كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 123
دیروز : 240
افراد آنلاین : 2
همه : 27016

مراقبت هاي بعد از كاشت مو , توصيه هاي بعد از كاشت مو

فهرست مطالب [پنهان سازي]

مراقبت هاي بعد از كاشت مو ، توصيه هاي بعد از كاشت مو ، نكاتي كه بايد بعد از كاشت مو لازم است ، انجام دهيد ، تجويز دارو بعد از كاشت مو ، بي حسي بعد از كاشت مو : بعد از انجام هر گونه عملي بايد مراقب هايي را انجام دهيم تا به نتيجه مطلوب برسيم كاشت مو نيز اينگونه است . در خيلي از موارد اشخاص براي ديدن چهره دوستان و همكاران شان در موقع مشاهده تغييرات ايجاد شده در منطقه سر بعد از كاشت مو لحظه شماري مي ‌كنند. اگر مي خواهيم از اين عمل بهترين نتيجه را بگيريم بايد بعد از عمل به مراقبت ها و توصيه ها به خوبي عمل كنيم .

مراقبت هاي بعد از كاشت مو

مراقبت هاي بعد از كاشت مو

توصيه هاي بعد از كاشت مو طبيعي

بعد از عمل جراحي كاشت مو بيمار بايد از منطقه تحت درمان به ويژه در طول دو هفته اول بعد از جراحي مراقبت ويژه اي داشته باشد.به همين دليل توضيه ميشود هر شخص قصد عمل جراحي كاشت مو را دارد . توضيه هاي زير را با دقت و توجه بخواند و بعد از عمل به آن ها عمل كند:

  • فرد نبايد بعد از عمل از دستمال سر و هدبند در موقع خارج شدن از خانه استفاده كنيد.
  • همچنين نبايد از دستمال سر به مدت طولاني و به طور خاص در موقع خواب استفاده كنيد.
  • اگر هر گونه ضربه اي به سر وارد شود باعث از بين رفتن ريشه مو بعد از كاشت خواهد شد.براي جلوگبري از وارد شدن ضربه به سر بايد در هنگام سوار شدن به ماشين يا خارج شدن از ان مراقب سر خود باشيد .

كارهايي كه بايد سه شب اول جراحي كاشت مو انجام داد

از ۳ تا ۴ بالش زير شانه‌ها به منظور بالاتر نگه داشتن منطقه سر از قلب و تنظيم بالاتنه در زاويه ۴۵ درجه استفاده كنيد. انجام اين كار براي كم كردن ورم در ناحيه هاي تحت درمان بعد از جراحي لازم و ضروري است.

بايد در صورت ديدن نشانه هاي خاص فوري به كلينيك مراجعه كنيم و به طور اورژانسي درمان شويم.مثلا روبه رو شدن با تب بالاي ۳۸ درجه سانتي گراد، خون‌ ريزي زياد و ورم ناگهاني در طول ۱۲ ساعت اول بعد از عمل جراحي ضروري است در اسرع وقت به كلينيك مراجعه كنيم.

مراقبت از منطقه اهدا كننده و دريافت كننده مو

اولين روز بعد از كاشت مو

ضروري است منطقه دريافت كننده مو يا منطقه‌اي كه ريشه هاي مو در آن پيوند زده شده با محلول آب نمك هر نيم ساعت يك بار اسپري شود و انجام اين كار مي‌بايست تا زمان اتمام اسپري ادامه بيابد. از طرف ديگر بيمار مي‌ بايست از كرم‌ هاي ضدعفوني كننده بر روي منطقه اهدا كننده دو بار در روز استفاده كند. به اشخاص به‌ طور جدي سفارش مي شود در روز بعد از عمل جراحي براي انجام بررسي ‌هاي لازم به كلينيك بيايند.

مراقبت هايي بايد در روز هاي دوم تا پنجم بعد از كاشت مو انجام دهيم

سر خود را بدون وارد شدن فشار مستقيم آب خيس كنيد. در اين مدت ضروري است از شامپوي خاص و مناسب براي موهايتان استفاده كنيد و منطقه سر به آرامي با حركت‌ هاي دوراني در منطقه دريافت كننده مو به مدت ۱ دقيقه ماساژ بدهيد. همينطور ضروري است اين كار به مدت ۱ دقيقه با نيروي بيشتر بر روي منطقه اهدا كننده مو انجام گيرد. در هر حالت نبايست در موقع انجام اين كار در نتيجه ماساژ يا جريان آب به سر فشار وارد شود. براي اينكار سفارش هاي لازم در ارتباط با شامپوهاي مناسب براي شستشوي سر به بيمار داده مي شود و شامپو زدن سر بايست دو بار در روز انجام گيرد. در ادامه ضروري است بيمار از كرم ضدعفوني كننده در بخش هاي پشت و اطراف سر (بخش هاي هاي اهدا كننده مو) استفاده كند.

مراقبت هايي كه بايد در روز هاي ششم تا دوازدهم كاشت مو انجام دهيم

سفارش هاي مربوط به روزهاي دوم تا پنجم را بدون استفاده از كرم ضدعفوني كننده بر روي منطقه اهدا كننده مو ادامه دهيد. ماساژ دادن سر در اين زمان بايست با قدرت بيشتر بعد از روز پنجم انجام شود و رفته رفته تا روز دوازدهم شستشوي سر با شرايط عادي انجام گيرد. همچنين، بعد از روز پنجم مي‌توان منطقه سر را به صورت مستقيم در معرض فشار آب گذاشت.

كاشت مو بعد از گذشت روزهاي اول

بعد از سيزده روز از كاشت مو و روزهاي بعدي

در اين مدت بايد شامپو هاي ويژه بعد از كاشت مو و كرم هاي مربوط به ان تا زماني كه تمام شوند استفاده شود بعد از اين زمان بيمار مي تواند از شامپو هاي عادي يا شامپو هايي كه توصيه ميشود استفاده كند.

۲۵ روز اول بعد از عمل نبايد هيچ گونه كرم ژل فوم يا بقيه محصولات حالت دهنده مو توسط بيمار استفاده شود همچنين بيمار نبايد از تا سي روز بعد از عمل جراحي از هرگونه رنگ مو استفاده كند و بايد با مشاوره كارشناسان كلينيك مو هاي خود را رنگ كند

در مدت زمان مراجعه به كلينيك كاشت مو غالبا به بيمار گفته مي شود هماهنگي لازم را براي ملاقات با مشاوران اين كلينيك انجام دهد و در طول اين جلسه ها با محصولات مناسب براي مراقبت از مو بعد از عمل جراحي كاشت آن (همچون قطره‌ها و كرم‌هاي موضعي) آشنا شود و نگراني‌ هايش را در اين رابطه بگويد.

تجويز دارو براي بعد از كاشت مو

غالبا بعد از عمل جراحي كاشت مو براي بيمار مصرف قرص‌ هايي تجويز مي شود كه خواب آور باشند و وي در طول اولين شب بعد از كاشت مو در خواب باشد. دقت كنيد بعد از مصرف اين قرص‌ ها بيمار نبايست رانندگي كند يا با ماشين‌آلات سنگين كار كند. همچنين مصرف الكل در موقع مصرف اين داروها ممنوع است.

داروهاي مسكن

هدف متخصصان كاشت موي طبيعي، كم كردن درد و ناراحتي بيمار بعد از كاشت مو است. به همين خاطر شايد براي بيمار استفاده از داروهاي مسكن براي هر ۶ ساعت يك بار تجويز شود. همينطور ضروري است بيمار از آسپيرين يا بقيه داروهاي ضد التهاب براي مدت دست كم سه روز بعد از عمل جراحي كاشت مو به منظور جلوگيري از خونريزي دوري كند.

توصيه ‌هاي ديگر درباره خونريزي بعد از كاشت مو

خونريزي بعد از عمل جراحي كاشت مو در موردهاي كمي در اشخاص بيمار ديده مي شود. در صورت روبه رو شدن با اين شرايط ضروري است بدون درنگ با كلينيك  و يا مركز كاشت مو تماس بگيريد.

چند توصيه ي ديگر براي مراقبت هاي بعد از كاشت مو

اما بعد از كاشت مو چگونه استراحت كنيم؟

موقعيت مناسب براي گذاشتن سر در طول ۳ شب اول بعد از عمل جراحي كاشت مو به صورتي است كه بالاتنه در زاويه ۴۵ درجه قرار داشته باشد. براي اين كار بيمار مي ‌تواند از چند بالش با توجه به راحت بودن خودش براي نگه داشتن بالاتنه در موقعيت مناسب كمك بگيرد. در واقع فراهم آوردن اين شرايط مي‌ تواند خطر ورم بيش از اندازه در بدن بيمار را كم كند.

احتمال به وجود امدن ورم بعد از انجام عمل جراحي كاشت مو وجود دارد

در صورتي كه بعد از عمل جراحي كاشت مو ورمي در بدن بيمار به وجود بياد، اين ورم ها بعد از گذشت ۳ تا ۴ روز از عمل جراحي به خودي خود محو مي شوند وغالبا بي ‌خطر هستند و جاي نگراني ندارند. اما اگر ورم با درد و يا تب همراه باشد، ضروري است با كلينيك تماس بگيريد.

بيمار نبايد مدتي بعد از كاشت مو از سيگار و الكل استفاده كند

استراحت بعد از كاشت مو

همواره به بيمار سفارش مي شود براي روز بعد از عمل جراحي كاشت مو در خانه بماند و استراحت كند. با گذشت ۳ روز از عمل جراحي، بيمار مي ‌تواند كم كم فعاليت ‌هاي سبك روزمره اش را شروع كند. به صورت همزمان، بيمار مي‌بايست از انجام هرگونه فعاليت ورزشي در مدت ۱۵ روز اول بعد از جراحي پرهيز كند و اين شرايط به ‌طور خاص در ارتباط با جابجا كردن اجسام سنگين به اشخاص توصيه مي شود.

به اين ترتيب با گذشت ۱۵ روز از جراحي بيمار مي‌ تواند كم كم برنامه هاي ورزشي سبك همچون دويدن روي تردميل يا شنا در آب دريا را شروع كند. دقت كنيد كه ضروري است بيمار از گذاشتن منطقه تحت درمان در معرض آب كلردار در محيط‌ هايي مثل استخر شنا يا جكوزي براي مدت ۲ ماه خودداري نمايد. همينطور به بيمار توصيه مي شود از جابجا كردن اجسام سنگين براي ماه اول بعد از عمل جراحي پرهيز كند.

ضروري است بيمار در طول ۳ روز اول بعد از كاشت مو از آميزش جنسي دوري كند. همينطور همواره به اشخاص بيمار سفارش مي شود از سيگار كشيدن يا مصرف الكل در طول ۳ روز اول بعد از جراحي پرهيز كنند، چون اين موارد مي ‌تواند احتمال موفقيت كاشت مو را كم كنند.

نور خورشيد مدتي براي پوست منطقه تحت درمان مضر است

اگر پوست منطقه تحت درمان بعد از عمل جراحي در معرض نور خورشيد قرار گيرد، احتمالاً با آفتاب سوختگي مواجه خواهد شد. به همين خاطر ضروري است بيمار به مدت دست كم ۶ ماه از گذاشتن پوست در معرض نور خورشيد پرهيز كند، زيرا اين شرايط مي ‌تواند بر روند رشد ريشه هاي مو تاثير بدي داشته باشد. پس به اشخاص توصيه مي شود از كلاه بيس‌ بال و كرم ‌هاي قوي ضد آفتاب با سطح SPF برابر با ۳۵ يا بالاتر براي حفاظت از پوست خود در معرض نور خورشيد استفاده كنند.

بعد از كاشت مو احتمال عفونت وجود دارد

در صورت روبه رو شدن با هرگونه عفونتي ضروري است بدون درنگ با كلينيك تماس بگيريد.

بي ‌حسي بعد از كاشت مو

در بعضي از بيماران در ناحيه هاي تحت درمان بي حسي مشاهده ميشود كه در صورت رو به رو شدن با بي حسي نبايد نگران شد اين بي حسي با گذشت دو تا شش ماه بعد از عمل جراحي كاشت مو از بين ميرود.

برچسب ها: , , , , , ,

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۰۱:۵۷ ] [ behzad moghtader ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب