كلينيك ليزرموهاي زائد , كلينيك ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر مو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 132
دیروز : 219
افراد آنلاین : 1
همه : 26785

فيبروم رحم چيست؟

فهرست مطالب [نمايش فهرست]

درمان فيبروم , فيبروم رحم چيست؟ : يكي از توده هاي خوش خيمي كه احتمال بدخيم شدن، بسيار كم است فيبروم است در واقع شايع ترين توموري كه در خانم ها به وجود مي آيد فيبروم است. درباره اين بيماري طبق آمار هاي جهاني كه به دست آمده ميزان ابتلا به اين تومور را در خانم ها از ۲۵ تا ۶۰ درصد گزارش كرده اند. در واقع فيبروم رحم يا تومورخوش خيم عضله ي صاف رحم كه يكي از شايع ترين تومور هاي لگني در نزد بيشتر خانم ها است كه اين تومور در پنجاه درصد زنان و ممكن است كه در سنين باروري بين ۲۵ تا ۴۰ سالگي در افراد ديده شود.

فيبروم رحم

طبق آمار به دست آمده خانم هاي مبتلا به اين توده در كشور ما حدود ۴۰ درصد است يعني ۴۰ درصد از خانم ها فيبروم دارند. اين بيماري به اين شكل است كه در اين بيماري بافت ‌ها و سلول ‌هاي ماهيچه‌ اي كه ديواره رحم را مي‌سازند، درون ديواره رحم و پيرامون آن غده ‌هاي غير سرطاني مي‌ سازند. تعريف خيلي روشن درباره فيبروم اين كه فيبروم در واقع رشد غيرطبيعي ديواره رحم است. مهم ترين عارضه جدي آن اين است كه اين بيماري مي‌تواند كه باعث نازايي در بيمار شود. معمولا بيشتر بيماران كه به اين سرطان مبتلا هستند بيماراني هستند كه آن ها نسبت به قد شان افزايش وزن بالايي را دارند و در بيشتر خانم هايي كه بچه دار شده اند درصد ابتلا به بيماري بسيار پايين است.

انواع فيبروم رحم

درباره انواع فيبروم ها بايد بگوييم كه نوع فيبروم ها را معمولا بر اساس محل آن در رحم فرد تقسيم بندي مي شوند. داخل عضله رحم شايع ترين محل وجود آن ها است كه به آن فيبروم اينترامورال مي گويند. نوع ديگر فيبروم ، ساب سروزال است كه به صورت توده ي برجسته اي خارج رحم شكل مي گيرد ؛ و يكي از نادر ترين شكل فيبروم هم زير مخاطي است كه در داخل حفره رحم هستند. همان طور كه گفتيم فيبروم زير مخاطي از همه انواع فيبروم ها نادر تر است كه علائمي كه در فرد بروز مي دهد در صورت دچار شدن به آن اين است كه با دچار شدن به خونريزي شديد قاعدگي و نازايي همراه است.

انواع فيبروم رحم

نوع ديگري از فيبروم هم وجود دارد كه علاوه بر سه نوع فيبروم ذكر شده اين نوع فيبروم كه فيبروم پايه دار ناميده مي شود و در قسمت هاي داخل حفره رحم و بيرون رحم به وجود مي آيد و در واقع از آن جهت پايه دار نام دارد كه محل استقرار آن در رحم طوري است كه به وسيله يك پايه به ديواره رحم متصل شده است.

شايع ترين علامت فيبروم هاي رحمي چيست ؟

فيبروم ها ممكن است كه در بيشتر مواقع در رحم فرد بدون هيچ علامتي وجود داشته باشد البته فيبروم هاي كوچكي كه در رحم و اندازه ي كوچك تر هستند مي توانند بدون علامت باشند و اين نوع توده فقط هنگام انجام سونوگرافي هاي به صورت اتفاقي تشخيص داده مي شوند. درد هاي لگني ، افزايش خونريزي هاي قاعدگي ، درد شديد زمان قاعدگي و تكرر ادرار ( به علت فشار روي مثانه ) و نازايي معمولا عوارضي هستند كه در پنجاه درصد بيماران ديده مي شود.

از آن جايي كه هرچه قدر كه اندازه فيبروم بيمار بزرگ تر باشد كاملا مشخص است كه علائم بيشتري را هم در فرد ايجاد مي كند كه اين علائم معمولا بسته به اينكه در چه قسمتي از رحم بيمار قرار داشته باشد، مي تواند متفاوت باشد. همان طور كه گفتيم خونريزي هاي شديد ماهانه و حتي بين سيكل هاي عادت ماهانه از شايع ترين علامت آن است كه اين علائم ممكن است كه با درد در ناحيه زير شكم و كمر نيز ادامه داشته باشد. همه فيبروم ها معمولاً علت شايعي براي نازايي در افراد نيست و و نازايي فقط در ده درصد موارد ممكن است صورت بگيرد و آن هم در فيبروم هاي بزرگ كه زير مخاطي هستند بسيار ممكن است كه باعث نازايي شوند كه درمان آن ها قبل از حاملگي حتما ضروري است.

درمان فيبروم رحم

جز در مواردي كه تعداد آن ها زياد يا بزرگ بوده باشد و اين فيبروم ها بيشتر فضاي داخل رحم را اشغال كرده باشند در اكثر موارد، باعث سقط جنين هم نمي شوند همان طور كه گفتيم مگر آن اگر فيبروم در بيشتر قسمت سطح خارجي رحم بتواند رشد كند، به اين ترتيب مي تواند كه بر اندام هاي اطراف رحم مثل مثانه ، رود بزرگ و مجاري ادراري فشار زيادي را وارد كند و در راه تخليه اين اندام ها در نتيجه انواع انسداد را ايجاد كند؛ كه در اين حالت ممكن است كه باعث سقط يا زايمان زودرس در فرد شود. اين بيماري نشانه هاي ديگري هم دارد كه در بيشتر اوقات با عوارض آپانديس و كيست اشتباه گرفته مي شود.

كم خوني ، رنگ پريدگي و خستگي زياد در كنار درد هاي شديد در ناحيه شكم ، لگن و مهره هاي تحتاني در بسياري موارد ناشي از فيبروم هاي رحمي است. در صورتي كه اندازه فيبروم ها به قدري بزرگ باشد كه بر روي حالب ها فشار وارد كند مي تواند سبب ورم كليه ها گردد كه اين هم از علل هاي وجود فيبروم است.

درمان قطعي فيبروم هاي رحم

درمان فيبروم رحمي : همان طور كه درباره فيبروم گفتيم توده‌ هاي گوشتي كه در لايه ‌هاي مختلف رحمي يافت مي ‌شوند و اندازه‌ هاي كاملا متفاوتي را دارند ؛ ممكن است كه اين فيبروم ها از دو ميلي متر تا ۱۰ سانتي متر و بزرگ‌ تر باشد و در واقع بايد گفت كه بيشتر فيبروم هاي كه رحم خانم ها به وجود مي آيد در اندازه هاي كوچك بدون علامت هستند و راه كشف اتفاقي آنها فقط با انجام سونوگرافي است گفتيم كه فيبروم هاي كوچك معمولا عارضه خاصي را ندارند و با توجه به بي علامت بودن آن ها، اقدام خاصي هم براي اين فيبروم لازم نيست. تنها نكته مهم اين كه بيمار فقط جهت كنترل سايز فيبروم ها بايد هر سه تا شش ماه يك بار تحت سونوگرافي فرار بگيرد. در صورتي كه بيمار علائمي مثل درد شكم و مشكلات قاعدگي را داشته باشد براي درمان بايد اقدام به درمان جراحي يا درمان طبي كند.

 

نكته مهم براي درمان در فيبروم هاي بزرگ و علامت دار درمان قطعي اين است كه برداشت فيبروم با جراحي و يا « ميو مكتومي » است كه در آن احتمال عود فيبروم در محل هاي ديگر رحم مدتي پس از جراحي نيز ممكن اسن وجود داشته باشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ تير ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۲۲:۰۲ ] [ behzad moghtader ]

بهترين ليزر موي زائد براي پوست شما كدام است؟

فهرست مطالب [نمايش فهرست]

بهترين ليزر موي زائد براي پوست شما كدام است؟ : امروزه دستگاه هاي ليزر زيادي وجود دارد كه اين دستگاه ليزر موهاي زائد عبارتند از : ليزرينگ (LASERING) ، كاتراكول­گايد (Cutera CoolGlide) ، بايسون (Bison)، اپي تاچ پلاس (EpiTouch Plus). اگر بخواهيم درباره دستگاه هاي ليزر اطلاعاتي را به دست بياوريم ممكن است كه در سايت هاي كه مراجعه مي كنيد فقط درباره شركت هاي سازنده اطلاعاتي را به دست بياورديد ؛ زيرا تمام شركت هاي سازنده ليزر معمولا از تكنولوژي خود دستگاه اطلاعاتي را در اختيار مراجعه كنند گان قرار مي دهند و آن ها توجه خاصي به تفاوت ميان ليزر ها ندارند.

ليزر مناسب براي پوست شما

تعداد معدودي از ليزر هاي موهاي زائد هستند كه در وب سايت هاي مختلف با آنها روبرو مي شويد ؛ و اين ممكن است كه براي آن شخصي كه متقاضي ليزر موهاي زائد است و براي اين كار پرسش هاي زيادي براي انتخاب دستگاه مناسب نوع پوست و مو براي ليزر موهاي زائد ، دارد به وجود مي آيد. ما در اين قسمت براي شما خلاصه اي از نحوه كاركرد و جوانب مثبت و منفي چهار ليزر رايج كه بيشترين كاركرد را در ايران دارند ارائه مي كنيم. شما با مطالعه اين بخش مي توانيد كه يك تصميم آگاهانه تري را در انجام ليزر تان بگيريد.

ليزر Nd YAG (مناسب براي پوست هاي تيره) چگونه كار مي كند :

ليزر Nd YAG معمولا اين دستگاه كه مثل ساير دستگاه هاي ليزر براي رفع موهاي ليزر استفاده مي شود و مناسب براي رفع موي زائد در پوست هاي تيره است، دقت اين ليزر بسيار بالا است و اين دستگاه ملانين موجود در پياز مو را به سادگي تشخيص مي دهد و توسط همين ملانين ها باريكه نور اين ليزر جذب مي شوند. درباره ملانين بايد گفت كه رنگدانه هاي تيره موجود در پوست و مو در واقع عمان ملانين است.

ليزر مناسب براي پوست هاي تيره

از آن جايي كه ممكن دارد كه بعضي از دستگاه هاي ليزر نتوانند فرق بين ملانين در مو و ملانين تيره در پوست را تشخيص دهند و به دليل هم امكان آسيب وجود دارد زيرا كه و ممكن است ملانين موجود در پوست را مورد هدف قرار دهند. پس همان طور كه گفتيم اين بدان معناست كه اين دستگاه ها توانايي براي صدمه زدن به پوست را دارند. ليزر ND YAG  اين ليزر به دليل دارا بودن طول موج بلند مي تواند كه به سادگي به درون پوست نفوذ كند و به اين ترتيب از لايه اپيدرم و ملانين موجود در پوست هم عبور مي كند و دقيق اشعه به لايه هاي كه فوليكول هاي مو در آن قرار گرفته اند مي رسد و به اين صورت در ملانين هاي موجود در ريشه موها جذب مي شود. همان طور كه در ابتدا هم گفتيم مناسب براي موها ي تيره است و بر روي موي روشن و نازك تاثير چنداني ندارد.

جوانب مثبت ND YAG :

ليزر Nd:YAG اولين نكته مثبت اين ليزر اين است كه نسبت به ديگر ليزرهاي رفع موي زائد اين ليزر طول موج بلندتري را دارد. علاوه بر اينكه براي پوست تيره ايمن است ، بهترين مزيت اين ليزر هم اين است كه براي از بين بردن پاپيلا (آخرين لايه موجود در پوست) بيشترين قدرت و تاثير را دارا مي باشد.

جوانب منفي Nd YAG :

از آن جايي كه اين ليزر كمترين جذب ملانين را دارد ممكن است كه براي رسيدن به نتيجه مطلوب، به جلسات درمان بيشتري در درمان با اين ليزر نياز باشد. در رفع موهاي نازك و ضعيف امكان دارد تا درد بيشتر و تاثير كمتري بر روي موي نازك و ضعيف بگذارد.

* نام برخي برند هاي موجود در بازار : كاتراكول ­ گايد (Cutera CoolGlide)، ساينور ­ اليت (Cynosure Elite)، كندلا جنتل ياگ (Candela GentleYAG)

ليزر الكساندرايت (مناسب براي پوست زيتوني) چگونه كار مي كند؟

يكي از معروف ترين و مشهور ترين دستگاه هاي رفع موي زائد كه در بين رقباي ديگر سر تر است ليزر الكساندرايت است يكي از دلايلي كه باعث ارجحيت اين ليزر با ساير رقبا شده است داشتن طول موج بالاي اين ليزر ايت كه كمي بلندتر از طول موج برخي ديگر از ليزر هاست ؛ كه باعث شده تا از آن در گستره وسيعي از رنگ پوست از جمله پوست زيتوني قابل استفاده شود.

ليزر الكساندرايت

جوانب مثبت ليزر الكساندرايت :

سايز بزرگ نقطه هدف (اسپات سايز) و نرخ تكرار زياد آن يكي از عمده مزاياي استفاده از ليزر الكساندرايت مي باشد كه در توضيح يعني به اين معناست كه سطح بزرگتري از پوست سريعتر مي تواند كه مورد درمان قرار دهد؛ و همين علت هم اين ليزر را به يكي از سريع ترين ليزر هاي رفع موي زائد تبديل كرده است كه طرفداران بسياري را دارد.

جوانب منفي ليزر الكس :

درست است كه طول موج بسيار بالايي دارد اما آسيب به پوست در استفاده از اين دستگاه ممكن است كه به وجود بيايد زيرا علي رغم طول موج بلندش ، مقدار جذب ملانين براي اين ليزر بسيار بالا است و براي همين هم اشعه آن توسط ملانين پوست نيز جذب شود ، بنابراين تغيير رنگ و سوختگي در پوست هاي روشن ريسك بسيار بالايي دارد. تكنسين ليزر بايد بسيار ماهر باشد.

* نام برخي برند هاي موجود در بازار : بايسون (Bison) ، ساينوسور آپوجي (Cynosure Apogee) ، اپي تاچ پلاس (EpiTouch Plus)

بيشتر بدانيد : دستگاه ليزر موهاي زائد الكساندرايت

ليزر دايود ( مناسب براي تمامي انواع پوست ) چگونه كار مي كند ؟

يكي از ليزرها و روش هاي روز براي رفع موهاي زائد در دنياي امروزه استفاده از ليزر دايود است. از اين دستگاه ليزر مي توان در رفع موي زائد پوست هاي روشن، سبزه تا تيره هم استفاده كرد و اين ليزر بسيار هم مناسب است.

جوانب مثبت استفاده از ليزر دايود :

تاثير مثبتي كه دارد به علت طول موج هاي ۸۰۸ و ۸۱۰ نانومتري كه مي تواند به سادگي جذب ملانين هاي شود و به اين ترتيب مي تواند كه به عمق پوست در قسمت فوليكول هاي مو نفوذ مي كند. درباره طول موج بلند ليزر دايود، مي توان گفت كه اين طول موج بالا مي تواند كه صدمات پوستي و عوارض جانبي استفاده از آ را به حداقل برساند.

جوانب منفي دايود :

از آن جايي كه اين ليزر يكي از جديدترين دستگاه هاي ليزر است و به همين خاطر هم عوارض جانبي خاصي در چند سال اخير براي ليزر دايود گزارش نشده است.
* نام برخي برندهاي موجود در بازار : ليزرينگ (LASERING) ، اس پي ال ۱۰۰۰(SPL 1000)، سوپرنو ايكس ال (Superno XL) ، ليزرليت (LaserLite).

بيشتر مطالعه كنيد: دستگاه ليزر دايود

ليزر روبي ( مناسب براي پوست هاي روشن ) چگونه كار مي كند ؟

از قديمي ترين دستگاه هاي ليزر براي رفع موهاي زائد، ليزر روبي است كه از سال هاي بسيار قبل مورد استفاده قرار مي گرفته است ؛ و از آن جايي كه اين ليزر طول موج بسيار كوتاهي را دارد و به همبن علت هم جذب اين امواج توسط ملانين ها كار بسيار آساني است وبر عكس دستگاه هاي كه در بالا اشاره كرديم نكته قابل اهميت درباره اين ليزر اشاره به اين مورد است كه از ليزر روبي فقط مي توان كه براي پوست هاي خيلي روشن با موهاي روشن مناسب است.

جوانب مثبت ليزر روبي :

مزيت اين ليزر اين كه براي پوست هاي روشن و اروپايي بسيار موثر است

جوانب منفي ليزر روبي :

ليزر روبي تنها براي پوست هاي روشن استفاده مي شود و اين در واقع به دليل توانايي جذب امواج اين ليزر توسط ملانين ها است.

* نام برخي برند هاي موجود در بازار: روبي استار (RubyStar) ، پالومار اي ۲۰۰۰(Palomar E2000)


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ تير ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۱۶:۵۸ ] [ behzad moghtader ]

ليزر الكساندرايت چيست ؟

فهرست مطالب [نمايش فهرست]

ليزر الكساندرايت چيست ؟ : امروزه يكي از راه هاي خلاص شدن از شر موهاي زائد در سراسر بدن، انجام ليزر موهاي زائد است كه اين روش مي تواند به عنوان بهترين روش ها باشد يكي از پيشرفته ترين دستگاهاي ليزر دنيا براي از بين بردن موهاي زائد براي هميشه است استفاده از ليزر با دستگاه ليزر الكساندرايت است. در بين ساير دستگاه هاي ليزر معمولا اين ليزر يكي از پر كاربرد ترين ليزر هايي است كه در طول موج ۷۵۵ نانومتر، در رنج طول موج مادون قرمز نزديك كار مي كند.

ليزر الكساندرايت چيست

ليزر هاي الكساندرايت به صورت Q-Switch هم معمولا در دسترس هستند. درباره اين حالت بايد بگوييم كه در اين حالت ليزر مي تواند كه پرتو هايي را با شدت بسيار بالا ودر پالس هاي بسيار كوتاه توليدكند. قابل تنظيم بودن طول موج و ميزان انرژي براي از بين بردن هر نوع مو در واقع يكي از خصوصيات منحصر به فرد اين دستگاه مي باشد. نظر بسياري از كارشناسان ليزر در باره اين دستگاه اين است كه دستگاه ليزر الكساندرايت يكي از قدرتمندترين و پر تاثيرترين ليزر ها از ميان موارد بسيار ديگر است. يكي از مزيت هاي ديگر اين دستگاه اين است كه دستگاه الكساندرايت مجهز به سيستم خنك كننده مخصوص است كه اين مي تواند براي جلوگيري از سوزش مناسب باشد.

طرز كاركرد اين ليزر چگونه است ؟

درباره اين دستگاه در بخش قبل گفتيم كه ليزر الكساندريت يك نوع از دستگاه ليزري است كه از كريستال الكساندريت نوري با قدرت بسيار زياد را از عبور مي‌دهد. هنگامي كه نور با گذشتن از اين كريستال پرتوي با طول موج ٧۵۵ نانومتر توليد مي‌ كند مي تواند كه موهاي زائد را از بين ببرد. در اين دستگاه كه يكي از قدرتمند ترين دستگاه هاي رفع موي زائد است براي از بين بردن موها معمولا طول موج هاي بالايي با انرژي بسيار بالا از ليزر ساطع شده و به انرژي گرمايي تبديل شده است كه با هدف قرار دادن منطقه خاصي از بافت بدن انجام مي شود. در واقع درباره كاركرد ليزر الكساندرايت مي توانيم بگوييم كه عملكرد آن به صورت فتوترموليز است: و به اين معني كه يك منطقه بصورت انتخابي با استفاده از نور ليزر گرم مي شود. در نوع كار اين ليزر مي توان به اين مورد اشاره كرد كه اين ليزر باعث تخريب مختصر و مفيد بافت جراحت شده و مناطق سالم اطراف آن بدون هيچ تغييري باقي مي مانند.

نوري كه از ليزر الكساندرايت بيرون مي آيد قرمز رنگ است. از ديگر مزيت هاي اين دستگاه اين است كه مي‌توان دستگاه ليزر الكساندريت را در حالت Q- Switiching قرار داد تا به اين صورت پرتو نوري بسيار پرتوان را در پالس هاي كوچك توليد كند. در رفع موهاي زائد وجود چنين مكانيسمي مي تواند كه بسيار مؤثر و موفق عمل كند.
نكته مهم : در مورد طول موج پرتو نوري اين است كه اين طول موج در واقع فاكتوري است كه تعيين مي‌كند كه ليزر بايد تا چه عمقي در پوست نفوذ كند.

ليزر الكساندرايت به چه منظوري استفاده مي شود؟

اين دستگاه كه يكي از قدرتمند ترين دستگاه هاي ليزر در آمريكا است بر اين اساس هم سازمان غذا و داروي آمريكا (FDA) معمولا طيف وسيعي از اين دستگاه ها را داراي طول موج خاص در طيف مادون قرمز (۷۵۵ نانومتر) هستند براي حل و درمان انواع مشكلات پوستي تاييد كرده است. كه اين موارد شامل : Ta2Eraser و Apogee ® (cynosure, Massachusetts, USA) و Accolade TM(cynosure, MA, USA) است.

مهم ترين مكانيسم اثر ليزر در رفع موهاي زائد است. در پوست هاي مختلف برداشت موهاي زائد به وسيله ليزر از آن جايي كه بر پايه جذب انتخابي نور نهاده شده است و اشعه ليزر بدون آن كه به سطح پوست آسيبي وارد را كند مي تواند از پوست عبور كند و به اين ترتيب جذب فوليكول هاي مو مي شود؛ بنابراين ملانين بهترين و مهمترين ماده بيولوژيكي هدف براي بكارگيري جذب انتخابي ليزر به منظور رفع موهاي زائد است.

اختلالات پوستي زير را مي توان با پرتوهاي ليزر اكسلاندرايت درمان كرد

  • ضايعات عروقي
  • لكه هاي پوستي
  • رفع موهاي زائد
  • حذف تاتو

ضايعات عروقي

ضايعات عروقي كه به شكل خال هاي عنكبوتي كه در بدن يا صورت فرد ممكن است ظاهر شود كه معمولا به شكل مادر زادي ممكن است به وجود آمده باشد. (ناهنجاري هاي عروقي)

* هدف قرار دادن رنگ دانه هاي قرمز با پرتو هاي خفيف (هموگولوبين)

لكه هاي پوستي

ممكن است كه بر اثرعواملي مثل افزايش سن لكه هايي بر روي صورت فرد ظاهر شود لكه هايي مثل كك و مك هاي مادرزادي و انواع خال هاي گوشتي

* براي رفع اين لك هاي پوستي ملانين هاي موجود در روي پوست را با پالس هاي خفيف هدف قرار مي دهند.

رفع موهاي زائذ , ليزر موهاي زائد با الكس

بهترين استفاده از ليزر كه بين بيشتر افراد طرفدار زيادي را هم دارد انجام ليزر مو براي رفع موهاي زائد است كه در اين روش با استفاده از ليزر، فوليكول هاي ماده زائد را كاملاً تخريب و به اين ترتيب امكان رشد موهاي زائد در آن ناحيه خاص را بسيار ضعيف مي كنند.

بيشتر بخوانيد : ليزر موهاي زائد

  • از اين روش براي از بين بردن نقاط مختلفي از بدن كه امكان رشد موي زائد وجود دارد استفاده مي شود كه معمول ترين نواحي بدن عبارت است از : زير بغل ، خط بيكيني ، صورت ، گردن ، پشت ، قفسه سينه و پاها استفاده مي شود.
  • از آن جايي كه اين روش براي موهاي روشن ممكن است كه بي اثر بوده باشد اين روش ليزر براي از بين بردن موهاي تيره بسيار مؤثرتر است.
  • يكي از اين قابليت هاي مهم اين دستگاه اين است كه براي رفع موهاي زائد مي شود كه پالس ها و فلوئنس ها را تنظيم كرد به اين ترتيب براي رفع موي زائد صورت مدت زمان پالس ۲ تا ۲۰ ميلي ثانيه و فلوئنس ۱۰ تا ۴۰ ژول بر سانتي متر مربع تنظيم مي كنند.
  • تكنسين ليزر بايد بسيار عالي كار كند و در افرادي كه پوست تيره دارند بايد بسيار با احتياط تر انجام دهند، همان طور كه گفتيم و از آن جايي كه با اين دستگاه ملانين پوست از بين مي رود ممكن است كه در اين صورت لكه هاي سفيد بر روي بدن آن ها ظاهر شود.

حذف تاتو _ اين دستگاه مي تواند كه هر نوع تاتو را در هر بخش از بدن پاك كند

  • رنگدانه هاي سياه سفيد و آبي و سبز را با استفاده از اين دستگاه ليزر مي توان به راحتي در طي چند جلسه نابود كرد.
  • براي هر نوع كاري بر يك پالس تنطيم مي شود كه در حذف تاتو اين دستگاه بر روي مدت زمان پالس كوتاه ۵ تا ۱۰۰ نانو ثانيه تنظيم شده است.
  • در صورتي امكان رفع و حذف تاتو با اين دستگاه امكان پذير است كه در درمان هاي قبلي براي پاك كردن تاتو زخمي روي بافت وجود نداشته باشد در اين صورت حذف تاتو به وسيله ليزر اكساندرايت به راحتي انجام مي شود.
  • اغلب براي درمان چين و چروك هاي روي پوست مي توان از اين ليزر استفاده كرد.

عملكرد ليزر الكساندرايت روش به چه صورتي است؟

  • بهتر است كه اگر تصميم داريد تا از ليزر درماني براي رفع موي زائد يا تاتو و يا لك و پيس استفاده كنيد بهتر است كه شما قبل از درمان مخصوصا زماني كه رنگ دانه ها در ليزر مورد هدف قرار مي گيرند حتما لازم است كه توسط يك معاينه از سالم بودن مناطق مطمئن شويد زيرا هنگامي كه ليزر انجام دهيد هدف قرار دادن نقاط اشتباه و يا سرطاني نباشد.
  • در حين درمان بيمار حتما بايد از يك عينك محافظ با صفحه مات استفاده كند.
  • متخصص هندپيس ابتدا دستگاه را روي سطح پوست فرد قرار مي دهد و سپس ليزر را فعال مي كند.
  • در بسياري از مراجعه كنندگان ممكن است كه دريافت پالس را مانند برخورد كش به پوست توصيف مي كنند.
  • معمولاً نيازي به بي حسي اما مي توان از كرم بي حسي براي ناحيه مورد نظر استفاده كرد.
  • از آن جايي كه بعضي از دستگاه هاي ليزر مجهز به سيستم سرمايش داخلي هستند پوست در طول درمان خنك مي شود. معمولا محيط اتاق ليزر هم بسيار خنك مي شود.
  • براي تسكين منطقه درمان بلافاصله پس از درمان مي توان از كيسه هاي يخ نيز استفاده كرد.
  • بهتر است تا بيمار براي مدت چند روز در طول درمان در معرض نور خورشيد نبايد قرار بگيرد ؛ و بلافاصله پس از درمان مراقبت هاي اوليه آغاز مي شود.

عوارض جانبي درمان با ليزر الكساندرايت معمولا جزيي است و شامل موارد زير مي شود

  • وجود درد در حين درمان كه معمولا براي كم كردن درد از وسايل سرمايشي خنك كننده پوست و در صورت لزوم از پماد بي حسي استفاده مي كنند.
  • قرمزي، ورم و خارش بلافاصله پس از عمل بروز مي يابد و تا چند روز ادامه دارد.
  • رنگ دانه هاي پوست به ندرت پيش مي آيد كه مقدار زيادي انرژي نوراني جذب كنند، ممكن است كه در اين حالت پوست بيمار دچار تاول شود كه بعد از چند روز اين تاول ها خود به خود برطرف مي گردد.
  • تغيير رنگ دانه هاي پوست: ممكن است كه در اثر ليزر سلول هاي رنگدانه پوست دچار آسيب بشود و به اين ترتيب لكه هاي تيره رنگ و يا روشن تر را بر پوست ظاهر كند.
  • ممكن است كه در ۱۰ درصد بيماران كبودي هايي مشاهده شود كه معمولا بعد از چند روز كبودي ها خود به خود از بين مي روند.
  • عفونت باكتريايي : براي درمان يا پيشگيري از عفونت زخم معمولا پزشك استفاده از آنتي بيوتيك را تجويز مي كند.

چند جلسه درمان را مي توان براي رفع ضايعات عروقي، موي زائد و حذف تاتو پيش بيني كرد ؟

ضايعات عروقي : براي رفع ضايعات عروقي نحوه درمان و تعداد جلسات مورد نياز براي درمان مهم ترين مسئله شكل، اندازي و محل ضايعه و همچنين نوع پوست است كه به اين موارد بستگي دارد. تعداد جلسات مورد نياز براي حذف عروق كوچك معمولا ً بين ۱ تا ۳ جلسه و براي رفع عروق بزرگتر نياز است تا جلسات بيشتري مراجعه شود.

حذف موهاي زائد :

مهم ترين مسئله در اين روش اين است كه دوره درمان كامل باشد زيرا كه در اين روش براي حذف موهاي زائد نياز است تا جلسات متعددي مثلا بين ۳ تا ۶ بار صورت بگيرد. در واقع منطقه مورد نظر، رنگ پوست ، درشتي مو ، جنسيت و غيره در تعيين تعداد جلسات بستگي دارد.

به گفته پزشكان پوست و مو و زيبايي بهتر است كه بين جلسات درمان فاصله اي حدود ۳ تا ۸ هفته رعايت شود. البته پوست حدود ۶ تا ۸ هفته بسته به ناحيه مورد نظر، تميز باقي مي ماند و زمان شروع جلسه بعدي هنگام رويش موهاي ريز جديد است.

حذف تاتو :

براي رفع اين مشكل از روي پوست احتمالا تعداد جلسات متعددي (۵ تا ۲۰ جلسه) را با فاصله حداقل ۷ هفته بين جلسات براي رسيدن به نتيجه مطلوب مورد نياز است. تا تاتو به كل از روي پوست پاك شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ تير ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۱۴:۲۹ ] [ behzad moghtader ]

بيماري كوليت اولسراتيو در كودكان

فهرست مطالب [نمايش فهرست]

بيماري كوليت اولسراتيو در كودكان : درباره بيماري التهابي كوليت اولسراتيو بايد بگوييم كه تقريبا تشخيص اين بيماري در افراد مبتلا در سنين كودكي يا نوجواني تشخيص صورت مي گيرد معمولا در يك چهارم از افراد اين تشخيص صورت مي گيرد. در سنين ۱۲ سالگي علائم بيشتر ممكن است. اين بيماري در كودكان بسيار بيشتر از بزرگسالان ديده شده است حتي در نوجوانان شدت اين بيماري بيشتر است. براي مديريت اين بيماري كودكان شرايط بسيار سخت ‌تري را نسبت به بزرگسالان دارند. براي درمان بهتر حمايت اطرافيان و خانواده بسيار مهم است. علت بروز اين بيماري در كودكان ممكن است كه وجود يك ويروس يا باكتري در روده باشد.

بيماري كوليت اولسراتيو در كودكان

در صورت مواجه اين باكتري با سيستم ايمني بدن كودك باعث بروز يك واكنش التهابي در ديواره روده مي شود. براي همين امر كودكاني كه مبتلا به كوليت اولسراتيو باشند گاهي دچار مشكلات سيستم ايمني بدن مي شوند.

علايم كوليت اولسراتيو در كودكان

مشهود ترين علايمي كه در كودكان مبتلا به كوليت اولسراتيو ديده مي شوند عبارتند از:

  • دل درد شديد
  • اسهال خوني مكرر
  • خستگي و بي حالي
  • كاهش وزن سريع
  • از دست دادن اشتها و بي ميلي
  • خونريزي از ركتوم
  • از دست دادن مايعات بدن و مواد مغذي
  • كم خوني ناشي از خونريزي شديد

برخي از كودكان نيز اين علايم را داشته‌اند:

  • ايجاد زخم‌ هاي پوستي
  • درد مفاصل
  • التهاب چشم
  • بروز مشكلات كبدي
  • بروز پوكي استخوان
  • بثورات (علائمي مثل جوش زدن)
  • سنگ كليه

علايم كوليت اولسراتيو ممكن است مانند علايم ساير بيماري‌هاي شايع كودكان است؛ بنابراين از تشخيص صحيح بيماري فرزندتان نزد متخصص مجرب مطمئن شويد.

كودكان در معرض اختلال رشدي نسبت به هم سن و سالان خود نيز هستند. والدين بايد در اين مسير فرزند خود را به مصرف داروهاي تجويزي تشويق كنند. كمك والدين در پيشرفت درمان به ايجاد احساس بهتر در كودك، شروع دوباره‌ي رشد و آغاز يك زندگي طبيعي كمك مي‌كند. درمان به نوع علايم كودك، سن و سلامت عمومي او همچنين شدت بيماري بستگي دارد. داروها معمولاً درمان اصلي براي كوليت اولسراتيو كودكان هستند و با از بين بردن علايم، ترويج بهبودي بافت‌هاي آسيب ديده، بهبودي بيماري و پيشگيري از شعله‌وري آن و با به تعويق انداختن يا جلوگيري از نياز به جراحي به كنترل بيماري و پيشگيري از التهاب گسترده روده كمك مي‌كنند. هيچ درمان قطعي براي اين بيماري به جزء جراحي روده بزرگ وجود ندارد. با اين حال، علايم را مي توان با دارو درماني كاهش داد.

تشخيص كوليت اولسراتيو در كودكان

در مراجعه به پزشك براي تشخيص اين بيماري، پزشك در ابتدا از سوابق بيماري كودك سوالاتي را از والدين او مي‌پرسد؛ و بعد از آن شروع به معاينه فيزيكي كودك مي‌كند. اولين تستي كه پزشك از بيمار در خواست مي كند انجام آزمايش خون است. تا با بررسي تعداد گلبول ‌هاي سفيد خون كم‌خوني يا افزايش آن را تعيين كند. در بسياري از مواقع كم خوني مي‌تواند يكي از نشانه‌ هاي وجود التهاب باشد. آزمايش ديگري كه بايد انجام شود گرفتن نمونه مدفوع است كه پزشك اين كار را براي كنترل باكتري در دستگاه گوارش كودك در خواست مي كند؛ بنابراين والدين كودك بايد يك نمونه كوچك از مدفوع كودك خود را جمع آوري كنند و براي تشخيص به آزمايشگاه ارسال كنند.

كوليت اولسراتيو در كودكان

در تشخيص ديگر پزشك براي كودك از روش آندوسكوپي استفاده مي كند كه اين روش آندوسكوپي با يك لوله كوچك انعطاف‌پذير (آندوسكوپ) انجام مي گيرد و با يك لوله كه داراي نور و يك لنز دوربين است مي‌توان داخل دستگاه گوارش كودك را به راحتي مشاهده كرد. ممكن است تا براي بررسي بيشتر و تشخيص دقيق بيماري در طول ازمايش ممكن است پزشك نمونه ‌هاي بافتي از دستگاه گوارش كودك را بردارد. كولونو سكوپي هم يك روش مشابه به آندوسكوپي است با اين تفاوت كه اين كار در قسمت روده بزرگ صورت مي گيرد. در اين روش كودك براي مواردي مثل رشد غير طبيعي ، بافت ملتهب ، زخم و خونريزي بررسي مي شود.

در روش كولونوسكوپي هم ممكن است كه از روش نمونه ‌برداري استفاده شود. يك روش هم كه عكس برداري از روده كودك است اين روش به اين شكل صورت مي گيرد كه با روش تنقيه باريم از تزريق مقعد يك مايع فلزي وارد روده مي شود و سپس از اين طريق عكس‌ برداري از شكم كودك انجام مي شود تا به اين ترتيب تنگي ‌ها و انسداد هاي مسير روده كودك كاملا مشخص شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ تير ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۱۱:۲۳ ] [ behzad moghtader ]

بيماري كوليت اولسراتيو در كودكان

بيماري كوليت اولسراتيو در كودكان : درباره بيماري التهابي كوليت اولسراتيو بايد بگوييم كه تقريبا تشخيص اين بيماري در افراد مبتلا در سنين كودكي يا نوجواني تشخيص صورت مي گيرد معمولا در يك چهارم از افراد اين تشخيص صورت مي گيرد. در سنين ۱۲ سالگي علائم بيشتر ممكن است. اين بيماري در كودكان بسيار بيشتر از بزرگسالان ديده شده است حتي در نوجوانان شدت اين بيماري بيشتر است. براي مديريت اين بيماري كودكان شرايط بسيار سخت ‌تري را نسبت به بزرگسالان دارند. براي درمان بهتر حمايت اطرافيان و خانواده بسيار مهم است. علت بروز اين بيماري در كودكان ممكن است كه وجود يك ويروس يا باكتري در روده باشد.

بيماري كوليت اولسراتيو در كودكان

در صورت مواجه اين باكتري با سيستم ايمني بدن كودك باعث بروز يك واكنش التهابي در ديواره روده مي شود. براي همين امر كودكاني كه مبتلا به كوليت اولسراتيو باشند گاهي دچار مشكلات سيستم ايمني بدن مي شوند.

علايم كوليت اولسراتيو در كودكان

مشهود ترين علايمي كه در كودكان مبتلا به كوليت اولسراتيو ديده مي شوند عبارتند از:

  • دل درد شديد
  • اسهال خوني مكرر
  • خستگي و بي حالي
  • كاهش وزن سريع
  • از دست دادن اشتها و بي ميلي
  • خونريزي از ركتوم
  • از دست دادن مايعات بدن و مواد مغذي
  • كم خوني ناشي از خونريزي شديد

برخي از كودكان نيز اين علايم را داشته‌اند:

  • ايجاد زخم‌ هاي پوستي
  • درد مفاصل
  • التهاب چشم
  • بروز مشكلات كبدي
  • بروز پوكي استخوان
  • بثورات (علائمي مثل جوش زدن)
  • سنگ كليه

علايم كوليت اولسراتيو ممكن است مانند علايم ساير بيماري‌هاي شايع كودكان است؛ بنابراين از تشخيص صحيح بيماري فرزندتان نزد متخصص مجرب مطمئن شويد.

كودكان در معرض اختلال رشدي نسبت به هم سن و سالان خود نيز هستند. والدين بايد در اين مسير فرزند خود را به مصرف داروهاي تجويزي تشويق كنند. كمك والدين در پيشرفت درمان به ايجاد احساس بهتر در كودك، شروع دوباره‌ي رشد و آغاز يك زندگي طبيعي كمك مي‌كند. درمان به نوع علايم كودك، سن و سلامت عمومي او همچنين شدت بيماري بستگي دارد. داروها معمولاً درمان اصلي براي كوليت اولسراتيو كودكان هستند و با از بين بردن علايم، ترويج بهبودي بافت‌هاي آسيب ديده، بهبودي بيماري و پيشگيري از شعله‌وري آن و با به تعويق انداختن يا جلوگيري از نياز به جراحي به كنترل بيماري و پيشگيري از التهاب گسترده روده كمك مي‌كنند. هيچ درمان قطعي براي اين بيماري به جزء جراحي روده بزرگ وجود ندارد. با اين حال، علايم را مي توان با دارو درماني كاهش داد.

تشخيص كوليت اولسراتيو در كودكان

در مراجعه به پزشك براي تشخيص اين بيماري، پزشك در ابتدا از سوابق بيماري كودك سوالاتي را از والدين او مي‌پرسد؛ و بعد از آن شروع به معاينه فيزيكي كودك مي‌كند. اولين تستي كه پزشك از بيمار در خواست مي كند انجام آزمايش خون است. تا با بررسي تعداد گلبول ‌هاي سفيد خون كم‌خوني يا افزايش آن را تعيين كند. در بسياري از مواقع كم خوني مي‌تواند يكي از نشانه‌ هاي وجود التهاب باشد. آزمايش ديگري كه بايد انجام شود گرفتن نمونه مدفوع است كه پزشك اين كار را براي كنترل باكتري در دستگاه گوارش كودك در خواست مي كند؛ بنابراين والدين كودك بايد يك نمونه كوچك از مدفوع كودك خود را جمع آوري كنند و براي تشخيص به آزمايشگاه ارسال كنند.

كوليت اولسراتيو در كودكان

در تشخيص ديگر پزشك براي كودك از روش آندوسكوپي استفاده مي كند كه اين روش آندوسكوپي با يك لوله كوچك انعطاف‌پذير (آندوسكوپ) انجام مي گيرد و با يك لوله كه داراي نور و يك لنز دوربين است مي‌توان داخل دستگاه گوارش كودك را به راحتي مشاهده كرد. ممكن است تا براي بررسي بيشتر و تشخيص دقيق بيماري در طول ازمايش ممكن است پزشك نمونه ‌هاي بافتي از دستگاه گوارش كودك را بردارد. كولونو سكوپي هم يك روش مشابه به آندوسكوپي است با اين تفاوت كه اين كار در قسمت روده بزرگ صورت مي گيرد. در اين روش كودك براي مواردي مثل رشد غير طبيعي ، بافت ملتهب ، زخم و خونريزي بررسي مي شود.

در روش كولونوسكوپي هم ممكن است كه از روش نمونه ‌برداري استفاده شود. يك روش هم كه عكس برداري از روده كودك است اين روش به اين شكل صورت مي گيرد كه با روش تنقيه باريم از تزريق مقعد يك مايع فلزي وارد روده مي شود و سپس از اين طريق عكس‌ برداري از شكم كودك انجام مي شود تا به اين ترتيب تنگي ‌ها و انسداد هاي مسير روده كودك كاملا مشخص شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ تير ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۰۹:۰۴ ] [ behzad moghtader ]

درمان دارويي كوليت اولسراتيو كودكان

درمان دارويي كوليت اولسراتيو كودكان : در مديريت بيماري ‌هاي التهابي روده در كودكان مهم ترين هدفي كه پزشك دنبال مي كند دست‌يابي به كنترل باليني و آزمايشگاهي اين بيماري به بهترين شكل ممكن است كه بايد با حداقل عوارض جانبي صورت بگيرد. در بيشتر كودكان كه به اين بيماري مبتلا شده اند در بسياري مواقع اين كودكان مبتلا به كوليت اولسراتيو (UC) به صورت سرپايي هم درمان مي شوند. فقط در صورتي اين كودكان ممكن است كه بستري شوند كه درمان سرپايي ناموفق باشد و يا اينكه زمان ابتلا به بيماري شديد باشد در اين صورت براي درمان نياز به بستري شدن ضروري است.

درمان دارويي كوليت اولسراتيو كودكان

درست است كه در بعضي از كودكان بدون رعايت رژيم غذايي هم مي شود كه علائم اين بيماري را كنترل كرد؛ اما در بسياري از كودكان مصرف برخي مواد غذايي خاص ممكن است كه معده كودك را ناراحت ‌كند و براي همين هم پرهيز از انواع غذاها به كاهش علايم كودك مي تواند كمك زيادي بكند.

در كودكان مبتلا به كوليت اولسراتيو خفيف دربيشتر مواقع ممكن است كه با دارو درماني، بسياري از عوامل ضد التهابي را آن ها درمان كرد.

درمان با آمينوسالسيلات‌ هاست در واقع بخش اصلي درمان سرپايي براي درمان ضد التهابي است. در ابتدا اولين درمان دارويي براي درمان كوليت اولسراتيو (UC) داروي سولفاسالازين بوده است كه بعد از آن در همين اواخر هم دارو هاي جديدي مثل مزالازين، آساكول، پنتاسا، ليالدا براي درمان ضد التهابي معرفي شده اند. درباره اين دارو يعني مزالازين متخصصان بر اين باورند كه ممكن است تا اين دارو نسبت به سولفاسالازين عوارض جانبي كمتري را داشته باشد. تنها قرصي كه در كودكان به شكل محدود استفاده مي شود قرص ‌آساكول است كه اين قرص در مصرف بايد به طور كامل بلعيده شود.

تنها دارويي كه امروزه و با اين حال، براي كودكان ۵ ساله يا مسن ‌تر مورد استفاده قرار مي گيرد استفاده از داروي ‌آساكول است كه اين دارو تنها محصول خوراكي است كه مورد تأييد است.

طبق گزارش هايي كه ارائه شده است درباره اين دارو كه اثر اين دارو در يك مطالعه بين ۸۲ كودك مبتلا به كوليت اولسروز را در سنين ۵ الي ۱۷ و با استفاده از ۲ سطح دوز براي مدت ۶ هفته‌اي كوليت اولسراتيو خفيف تا متوسط و فعال را مورد بررسي قرار دادند. در نتيجه اين بررسي چيزي كه به دست آمد پس از اين كه بيماران بر اساس طبقه‌ بندي وزن (۱۷ تا ۳۳ كيلوگرم، ۳۳ تا ۵۴ كيلوگرم و ۵۴ تا ۹۰ كيلوگرم) و به صورت تصادفي براي دريافت يك دوز كم (۱٫۲، ۲٫۰ و ۲٫۴ گرم در روز براي رده وزن مربوطه) يا دوز بالا (۲٫۰، ۳٫۶ و ۴٫۸ گرم در روز) قرار گرفتند؛ و در نهايت طبق نتايج به دست آمده مصرف دوز هاي بالاتر در درمان بيماري به هيچ وجه مؤثر تر نبود و اين روش مورد تأييد قرار نگرفت.

يكي از داروهايي كه امروزه از نظر اكثر پزشك ها براي اختلالات گوارشي متعدد بهتر است تا مورد استفاده قرار بگيرد پروبيوتيك ها هستند كه مي توانند به عنوان درمان بالقوه پيشنهاد شوند. اين دارو ها يعني پروبيوتيك ‌ها از آن جايي كه نسبت به ساير دارو هاي درماني عوارض دارويي كمتري را براي بيمار دارند و براي همين مي‌ توانند كه اين دارو ها مكمل خوبي در درمان باشند.

از آن جايي كه در كودكان مبتلا به كوليت اولسروز عود متوسط تا شديد بيماري پاسخ خوبي به كورتيكو استروئيد ها دارد، اما ممكن است تا در صورت مصرف آن در دراز مدت عوارض جانبي متعدد و طولاني مدتي را داشته باشد.

مصرف زياد كورتيكو استروئيد ها باعث مي شود تا سبب ايجاد نارسايي رشد خطي در بيمار شود كه در حال حاضر اين عارضه يك مشكل قابل توجه در بيماران جوان مبتلا به بيماري التهابي روده است. بدترين اتفاقي كه ممكن است براي بيمار اتفاق بيفتد در مصرف اين دارو ها از آن جايي كه باعث پوك شدن استخوان ها مي شود از اين رو مي تواند منجر به فشرده سازي و شكستگي ستون فقرات بيمار شود.

درست است كه برخي از بيماران براي كنترل بيماري خود نياز دارند تا از استروئيد استفاده كنند اما عوارض جانبي نامطلوب اين دارو تاثير بدي را بر روي فرد مي گذارد. افزايش وزن، آكنه، اضطراب و بي‌قراري و همچنين تغييرات شخصيتي مانند تحريك پذيري يا بي‌ثباتي عاطفي در واقع بسياري از اثرات بسيار نا مطلوب مصرف كورتيكو استروئيد ها است. وقتي كه در يك بيمار نشانه ‌هايي از وابستگي به استروئيد وجود داشته باشد، در اين ميان از درمان‌هاي ديگر محدود كردن و قرار گرفتن در معرض استروئيد استفاده مي‌شود. ممكن است كه در القاء بهبودي زماني كه استروئيد‌هاي خوراكي بي‌اثر هستند، استفاده از كورتيكو استروييد هاي داخل وريدي (به عنوان مثال، متيل پردنيزولون) مؤثر باشد.

درباره افزايش دوز استروئيد ها بايد بگوييم كه اين كار هيچ اثر بخشي را براي بيمار ندارد احتمال افزايش قند خون و فشار خون بالا در استفاده از داروهاي استروئيدي با دوز بالا را در بيماران تا حدود زيادي افزايش مي‌ دهد.

در بيماراني كه وابسته به استروئيد و يا مقاوم به درمان استروئيد هستند، استفاده از عوامل سركوب‌كننده سيستم ايمني، مثل استفاده از مركاپتوپورين مي تواند بسيار مفيد باشد. درباره اثر دهي اين دارو ها بايد بگوييم كه اثردهي اين داروها ممكن است كه تا ۳ ماه زمان ببرد، اما با اين حال باز هم سودمندي آن ‌ها در موارد حاد بيماري به شدت محدود است.

مصرف سيكلوسپورين، تاكروليموس و اينفيليكسيماب براي درمان بيماري برق آسا مي تواند مفيد واقع شود؛ و از آن جايي كه داروي سيكلوسپورين درست مثل يك عامل سركوب‌كننده سيستم ايمني قوي عمل مي كند كه در بيشتر اوقات ممكن است تا بيمار را مستعد ابتلا به عفونت ‌هاي فرصت طلبي مثل سيتومگالوويروس و پنوموني دچار كند؛ و از آن جايي كه سيكلوسپورين نفروتوكسيك است و براي همين احتمال نارسايي برگشت ‌ناپذير كليه را هم مي تواند در پي داشته باشد. در بيشتر مواقع در بيماراني كه دچار صرع هم هستند اين دارو يعني سيكلوسپورين عامل تشديد كننده صرع را افزايش مي دهد و در اين صورت باعث تسريع تشنج در بيماران به ويژه كساني كه با سطح كلسترول و يا منيزيم كمي دارند باشد.

يكي ديگر از دارو هاي سركوب سيستم ايمني تاكروليموس است كه اين دارو به عنوان يك مهاركننده قوي عملكرد لنفوسيت T است، درباره مكانيزم دقيق آن بايد گفت كه فعلا شناخته نشده است. اين دارو يعني تاكروليموس مؤفقيت‌ هايي در القاء بهبودي و جلوگيري از كولكتومي در ميان بيماران UC را نشان مي دهد. در بيماراني كه اين نشانه ها سميت كليوي ، سركوب مغز استخوان ، نشانه‌هاي عصبي در استفاده از تاكروليموس وجود داشته باشد مصرف مي تواند بحث برانگيز باشد. درباره اين دارو بايد گفت كه در صورتي براي درمان مورد استفاده قرار مي گيرد كه ساير گزينه‌هاي درمان وجود نداشته باشد.

براي درمان بيماري كوليت اولسراتيو دركودكان در سال ۲۰۱۱ و در ماه سپتامبر استفاده از داروي اينفيليكسيماب براي درمان UC از طرف سازمان غذا و داروي آمريكا (FDA) تأييد شد؛ و امروزه اين دارو در واقع به عنوان يك انفوزيون داخل وريدي به طور معمول در يك رژيم القايي ۲ تزريقي با فاصله بيش از ۲ هفته مورد استفاده قرار مي گيرد.

در بيشتر مواقع هم تزريق اينفيليكسيماب به صورت همزمان با مركاپتوپورين نيز در ميان بيماران پاسخ بهتر داده است. اما در اين مورد هم و درباره استفاده همزمان از مركاپتوپورين و اينفيليكسيماب بحث برانگيز است و اتفاق نظري به دسا نيامده است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ تير ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۰۳:۴۳ ] [ behzad moghtader ]
[ ۱ ][ ۲ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب