و ويتامين ها در بدن بر مبناي آناليز مو و آزمايشات خون مي باشد كه با تجويز مكمل هاي غذايي(مواد معدني و ويتامين ها) و گاهي همراه با اصلاح برنامه غذايي صورت مي گيرد، براي كاهش ميزان عناصر مازاد و يا فلزات سمي نيز Natural Chelators از قبيل Sulfur Compounded Amino Acids مانند L-Methionine, NAC و… تجويز مي گردد، گاهي براي تسريع در تنظيم متابوليزم و ميزان هورمون ها از گياهان دارويي از قبيل Ginseng, Licorice, Gingko Biloba, Black Coغير مجاز مي باشدh و غيره استفاده مي نماييم.

در مواردي كه ريزش مو به دليل ازدياد هورمون دي هيدروتستوسترون(ريزش ارثي مو) است از شامپوها و محلول هاي حاوي كافئين و يا گياهاني از قبيل Saw Palmetto و غيره استفاده مي كنيم، محلول هاي محرك رويش موها معمولا مايندوكسيديل ۲% و ۵%، محلول آنتي شك شركت ايوروشه، تونيك آلپسين، محصولات شركت فيتو، ريوايوژن و غيره مي باشند(البته براي مدتي و تا رويش مو ها از آن ها استفاده مي شود)، توجه داشته باشيد تجويز هر كدام از محصولات حتي آنهايي كه از منشاء گياهي توليد شده اند نيازمند انجام آناليز مو و مشاوره با پزشك جهت بررسي دقيق تر وضعيت بدن و علل ريزش مو مي باشد. البته براي درمان ريزش مو به ندرت هورمون هاي جايگزين و يا داروهاي شيميايي مانند فيناسترايد(پروپشيا) تجويز مي ميشود.

آيا مكمل هايي كه براي درمان ريزش مو تجويز مي شود داراي عوارض جانبي مي باشند؟

جواب اين سوال منفي است زيراي اينكه مكمل ها دقيقا بر اساس نتيجه آناليز مو و آزمايشات خون تجويز مي شوند(به عبارتي بر اساس كمبودها و نيازهاي بدنتان) نه تنها داراي عوارض جانبي نمي باشند بلكه سبب تنظيم متابوليزم، افزايش انرژي و سلامت عمومي بدن مي گردند.

آيا مي توان بصورت غير حضوري درمان را شروع كنم؟

بله مي توانيد بصورت غير حضوري درمان را با ما شروع كنيد و فرم درمان، نتايج آزمايشات، فيش واريزي و نمونه موي خود را از طريق پست براي ما ارسال نماييد، و بدون مراجعه درمان شما شروع شود.

 

آيا ريزش ارثي موها نيز قابل درمان است؟

بسياري از مراجعه كنندگان به ما بر اين تصور بوده اند كه ريزش مو در آن ها به دليل وراثت بوده اما در واقع اينچنين نبوده و بعد از درمان نتيجه مطلوبي كسب نموده اند. نوعي ريزش مو در مردان وجود دارد كه به آن ريزش موي مردانه (Male Pattern Baldness) و بعضا به آن ريزش ارثي مو گفته مي شود كه عامل آن افزايش تبديل هورمون تستوسترون به دي هيدروتستوسترون با افزايش سن مي باشد كه تا حدودي قابل درمان و پيشگيري است اما اگر عوامل ژنتيكي باعث ريزش موها در فرد باشند غير قابل درمان خواهد بود.

همچنين بايد به اين نكته توجه كنيم كه به دليل اينكه پدر، دايي و يا عموهاي شما داراي موهاي كم پشت مي باشند و يا چون از محصولات مختلف ضد ريزش مو استفاده كرده ايد و نتيجه اي نگرفته ايد دليل بر آن نيست كه علت ريزش مو در شما ارثي است، مثلا ممكن است پدر شما در جواني به دليل كمبود برخي از ويتامين ها و مواد معدني در بدنشان دچار ريزش مو شده كه پيگيري و درمان لازم را به دلايلي از قبيل عدم پيشرفت علم در آن زمان و غيره انجام نداده و به مرور زمان موهاي خود را از دست داده اند و اين مسئله سبب مي شود كه شما به اشتباه تصور كنيد كه ريزش مو در خانواده شما ارثي است.

توضيحاتي درباره قرص فيناسترايد كه داراي تاييديه FDA آمريكا مي باشد و خيلي از پزشكان نيز آنرا تجويز مي كنند

بله اين قرص با اينكه داراي تاييديه FDA مي باشد اما برخي با مصرف اين قرص دچار عوارض جانبي كم و يا شديد مي شوند و همواره نيز گزارش هايي دريافت مي كنيم از افراد مصرف كننده كه عوارض جانبي مختلفي را تجربه كرده اند، شايد چندين سال ديگر FDA مصرف اين قرص را ممنوع اعلام كند مثل خيلي از داروهاي ديگر كه زماني تاييد شده بوده اند و بعد از مدتي، فروش و توليد آن ها ممنوع اعلام شده حال بماند چند هزار و يا ميليون نفر طي سال ها آن قرص را مصرف كرده اند، به عقيده من نمي توان صرفا به دليل اينكه FDA روش يا قرصي را تاييد يا رد كرده مبناي تجويز و درمان قرار داد، در ضمن هدف ما تنظيم كل متابوليزم و افزايش سلامت بدن است از اين رو با تجويز هورمون هاي جايگزين و داروهاي شيميايي هر چند كه داراي تاييديه باشند مخالف هستيم.و داروي مناسبي نيست.

آيا درست كه مي گويند كساني كه ماينوكسيديل استفاده مي كنند بايد هميشه آنرا مصرف نمايند و در صورت قطع مصرف ريزش موها مجددا و حتي شديدتر از قبل آغاز مي گردد؟

بستگي به علت ريزش مو دارد چنانچه علل ريزش مو كه مي تواند فاكتورهاي متعددي از قبيل عدم توازن مواد معدني در بدن، مشكلات تيروئيد و غدد فوق كليوي و غيره باشد درمان نشود و شخص صرفا براي جلوگيري از ريزش موها محلول ماينوكسيديل را مصرف نمايد، مسلما با قطع مصرف ريزش موها مجددا آغاز مي گردد، اما در كساني كه علل ريزش مو ريشه يابي شده و برنامه درماني كاملي را دنبال مي كنند خير با قطع مصرف به هيچ وجه ريزش موها شروع نخواهد شد.

توضيحاتي درباره قرص فيناسترايد و محلول ماينوكسيديل و موارد مصرف آن ها

قرص فيناسترايد كه به آن پروپشيا نيز گفته مي شود در مواردي كه ريزش مو به دليل ازدياد هورمون دي هيدروتستوسترون مي باشد توسط بسياري از پزشكان تجويز مي گردد، البته براي كاهش اثرات مخرب هورمون دي هيدروتستوسترون بر ريشه موها، درمان هاي ديگري نيز وجود دارد مانند استفاده از محلول هايي كه حاوي كافئين و گياه ساپالمتو(نخل اره اي) مي باشند از قبيل آلپسين، ريوايوژن و غيره، حتي بسياري از پزشكان در ساير كشورها مصرف مكمل هاي غذايي حاوي گياه ساپالمتو را توصيه مي كنند. به دليل عوارض جانبي كوتاه مدت و گاهي ماندگار، ناشي از استفاده از قرص فيناسترايد بنده تمايلي به تجويز آن نداشته و مصرف آن توصيه نميشود توصيه اكيد مي شود بدون نظر پزشك قرص فيناسترايد را مصرف نكنيد.

يكي از مكانيزم هاي محلول ماينوكسيديل افزايش خون رساني به ريشه موها بوده كه باعث كاهش ريزش موها و تحريك رويش موهاي جديد مي گردد كه مورد تاييد FDA مي باشد، ما نيز گاها در نسخه هاي درماني آنرا تجويز مي نماييم، البته تركيبات ديگري مانند ال آرژنين، ريشه گياه جينسنگ و برگ گياه جينكو بيلوبا نيز همين عملكرد را دارند، لازم به ذكر است ماينوكسيديل ريزش مو را درمان نمي كند و اگر علت ريزش مو كه اكثرا عدم توازن ميزان مواد معدني در بدن بوده اصلاح نشود استفاده از ماينوكسيديل يا اثر بخش نبوده و اگر باشد با قطع مصرف ريزش موها مجددا آغاز مي گردد.

بعضي از افراد اكثر روش هاي درمان ريزش مو مانند پي آر پي و مزو تراپي و غيره را امتحان كرده اند اما نتيجه اي نگرفته اند علت چه مي تواند باشد؟

زيرا اكثرا اين روش ها بدون بررسي علل ريزش مو، سنجش ميزان مواد معدني و بررسي وضعيت متابوليزم بدن، انجام درمان هاي عمومي مانند پي آر پي و مزو تراپي و غيره معمولا بدون نتيجه است، به عنوان مثال در بسياري از افراد علت ريزش مو ازدياد برخي از مواد معدني در بدن مي باشد و حال مصرف بدون بررسي مواد معدني و ويتامين ها چه به شكل خوراكي و چه بصورت تزريقي (مزو تراپي) مي تواند باعث ازدياد بيشتر برخي از مواد معدني در بدن شود كه خود عامل ريزش مو مي باشند، ابتدا بايد ميزان مواد معدني در بدن سنجيده شود و با توجه به اينكه بدن دچار كمبود و يا ازدياد كدام عناصر مي باشد، مكمل هاي مناسب بصورت خوراكي يا تزريقي تجويز گردند و مثال ديگر اگر ريزش مو به دليل كم كاري غدد تيروئيد يا فوق كليوي باشد.

انجام پي آر پي مسلما بدون نتيجه بوده و اصولا نيازي به انجام آن نمي باشد. همان طور كه در قسمت هاي مختلف سايت بارها توضيح داده ايم اولين گام براي درمان ريزش مو، تشخيص علل آن مي باشد و با تشخيص صحيح مسلما در وقت و هزينه شما صرفه جويي و احتمال كسب نتيجه مطلوب به مراتب بيشتر مي شود. پس توصيه مي كنيم بدون بررسي از انجام درمان بر اساس حدس و گمان و يا توصيه ديگران خودداري نماييد.و حتما قبل از انجام هر گونه درماني چند جلسه مشاوره داشته باشد.

آيا آلودگي هوا، شامپو، رنگ مو و… بر نتيجه تست آناليز مو تاثير مي گذارند گستردگي استفاده از اين روش در ساير كشورها چگونه است؟

در آناليز مو ابتدا نمونه موها با مواد شيميايي خاص شسته مي شود و از حجم(قطر) موها كاسته شده در نتيجه فقط موادي كه در لايه دروني تار مو هستند آناليز مي شوند و شامپو، آلودگي هوا و… كه فقط سطح بيروني تار مو را تحت تاثير قرار مي دهند بر نتيجه آناليز تاثير نمي گذارند، بيش از ده ها لابراتوار آناليز مو در آمريكا، اروپا و استراليا در حال فعاليت مي باشند و بيش از هزاران پزشك و متخصص تغذيه در سراسر دنيا از اين روش براي سنجش ميزان مواد معدني، فلزات سنگين و غيره استفاده مي نمايند، پزشكان و متخصصين تغذيه كه با نام holistic فعاليت مي كنند بيشتر طرفدار اين روش هستند و از آنجا كه تفسير آناليز مو كار پيچيده و دشواريست هر پزشكي قادر به استفاده از اين روش نمي باشد و بايد داراي علم و تجربه كافي باشد.

در ضمن بنده به عنوان يك پزشك به دنبال بهترين روش براي تشخيص علل ريزش مو، درمان و كسب نتيجه مطلوب در متقاضيان هستم و بنا بر تجربه و نتيجه حاصله به نظرم از بين كليه روش ها، آناليز مو در كنار آزمايشات خون از بهترين و دقيق ترين روش ها جهت تشخيص علل ريزش مو مي باشند.

آيا نكاتي وجود دارد كه بايد قبل از مراجعه و انجام آناليز مو رعايت كنيم؟

بله برخي از نكات و مراقت ها وجود دارند براي مثال قبل از مراجعه لطفا موهاي خود را با يك شامپوي ملايم شسته(منظور از شامپوي ملايم شامپويي است كه ضد شوره و ضد ريزش مو نباشد) و بعد از شستشو از هيچ ماده شيميايي از قبيل نرم كننده، محلول هاي ضد ريزش مو، ژل و اسپري هاي حالت دهنده و غيره استفاده ننماييد. جهت تسريع در تكميل اطلاعات پرونده خود مي توانيد ابتدا به يك آزمايشگاه خون مراجعه نماييد و آزمايش هاي: CBC, Vitamin D(25 OH), Ferritin, TIBC, TSH,T3, T4 را انجام دهيد و جواب آزمايش ها را همراه خود بياوريد.(اگر از قبل اين آزمايشات را انجام داده ايد نياز به تكرار نمي باشد، مشروط بر آنكه از زمان انجام آن ها بيش از ۶ ماه نگذشته باشد) همچنين از زمان شستن موها تا ۴۸ ساعت فرصت داريد براي نمونه برداري مراجعه نماييد و يا نمونه موهاي خود را بچينيد، لازم به ذكر است بلندي موها بايد حداقل ۲٫۵ سانتي متر باشد در غير اينصورت صبر نماييد تا موها رشد كرده و سپس مراجعه نماييد.

اگر بيمار از تعدادي مكمل غذايي، قرص فيناسترايد و محلول ماينوكسيديل استفاده كند ايا مصرف آن ها در نتيجه آناليز تاثير منفي مي گذارد و بايد آن ها را براي مدتي استفاده نكند و سپس مراجعه نمايد؟

خير، مصرف هيچ كدام از موارد ذكر شده در نتيجه آناليز مو تاثير گذار نمي باشند و فقط يك هفته قبل از مراجعه مصرف ماينوكسيديل و يا محلول هاي ديگر را قطع نماييد. تا نتيجه بهتري داشته باشيد.

آيا در دوران بارداري و شيردهي مي توان دوره درمان را آغاز كرد؟

در دوران بارداري و شيردهي ما مي توانيم برنامه غذايي و مكملي مناسب بر اساس نيازهاي بدنتان برايتان تنظيم نماييم كه سبب كاهش ريزش موها، افزايش سلامت شما و تغذيه بهتر جنين و يا كودك مي گردد، اما اكثر محلول ها در دوران بارداري و ۶ ماه اول شيردهي منع مصرف دارند و براي انجام دوره كامل درماني بايد بعد از ۶ ماه اول شيردهي اقدام يا مراجعه نماييد.

براساس توضيحات يكي از دلايل اصلي ريزش مو هم در مردان و هم در زنان عدم توازن ميزان مواد معدني در بدن است، علت فراگير بودن آن چيست؟

دلايل زيادي باعث برهم خوردن توازن(كمبود يا ازدياد) مواد معدني در بدن انسان مي شوند برخي از ان ها عبارت است از:

  1. تغديه نادرست
  2. كاهش كيفيت مواد غذايي (از ميوه ها گرفته تا گوشت دام ها و طيور)
  3. زندگي پر استرس
  4. مصرف الكل و استعمال دخانيات
  5. آلودگي محيط زيست نيز باعث افزايش برخي فلزات سمي از جمله جيوه، كادميوم، آرسنيك، سرب و… در بدن انسان مي گردد.
  6. مصرف بدون بررسي مكمل هاي غذايي
  7. عوامل مادرزادي : بسياري از كودكان به دليل تغذيه نادرست و يا مصرف بدون بررسي مكمل هاي غذايي توسط مادران باردار با عدم توازن ميزان مواد معدني به دنيا مي آيند كه وقتي به سنين بالاتر مي رسند عوارض ناشي از آن مانند ريزش مو و غيره نمايان مي شود.

خيلي از افراد افزايش سن را عامل اصلي ريزش مو ميدانند اما آنچه با افزايش سن رخ مي دهد، تخليه بدن از عناصر مفيد، بر هم خوردن توازن مواد معدني، افزايش فلزات سمي در بدن به دلايل ذكر شده است كه همگي سبب افزايش ريزش مو و كاهش قابليت بدن براي رويش موهاي جديد مي گردد. به عبارتي غير از مواردي كه علت ريزش مو در فرد وراثت مي باشد و تقريبا غير قابل درمان است، در ساير موارد ريزش مو علامتي است از بوجود آمدن مشكلي در متابوليزم بدن و فرد در اكثر موارد علاوه بر ريزش موها ساير علايم از قبيل كاهش انرژي بدن و خستگي، بي حوصلگي، كاهش تمايلات جنسي و غيره را نيز تجربه مي كند.كه بايد هر چه سريع تر براي درمان ان ها اقدام كنيم.

برچسب ها: , , , , ,


خدمات كلينيك زيبايي و كلينيك ليزر مو

براي خلاصي از موهاي زائدخود با استفاده از بروزترين دستگاه هاي دنيا و استفاده از خدمات زير در كلينيك جانسازي پوست و ليزر مي توانيد با م در ارتباط باشيد :

ليزر مو , ليزر موهاي زائد , كلينيك ليزر مو , تزريق بوتاكس , تزريق ژل , تزريق چربي , ميكرونيدلينگ , ليزر خانگي , ليزر موي خانگي , دستگاه ليزر خانگي , دستگاه ليزر موي خانگي ,قيمت ليزر موهاي زائد , هزينه ليزر مو , قيمت ليزر مو , ليزر موهاي زائد بيكيني , ليزر موهاي زائد ناحيه تناسلي , ليزر موهاي زائد پا , ليزر موهاي زائد ابروها , ليزر موهاي زائد صورت , ليزر موهاي زائد صورت و بدن , ليزر موهاي زائد برزيلي , ليزر موهاي زائد بدن , ليزر موهاي زائد زير بغل , قيمت ليزر كل بدن , دستگاه ليزر موي سيلك پرو , دستگاه ليزر خانگي رمينگتون , بهترين مركز ليزر مو , بهترين مركز ليزر موهاي زائد در تهران , مركز ليزر موهاي زائد , كلينيك ليزر موهاي زائد , بهترين كلينيك ليزر مو , بهترين كلينيك ليزر مو درتهران , رفع موهاي زائد بدن , رفع دائمي موهاي زائد صورت و بدن , دستگاه ليزر موي زائد دايود , ليزر دايود , دستگاه ليزر موهاي زائد الكساندرايت , دستگاه ليزر الكس , بهترين دستگاه ليزر موهاي زائد , مزاياي ليزر موهاي زائد , ليزر موهاي زائد در مردان , ليزر موهاي زائد زنان , دستگاه ليزر مو

كلينيك زيبايي , مراكز زيبايي , لاغري موضعي , لاغري با دستگاه ار اف , لاغري با ليزر ليپوليز , مزوتراپي لاغري , تبليغات ليزر مو , محل مناسب براي تبليغات ليز مو , تبليغ ليزر موهاي زائد

ليزر درماني , كاشت مو , كاشت مو طبيعي , كلينيك كاشت مو , مركز كاشت مو , هزينه كاشت مو

براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد با ما تماس بگيرد و از مشاروه رايگان بهرمند شويد.


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۵۷:۴۸ ] [ behzad moghtader ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب